آشنایی با 5 تکنیک مهم در سئو و بهینه سازی سایت

  • نقطه نظرات نه تنها یک راهکار موثر برای بهبود کیفیت مطالب به شمار می‌روند، بلکه یک تکنیک موثر بر سئو هستند. زمانی که مخاطب شما نقطه نظر خود را روی سایت شما قرار می‌دهد ممکن است آن‌را با مخاطبان دیگر نیز به اشتراک قرار دهد و به این شکل باعث افزایش ترافیک سایت شما شود.

کپی‌رایتنیگ به تکنیک نگارش برای کاربر اشاره دارد. کپی‌رایتینگ راهکاری برای نگارش در حوزه تبلیغات و بازاریابی است. به عبارت دقیق‌تر کپی‌رایتینگ به منظور جلب نظر و سرگرم کردن کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طوری که کاربر مدت زمان بیشتری روی یک سایت بماند. در حالی که سئو در ارتباط با موتورهای جست‌وجو بوده و به تعامل بهتر با الگوریتم‌های مورد استفاده از سوی موتورهای جست‌وجو اشاره دارد. در واقع، کپی‌رایتینگ و سئو در تعامل با یکدیگر کار می‌کنند. در نتیجه بهتر است در زمان آماده‌سازی محتوا برای سایت‌تان به ترفندها و تکنیک‌های کپی‌رایتینگ و سئو توجه ویژه‌ای داشته باشید.

1.برای مخاطبان باید بنویسید

زمانی که درباره سئو فکر می‌کنیم به کلمات کلیدی یک مطلب و اندازه محتوا فکر می‌کنیم. باید بدانید الگوریتم‌های مورد استفاده از سوی موتورهای جست‌وجو تکامل یافته‌اند. موتورهای جست‌وجو به شدت محتوای شما را مورد بررسی قرار می‌دهند. آن‌ها می‌خواهند بدانند آیا محتوایی که شما برای مردم آماده می‌کنید قابل اعتماد هستند یا خیر. موتورهای جست‌وجو برای آگاهی پیدا کردن از این موضوع روی بازدیدکنندگان سایت شما متمرکز می‌شوند. این رویکرد باعث می‌شود تا سطح اعتمادسازی به محتوای شما بیشتر شود. رویکردی که در نهایت مورد استقبال هر دو طرف یعنی خوانندگان و موتورهای جست‌وجو قرار دارد. به نوبه خود، مردم زمانی که مطلب قابل اعتمادی از سوی شما دریافت کنند بازهم به سراغ سایت شما خواهند آمد.

به این شکل موتورهای جست‌وجو اطمینان حاصل می‌کنند شما محتوای درستی را تهیه کرده‌اید. علاوه بر این، موتورهای جست‌وجو هوشمند‌تر از قبل شده‌اند. چند سال قبل نتایج جست‌وجوی آن‌ها تنها با استناد به کلمات کلیدی که شما جست‌وجو کرده‌ بودید نشان داده می‌شدند. اما امروزه، آن‌ها می‌دانند زمانی که فردی درباره واژه‌ای همچون cellphone جست‌وجو می‌کنند ممکن است منظورش smartphone یا mobile phone باشد. در حالی که کلمات کلیدی هنوز هم با اهمیت هستند اما این محتوای یک مطلب است که بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. به واسطه آن‌که در یک محتوا کلمات کلیدی مرتبط با یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2.به طول محتوا دقت کنید

طول محتوا موضوعی است که نه تنها مورد توجه مخاطبان قرار دارد، بلکه مورد توجه موتورهای جست‌وجو نیز قرار دارد. با استناد به گزارش منتشر شده از سوی انجمن بازاریابی ایالات متحده، مقالات طولانی که در بازه 1200 تا 1500 کلمه قرار دارند به‌طور میانگین از سوی موتورهای جست‌وجو بهتر پیدا می‌شوند. با این وجود تعدادی از کارشناسان بر این باور هستند مقالاتی با حداقل 1500 کلمه بهتر از سوی موتورهای جست‌وجو شناسایی می‌شوند. با این وجود گوگل گفته است تعداد کلمات را در یک صفحه شمارش نکرده و به عنوان یک عامل رتبه‌بندی از آن استفاده نمی‌کند.

 با این حال، طول محتوا می‌تواند روی سئو تاثیرگذار باشد. ارائه کلمات کلیدی بیشتر، زیرتیترها و تصاویر برای موتورهای جست‌وجو و روبات‌های خزنده با اهمیت است. افزایش مدت زمانی که یک کاربر روی یک سایت قرار دارد به موتور جستجو اعلام می‌دارد که محتوا قابل اعتماد است. در مجموع به این موضوع توجه داشته باشید که بلند بودن یک مقاله همیشه جواب‌گو نیست، بلکه این اطلاعات مفید هستند که باعث می‌شوند آمار بازدید‌های شما بالا بروند.

3. محتوای خود را برای خوانایی بیشتر بشکنید

راهکار دیگری که در این زمینه پیش روی شما قرار دارد این است که یک مطلب را بشکنید تا خواندن آن برای چشم ساده‌تر باشد. برای این منظور می‌توانید از زیرشاخه‌ها، پاراگراف‌های کوتاه، تصاویر، فونت‌های کلاسیک و برجسته و فهرست‌های شماره‌دار استفاده کنید. این رویکردها نه تنها به خواننده شما کمک می‌کنند محتوای شما را ساده‌تر بخواند، بلکه در بعضی موارد از سوی روبات‌های خزنده نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. به‌طور مثال موتورهای جست‌وجو به برچسب‌های سرباره که تعیین کننده سلسله مراتب محتوای شما هستند و بیان‌گر اهمیت یک بخش نسبت به سایر بخش‌های دیگر هستند دقت می‌کنند. برچسب‌هایH1 ، H2 و زیربرچسب‌های H3 و… باید به دقت مورد توجه قرار گیرند.

4. نقطه نظرات، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند

نقطه نظرات نه تنها یک راهکار موثر برای بهبود کیفیت مطالب به شمار می‌روند، بلکه یک تکنیک موثر بر سئو هستند. زمانی که مخاطب شما نقطه نظر خود را روی سایت شما قرار می‌دهد ممکن است آن‌را با مخاطبان دیگر نیز به اشتراک قرار دهد و به این شکل باعث افزایش ترافیک سایت شما شود.

5.مخاطبان خود را دست کم نگیرید

فراموش نکنید شما تنها فردی نیستید که کنترل سئو سایت را به دست گرفته‌اید. خوانندگان شما نیز می‌توانند به بهبود رتبه‌ سایت شما کمک کنند. اما چگونه می‌توانید از آن‌ها درخواست کنید در این زمینه به شما کمک کنند؟ از آن‌ها بخواهید با شما در تماس باشند. به دو شکل می‌توانید از این تکنیک برای بهبود سئو سایت خود استفاده کنید.

از مخاطبان درخواست کنید تا محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک قرار دهند. هر چه میزان به‌اشتراک‌گذاری بیشتر باشد، مطلب شما در وب بیشتر پخش شده و به‌طور طبیعی باعث ساخت پیوندهای طبیعی بیشتری می‌شود. برای این منظور باید دکمه‌های به اشتراک‌گذاری را در انتهای هر مطلب خود قرار دهید و کاربر را به اشتراک‌گذاری آن تشویق کنید. نیل پاتل، مدیر بازاریابی می‌گوید: «پاسخ‌هایی که در وبلاگ‌ها قرار می‌گیرند ارزشمند هستند به واسطه آن‌که در زمینه سئو تاثیرگذار هستند. نظرات بیشتر روی پست‌های وبلاگ باعث افزایش متن یک صفحه می‌شود. به‌طوری که رتبه یک وبلاگ به واسطه کلمات کلیدی افزایش پیدا می‌کند.» سعی کنید در انتهای پست از خوانندگان خود سوالی بپرسید؛ به‌طور مثال از خوانندگان خود سوال کنید نظرشان در مورد مطلبی که آماده کرده‌اید چیست؟

اکنون، با توجه به این موضوع، نظر شما در مورد مطلبی که هم اکنون مطالعه کردید چیست؟!

ملاقات با بدل خود در دنیای مجازی

  • دیتا سلفی برای پرورش بدل مجازی کاربران دست به همان ابزاری می‌برد که فیسبوک از آنها استفاده می‌کند: کامنت‌گذاری‌ها، لینک‌هایی که کلیک می‌شوند و لایک‌زدن‌ها؛ اطلاعات و اینکه هر کاربر کدام پست را می‌بیند و چه مدت آن را می‌خواند یا نگاه می‌کند هم ضبط می‌شوند.

 

به نقل از دویچه وله، اشتیاق سیری‌ناپذیر حضور فعال در دنیای مجازی یا دست‌کم استفاده‌ حداکثری از امکانات آنلاین گواهی می‌دهند که بخش قابل‌توجهی از کاربران بین حفظ حریم خصوصی و امکانات دنیای اینترنت، دومی را برمی‌گزینند.

به نظر می‌رسد این دسته از کاربران را نه عطش سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی در جمع‌آوری اطلاعات نگران می‌کند و نه میل روزافزون غول‌های اینترنتی به تکمیل پروفایل‌های مجازی.

حال دو برنامه‌نویس دست به ابتکاری زده‌اند که به کمک آن دست‌کم می‌توان بخشی از رد پای خود در فضای مجازی را به چشم دید. خانم‌ها رجینا فلورس میر و هانگ دو چی دوک در روزهای اخیر افزونه‌ای برای مرورگر کروم ارائه کرده‌اند که “دیتا سلفی” (Data Selfie) نامیده شده و ردپای کاربران در فضای مجازی را به کمک فعالیت‌های فیسبوکی آنها ثبت می‌کند. امکان دانلود این افزونه برای همه وجود دارد.

“دیتا سلفی” اطلاعاتی را که کاربر آگاهانه و ناآگاهانه در گشت‌وگذار و فعالیت‌های فیسبوکی به جا می‌گذارد جمع‌آوری می‌کند و نشان می‌دهد چگونه هوش مصنوعی نهفته در این شبکه اجتماعی رفته رفته بر پایه رفتار مجازی، تکه‌های پازل شخصیت کاربر را کنار هم می‌چیند.

دیتا سلفی برای پرورش بدل مجازی کاربران دست به همان ابزاری می‌برد که فیسبوک از آنها استفاده می‌کند: کامنت‌گذاری‌ها، لینک‌هایی که کلیک می‌شوند و لایک‌زدن‌ها؛ اطلاعات و اینکه هر کاربر کدام پست را می‌بیند و چه مدت آن را می‌خواند یا نگاه می‌کند هم ضبط می‌شوند.

هرقدر مدت‌زمان استفاده از دیتا سلفی بیشتر باشد، تصویری که در نهایت ارائه می‌شود واضح‌تر است. به کمک الگوهای تجزیه و تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی گام به گام برآوردی از باورهای مذهبی و سیاسی کاربر، ویژگی‌های برجسته‌ی شخصیتی او، سن، جنسیت، الگوی مصرف و سرگرمی‌ها و علایق او ارائه می‌شود. این شبیه همان بدل مجازی کاربر است که روی سرورهای فیسبوک زندگی می‌کند. با این تفاوت که ابزارها و روش‌های فیسبوک برای تراشیدن این پیکره به احتمال به مراتب دقیق‌تر و کارآمدتر هستند.

به احتمال کم نیستند کاربرانی که با ملاقات با بدل مجازی خود شوکه می‌شوند؛ “من، شخصیتی برونگرا؟” یا “من، دارای خط فکری این یا آن شخصیت؟” عباراتی هستند که می‌شود انتظار داشت کاربران با آنها از بدل مجازی خود استقبال کنند.

ریموند کورزویل، نویسنده و آینده‌شناس آمریکایی و از چهره‌های مطرح دنیای “هوش مصنوعی” سال‌ها پیش در کسوت مدیر مهندسی پروژه‌های گوگل گفته بود که گوگل به زودی به درکی “دقیق‌تر و صمیمی‌تر” از کاربران و رفتارهای آنها می‌رسد و کاربران را نه فقط بهتر از عزیزان‌شان که شاید حتی بهتر از خودشان خواهد شناخت. دیدار با بدل مجازی می‌تواند میزان درستی این ادعا را نشان دهد.

وقتی کودکان اسیر دنیای مجازی و اینترنت می شوند

  • در اسپانیا و لهستان نیز اجازه خیره‌شدن به صفحه نمایش برای کودکان زیر دو‌سال به هیچ وجه وجود ندارد.  همانطور که مشاهده می‌شود، قوانین استفاده از این تجهیزات در نقاط مختلف متفاوت است ولی تقریبا در مورد ممنوعیت استفاده از این تجهیزات تا دوسالگی کودکان توافق جهانی وجود دارد.

 

اثرات سوء جسمی و روحی تجهیزات هوشمند مانند رایانه، لپ‌تاپ، گوشی‌های همراه، تبلت و… بر زندگی واقعی کودکان و نوجوانان آنقدر گسترده است که اکنون بسیاری از رسانه‌های غربی از والدین می‌خواهند به جای این ابزار، سرگرمی‌های مناسب دیگری برای آنها تدارک ببینند.

به‌گزارش گاردین، برخی از شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری و رایانه‌ای، سرمایه عظیمی را به طراحی انواع برنامه‌ها و بازی‌های کودکان یک و دو ساله اختصاص داده‌اند. این بازی‌های رنگارنگ برای کودکان جذابیت فوق‌العاده‌ای دارد؛ از طرفی مشغله والدین باعث شده است که از چنین برنامه‌هایی برای سرگرم‌کردن کودکان استقبال کنند. مجموع این دو عامل سبب شده است که بازار طراحی و تولید سرگرمی دیجیتال برای نوپایان یک و دو ساله در آمریکا پررونق باشد و موج آن به کشورهای دیگر هم سرایت کرده است.

این درحالی است که انجمن اطفال آمریکا درباره استفاده کودکان، به‌ویژه کودکان زیر دو‌سال از تجهیزات دیجیتال به شدت هشدار داده است و حتی به والدین توصیه کرده که تا حد امکان به کودکانشان اجازه تماشای تلویزیون ندهند.

در اروپا نیز دستورالعمل‌هایی مشابه وجود دارد؛ متخصصان آلمانی به والدین توصیه می‌کنند که اجازه استفاده از هر نوع تجهیزات دیجیتالی از قبیل رایانه، تلویزیون و تلفن هوشمند را به کودکان ندهند و اکثر والدین به این دستورات احترام می‌گذارند و از آن تبعیت می‌کنند.

در اسپانیا و لهستان نیز اجازه خیره‌شدن به صفحه نمایش برای کودکان زیر دو‌سال به هیچ وجه وجود ندارد.  همانطور که مشاهده می‌شود، قوانین استفاده از این تجهیزات در نقاط مختلف متفاوت است ولی تقریبا در مورد ممنوعیت استفاده از این تجهیزات تا دوسالگی کودکان توافق جهانی وجود دارد. البته بازار جهانی فناوری در جهت مخالف این اجماع در حرکت است.

مقایسه دو جهان

صفحه نمایش (صفحه نمایش تمام تجهیزات از قبیل رایانه، لپ‌تاپ، گوشی هوشمند و تبلت) یک دنیای مجازی ایجاد می‌کند. برای درک مفهوم‌های نمایش داده شده در این دنیای مجازی باید تفکر کرد و آن را با دنیای واقعی تطبیق داد؛ این مهم‌ترین کاری است که همه ما هنگام تماشای تلویزیون انجام می‌دهیم. اکنون سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا کودکان با تجربه اندک خود قادر به انجام این فرآیند دشوار هستند! در بیشتر مواقع آنان هرگز نمی‌توانند مفهوم مثبت و اولیه این تصاویر نمایش داده‌شده را درک و تحلیل کنند.

این موضع به دلیل کم‌هوشی آنان نیست؛ بلکه ساختار ذهنشان به این‌گونه است. حال فرض کنید در مهم‌ترین سال‌های توسعه مغز و روح کودکان، آنان درگیر مفاهیم عرضه‌شده در دنیای مجازی باشند. پس از استمرار در تماشای انواع صفحه نمایش، قابلیت کودکان برای درک رابطه بین یک نماد و نماینده واقعی آن در دنیای واقعی به شدت تضعیف می‌شود.

تحقیقات انجام شده در دانشگاه ویرجینیا نشان می‌دهد اکثر کودکانی که از تجهیزات دیجیتالی استفاده می‌کنند، خطای مقیاس دارند؛ برای مثال نمی‌توانند به درستی ماشین اسباب بازی را از ماشین واقعی تفکیک کنند. در مقابل کودکانی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که والدینشان برایشان کتاب می‌خوانند. دید این کودکان نسبت به رویدادهای مختلف واقعی‌تر است و واکنش‌های سنجیده‌تری دارند.

مهم نیست که نرم افزارهای زبانی استفاده شده در یک بازی یا برنامه خاص تا چه اندازه دقیق و حرفه‌ای باشند، این برنامه‌ها هرگز نمی‌توانند با نشانه‌های زبانی انسان رقابت کنند، از طرفی تُن صدا، زبان بدن، بازتاب حالات صورت و حرکات یک سخنران واقعی، باعث توسعه تمام این ویژگی‌ها در کودکان می‌شود.

دنیای دیجیتالی

در مقابل دنیای پرنشاط و پرتحرک کودکان بازی و تحرک یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های دوران کودکی است که معمولا به محض ورود به بلوغ و دوره جوانی جای خود را به تنبلی و پرخوری می‌دهد.

بنابراین روا نیست این چند‌سال محدود پرتحرک را نیز از کودک خود دریغ کنیم. اکثر کودکانی که تمام مدت جلوی بازی‌های رایانه‌ای یا کارتون نشسته‌اند، سست و بی‌تحرک هستند و از اضافه وزن رنج می‌برند. گوشه‌گیری و ذهن غیرمنطقی و خشن نیز برخی از ویژگی‌های دیگر این کودکان است.

آنان به جای رفتن به پارک و بازی‌های دسته‌جمعی و پرتحرک، ترجیح می‌دهند در مبل خود لمیده و بازی کنند.  خشونت، ناراحتی‌های ستون فقرات و گردن، اطمینان از نامیرا بودن بشر و اقدام به رفتارهای پرخطر، اختلال در بینایی به دلیل خیره شدن طولانی مدت به صفحه نمایش و اختلال در خواب، برخی دیگر از تاثیرات استفاده از دنیای دیجیتالی در کودکان است. حال انتخاب با خودمان است که کودکانی سالم داشته باشیم یا از مشاهده فرزندان بیمار و متوهم رنج ببریم.

استرس اضطراب و افسردگی فیسبوک

  • زمان مشخصی از روز را به کار با اینترنت اختصاص دهید و تمام طول روز سرگرم چک کردن صفحات اجتماعی نباشید. در این صورت هر لحظه منتظر دریافت پیام‌های تازه‌ای نیستید و استرس را کمتر تجربه  می‌کنید.

 

 

این روزها اینترنت بخش جدا نشدنی زندگی خیلی از ماست. حتی زمانی که برای تفریح یا خرید همراه دوستان یا افراد خانواده هستیم بازهم به این فکر می‌کنیم که هر چه سریع‌تر خودمان را به وای‌فای برسانیم و به شبکه‌های اجتماعی مختلف متصل شویم. با این وضعیت عجیب نیست که روزبه‌روز اعتیاد به اینترنت همه‌گیرتر شود و با افرادی روبه‌رو شویم که زندگی‌شان بدون اینترنت مختل می‌شود. شکی نیست که استفاده از اینترنت ما را به دنیای مجازی بزرگی متصل می‌کند اما برای سلامت جسمی خطراتی دارد و به‌تدریج عوارض جانبی‌اش را در زندگی شما بر جای می‌گذارد بنابراین در کنار استفاده از فواید اینترنت، مضرات آن را هم بدانید و برای دورماندن از این اثرات جانبی تلاش کنید.

استرس فیس‌بوک

تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد که کابران فیس‌بوک تشویش و نگرانی بیشتری دارند. نتایج تحقیقاتی روی 200 کاربر فیس‌بوک نشان داده بیشتر آنها هنگام استفاده از این شبکه اجتماعی نوعی استرس را تجربه کرده‌اند. 12درصد از این افراد اعلام کردند که این سایت آنها را دچار تشویش می‌کند. کسانی که تعداد دوستان بیشتری در فیس‌بوک داشتند، استرس‌های‌شان هم بیشتر می‌شد. این استرس بعد از نوشتن پست‌های تازه ایجاد می‌شد و کاربران نگران بودند که دیگران درباره نوشته‌های‌شان چه نظری دارند و چند نفر این مطالب یا تصاویر ارسالی را می‌پسندند.

وقتی دچار استرس می‌شوید هورمون کورتیزول در بدن شما ترشح می‌شود. این هورمون سیستم ایمنی را ضعیف کرده و عملکرد هورمون رشد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. بدین ترتیب افرادی که درمعرض استرس مزمن قرار دارند شاید در ظاهر حال‌شان خوب باشد اما ممکن است اختلالات گوارشی، کاهش رشد سلول‌ها، ریزش مو، اضطراب و آسیب‌پذیری در برابر عفونت‌ها را تجربه کنند.

چطور آرامش بیشتری داشته باشیم؟

زمان مشخصی از روز را به کار با اینترنت اختصاص دهید و تمام طول روز سرگرم چک کردن صفحات اجتماعی نباشید. در این صورت هر لحظه منتظر دریافت پیام‌های تازه‌ای نیستید و استرس را کمتر تجربه  می‌کنید.

اختلال در خواب و بیداری

بررسی‌ها نشان می‌دهد اعتیاد به اینترنت با اختلالات خواب هم در ارتباط است. در یک تحقیق گروهی از کودکان چینی و آمریکایی مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج این تحقیق نشان داد افرادی که زیاد از کامپیوتر استفاده می‌کنند دیرتر به خواب می‌روند و در طول شبانه‌روز کمتر می‌خوابند. درواقع نور آبی رنگی که در صفحه کامپیوتر وجود دارد چرخه خواب و بیداری را برهم می‌زند و احتمال بروز بی‌خوابی را افزایش می‌دهد. تلفن‌های همراه، تبلت‌ها، تلویزیون و گجت‌هایی که صفحه ال ای دی دارند از خود پرتوهایی ساطع می‌کنند که می‌تواند هورمون ملاتونین را تحت‌تاثیر قرار داده و در روند خواب شما اختلالاتی ایجاد کند. طول موج نور آبی این ابزارها شبیه نور زردی است که در طول روز می‌بینیم. از این رو بدن ما شب‌ها در کنار صفحات آبی رنگ ممکن است به اشتباه تصور کند که هنور روز است.

چطور شب‌ها بهتر بخوابیم؟

یک توصیه متخصصان این است که برای تنظیم ساعت خواب‌تان شب‌ها دو ساعت قبل از خواب گوشی تلفن همراه و لپ‌تاپ را در فاصله‌ای دور از خود قرار دهید یا آنها را به‌طور کامل خاموش کنید.

غم و افسردگی اینترنتی

درست که گشت‌وگذار در بعضی سایت‌های اینترنتی و خواندن مطالب جالب و خنده‌دار شما را تاحدودی خوشحال می‌کند اما به گفته پژوهشگران اعتیاد به اینترنت می‌تواند با افسردگی همراه باشد. محققان موسسه علوم روانشناسی انگلستان بعد از بررسی افرادی که ساعت‌ها مشغول وقت‌گذرانی در اینترنت هستند به این نتیجه رسیده‌اند که این افراد نسبت به کاربران معمول اینترنت روابط اجتماعی کمتری دارند و این تنهایی گاهی با افسردگی همراه می‌شود.

علاوه بر این در مواردی اعتیاد بیش از حد به شبکه‌های اجتماعی هم دردسرساز می‌شود و به افسردگی دامن می‌زند. این احتمال وجود دارد که تماشای تصاویر زیبایی از مسافرت و خوشگذرانی دوستان‌تان باعث شود که نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید و فکر کنید زندگی‌تان چقدر یکنواخت و کسل‌کننده شده است. دلیلش این است که به‌طور طبیعی خودتان را با دوستان، همکلاسی‌های قدیمی و هم‌دانشگاهی‌ها مقایسه و خیال می‌کنید که نسبت به آنها کمبود‌های بی‌شماری در زندگی‌تان وجود دارد درنتیجه احساسات افســــرده‌کننده سراغ‌تان  می‌آید.

چطور از افسردگی پیشگیری کنید؟

به این فکر کنید که بیشتر افراد تصاویری از روزهای خوش زندگی‌شان را در فیس‌بوک قرار می‌دهند تا این پیغام را به دیگران منتقل کنند که اوضاع‌شان از هر لحاظ خیلی خوب است. آنها هم به‌طور حتم در زندگی‌شان مشکلاتی دارند که شما آنها را نمی‌بینید و در جریان سایر مسائل نیستید درنتیجه لازم نیست افسوس بخورید. اگر دوستان قدیمی یا همکلاسی‌های‌تان را در شبکه‌های اجتماعی پیدا کردید برای ارتباط در دنیای حقیقی برنامه‌ریزی کنید. ارتباط بیشتر با افراد خانواده و دوستان شما را از افسردگی اینترنتی دور می‌کند.

خشکی چشم‌ها

وقتی ساعت‌ها به صفحه مانیتور زل می‌زنید خشکی چشم تهدیدی برای سلامت چشم‌های شماست. خشکی چشم‌ها سبب قرمزی و سوزش چشم می شود و حتی ممکن است خستگی، تاری دید و سنگینی پلک‌ها را به همراه داشته باشد.

چطور هوای چشم‌ها را داشته باشیم؟

اگر می‌خواهید ضمن کار با دستگاه‌های دیجیتال و مانیتور کامپیوتر چشم‌های سالمی داشته باشید، هر 20 تا 30 دقیقه یک بار باید به چشم‌های‌تان استراحت دهید. به نقطه‌ای در دور دست نگاه کرده و چند بار چشم‌های‌تان را باز و بسته کنید. پلک بزنید. خیره شدن به کامپیوتر و پلک نزدن سبب خشکی چشم شما می‌شود. منابع ویتامین A را فراموش نکنید چون به سلامت چشم‌های شما کمک می‌کند. سبزیجات و میوه‌های نارنجی منابع خوبی از ویتامین A هستند.

چشم‌ها هم مانند قسمت‌های دیگر بدن شما به ورزش نیاز دارند. در طول روز چند بار این ورزش‌ها را انجام دهید. در ابتدا چند بار پشت سر هم پلک‌ها را باز و بسته کنید. برای چند ثانیه چشم‌ها را ببندید و باز کنید تا خستگی چشم‌های شما کمتر شود.

چاقی در کمین کاربران اینترنت

استفاده مداوم از اینترنت فعالیت بدنی را کم می‌کند و درنتیجه کاهش تحرک با چاقی و اضافه‌وزن همراه خواهد بود. چاقی با بروز مشکلات دیگری مانند دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی و حتی سرطان هم ارتباط دارد و شما را از سبک زندگی سالم دور می‌کند. علاوه بر این ساعت‌ها نشستن پشت میز کامپیوتر به مهره‌های گردن و کمر آسیب می‌رساند و احتمال بروز بیماری‌هایی از قبیل آرتروز را افزایش می‌دهد.

چطور لاغر شویم؟

در صورتی‌که به دلیل اعتیاد به اینترنت چاق شده‌اید و از به هم خوردن تناسب‌اندام‌تان ناراضی هستید، برای کاهش وزن از خود اینترنت کمک بگیرید. در بعضی سایت‌های ورزشی و تناسب‌اندام برنامه‌هایی وجود دارد که به کمک تصاویر به شما نشان می‌دهد چطور از پشت میز بلند شوید و کمی ورزش کنید. در صورتی‌که تلفن همراه هوشمند دارید از اپلیکیشن‌های تناسب‌اندام استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها در زمان‌های مشخصی از روز با زنگ به شما خبر می‌دهد وقت جدایی از اینترنت فرا رسیده و باید کمی تحرک داشته باشید. البته اگر از فضای اتاق بیرون بیایید و نیم ساعت هم پیاده‌روی داشته باشید که چه بهتر. با این وجود اگر فردی پرمشغله هستید این تمرینات مفید را فراموش نکنید.

تبلیغات آزمایشی در مسنجر فیسبوک شروع شد

  • مسنجر امروز بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه دارد که می‌تواند با روش‌های این‌چنینی از طریق تبلیغات با آنها ارتباط برقرار کند. این شرکت همچنین اشاره می‌کند که مردم ماهانه بیش از یک میلیارد پیام به برندها ارسال می‌کنند که بدان معناست افراد مایل به مشاهده تبلیغات در مسنجر هستند.

 

فیس‌بوک آزمایش استفاده از تبلیغات در اپلیکیشن پیام‌رسان خود منسجر را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از تک‌کرانچ، فیس‌بوک می‌گوید راه اندازی تبلیغات را به عنوان یک «آزمون بسیار کوچک» در استرالیا و تایلند آغاز کرده است. این کار اجازه تبلیغ کسب و کار برروی صفحه اصلی مسنجر را می‌دهد که حاوی متن و لینک است و زیر گفت‌وگوهای کاربران ظاهر می‌شود.

لینک موجود می‌تواند کاربران را به اقدامات مختلف، مانند کلیک کردن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار و یا ثبت‌نام برای یک سرویس هدایت کند. این اقدام مشابه فعالیت صفحه‌های فیس‌بوک برای تجارت است که می‌توانند کاربران را به یک عمل خاص، مانند خرید سایت و یا شروع یک چت منتقل کنند.

در حال حاضر تبلیغات حجم زیادی از فضای صفحه نمایش در صفحه اصلی را اشغال می‌کنند و این باعث می‌شود از کاربرپسند بودن مسنجر کاسته شود، زیرا کاربران ناچارند از این تبلیغات بزرگ که به سختی قابل چشم‌پوشی هستند رد شوند تا از ویژگی‌های مسنجر استفاده کنند. البته فیس‌بوک وعده داده است که تبلیغات حداقل در گفت‌وگوها ظاهر نشود، مگر اینکه کاربر بخواهد روی آگهی کلیک یا گفت‌وگویی را با یک برند آغاز کند.

مدیر محصولات فیس‌بوک در یک بیانیه اعلام کرده است: «کسب‌وکارها بسیار هیجان‌زده هستند که می‌توانند از پتانسیل پلت‌فرم مسنجر برای دسترسی به مشتریان خود استفاده کرده و به ‌آنها در خرید و فروش کمک کنند و رضایت مشتریان را افزایش دهند». البته به نظر می‌رسد اگرچه کسب‌وکارها از این اقدام رضایت دارند و هیجان‌زده‌ هستند، اما رضایت کاربران کاهش خواهد یافت.

در حال حاضر حاضر فیس‌بوک راه‌های دیگری نیز برای دسترسی کسب‌وکارها به مشتریان از طریق مسنجر تامین‌ می‌کند، از جمله تبلیغاتی که در نیوزفید فیس‌بوک وجود دارد.

مسنجر امروز بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه دارد که می‌تواند با روش‌های این‌چنینی از طریق تبلیغات با آنها ارتباط برقرار کند. این شرکت همچنین اشاره می‌کند که مردم ماهانه بیش از یک میلیارد پیام به برندها ارسال می‌کنند که بدان معناست افراد مایل به مشاهده تبلیغات در مسنجر هستند.

مدتی طولانی است که شایعه شده فیس‌بوک می‌خواهد به کسب درآمد بیشتری از طریق تبلیغات مسنجر اقدام کند. البته، این اقدام هنوز در مرحله آزمایش قرار دارد و اگر تعامل بین تبلیغات و کاربران مسنجر کم باشد، فیس‌بوک ممکن است در به کارگیری و اجرای این تبلیغات تجدید نظر کند.

این شرکت همچنین اظهار کرده است که کاربران می‌توانند تبلیغات خاص را با استفاده از منوی موجود در مسنجر پنهان کرده و یا گزارش دهند.

فیس‌بوک اعلام نکرده است که آیا قصد دارد به استفاده از تبلیغات در مسنجر و گسترش آن در سطح جهان ادامه بدهد یا خیر. این شرکت تنها اظهار کرده که امیدوار است از این آزمون درس‌های زیادی بیاموزد.

البته باید توجه داشت که هیچ چیزی رایگان نیست و شبکه‌های اجتماعی نیاز ناچارند راه‌هایی را برای کسب درآمد و سودآوری از طریق یک میلیارد کاربری که از اپلیکیشن استفاده می‌کنند بیابند، البته باید امیدوار بود این کار به قیمت تجربه خدماتشان نباشد.

چطور یک طرح ایمیل مارکتینگ ایجاد کنیم

  • در مورد ایمیل‌هایی که باز می‌کنید و حذف می‌کنید فکر کنید و حتی بعضا ایمیل‌هایی هستند که بدون اینکه باز کنید حذف می‌کنید. اطمینان کنید که محتوای خبرنامه شما چیزی ارائه کند که قبلا وجود نداشته است و خواننده برای اولین بار آن را می‌خواند و هم‌چنین مطالبی میل کنید که خواننده از آن لذت ببرد.

 

 

مرحله‌ی اول: شناسایی مخاطبان
قبل از شروع طراحی، نوشتن و هر کار دیگری باید مخاطبان خود را شناسایی کنید، وقتی مخاطبان خود را شناسایی کردید تصمیم‌گیری در مورد چیزهایی که قرار است به آن‌ها بگویید آسان‌تر خواهد شد.
شما باید تشخیص بدهید که مخاطبان اصلی شما چه کسانی هستند و از شما چه چیزی می‌خواهند؟ اگر شما لیستی از مشترکان دارید، یک راه برای شناسایی این است که تشخیص دهید آن‌ها چگونه ثبت‌نام کرده‌اند. اگر از طریق پرداخت مشترکین باشد آن‌ها مشتریان‌تان هستند، اگر از طریق وب‌سایت ثبت‌نام کرده‌اند پس آن‌ها مخاطب عام هستند. مخاطبان‌تان را پیدا کنید و پیش‌بینی کنید آن‌ها دوست دارند در ایمیل‌های‌شان چه چیزهایی بخوانند.
مرحله‌ی دوم: تعیین محتوا
زمانی‌که مخاطبان‌تان را شناسایی کردید در مرحله‌ی دوم باید محتوای خود را تشخیص دهید. محتوا باید به این سوالات پاسخ دهد: چرا باید مخاطبان این محتوا را دریافت کنند؟ چه اطلاعاتی برای مخاطبان مفید خواهد بود؟ هدف من از ایمیل مارکتینگ چیست؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند شما را در مسیر تولید محتوای مناسب برای ایمیل مارکتینگ‌تان هدایت کند. در مورد محتوایی که در حال حاضر می‌خواهید به اشتراک بگذارید مطمئن شوید. مخاطبان‌تان را از دست ندهید، محتوای جذاب برای آن‌ها ایجاد کنید مانند یک پست فیس‌بوک جالب، یک مقاله در مورد خود شرکت و خیلی چیزهای دیگر که احتمال می‌دهید برای آن‌ها جذاب باشد.
نکاتی برای ایجاد و جمع‌آوری مطالب مهم
مطالب شما باید مهم‌ترین بخش از خبرنامه شما باشد در این‌جا چند راهنمایی برای ایجاد و جمع‌آوری مطالب جذابی که با مخاطبان خود صحبت کنید وجود دارد که عبارتند از:
1) رفتار با مخاطبان خاص
افرادی که در لیست ایمیل شما قرار دارند، به شما اجازه‌ی دسترسی به صندوق ورودی خود را داده‌اند. به آن‌ها دسترسی به مزایای خاص را به عنوان مشترکین بدهید.
2) مفید نگه‌داشتن آن
در مورد ایمیل‌هایی که باز می‌کنید و حذف می‌کنید فکر کنید و حتی بعضا ایمیل‌هایی هستند که بدون اینکه باز کنید حذف می‌کنید. اطمینان کنید که محتوای خبرنامه شما چیزی ارائه کند که قبلا وجود نداشته است و خواننده برای اولین بار آن را می‌خواند و هم‌چنین مطالبی میل کنید که خواننده از آن لذت ببرد.
3) نشان دادن شخصیت‌ها
هیچ‌کس میل‌های خشک و خسته‌کننده خبرنامه‌ها را نمی‌خواند، برای جذا‌ب‌تر کردن خبرنامه از اخبار شخصیت‌ها که برای افراد جالب‌تر است، استفاده کنید.
4) کوتاه نگه‌داشتن آن
اکثر مردم هر روز با تعداد زیادی ایمیل بمباران می‌شوند، تا جای ممکن خبرنامه را کوتاه نگه دارید و هضم آن را آسان کنید.
مرحله‌ی سوم: تعیین اهداف
یکی از مهم‌ترین مراحل طرح ایمیل مارکتینگ تعیین اهداف است، این اهداف به شما نشان خواهد دارد که ارزیابی شما از انجام ایمیل مارکتینگ چگونه بوده است؟. اهداف می تواند چیزهای مختلفی باشد، افزایش مشترکین در سال اول، افزایش تعداد کلیک ها، یا مثلا افزایش فروش آنلاین. شما احتمالا می دانید که در ابتدا با نتایج قابل توجهی مواجه نمی شوید، اول باید شما تمام تلاش خود را برای افزایش متشرکین خود انجام دهید. سپس باید بین آنها با تولید محتواهای مناسب وفاداری ایجاد کنید و در نهایت بین محتواهای تولید شده محصولات و خدمات خود را پیشنهاد کنید. در نهایت شما باید تصمیم بگیرید که بهترین راه‌حل برای شما و مشتریان‌تان کدام است؟
مرحله‌ی چهارم: ایجاد برنامه‌ی زمان‌بندی
وجود جدول زمان‌بندی به شما کمک خواهد کرد که کارها طبق زمان‌بندی اجرا شوند. جدول زمان‌بندی براساس نوع کسب و کار و محتوای ایمیل‌ها می تواند متفاوت باشد اما برای مثال یک جدول زمان‌بندی نمونه را در ادامه آورده شده است.
روز اول: موضوعات خبرنامه و ایده های که برای تصاویر در نظر گرفته اید را مشخص کنید.
روز دوم: محتواها را بنویسید، و تصاویری که می خواهید در آن استفاده کنید را در یک فولدر در کامپیوتر خود ذخیر کنید.
روز سوم: یک طراحی خوب برای ساختار ایمیل خود ایجاد کنیدو محتواهای تولید شده به همراه تصاویر را در داخل آن قرارداده و HTML آن را بسازید.
روز چهارم: اولین خبرنامه خود را ارسال کنید.
امیدواریم این چهار مرحله در ایجاد یک طرح ایمیل مارکتینگ جامع برای کسب‌وکار شما کمک کند.

پیشنهادهای مفید برای توسعه شبکه های اجتماعی

 

  • هواداران فیسبوک را به پیروان توییتر و پیوندهای لینکداین تبدیل کنید و کاری کنید که شما را در گوگل‌پلاس دنبال کنند. آنگاه با نهاندن هر چیزی روی شبکه های اجتماعی، همیشه در میان پیروان تان هستید.

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی به ساختن کسب و کارهای موفق کمک می کند. پژوهش تازه ای که شایرهولیک انجام بر روی 300000 سایت در چهار ماه انجام داده، نشان می‌دهد که روی هم رفته 30% بازدید از این وبسایت ها، برآمده از پیوندی است که در رسانه های اجتماعی به آنان داده اند.

اگر وبسایت کسب وکار شما بازدید کننده کمی داشته باشد شاید باید در راهبرد رسانه ای خود بازبینی کنید. همچنین اگر شمار بازدیدهای برآمده از رسانه های اجتماعی از وب سایت شما بیشتر از 30 درصد است، شاید بخواهید بدانید که تا چه اندازه می توانید کاراتر باشید.
در اینجا شماری از راهبردهایی را بیان میکنیم که بازاریابی شبکه های اجتماعی را توسعه داده و پیامد خوبی بر روی رشد کسب وکار و فروش دارد:
1) ایجاد توییت هایی با قالب خاص
بیشتر توییت ها با گذر زمان نابود میشوند. ولی توییتهایی که قالبی همسان و همآهنگ با یکدیگر دارند بی بروبرگرد خواننده را میخکوب می کنند. اندازۀ جدایی خطها از هم و رنگ فونت، یکنواختی قالب توییت را دگرگون کرده و آن را خوشایند می سازد. می توانید برای جذاب شدن توییت‌ها از توییت‌هایی که دربردارندۀ شکلکی شاداب و نشانهای خنده دار هستند استفاده کنید. از سایت هایی مانند iEmoji.com می توانید آن ها را بدست بیاورید.
2) نوشتارهای بلندتری بنویسید
اگرچه گسترۀ 140 رقمی توییتر تغییر نمی کند، گوگل پلاس مکان مناسبی است برای پیش بردن گفتوگوهایی که با نوشتارهای بلندتری آغاز می شوند.
3) در فیس بوک گروه بسازید
از آنجا که دسترسی بنیادین به صفحه های فیس بوک برای شرکت ها رو به کاهش است، بهتر است کارآفرینان، بازاریان و ناشران به جای آن به ساخت و گردانندگی گروه های فیسبوکی روی آورند.

4) تجارت از میان رسانه های اجتماعی بسیاری می گذرد
هواداران فیسبوک را به پیروان توییتر و پیوندهای لینکداین تبدیل کنید و کاری کنید که شما را در گوگل‌پلاس دنبال کنند. آنگاه با نهاندن هر چیزی روی شبکه های اجتماعی، همیشه در میان پیروان تان هستید.
5) پیوندهای معنی دارتان را آسان کنید
مشتری ها و کاربران شما افراد فوق العاده‌ای هستند و هنگامی که شما هم فکران نزدیک هم را شناسایی کنید، می توانید آنها را به شور آورید تا دوباره و دوباره با هم پیوند بسازند. پیوندهایی بسازید که همیشه به شما به چشم یک دلبستگی بنگرند و هواداری خود را از نشان بازرگانی شرکت شما نشان دهند.
6) کمی شگفت آور باشید
حرکت در حاشیه امن هیچ چیزی را تضمین نمی‌کند. به جای آن اندکی خطر حساب شده شاید شمار بینندگان و شنوندگان، دوستان و دنبال کنندگان تان را افزایش دهد.
7) پای کنش ها و کارهای خود بایستید
بهترین کارآفرینان می دانند کی یک مشتری بد را بدون پشیمانی بیرون کنند. سال گذشته لیبرتی باتلورکز1 دلیرانه به یک مشتری ناخشنود پاسخی داد که Adweek آن را با پاسخی فرهیخته ولی چشم درآر بیان کرد. زیرا پاسخ شرکت کاملا منطقی و درست بود و پشتیبانی گروه زیادی از کاربران رسانه های اجتماعی را به دنبال خود داشت و شمار زیادی مشتری تازه به دست آورد.
8) برای هر چیزی نکتۀ چرخشی بگذارید
به جای پیوستن به اوباش های خشمگین چیزهای مثبت و شادی آوری بگویید که برای خوانندگان شما مهم است. اگر به روزرسانی های شادتری داشته باشید کاربران بیشتری به شما می پیوندند. هیجان ها واگیر دارند و مردم دوستدار خوشبینی هستند.
9) کمی ساختار فراهم کنید
اگر از هوادارانتان درخواست پاسخ دارید، آنها به سوی اندیشه ای که خودتان میخواهید بکشانید. پرسشی کلی بدون هیچ راهنمایی از شما تنها می تواند به شمار اندکی پاسخ فشرده بیانجامد. با پیشنهاد یک قالب ویژه برای پاسخها خواهید دید که چگونه پیروانتان پاسخهای آفرینشگرانه می دهند.

اصول اولیه و مهم درآمد از اینترنت و دنیای مجازی

  • حضور در توییتر، فیس‌بوک، لینکداین و بقیه شبکه‌های اجتماعی صرفا با این پیغام که محصول من را بخرید! مطمئنا بی‌فایده است. باید محتوای ارزشمندی به مخاطب ارائه شود. مطالب شما باید به یک لینک ارزشمند، یک مطلب در وبلاگ، یک ویدیوی جالب و یا هر چیز دیگر که بتوان نام ارزش روی آن گذاشت، متصل شود.

 

اینترنت کلید داغ و مهمی برای توسعه فروش است. کارآفرینان بسیاری به دنبال آن هستند که تا حد توان بیشترین استفاده لازم را از آن بکنند. در صورتی که از اینترنت به درستی استفاده کنیم، می‌تواند به بخش مهمی از آمیزه بازاریابی کسب و کار تبدیل شود، در غیراینصورت مانند سیاه چاله ای است که با ریختن هزاران دلار در آن، هیچ نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. برای اینکه میزان بازگشت سرمایه خود از بازاریابی اینترنتی را به حداکثر برسانید و درآمدزایی از اینترنت را تجربه کنید، چهار نکته زیر را همیشه به یاد داشته باشید:

۱) اصول دنیای بیرون، کماکان صادق است

برای اینکه اصول کار دست‌تان بیاید، باید این سه پرسش را پاسخ بدهید:
– چرا یک مشتری باید محصول یا خدمات من را به رقیبم ترجیح بدهد؟
– آیا برای جنبه‌های متفاوت محصول و خدمات من، بازار مناسب وجود دارد؟‌ آیا بازار به اندازه کافی گسترده است که کسب و کار من را حمایت کند؟
– با این شعار که ما محصول یا خدمات متفاوتی را ارائه می‌کنیم، به صرفه ترین روش برای دستیابی به این بازار کدام روش است؟

 

شما فقط تحت شرایطی باید یک کمپین اینترنتی ایجاد کنید که به صرفه ترین راه برای رسیدن به مشتریان‌تان این روش باشد.

۲) شبکه اجتماعی صحیح را انتخاب کنید

تمامی شبکه‌های اجتماعی یکسان نیستند. برای مثال Pinterest، که بر پایه تصویر است، می‌تواند برای یک فروشگاه طلا و جواهر ایده‌آل باشد ولی مطمئنا برای یک موسسه وکالت چندان جذاب نیست.
برخلاف اینکه اینقدر به حضور در شبکه های اجتماعی تاکید می‌شود، لزوما حضور در همه آن‌ها موفقیت آمیز نیست و حتی ممکن است به روند توسعه برند لطمه بزند. همه چیز بستگی به جنس جامعه هدف شما دارد. برای ارتباط با افراد میانسال به بالای جامعه ایران مطمئنن توییتر به هیچ دردی نخواهد خورد.
قبل از اینکه زمان و هزینه کنید به خوبی راجع به همه این شبکه های اجتماعی تحقیق کنید.

۳) محتوا ارائه کنید

حضور در توییتر، فیس‌بوک، لینکداین و بقیه شبکه‌های اجتماعی صرفا با این پیغام که محصول من را بخرید! مطمئنا بی‌فایده است. باید محتوای ارزشمندی به مخاطب ارائه شود. مطالب شما باید به یک لینک ارزشمند، یک مطلب در وبلاگ، یک ویدیوی جالب و یا هر چیز دیگر که بتوان نام ارزش روی آن گذاشت، متصل شود. می‌توانید با کسب اجازه از محتوای بقیه استفاده کنید، هر چند اگر خودتان تولید محتوا کنید، یک حرفه‌ای شناخته خواهید شد.
زمانی که بعنوان یک حرفه ای اطلاعات ارزشمندی را به مخاطب دادید، اعتماد لازم برای تجارت بین شما ایجاد شده است.

حال می‌توانید با قرار دادن بنر محصول یا نوشتن یک ریپورتاژ برای آن، محصول‌تان را بفروشید.

۴) بر روی میزان فروش تمرکز کنید، نه میزان کلیک و آمار مشابه

یکی از بزرگترین مشکلات بازاریابی اینترنتی، انحراف از اهداف است. شما می‌خواهید محصول بفروشید ولی موفقیت خود را با تعداد بازدید، تعداد کلیک، تعداد دنبال کننده، تعداد لایک و دیگر معیارهای اینچنین اندازه‌گیری می‌کنید.
اگر اهداف شما با اهداف تیمی که فعالیت های آنلاین‌تان را بر عهده دارد متفاوت است، سریعاً صحنه را ترک کنید.
اهداف موقت ایرادی ندارند. بدست آوردن تعداد مشخصی دنبال کننده در زمان مشخص، هدف خوبی است ولی مطمئن باشید که هدف نهایی شما فروش بیشتر است. نایستید و با قدرت ادامه دهید.

در تجارت الکترونیک از اینستاگرام استفاده کنیم

 

  • تعریفی که ویکی پدیا از اینستاگرام ارائه می دهد اینچنین است:” اینستاگرام شبکه اجتماعی جهت به اشتراک گذاری فیلم و عکس است که محدود به دستگاه های همراه مانند موبایل و تبلت است. این اپلیکشین برای سیستم عامل اندروید و IOS موجود است.

 

 

امروزه کمتر کسی را می توان یافت که واژه تجارت الکترونیک برای او بیگانه باشد. شرکت ها و سازمان های ارائه دهنده محصولات و خدمات، همکام با سیر تحولات جهانی در زمینه تجارت الکترونیکی، در تلاش برای تغییر ساختار منطقی و فیزیکی سازمان خود در این زمینه هستند.

تجارت الکترونیک، راه و روش جدید کسب و کار، به صورت الکترونیکی و با استفاده از شبکه ها و اینترنت است. در این روش فرآیند خرید و فروش یا تبادل محصولات، خدمات و اطلاعات از طریق شبکه های کامپیوتری و مخابرایت از جمله اینترنت صورت می گیرد. طبقه بندی های مختلفی از تجارت الکترونیک از دیدگاه های مختلفی مانند ماهیت تبادلات، ماهیت برنامه های کاربردی و … وجود دارد که در این بحث نمی گنجد. اما همان طور که می دانیم، خرده فروشان آنلاین جهت فروش بیشتر محصولات خود از بسیاری از عکس ها و ویدئو ها بر روی وب سایت خود استفاده می کنند. با توجه به این مسئله، اینستاگرام مکانی است که درآن بازرگانان می توانند محصولات خود را نشان دهند، برندشان را بسازند و فروش شان را افزایش دهند.
امروزه در هر لحظه فرصت های جدیدی جهت رشد و توسعه تجارت شما بوجود می آید و آن تجارتی ماندگار است که بتواند این فرصت ها را به درستی شناسایی کند و از آن به درستی استفاده کند. یکی از این فرصت ها شبکه اجتماعی اینستاگرام است که در ذیل بیشتر بدان می پردازیم.

اما اینستاگرام چیست؟
تعریفی که ویکی پدیا از اینستاگرام ارائه می دهد اینچنین است:” اینستاگرام شبکه اجتماعی جهت به اشتراک گذاری فیلم و عکس است که محدود به دستگاه های همراه مانند موبایل و تبلت است. این اپلیکشین برای سیستم عامل اندروید و IOS موجود است. در این اپلیکیشن علاوه بر آپلود تصاویر و به اشتراک گذاری آن ها، می توانید افکت ها جالبی رو تصویر بگذارید و عکس هایی که کاربران دیگر به اشتراک می گذارند را دنبال کنید ، کامنت بگذارید و یا آن هایی را که دوست داشتید لایک کنید و …. همچنین می توانید عکس های موجود در ایسنتاگرام را بر سایر شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، تامبلر و فلیکر به اشتراک بگذارید.”
این تعریف نشان می دهد که چه چیزی باعث شد تا این اپلیکیشن انقدر مشهور شود. همان طور که شرکت آن نیز بیان داشته است که شما می توانید از طریق اینستاگرام زندگی خود را(در این مورد تجارت خود را)، تجربه هایتان، و خاطرات تان را با دیگران سهیم شوید.
شما می توانید شخصیت شرکت خود را در اینستاگرام به نمایش بگذارید. می توانید عکس هایی از کارکنان، اداره و امکانات و عکس هایی را که مشتریان و کارمندان می فرستند و محصولات خودتان را به نمایش بگذارید.
همچنین قابلیت اینستاگرام در به اشتراک گذاری ویدئو ها فرصتی است جهت پاسخگویی به سوالات رایج مشتریان تان در مورد محصولات شرکت. تنها چیزی که شما را در استفاده از ایسنتاگرام محدود می کند خلاقیت شماست! اگرچه، بر خلاف شبکه اجتماعی مشابه آن (پینترست)، اینستاگرام جهت بازگویی داستان برند شما طراحی شده است و نه فقط نشان دادن عکس ها.
اکنون ما شش دلیل جهت استفاده از اینستاگرام در تجارت الکترونیک را بیان می کنیم:
1) برقراری ارتباط احساسی با مشتریان از طریق به اشتراک گذاشتن عکس و فیلم
2) طبق آمارها دسترسی به صفحات برند در فیس بوک 6 درصد کاهش پیدا کرده است و این موجب شده است تا کسب و کارها به دنبال یافتن راهی دیگر برای فروش محصولات خود از طریق رسانه های اجتماعی باشند.
3) رشد سریع و فعال کاربران اینستاگرام یکی دیگر از این دلایل می باشد. این اپلیکیشن با داشتن بیش از 200 میلیون کاربر در ماه، سریع ترین شبکه اجتماعی در حال رشد در عصر حاضر است. اینستاگرام ادعا دارد که بیش از 200 میلیون کاربر فعال در ماه دارد.با بیش از 20 میلیارد عکس به اشتراک گذاشته شده و با میانگین 60 میلیون عکس به اشتراک گذاشته شده در روز و 1.6 میلیارد لایک در هر روز، اینستاگرام تبدیل به یک شبکه فعال بسیار بزرگ شده است.
4)تمرکز بر تجارت. اینستاگرام یک بخشی از محیط خود را مستقیما برای استفاده از تجارت اختصاص داده است و قصد دارد تا یک پایگاه تبلیغاتی را در آینده ای نزدیک معرفی کند.
5)بازاریابی دوستانه. برخلاف فیس بوک، اینستاگرام هیج راه و روشی برای محدود کردن آنچه افراد می خواهند ببینند ندارد. هر پست برای کسانی که آن را دنبال می کنند قابل مشاهده است و در گالری و آرشیو ها باقی می ماند.
6)بازاریابی تصویری و برندینگ. به دلیل سهولت استفاده از ابزارهای ادیت تصاویر، این اپلیکیشن برای بازاریابی تصویری و خلق برند بسیار مناسب است.
چگونه از اینستاگرام استفاده کنیم؟
چهت شروع این مراحل را دنبال کنید:
1. اپلیکیشن آن را از گوگل پلی، بازار یا … دانلود کنید.
2. هنگامی که نصب شد، آن را باز کنید.
3. شما می توانید با ایمیل خود و یا حساب فیس بوک خود وارد آن شوید.
4. پیشنهاد می شود نام حساب کاربری خود را نام شرکت یا تجارت خود قرار دهید که با برند خود در ارتباط باشد و حتما عکسی از لوگوی برند خود در پروفایل خود قرار دهید.

چند راهنمایی مفید برای توسعه بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

 

  • چگونه یک صاحب کسب و کار می تواند متوجه شود که آیا کمپین او در شبکه های اجتماعی، به گوش مخاطبانی که باید برسد، می‌ رسد یا نه؟ و یا اینکه چگونه می تواند تشخیص بدهد که چه جنس محتوایی، پرطرفدار است؟

 

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی کسب و کار شما در چه وضعیت است؟ در این مطلب 5 نکته برای توسعه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آورده شده است.
1) در زمان مناسب به اشتراک بگذارید
زمان مشخص و دقیقی برای اشتراک گذاری وجود ندارد ولی بر اساس تحقیقات انجام شده از طرف SumAll، بهترین زمان ها برای اشتراک گذاری در صفحات شبکه های اجتماعی مشخص شده است.
9 تا 11 قبل از ظهر: گوگل+
1 تا 3 بعد از ظهر: توییتر
1 تا 4 بعد از ظهر: فیس‌بوک
7 تا 10 بعد از ظهر: Tumblr
5 تا 6 بعد از ظهر: اینستاگرام
8 تا 11 بعد از ظهر: Pinterest

تحقیقات نشان می دهد که زنان در ساعات انتهایی شب بیشتر از شبکه های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام و Pinterest استفاده می کنند.

2) لیست ایمیلی خود را توسعه بدهید
بله. ایمیل هنوز هم محبوب است. در سال 2012، 91 درصد از مصرف کنندگان، ایمیل های خود را هر روز بررسی می‌کردند. طبق تحقیق Exact Target، ایمیل تا سال 2012 محبوب‌ترین روش برای دریافت اطلاعات بوده است. ایمیل ها می‌ توانند تاثیر بسیار زیادی در کمپین تبلیغاتی شما داشته باشند. پس در وب سایت خود و یا از طریق برنامه نویسی در شبکه های اجتماعی، مکانی برای دریافت آدرس ایمیل ایجاد کنید.

3) تست های A/B طراحی کنید
چگونه یک صاحب کسب و کار می تواند متوجه شود که آیا کمپین او در شبکه های اجتماعی، به گوش مخاطبانی که باید برسد، می‌ رسد یا نه؟ و یا اینکه چگونه می تواند تشخیص بدهد که چه جنس محتوایی، پرطرفدار است؟
برای اینکار از یک تست A/B استفاده می توان کرد.

4) پست ها را در بسترهای مخصوص به خودشان منتشر کنید
هر شبکه اجتماعی، با هدف متفاوتی ایجاد شده و مخاطبان متفاوتی دارد. درک این موضوع، می‌تواند تلاش‌های بازاریابی شما را به نتیجه برساند. برای مثال شما نمی توانید یک شرکت حقوقی را اینستاگرام یا Pinterest تبلیغ کنید.

نکات بسیار ریزی در این باره وجود دارد. بعنوان مثال Evan LePage می‌گوید که کاربران توییتر از عکس‌های توییت شده لذت می برند، کاربران فیس بوک هم عکس دوست دارند ولی از اینکه از آن ها درخواست لایک کنید بدشان می‌ آید و کاربران گوگل + اغلب افرادی هستند که برند و برندینگ برایشان مهم است.

5) به راه کارهای عادی تکیه نکنید
در دنیای ایده آل، بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر روشی برای ارضای نیازهای بازاریابی شبکه های اجتماعی است که بصورت رایگان عرضه می شود، ولی با توجه به اینکه در دنیای ایده آلی قرار نداریم، سرویس هایی مانند Google Adwords طراحی شده است.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی امر مهمی است که برای اکثر شبکه های اجتماعی ممکن است. زمانی که به فیس‌بوک، یوتیوب و یا هر یک از شبکه های اجتماعی دیگر مبلغی پرداخت کنید، آن ها کسب و کار شما را به افراد بیشتری نشان خواهند داد.