3 خودروی جدید سیتروئن به ایران می آیند

  • بازار ایران بازار بسیار پویا و پر رونقی است. زمانی که به نمایشگاه خودرویی این چنین می آیید متوجه می شوید که این کشور جای بسیار خوبی برای تولید و فروش خودرو است بنابراین پیش بینی ما این بود که این خودرو فروش خوبی در ایران خواهد داشت.

به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، کمتر از یک هفته از رونمایی نخسین محصول مشترک سایپا سیتروئن می گذرد. خودرویی که نه تنها در بازار جهانی بازتاب گسترده ای داشته بلکه با آمدنش به ایران آن هم به صورت محصول مشترک ایران و فرانسه، سر و صدای زیادی به همراه داشته است.

این خودرو در دومین نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شده و قرار است تا چند ماه آینده به بازار ایران عرضه شود. در همین رابطه به سراغ نیکولانس لوتخانژی-مدیر بازاریابی شرکت سایپا سیتروئن رفته ایم و از او درباره برنامه فروش محصولات سیتروئن در ایران و این خودرو پر سرو وصدا جویا شدیم.

• با اشاره به اولین محصول رونمایی شده که محصول مشترکی از سیتروئن و سایپا است، چرا پس از ایتالیا، ایران را به عنوان مقصد بعدی تولید مدل C3 انتخاب کردید؟

بازار ایران بازار بسیار پویا و پر رونقی است. زمانی که به نمایشگاه خودرویی این چنین می آیید متوجه می شوید که این کشور جای بسیار خوبی برای تولید و فروش خودرو است بنابراین پیش بینی ما این بود که این خودرو فروش خوبی در ایران خواهد داشت.

• آیا اعتقاد دارید C3 در بازار ایران موفق عمل کند؟

به اعتقاد من C3 همه رقبای خود را کنار می زند و بازار موفقی در ایران خواهد داشت.

• بازه قیمتی مشخصی برای این خودرو مطرح شده است؟

خیر. همه در جست و جو این پاسخ هستند اما از آنجایی که تا حدود شش ماه دیگر این خودرو به فروش می رسد، باید منتظر ماند چرا که شش ماه زمانی بسیار طولانی است و ارائه قیمت در حال حاضر حرکتی حرفه ای نیست. اما در عین حال می گویم که بدون شک قیمتی رقابتی و منصفانه خواهد بود.

• در سه سال گذشته مدل های متنوعی از سوی سیتروئن در ایران به نمایش در آمد. آیا پس از مدل C3 سیتروئن،‌ محصولات دیگری را برای بازار ایران در دست بررسی دارید؟

درحال حاضر تنها مدل C4 در ایران بصورت وارداتی در دسترس بود که آن هم بنا به دلایلی که کاملا واضح است دیگر وارد نمی شود. از این رو در حال حاضر C3 تنها مدلی خواهد بود که در ایران به تولید می رسد. پس از آن دو خودرو دیگر در صف ورود به بازار ایران هستند که یکی از سگمنت B سدان و دیگری از سگمنت B شاسی بلند است و در کنار مدل C3 که خودرویی از سگمنت B هاچ بک است، طیف گسترده ای از محبوب ترین های سگمنت B را پوشش می دهند. با این اوصاف تا یک سال و نیم آتی، سیتروئن سه محصول در بازار ایران به تولید و فروش خواهد رساند.

 

رقابت بین تاکسی های اینترنتی بالا گرفت

  • از جدی‎ترین رقبای اسنپ می‎توان به شرکت تپ‌سی (TAP30) اشاره کرد که با وجود تازه تاسیس بودن خود، پا را فراتر از انتظارها گذاشته و در مدت اندک فعالیت خود با ارائه خدمات‎رسانیِ باب میل مشتریان، بر مقبولیت خود میان مردم افزوده است.

به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، ورود تاکسی اینترنتی یا همان سامانه هوشمند حمل و نقل به ایران، در سال 93 و با شروع به کار شرکت «کارمان» وارد فاز عملی شد؛ شرکتی که با تغییر نام به «اسنپ» در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت‎های ارائه کننده حمل و نقل اینترنتی در ایران به شمار می رود.

پس از شروع به کار اسنپ و رواج استفاده از این سبک حمل و نقل، که کاهش وقت و هزینه را برای مسافران در پی داشت، رفته رفته بر تعداد تاکسی‎های اینترنتی در ایران افزوده شد و این سیستم هوشمند در حمل و نقل به سایر کلان شهرهای ایران نیز راه یافت. همچنین به تازگی حضور یک رقیب روسی جدید برای شرکت‌های تاکسی های اینترنتی فعال در بازار ایران نشانگر فشرده‌ شدن بازار رقابت در این عرصه پرسروصداست، رقابتی که مسلما به افزایش سطح خدمات به مردم ختم خواهد شد.
* سامانه حمل و نقل هوشمند «اسنپ»

اسنپ در آغاز با نام «کارمان» از تابستان 93 شروع به کار کرد و در حال حاضر به عنوان اولین و بزرگ‎ترین سامانه هوشمند حمل و نقل در ایران در حال فعالیت است. پس از همکاری رسمی «اسنپ» و «زود فود» و تغییر نام سامانه سفارش غذای آنلاین به «اسنپ فود»، این شرکت دامنه خدمات رسانی خود را گسترش داد و یکی از دلایل این امر را می‎توان رقابتی شدن عرصه فعالیت و  روی کار آمدن رقبایی همچون «تپسی» و «کارپینو» دانست. در حال حاضر اسنپ در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز در حال خدمات رسانی به مشریان است و از چند روز قبل (13 آبان) با ورود به اهواز بر تعداد شهرهای تحت پوشش خود افزود.

* سامانه حمل و نقل هوشمند «تپ‌سی»

از جدی‎ترین رقبای اسنپ می‎توان به شرکت تپ‌سی (TAP30) اشاره کرد که با وجود تازه تاسیس بودن خود، پا را فراتر از انتظارها گذاشته و در مدت اندک فعالیت خود با ارائه خدمات‎رسانیِ باب میل مشتریان، بر مقبولیت خود میان مردم افزوده است. تپ‌سی در خرداد ۱۳۹۵ به شهروندان تهرانی معرفی شد و در حال حاضر دامنه فعالیت آن به شهرهای کرج، اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز رسیده‌است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد تپ‌سی بایستی به زیرساخت تماما بومی آن اشاره کرد، شرکتی که مجوز دانش بنیان خود را از معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده است و به همراه  شرکت پیک «الو پیک»  تنها شرکت های حمل و نقل اینترنتی دانش بنیان به شمار می روند. تپ‌سی با جذب پرسنل نخبه داخل کشور و همچنین بازگرداندن و بهره گیری از نخبگانی که از کشور رفته بودند، توانسته است به زیرساختی تماما بومی دست یابد.

* سامانه حمل و نقل هوشمند « کارپینو »

با روی کار آمدن تاکسی‎های اینترنتی همگان بر به صرفه بودن استفاده از این سبک حمل و نقل واقف بودند اما توجه کمتر کسی به زیان آنها برای رانندگان تاکسی‎های سنتی در پایتخت و کسادی بازار آژانس‎ها جلب شد به غیر از خود رانندگان تاکسی‎های سنتی و رانندگان آژانس ها!

اینجا بود که شهرداری تهران برای حمایت تاکسیرانی، وارد رقابت با تاکسی‎های اینترنتی شد و سامانه حمل و نقل هوشمند«کارپینو» را راه اندازی کرد. سامانه‎ای که حال خود را فراتر از تهران و در میان سیلی از تاکسی‎های اینترنتی شهر مقدس مشهد می بیند.

البته نرم افزاری با نام «ژیان» نیز در حال حاضر مشغول به هوشمندسازی آژانس‎ها و تاکسی‎های رسمی شهرهایی همچون اصفهان، مشهد و تهران است.

* «ماکسیم تاکسی»

شرکت ماکسیم اولین تاکسی اینترنتی خارجی در ایران محسوب می شود و به تازگی فعالیت خود در ایران را آغاز کرده است. این شرکت روسی  با شعار «وقت رفتن است»، در بیش از 200 شهر روسیه و کشورهایی نظیر بلاروس، گرجستان، قزاقستان، تاجیکستان، اوکراین و بلغارستان مشغول به فعالیت است.

* مشهد، مهد تاکسی‎های اینترنتی

شهر مقدس مشهد یکی از کلانشهرهای ایران به شمار می رود و با پیدایش تاکسی اینترنتی در تهران، به عنوان دومین میزبان این تاکسی‎ها، مملوء از شرکت‏های اینترنتی حمل و نقل شد. در حال حاضر شرکت‎هایی همچون تپ سی، اسنپ، کارپینو، تاچسی، چی‌تکس، آلوان و حتی ژیان در این شهر زائر خیز مشغول به فعالیت هستند.

تاکسی اینترنتی «آلوان» یکی از موفق ترین شرکت‎های حمل و نقل هوشمند در مشهد به شمار می رود که در حال حاضر در تهران، خراسان رضوی، البرز، آذربایجان شرقی، فارس، گیلان، کرمان و اصفهان بیش از ۵۰ شهر را پوشش داده است. علاوه بر آلوان، شرکت «تاچسی» نیز پا را فراتر از مشهد گذاشته و در شهرهای یزد و اهواز در حال فعالیت است.

* «الو پیک» و  «میاره»

در میان‎ رونق تاکسی‎های اینترنتی، شرکت‎هایی همچون «الو پیک» و «میاره»  نیز به چشم می خورند که در حال خدمات‎رسانی در زمینه پیک و ارسال بسته هستند. شرکت‎هایی که تا حدودی موفق عمل کرده و رو به ارائه خدماتی همچون حمل و نقل هوشمند بار از طریق  وانت‎ها آورنده اند.

در پایان پس از اشاره به تاکسی‎های اینترنتی و به اوج رسیدن رقابت مابین آنها نباید از این نکته قافل شویم که رونق تاکسی‎های اینترنتی و به اوج رسیدن رقابت در این عرصه چیزی جز بهبود سطح خدمات‎رسانی برای مردم را در پی نخواهد داشت و شاهد بالا رفتن کیفیت، کاهش و رقابتی شدن تعرفه‎ها و همچنین بالا رفتن سطح امنیت مسافران خواهیم بود.

وبینار چیست و چه کاربردی دارد

 

  • وبینا‌ر ‌یک کنفرانس ویدیویی مبتنی بر وب است که برای ارتباط دادن فرد میزبان با تماشاکنندگان و شنوندگان وبینار از سرتاسر دنیا، از اینترنت استفاده می‌کند. میزبان‌ها می‌توانند خودشان را در حال صحبت کردن نشان دهند،

وبینار چیست؟ باید بگوییم که با تکنولوژی اینترنت، امکان برقراری ارتباط زمان واقعی با مردم در سراسر دنیا، در هر زمان که بخواهیم، امکان‌پذیر است.

پلتفرم های ویدیو چت مانند اسکایپ یا گوگل پلاس برای چت‌های عادی انفرادی و مبتنی بر گروه مناسب هستند، ولی برای رویدادهای حرفه‌ای که قرار است ارائه‌ای برای مخاطبین بیشتر انجام دهند، وبینار واسط انتخابی صحیح است. هر کسی می‌تواند یک وبینار را میزبانی کند یا برای شرکت یا مشاهده آن اقدام کند.

وبینار دقیقا چیست؟
وبینا‌ر ‌یک کنفرانس ویدیویی مبتنی بر وب است که برای ارتباط دادن فرد میزبان با تماشاکنندگان و شنوندگان وبینار از سرتاسر دنیا، از اینترنت استفاده می‌کند. میزبان‌ها می‌توانند خودشان را در حال صحبت کردن نشان دهند، دوربین را به سمت نمایشگرهای کامپیوتری بچرخانند تا اسلایدشو نشان دهند یا ارائه‌ای را نمایش دهند، و حتی می‌توانند از مهمانانی از مکان‌های دیگر دعوت کنند در این وبینار میزبانی مشترک داشته باشند.

ویژگی‌های تعاملی نیز وجود دارند که مخاطبین می‌توانند برای پرسش و پاسخ یا چت کردن با میزبان از آن‌ها استفاده کنند. بسیاری از افرادی که میزبانی وبینا‌‌ر انجام می‌دهند بخش‌های پرسش و پاسخ را در انتها قرار می‌دهند تا به سؤالات شرکت‌کنندگان پاسخ دهند.

چرا میزبانی یا شرکت در یک وبینار؟
حرفه‌ای‌ها از وبینا‌ر برای ارائه‌های آموزشی مرتبط با کسب و کار استفاده می‌کنند و به روش صمیمانه‌تری با مخاطبین ارتباط برقرار می‌کنند.

ممکن است فرد میزبان یک وبینا‌ر باشد و ارائه‌ای انجام دهد یا سمیناری برگزار کند تا چیزی آموزش دهد، ممکن است یک ارائه‌ی ترویجی برای فروش یک محصول باشد، یا هر دوی آن‌ها باشد.

وبینارها ابزارهای سودمندی برای انجام مصاحبه‌های زنده با حرفه‌ای و متخصصین هستند. غالبا همین جنبه‌های اغواکننده است که افراد بیشتری را به شرکت در وبینارها متمایل می‌کند.

اگر می‌خواهید درباره موضوع خاصی که مورد علاقه‌تان است چیزی یاد بگیرید، وبینارها یکی از بهترین روش‌هایی هستند که می‌توانید با یادگیری مستقیم از متخصصین، دانش‌تان را بیفزایید.

شرکت در یک وبینار
با توجه به این‌که میزبان از چه سرویسی استفاده می‌کند، ممکن است به دانلود یک اپلیکیشن برای دسترسی به وبینار نیاز داشته باشید. برخی میزبان‌ها نیز شما را ملزم می‌کنند با کلیک بر یک لینک دعوت ایمیلی محل‌تان را رزرو کنید، به‌ویژه اگر وبینا‌ر، تعداد محدودی محل مخاطب را مجاز بداند.

بسیاری از میزبان‌ها حداقل یک ایمیل یادآوری را یک ساعت یا چند دقیقه قبل از شروع وبینار ارسال می‌کنند. برخی میزبان‌ها پا را فراتر می‌گذارند و دو ارائه را در یک زمان برگذار می‌کنند تا مخاطبان بیشتری داشته باشند، به‌ویژه اگر از سراسر دنیا و با زمان‌های محلی متفاوت گرد هم آمده باشند.

وقتی زمان شرکت در وبینا‌ر رسید، مخاطبان می‌بایست به نوعی “تماس بگیرند” تا به وبینار دسترسی پیدا کنند. غالبا لینک سفارشی یا حتی یک پسوردی از طرف میزبان وبینار در اختیار اعضای مخاطبین قرار می‌گیرد تا وارد شوند. برای برخی از وبینارها گزینه‌ای برای تماس وجود دارد تا تلفنی به وبینار گوش دهند.

برخی وبینارها امکان بازپخش وبینا‌ر را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌دهند تا اگر نتوانستند در این جلسه به‌صورت زنده شرکت کنند از بازپخش آن بهره بگیرند.

مشخصه‌های وبینار
در این‌جا تنها برخی از چیزهایی آمده است که می‌توانید با وبینار انجام دهید:

۱. نشان دادن اسلایدها:
شما می‌توانید ارائه اسلایدشو را با استفاده از نرم افزار پاورپوینت یا کی‌نوت اپل نمایش دهید، درست همان‌طور که در یک کلاس عادی، اتاق کنفرانس یا سالن کنفرانس انجام می‌دهید.

۲. ویدیوی جاری:
ویدیویی را که یا روی کامپیوترتان ذخیره شده است یا به‌صورت آنلاین، مانند یوتیوب، یافت می‌شود را نشان دهید.

۳. صحبت با مخاطبین:
وبینارها از VoIP برای ممکن ساختن ارتباط صوتی زمان واقعی استفاده می‌کنند.

۴. هر چیزی را ضبط کنید:
وبینارها غالبا گزینه‌ای را برای میزبان فراهم می‌کنند تا تمام ارائه را ضبط کنند – از جمله صوتی‌ها و بصری‌ها.

۵. ویرایش:
میزبان غالبا می‌تواند از ماوس برای یادداشت‌نویسی، برجسته کردن موارد یا ایجاد نشان‌گذاری بر صفحه استفاده کنند.

۶. چت:
میزبان می‌تواند برای چت متنی با شرکت‌کنندگان یک چت باکس باز کند، این مورد به‌ویژه برای اعضایی مفید است که می‌خواهند سؤال مطرح کنند.

۷. راه‌اندازی نظرسنجی و رأی‌گیری اینترنتی:
برخی تهیه‌کنندگان وبینارها، برای مقاصد نظرسنجی یا آزمون، قابلیت ایجاد نظرسنجی و امتیازدهی را برای شرکت‌کنندگان فراهم می‌کنند.

میزبانی وبینار خودتان
اگر می‌خواهید وبینا‌ر خودتان را میزبانی کنید، لازم است یک فراهم کننده خدمات وبینار انتخاب کنید. آن‌ها معمولابرای استفاده بلندمدت رایگان نیستند، ولی اکثر آن‌هایک دوره آزمایشی ۳۰ روز یا همین حدود را ارائه می‌کنند.

فراهم‌کنندگان سرویس وبینار در جهان:
در این‌جا سه فراهم‌کننده‌ی محبوب وبینا‌ر آمده است که مردم غالبا از آن‌ها استفاده می‌کنند:

GoToWebinar:
بسیاری از حرفه‌ای‌ها از این فراهم‌کننده استفاده می‌کنند.به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های امروز وبینار، شما می‌توانید با یک دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روز با GoToWebinar شروع کنید و با ۸۹ دلار در ماه تا ۱۰۰ نفر شرکت‌کننده داشته باشید.

AnyMeeting:
AnyMeeting یک پلتفرم محبوب دیگر وبینار است که کمی از GoToWebinar ارزان‌تر است و پس از طی کردن دوره آزمایشی رایگان‌تان، ۷۸ دلار در ماه برای نهایتا ۱۰۰ شرکت‌کننده هزینه دارد. گزینه‌های اشتراک‌گذاری صفحه نمایش، ادغام شبکه‌های اجتماعی و چندین ابزار مدیریتی دارد.

Zoom:
Zoom تا ۵۰ شرکت‌کننده را به‌صورت رایگان پوشش می‌دهد و نشست‌های ۴۰ دقیقه‌ای برگذار می‌کند. این سرویس با توجه به تعداد مکان‌های شرکت‌کنندگانی که می‌خواهید حضور داشته باشند از لحاظ قیمتی متفاوت است و از ۵۵ دلار در ماه شروع می‌شود.

 

برای کشف جرم های مالی سامانه ویژه تولید شد

 

  • ئی در پایان اظهار داشت: به نظر می رسد که نیاز است این بحث جدی تر گرفته شود و دست اندر کاران و مسئولین ذی ربط به این قضیه به عنوان یک مهم و به عنوان یک هدف والی نگاه کنند. چون جرم همیشه اتفاق می افتد و پس از آن پیگیر این می شویم که چطور مشکل را حل کنیم

حامد بی رشک،سرپرست تیم کشف و تقلب شرکت کاسپین در رابطه با تولید سامانه ویژه سیستم کشف تقلب “کشفیا” به خبرنگار ما گفت: در حقیقت پروژه های داده کاوی همان پروژه های بی آی است که در این تیم و تیم های دیگری که در زیرمجموعه ی هوش تجاری هستند با آن ها کار می کنیم وموضوع اصلی که روی آن کار شده، سامانه ی کشف تقلب است که سامانه ی کشف تقلب “کشفیا” نام گرفت.
وی با اعلام این نکته که این پروژه از دو سال پیش شروع شده، افزود: با کمک گرفتن از اساتید دانشگاه های تربیت مدرس ما این پروژه شروع شد و تحقیقات خوبی روی این حوزه انجام گرفت و پس از آن سیستم به صورت پیاده سازی موردی بررسی شد و سعی کردیم که یک نرم افزاری که به صورت جامع را ارائه بدهیم.
بی رشک در ادامه خاطر نشان کرد:هم زمان مباحث دیگری نیز که مرتبط با تخلفات و تقلب بود، مثل بحث پول شویی و بحث تخلف ها وارد شدیم البته در حوزه ی بانکی. از آن طرف سامانه های دیگری که از سوی شرکت کاسپین در حال پیگیری است مربوط به بحث سامانه ی بازرسی بوده که آن نیز مرتبط با تخلفاتی می شود که ممکن است در بانک صورت بگیردو آن سامانه نیز نوشته شده و آماده است و در مجموع در این حوزه ما توانستیم نسبت به خیلی از شرکت های دیگر پیشرو باشیم با توجه به این که زمان خوبی این پروژه شروع شد.
سرپرست تیم کشف و تقلب شرکت کاسپین با بیان این نکته که این سامانه کاملاً بومی است، افزود:تکنولوژی هایی که ما استفاده کردیم تکنولوژی های اوپن سورس است. یعنی به این شکل که نیازی به این نیست که ما لایسنس یا نرم افزارهای خاصی را برای مثلاً راه اندازی اش استفاده کنیم و از لحاظ بعد عملی اش نیز ما سامانه را طوری طراحی کردیم که بتواند مقیاس پذیری بالا داشته باشد و بتوانیم سیستم را به هر اندازه که بخواهیم به آن گره ها یا سرور های مختلف اضافه بکنیم که سیستم بتواند روی حجم زیاد داده کار کند.
وی در پاسخ به این سوال خبر نگار اخبار پولی مالی مبنی بر که آیا تا کنون برای استفاده از این سامانه شرکت و یا موسسه ای به شما مراجعه کرده اند یا خیر, گفت:در حال حاضر قراردادی بسته نشده است ولی ما توسط دیتایی که بانک پارسیان در اختیار ما قرار داد، توانستیم که با دیتاهای بانک سامانه مان را تست کنیم و یک سری سناریوهای مشخصی که تقلب در آن بود را به سیستم دادیم و تست کردیم و خروجی هایی که گرفتیم برای ما حیرت انگیز بود و در مورد بانک های دیگر مذاکرات انجام شده ولی به خاطر این که هنوز به آن نتیجه ی نهایی نرسیدیم یعنی قراردادها و صحبت ها انجام می شود به خاطر همین نام نبریم بهتر است.
بی رشک درمورد عملکرد سامانه ی کشفیا به خبرنگار اخبار پولی مالی گفت: کلاً بحث کشف تقلب ترندش از سال 2013 شروع شد که در دنیا احساس نیاز به این شد که با توجه به این که میزان تقلب ها و تخلف هایی که در این حوزه بود به سرعت در حال پیشرفت بود احساس نیاز به این شد که یک سامانه ای باشد که تا حدی بتواند این ترندی را که در حال بیشتر شدن بود یک مقداری کاهش بدهد به خاطر همین از آن سال در دنیا این سامانه شروع شد؛ شرکت هایی که روی این حوزه کار کردند و در ایران نیز همین اتفاق افتاده است. یعنی هر روز که می گذرد مشاهده می شود که افرادی که هستند در این حوزه که کار مجرمانه انجام می دهند یا تخلف انجام می دهند و دانش آن ها رو به افزایش است؛ پس نیاز ما این است که در این حوزه سریع تر وارد شویم و پیشگیری کنیم تا قبل از این که عملیاتی انجام بشود که دیگر نشود جلویش را گرفت یا وارد بحث قانونی بشود که پروسه ی خیلی طولانی طول می کشد.
ئی در پایان اظهار داشت: به نظر می رسد که نیاز است این بحث جدی تر گرفته شود و دست اندر کاران و مسئولین ذی ربط به این قضیه به عنوان یک مهم و به عنوان یک هدف والی نگاه کنند. چون جرم همیشه اتفاق می افتد و پس از آن پیگیر این می شویم که چطور مشکل را حل کنیم. ما کاری که کردیم این است که قبل از این که وارد آن فضا شویم بتوانیم جلویش را بگیریم یا حتی جلویش را نیز نتوانیم بگیریم می توانیم پیشنهاد بدهیم یا هشدار بدهیم که این اتفاق ممکن است یک تخلف باشد پس به نظر من اکنون زمان مناسبی است برای این که در این حوزه سریع تر وارد شویم و از مسئولین نیز من تقاضا دارم که روی این قضیه زودتر به یک نتایجی برسند که بتوانیم وارد آن عملکرد یا هدف ملی مان شویم

دلیل شکست خوردن موتورهای جستجوگر ایرانی چیست

  • جویشگر یا جست‌وجوگر دیگر حداقل سرویسی است که یک سایت یا شرکت اینترتنی می‌تواند به کاربران خود بدهد پس خود این جست‌وجو به تنهایی مزیتی نیست. جویشگرهای ملی ما شکست می‌خورند؛

بیش از یک دهه است که مدیران ارتباطی ایران هرکدام به نوعی روی جویشگر (جست‌و‌جوگر)های ملی سرمایه‌گذاری و بر راه‌اندازی آنها تاکید کرده‌اند. مدیران ارتباطی کشور با نگاهی به الگوهای موفق جهان مانند گوگل، یاندکس روسیه یا بایدوی چین تصور کردند که مسیر توسعه محتوا در ایران حمایت از ایجاد جست‌و‌جوگر ملی است.

بر این اساس هر سه دولت اخیر میلیاردها تومان هزینه صرف جست‌وجوگرهایی کردند که کاربردی برای کاربران نداشتند و اساسا با استقبالی هم از سوی آنان روبه رو نشده‌اند. چرا به‌رغم این هزینه میلیاردی که صرف این سایت‌ها شده هنوز هیچ‌کس راغب به استفاده از آنها نیست؟ دلیل آن واضح است؛ چون این موتورهای جست‌وجو برای رفع نیازهای کاربران طراحی و توسعه داده نمی‌شوند، بلکه با هدف تامین نظرات مدیران دولتی و گرفتن پروژه ایجاد و پس از پایان تزریق مالی تعطیل می‌شوند. با این حال این شکست‌های دولتی ظاهرا آموزه‌ای برای مدیران نمی‌شود و همچنان تاکید بر ادامه همین مسیر است. مسلما ایراد از برنامه‌نویسان یا تیم‌های پشت جست وجوگرها نیست. آنها هم شبیه هر تیم یا شرکت دیگری به دنبال برنده شدن و موفق شدن بوده‌اند، همانند هر گروه دیگری تصور کرده‌اند وام‌های بلاعوض و حمایت‌های دولتی به آنها کمک می‌کند تا تیم‌های بزرگ‌تر و امکانات بیشتری را در اختیار گیرند.

آنها به پشتوانه همین حمایت‌های مالی دولتی نگران بازار و رقابت و… نبود‌اند و ایده‌های شخصی و فنی مورد علاقه خود را دنبال کرده‌اند و البته به نتیجه نرسیده‌اند. ایراد اصلی از مدل حمایتی دولت است. هر سه دولت آمریکا، روسیه و چین اگر با مدل ایران می‌خواستند از جست وجوگرهای حمایت کنند الان نه گوگلی وجود داشت نه یاندکس و نه بایدو. در دنیایی که استارت‌آپ‌ها با سرمایه بذری ۲۵ میلیون تومان می‌توانند برای مدت ۶ ماه در جریان راستی‌آزمایی کسب‌وکار قرار بگیرند، واضح است تزریق میلیاردی به صفحاتی که صرفا قرار است اطلاعات جست‌وجو کنند، اشتباه است. پس چرا باز بر راه‌اندازی وحمایت از جویشگرهای ملی اصرار داریم؟

جویشگر یا جست‌وجوگر دیگر حداقل سرویسی است که یک سایت یا شرکت اینترتنی می‌تواند به کاربران خود بدهد پس خود این جست‌وجو به تنهایی مزیتی نیست. جویشگرهای ملی ما شکست می‌خورند؛ چون برای برنده شدن تجهیز نشده‌اند و شاید اساسا دوران جویشگرها سال‌هاست به سر آمده و بزرگ‌ترین جست‌وجوگرهای جهان حالا حداقل سرویس‌شان جست‌و‌جوست. بسیاری از کسب وکارهای نوپا و استارت‌آپ‌های ایرانی امروزه نیاز سرمایه دارند؛ اما نحوه و چگونگی دریافت این سرمایه و ترکیب شدن آن با تجربه مدیریتی (‌که معمولا از سوی سرمایه‌گذاران خبره به کارآفرینان ارائه می‌شود) در موفقیت آنها نقش اساسی دارد. به همین دلیل هم هست که در میان لیست سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های VC از جست وجوگرهای ملی خبری نیست. صرف دادن پروژه و تزریق پول باعث موفقیت کسب وکار نمی‌شود؛ هرچند احتمالا برای ارائه عملکرد ممکن است کفایت کند.

درباره ادغام شرکت های اینترنتی بیشتر بدانیم

  • از نظر من تعداد مجوزهای صادر شده، تناسبی با نیاز‌ها و ابعاد تجارت این حوزه نداشته است و اکنون نیز گر چه ادغام شرکت‌ها پدیده مبارکی است و می‌توان امیدوار بود که با افزایش امکان سر مایه‌گذاری بیشتر و ترکیب توانمندی‌ها به رشد حوزه کمک کند

 

علی توسلی
نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نصر
قبل از هر چیز منطقاً در کشوری که از قوانین بازار و تجارت آزاد تبعیت می‌کند، اتخاذ تصمیم درباره چگونگی تداوم کار هر شرکتی در اختیار خود آن شرکت است که بخواهد با شرکتی دیگر شریک شود یا اینکه شرکتی را بخرد و روند ادغام شرکت‌ها در سطح بین‌المللی نیز متداول و جاری است. در مورد شرکت‌های FCP و Servco و…… که دارای مجوز خاص با تعاریف معین هستند و موضوع روز است نیز باید گفت همان‌طور که ریاست سازمان نظام صنفی کشور نیز اعلام کرده‌اند منطقاً باید از فرآیند ادغام شرکت‌ها استقبال کرد و شروع آن را به فال نیک گرفت. ولی اگر توجه کنیم در کمی بیش از یک سال گذشته، حدود هزار مجوز قبلی ابطال و 17 مجوز FCP هریک با ارزش 20 میلیارد تومان، بیش از 5 مجوز MVNO هریک حدود 5 میلیارد تومان و حدود 50 مجوز Servco هر یک به ارزش 2 میلیارد تومان صادر شده است. همچنین سه مجوز فرکانس جهت راه‌اندازی LTE به ارزشی شاید حدود 500 میلیارد تومان صادر شد که به دلایلی هنوز روند عملیاتی شدن تجارت جدیدی روی این مجوز‌ها به‌طور جدی فعال نشده است(گفتنی است که تمام ارقام، تقریبی هستند ولی نه دور از واقعیت). از سوی دیگر اعتراض صاحبان مجوز‌های قبلی این بود که ابطال مجوزها میزان بیکاری را در این حوزه گسترش داده است.
از نظر من تعداد مجوزهای صادر شده، تناسبی با نیاز‌ها و ابعاد تجارت این حوزه نداشته است و اکنون نیز گر چه ادغام شرکت‌ها پدیده مبارکی است و می‌توان امیدوار بود که با افزایش امکان سر مایه‌گذاری بیشتر و ترکیب توانمندی‌ها به رشد حوزه کمک کند ولی دستگاه‌های نظارتی باید مراقبت کنند که تکلیف مجوز‌هایی که صادر کرده‌اند، چه خواهد شد؟ و مهم‌تر اینکه ادغام شرکت‌ها صرفاً در جهت سودآوری بیشتر صورت نگیرد و سبب توسعه بیکاری در حوزه نشود. به‌عنوان نمونه شرکت‌های مطرح شده در ادغام اخیر هر یک حدود 500 پرسنل و تصور می‌کنم که بالای هزار نمایندگی در کشور دارند که اگر متوسط پرسنل نمایندگان را 5 نفر حساب کنیم، حدود 5000 خانواده از این طریق ارتزاق می‌کنند. آیا با ادغام این شرکت‌ها چه حجم از این پرسنل و نمایند گان بیکار خواهند شد؟ آیا دوره حفاظتی برای این نیروها و تجارت‌های مرتبط وجود خواهد داشت؟ و بعلاوه در صورت تشکیل دو یا سه شرکت بزرگ از ترکیب بزرگان حوزه، تکلیف سایر مجوز‌های FCP و servco چه خواهد شد؟ و مهمتر اینکه آیا امکانات زیرساختی مناسب در راستای جهش مجموعه‌هایی که می‌تواند شکل بگیرد، در اختیار آنها قرار خواهد گرفت که بتوانند بدون محدویت‌های موجود واقعاً به سطح اپراتور معنادار حر کت کنند. به‌هرحال در نظر گرفتن این نکات به نظر می‌رسد وظایف نهاد‌هایی نظارتی و حاکمیتی باشد و امیدوارم که به تک تک این دغدغه‌ها در برنامه‌ریزی‌هایشان توجه کافی داشته باشند.

رفع و برطرف کردن نویز تلفن برای اینترنت ای دی اس ال adsl

  • دقت داشته باشید در صورتی که سیمکشی های خارج از منزل مشکل داشته باشد این اقدامات تاحدی مشکل را برطرف میکند و مشکل اصلی با تعویض سیمکشی خارجی برطرف میشود.

 

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران اینترنت پرسرعت با آن مواجه میشنود قطعی های مکرر و کاهش سرعت است در این مطلب چند روش برای حل این مشکل بازگو میکنیم.

از جمله عمده ترین دلایلی که باعث ایجاد نویز در خط تلفن میشود سیم ها و اتصالات نامرغوب میباشد برای کاهش نویز خط ابتدایی ترین کار سیمکشی از محل ورود سیم تلفن به پشت مودم است با اینکار علاوه بر کاهش نویز در صورتی که پیش از این با مشکل قطعی روبرو میشدید دیگر این مشکل وجود نخواهد داشت و یا تا حد بسیار زیادی قطعی های کاهش میابد.

روش دیگیری که کاربران میتوانند آزمایش کنند علاوه بر تغییر سیمکشی تلفن تغییر تنظیمات موجود در مدولاسیون مودم است در برخی موارد تغییر این گزینه به Gdm.t مشکل کاهش سرعت و قطعی های مکرر رفع میشود البته این روش ممکن است در برخی مودم ها و برخی شرایط جواب ندهد.

از دیگر روش هایی که میتوانید برای حل این مشکل استفاده کنید استفاده از اسپلیتر در پشت هر تلفن متصل به خط میباشد که البته در صورتی که اسپلیتر خراب باشد ممکن است شمارا با کاهش و اختلال هایی در اینترنت مواجه کند.

دقت داشته باشید در صورتی که سیمکشی های خارج از منزل مشکل داشته باشد این اقدامات تاحدی مشکل را برطرف میکند و مشکل اصلی با تعویض سیمکشی خارجی برطرف میشود.

 

راهنمای فعال کردن فیلتر رنگ در ویندوز 10

  • برای فعال کردن این فیلترها گزینه Apply color filter را روشن کنید. فیلتر محبوب‌تان را از باکس Choose a filter بیابید و آن را اعمال کنید. اگر می‌خواهید این کار را سریع‌تر انجام دهید می‌توانید از میانبر Windows+Ctrl+C بهره ببرید. فیلتر Grayscale رنگ‌ها را حذف می‌کند و یک تم خاکستری به ویندوز می‌دهد.

 

ویندوز 10 شامل چندین فیلتر رنگ است. ویژگی که رنگ همه آیتم‌های روی صفحه را تغییر خواهد داد. این فیلترها در حد سیستمی اعمال می‌شوند و به مانند ویژگی Night Light کار می‌کنند. این‌ها می‌توانند صفحه را به طور کل سیاه و سفید کنند، حساسیت به نور را کم‌تر و تشخیص رنگ‌ها را برای کسانی که به کوررنگی مبتلا هستند ساده‌تر کنند.

برای دسترسی به این آپشن، منوی استارت را باز کنید، به بخش تنظیمات و سپس به Ease of Access > Color & High Contrast بروید. اگر این گزینه را نمی‌بینید دستگاه شما هنوز آپدیت پاییز Creator را دریافت نکرده است.

برای فعال کردن این فیلترها گزینه Apply color filter را روشن کنید. فیلتر محبوب‌تان را از باکس Choose a filter بیابید و آن را اعمال کنید. اگر می‌خواهید این کار را سریع‌تر انجام دهید می‌توانید از میانبر Windows+Ctrl+C بهره ببرید. فیلتر Grayscale رنگ‌ها را حذف می‌کند و یک تم خاکستری به ویندوز می‌دهد.

Invert رنگ‌ها را عوض می‌کند. مثلا تمام سفیدها سیاه، آبی‌ها نارنجی و صورتی‌ها سبز می‌شوند.

فیلتر Grayscale Inverted هم رنگ‌ها را تبدیل به خاکستری و هم جای تیرگی‌ها و روشنی ها را عوض می‌کند. با این فیلتر خواندن برای آن‌هایی که به نور حساس هستند آسان‌تر می‌شود. مثلا متن‌های سیاه درون پس‌زمینه‌های سفید همگی به رنگ سفید روی پس‌زمینه‌های سیاه تبدیل می‌شوند.

فیلتر Deutaranopia باعث می‌شود که تشخیص رنگ‌ها برا افرادی که دچار کوررنگی این نوع هستند آسان‌تر شود.

فیلتر Protanopia تشخیص رنگ‌ها را برای این افراد ساده‌تر می‌کند.

فیلتر Tritanopia هم برای افراد مبتلا به این نوع کوررنگی باعث می‌شود که تشخیص رنگ‌های آبی و زرد برای آن‌ها راحت‌تر شود.

ویژگی‌های قدیمی‌تر مثل تم‌های کنتراست بالا هنوز هم قابل دسترس هستند و می‌توانید این ویژگی‌ها را در قسمت Color filters بیابید.

 

روش های ساده برای پیشرفت بازدید سایت از گوگل

  • سئو مخفف واژه‌های Search Engine Optimization است که معنی آن «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است. بهینه‌سازی سایت برای کلیدواژه‌ای خاص انجام می‌شود. کلیدواژه عبارتی است که در گوگل جستجو می‌شود که می‌تواند شامل یک یا چند کلمه باشد.

به نقل از مدیر سبز،بسیاری از مدیران سایت این مبحث را بسیار پیچیده می‌دانند و فکر می‌کنند برای بهبود رتبه سایت در گوگل مجبوریم چند میلیون تومان هزینه کنیم تا کارهای عجیب و غریبی انجام شود و سایت ما در اولین نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود. ولی موضوع آنقدرها هم پیچیده نیست. هرکسی که درس‌های دبیرستان را با موفقیت گذرانده است می‌تواند بهینه‌سازی سایت را فرا بگیرد و رتبه سایتش را بهبود بخشد. البته این‌کار فرایندی مستمر است و کاری نیست که یکبار انجام شود و سپس به فراموشی سپرده شود و مناسب‌ترین فرد برای انجام این‌کار مدیر همان سایت است.

SEO چیست؟

سئو مخفف واژه‌های Search Engine Optimization است که معنی آن «بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو» است. بهینه‌سازی سایت برای کلیدواژه‌ای خاص انجام می‌شود. کلیدواژه عبارتی است که در گوگل جستجو می‌شود که می‌تواند شامل یک یا چند کلمه باشد. وقتی صفحه ای از سایتمان را برای کلیدواژه‌ای بهینه کنیم، وقتی فردی آن کلیدواژه را در گوگل جستجو کرد سایت ما در اولین نتایج جستجو ظاهر می‌شود و در نتیجه ترافیک سایت افزایش می‌یابد. نکته مهم آن است که سئو بر هر صفحه سایت اعمال می‌شود و هر صفحه سایتمان می‌تواند رتبه‌ای متفاوت از دیدگوگل داشته باشد. وقتی از صفحه خاصی از سایت صحبت نمی‌شود و به بهینه‌سازی اشاره می‌شود معمولا منظور، بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت است.

 

چرا سایت را برای گوگل بهینه کنیم؟

هر سایتی برای موفقیت به بازدیدکننده نیاز دارد و یکی از بهترین روش‌های جذب بازدیدکنندگان باکیفیت، هدایت افرادی است که خودشان به‌دنبال مطالب سایتمان هستند و در گوگل به جستجو می‌پردازند. حال چرا در مباحث بهینه‌سازی سایت بیشتر درباره گوگل صحبت می‌شود؟ زیرا تعداد جستجوهایی که در گوگل انجام می‌شود بیشتر از 6 برابر مجموع تمامی جستجوهایی است که در موتورهای جستجوی دیگر مانند یاهو و … انجام می‌شود. نکته دیگر آن است که اصول بهینه‌سازی سایت در موتورهای جستجو تقریبا مشابه هستند، بنابرین اگر سایت را برای گوگل بهینه کنید، معمولا در موتورهای جستجوی دیگر نیز رتبه خوبی خواهید داشت.

نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی گوگل

همانطور که می‌دانید برای دیده‌ شدن در اولین نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد. یک راه پرداخت مبلغی به گوگل برای نمایش تبلیغ شما در ستون سمت راست نتایج جستجو است. گوگل سیستم تبلیغاتی پیشرفته‌ای دارد که Adwords نام دارد و درآمد اصلی گوگل از این راه است. شما می‌توانید متن تبلیغاتی کوتاهی تعریف کنید و هرگاه کسی واژه موردنظر شما را جستجو کرد، تبلیغ شما را ببیند.

راه دیگر قرار گرفتن در اولین نتایج طبیعی گوگل است. برای این کار لازم نیست پولی بپردازید و باید بر بهینه‌سازی سایت کار کنید. نتایج طبیعی همان نتایج جستجو هستند که در ستوان سمت چپ گوگل نمایش داده می‌شوند و هر روز با آنها سروکار داریم. ولی موضوع مهم آن است که اهمیت این دو مکان یعنی نتایج طبیعی و نتایج تبلیغاتی یکسان نیست. طبق بررسی‌هایی که در سال 2010 توسط یک شرکت معروف آمریکایی انجام شده، کمتر از 5 درصد جستجوگران بر نتایج تبلیغاتی کلیک می‌کنند، ولی حدود 45 درصد آنها بر اولین نتیجه جستجوی طبیعی گوگل کلیک می‌کنند. پس اگر در کلیدواژه موردنظر اولین نتیجه جستجوی گوگل باشیم از هر 100 جستجوگر 45 نفر وارد سایت ما خواهند شد، درحالی که حداکثر 5 نفر از طریق لینک‌های تبلیغاتی وارد سایت می‌شوند. ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی، 9 برابر ترافیک حاصل از تبلیغ در گوگل است و همین موضوع اهمیت و ارزش بهینه‌سازی سایت را نشان می‌دهد. یکبار دیگر تکرار می‌کنیم ترافیک ایجاد شده از نتایج طبیعی رایگان است!

بهینه‌سازی سایت شامل چه کارهایی است؟

بهینه‌سازی سایت به دو بخش عمده تقسیم می‌شود.

1. تغییرات داخل سایت یا بهینه‌سازی صفحات سایت

2. بهینه‌سازی در خارج از سایت

بهینه‌سازی صفحات سایت همان ایجاد تغییرات در محتویات و کد صفحات و کلا تمام تغییراتی است که در سایتمان انجام می‌دهیم. بهینه‌سازی خارج از سایت با ایجاد لینک‌های باارزش از سایت‌های دیگر به سایت ما و چند کار دیگر انجام می‌شود که خود مبحث بسیار گسترده‌ای است. حال شاید این سوال پیش بیاید که کدام مهم‌تر است؟ اگر در مورد ایران صحبت کنیم، بسیاری از وب‌سایت‌ها به‌طور حرفه‌ای بر بهینه‌سازی سایتشان کار نمی‌کنند و در بسیاری از کلیدواژه‌ها رقابت خیلی تنگاتگ نیست. اولین گام بهینه‌سازی، کار بر صفحات سایت است. وقتی صفحات سایت را به‌اندازه کافی بهبود ببخشیم معمولا تغییر قابل‌توجهی در رتبه سایت ما ایجاد می‌شود و حتی شاید در اولین نتایج گوگل قرار بگیریم. سپس می‌توانیم به بهینه‌سازی در خارج از سایت یا همان لینک‌سازی بپردازیم. البته در بهینه‌سازی حرفه‌ای حتما باید بر دو مورد نیز کار کنیم.

انتخاب کلیدواژه مناسب

اولین و مهم‌ترین قدم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو انتخاب کلیدواژه‌های مناسب است. البته شاید بهتر باشد برای شروع بر یک کلیدواژه تمرکز کنیم و سپس تعداد کلیدواژه‌ها را افزایش دهیم. بدترین اتفاق ممکن در بهینه‌سازی سایت آن است که سایتتان برای یک کلیدواژه نامناسب بهینه شده باشد. فرض کنید رستوران جدیدی راه‌اندازی کرده‌اید که نامش «رستوران آناناس» است. اگر سایت خود را برای کلیدواژه «رستوران آناناس» بهینه کنید این کار احتمالا هیچ تاثیری در افزایش ترافیک سایت نخواهد داشت، زیرا در ماه شاید یک نفر هم این کلیدواژه را جستجو نکند. البته اگر بعدها که رستوران خیلی معروف شد شاید این کلیدواژه مناسب باشد.

برای انتخاب کلیدواژه مناسب می‌توانیم خود را جای کاربر اینترنتی قرار دهیم و سپس فکر کنیم که اگر به‌دنبال محصولات و خدمات سایتمان بودیم کدام کلیدواژه‌ها را جستجو می‌کردیم. بهتر است کلیدواژه‌ها را دقیق‌تر و محدودتر کنیم. مثلا اگر کار شرکت ما طراحی سایت است و در تهران فعالیت می‌کنیم شاید در ابتدای کار کلیدواژه «طراحی سایت تهران» کلیدواژه‌ای بهتر از «طراحی سایت» باشد.

پس از انتخاب و فهرست کردن کلیدواژه‌های مناسب، قدم بعدی آن است که دریابیم کدام کلیدواژه‌ها بیشتر جستجو می‌شوند. شرکت گوگل برای اینکار ابزار رایگان و قدرتمندی را در اختیارمان قرار می‌دهد. کافی است در گوگل کلمات keyword tool را جستجو کنیم و اولین نتیجه جستجو را انتخاب کنیم. در اینصورت به صفحه‌ای از گوگل دسترسی پیدا می‌کنیم که می‌توان با تایپ کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوهای انجام شده در ماه را مشاهده کرد. همچنین گوگل کلیدواژه‌های مرتبط را پیشنهاد می‌کند. البته ابزار کلیدواژه گوگل اطلاعات بسیار کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد، مثلا میزان رقابت بر یر کلیدواژه موردنظر، تعداد جستجوها از منطقه دلخواه و تعداد جستجوهای انجام شده در ماه‌های قبل بخشی از این اطلاعات است.

با استفاده از این ابزار می‌توانیم کلیدواژه‌های متداول‌تر را انتخاب کنیم. اگر واقع‌بین باشیم در بهترین حالت ممکن که قرار گرفتن در اولین نتیجه جستجو است، شاید یک‌سوم جستجوها به سایت ما ختم شود. مثلا اگر کلیدواژه‌ انتخابی ما در ماه 1000 بار جستجو می‌شود، در حالت رویایی شاید حدود 300 بازدیدکننده ایجاد شود که عدد بسیار کمی است. بنابرین احتمالا چنین کلیدواژه‌ای ارزش بهینه‌سازی ندارد و بهتر است به‌دنبال واژه‌های دیگری باشیم که در ماه حداقل چند ده‌هزار بار جستجو می‌شوند.

برای یافتن بهترین کلیدواژه‌های ممکن باید از مشتریانی که در بازار هدف قرار دارند شناخت کافی داشته باشیم و با علاقه‌مندی‌ها و مشکلات آنها به‌اندازه کافی آشنا باشیم. همچنین بهتر است کار را با کلیدواژه‌های شروع کنیم که رقابت شدیدی بر آنها وجود ندارد. بهینه کردن سایت برای کلیدواژه‌های مرکب که شامل چندین واژه هستند معمولا آسان‌تر است زیرا وارد رقابت با افراد کمتری می‌شویم.

پس از انتخاب کلیدواژه‌های موردنظر باید این کلیدواژه‌ها را در سایت اعمال کنیم. در شماره بعد به چند روش ساده و کاربردی برای بهینه‌سازی صفحات سایت برای کلیدواژه انتخاب‌شده می‌پردازیم.

 

سئوی سایت را سریع بالا ببریم

  • اگرچه سئو سایت پروسه ای زمان بر است که در مدت زمان طولانی میسر می گردد اما اگر فشار کار را بیشتر نمایید خواهید توانست در زمان نسبتا سریع تری به نتیجه دلخواه خود دست یابید. متریک هایی که در حین پروسه سئو سایت انجام می شود

 

بهینه سازی سایت با هدف نمایش سایت در صفحه اول گوگل پیاده سازی می گردد و در این میان شاید خواسته بسیاری از کسب و کارها این باشد که در مدت کوتاه و سریع پروسه سئو سایت را به انجام رسانند. کلمات کلیدی مختلف با سطح رقابتی مختلف موجود می باشد که هر یک با توجه به سختی نیازمند پروسه پیچیده تر و یا راحت تر می باشند. اگر زمینه کسب وکاری شما با سطح تقاضای بالایی روبه رو باشد پس در نتیجه باید انتظار داشته باشید که انجام سئو سایت با سختی بیشتری همراه باشد. فرض نمایید کلمات کلیدی انتخابی شما انجام پایان نامه ، طراحی لوگو ، ترجمه مقاله   ، ترجمه مقاله ، باربری ، اتوبار ، انتخاب رشته کنکور  ، طراحی سایت ، دوربین مدار بسته ، تخفیف باشد. در این صورت امری که بدیهی است این می باشد که برای انجام پروسه سئو سایت نیازمند فعالیت و نیز تلاش بسیار می باشد.

چگونه سئو سایت خود را به سرعت انجام دهید؟

اگرچه سئو سایت پروسه ای زمان بر است که در مدت زمان طولانی میسر می گردد اما اگر فشار کار را بیشتر نمایید خواهید توانست در زمان نسبتا سریع تری به نتیجه دلخواه خود دست یابید. متریک هایی که در حین پروسه سئو سایت انجام می شود اگر با درصد عملکردی بیشتری هرماه شود می تواند در مدت زمان سریع تر و کوتاه تر نتیجه دلخواه را به ارمغان آورد. تولید محتوا و انتشار محتوایی که در ارتباط با کلمات کلیدی و نیز کسب وکار شما باشد اگر در حجم بالاتری اقدام گردد می تواند اکتیو بودن سایت شما را بیشتر نشان دهد و نیز میزان کاوش در سایت شما را به واسط موتورهای جستجو بیشتر نماید که اینها می تواند در پروسه سئو سایت شما بسیار اثرگذار باشد. بنابراین اگر می خواهید در مدت زمان کوتاه تری سئو سایت خود را به انجام رسانید لیستی از عناوین محتوا که در ارتباط با کلمه کلیدی شما می باشد را تهیه نمایید و سپس محتوایی در این خصوص را تولید و منتشر نمایید. نمایش لینک سایت شما در نتایج به واسط کلمات کلیدی که در حوزه کسب وکاری شما می باشد می تواند در رنکینگ کلمه کلیدی اصلی شما کمک شایانی نماید. علاوه بر این پارامتر که درون سایت اجرا می گردد تولید بک لینک ها و لینک های خارجی معتبر می تواند در سرعت اجرای پروسه سئو سایت موثر عمل نماید. این آیتم را در نظر داشته باشید که هر چه شما بتوانید لینک های معتبرتری را جمع نمایید اعتبار بالاتری را به خود اختصاص خواهید داد.

برندسازی در کنار سئو سایت

اگر می خواهید سئو سایت خود را سریع تر به انجام رسانید باید بدانید که حجم ترافیک ورودی به سایت شما نیز به عنوان متریکی در سئو می باشد. مواردی که به واسط آن خواهید توانست ترافیک سایت خود را بالا ببرید را به صورت لیست درآورید تا از آنها استفاده نمایید. شبکه های اجتماعی می تواند یکی از این آیتم ها باشد که به واسط درج مطالب و لینک ، می توانید ترافیک بالایی را به سمت سایت خود هدایت کنید. علاوه بر جذب ترافیک ، وجود لینک در شبکه های اجتماعی می تواند در رنکینگ مطلب شما اثرگذار باشد. برند و نام تجاری خود را در سایت خود و یا دیگر سایت ها درج نمایید. شناساندن نام برند به گوگل و موتورهای جستجو ، خود اثری در سئو سایت شما خواهد داشت و در کنار اینکه افراد به واسط جستجو نام برند شما و نه به واسط کلمه کلیدی وارد سایت می شود این خود نیز نقطه مثبتی برای کسب وکار شما خواهد بود. در واقع شما اگر در اصول سئو سایت خود را به طور جزیی تر و دقیق تر پیاده سازی نمایید در حقیقت امر در جهت برندسازی اقدام نموده اید. ویدیو مارکتینگ نیز یکی دیگر از موارد در جهت برندسازی خواهد بود که با درج لینک نیز می توانید افراد بسیاری را به سمت سایت خود هدایت می نمایید. تمامی این موارد یاد شده یعنی بازاریابی آنلاین ، ویدیو مارکتینگ ، شبکه های اجتماعی مواردی هستند که در کنار اثرگذاری در سئو سایت موجب تقویت برندینگ شما خواهد شد و این تصور را نمایید که انجام این موارد تاثیری در سئو سایت شما نخواهد داشت. تجربیات سئوکاران در این زمینه نشان داده است که موارد و آیتم های مربوط به برندسازی در گذر زمان اثر بسیار بالایی در سئو سایت شما خواهد داشت