از برندهای بزرگ در اینستاگرام یاد بگیریم

  • راه های بسیاری برای نشان دادن یک دست که بستنی را نگه داشته وجود دارد، اما این شرکت فروش بستنی، کارهای خلاقانه ای برای تصاویر اینستاگرم خود انجام داده است.

امروزه اینستاگرام در میان رسانه های اجتماعی بیشترین توانایی جلب کاربر را برای بازاریابان به دست آورده است. تحقیقی در این خصوص نشان می دهد که اینستاگرام در میان هفت شبکه اجتماعی مجازی دیگر از قبیل فیسبوک، توئیتر و …، بیشترین میزان آمار استفاده توسط کاربران را داشته است. در واقع، طبق گزارش صنعت بازاریابی رسانه های جمعی، 28 درصد بازاریابان از اینستاگرام استفاده می کنند که این میزان در سال جاری تا 42 درصد نیز افزایش خواهد یافت.

اما این گستردگی استفاده از تصاویر اینستاگرام بدان معنی نیست که هر گونه تصویری در آن می تواند اثر بخش باشد. بلکه این تصاویر بایستی از ویژگیهای مناسبی برای جلب کاربران برخوردار باشند. تصاویر غیر واقعی، تبلیغاتی و عکس های استودیویی باعث واکنش احساسی مناسب در مخاطبان نمی شوند. با این حال، از آنجا که استفاده از اینستاگرام هنوز در مراحل اولیه خود است، در اینجا نکاتی را که برندهای بزرگ می توانند به بازاریابان برای استفاده بهینه از اینستاگرام بدهند، مرور می کنیم.

شرکت آدیداس: عکس‌هایی از تجربه شخصی
این شرکت با 2 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، سومین برند معروف در این شبکه مجازی است.
نکته آموزشی مخصوص این برند: مشتریان علاقه وافری به محصولاتی دارند که مخصوص خود آنها (شخصی شده) باشد و نیز از سوی دیگر مشتاق اند تا این محصولات شخصی را به نمایش بگذارند. شما با جمع این دو ویژگی این فرصت را به آنها بدهید تا تصاویرشان را با شما به اشتراک بگذارند.

شرکت Ben & Jerry: خلاقیت بیشتری به محصول خود بدهید
راه های بسیاری برای نشان دادن یک دست که بستنی را نگه داشته وجود دارد، اما این شرکت فروش بستنی، کارهای خلاقانه ای برای تصاویر اینستاگرم خود انجام داده است.
نکته آموزشی مخصوص این برند: مهم نیست که شما چه محصول یا خدمات ارائه می دهید، بلکه با پیدا کردن راه های خلاقانه و سرگرم کننده، می توانید مشتریان خود همواره داشته باشید.

شرکت Polo Ralph Lauren: استفاده از عکسهای پشت صحنه بازی های المپیک
این شرکت به ارائه عکسهای پشت صحنه از زندگی ستاره های ورزشی در طول بازی های المپیک زمستانی 2014، پرداخت.
نکته آموزشی مخصوص این برند: با استفاده از اینستاگرام، مشتریان خود را در جریان رویدادی که به طور معمول قادر به دیدن آن نیستند، قرار دهید. شرکت شما حامی یک کنسرت محلی است؟ بسیار خوب، مشتریان خود را به پشت صحنه آن ببرید. همچنین، با اشتراک گذاری عکس هایی از اتاق های تولید و یا آزمایشگاه ها و … در برند خود، مشتریانتان را در فضایی صمیمی تر با خود همراه کنید.

شرکت Zappos: فراتر از محصولتان بروید
این شرکت با نمایش چیزهایی غیر منتظره که لزوما ارتباطی با محصولات آن ندارند از قبیل کیف دستی، سنگهای تزئینی و … تصاویری جذاب برای ایسنتاگرام خود تهیه کرده است.
نکته آموزشی مخصوص این برند: خود را محدود به تصاویری از محصولات شرکت خود نکنید. از همه چیزهای جالب اطرافتان استفاده کنید.

شرکت Pabst Blue Ribbon: استفاده از مکان های گوناگون
این شرکت تصاویری از محصولات خود را که در مکانهای گوناگون هستند به طرزی طنزآلود و البته فاخر در اینستاگرام خود قرار داده است.
نکته آموزشی مخصوص این برند: محصولات خود را در محل های زیبا یا تاریخی قرار دهید و عکس بگیرید.

موتورهای جستجو چه نقشی در بازاریابی دارند

 

  • سئو یا بهینه سازی سایت (SEO Engine Optimizations) به معنای به کارگیری ترفندها و استاندارد سازی های است که در اغلب موارد تاثیر فوق العاده ای در بالا بردن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو را دارند.

 

معتقدم که هیچ کس نمی تواند نقش موتورهای جستجو در بازاریابی اینترنتی را نادیده بگیرد. در این مقاله این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.
متخصصان و مدیران تجارت آنلاین، کسب بیننده در سایت را برای موفقیت در دنیای مجازی (وب) ضروری می دانند. برای آنها مهم نیست که سایت چه می فروشد و چه خدماتی ارائه می دهد. اگر وب سایتی به دنبال ارائه و فروش کالا یا خدمات و کسب درآمد یا محبوبیت است، باید بازدیدکننده داشته باشد.
بازدید افراد از یک سایت، برگ برنده آن برای کسب و کار موفق در دنیای مجازی می باشد. سایتی که بیننده ندارد بی شک مرگ آنلاین را تجربه می کند و چه بسیارند وب سایت هایی که هر روزه از چرخه زندگی در وب خارج می شوند!
مدیران خبره وب این را به خوبی می دانند که فقط طراحی یک سایت تضمینی برای افزایش بیننده آن نیست بلکه باید بینندگان را از راههای متعددی به سایت جذب کرد. بیننده های سایت تنها به دنبال رفع نیازهای اطلاعاتی خود می باشند و وظیفه ندارند به هر قیمتی که شده سایت ما را بیابند.

آیا می دانید افراد چگونه سایت ما را می یابند؟
بدون شک باید گفت که ما در اغلب موارد به کمک موتورهای جستجوگر ماننده گوگل به آنچه که می خواهیم، دست پیدا می کنیم.
۸۲ درصد کاربران اینترنت، موتورهای جستجو را ابزار اصلی خود برای یافتن وب سایت ها دلخواه عنوان کرده اند.
۵۷ درصد از کاربران اینترنت، هر روز جستجو می کنند و ۴۶ درصد این جستجوها برای کالا یا خدمات است.
۸۵ درصد ترافیک هدفمند در اینترنت را موتورهای جستجوگر باعث می شوند.
آمارها نشان می دهند در سال های اخیر موتورهای جستجوگر ابزار بسیار مناسبی هستند که خریداران به کمک آنها، کالا یا خدمات مورد نیاز خود را می یابند. البته تنها رتبه های بالای نتایج جستجو هستند که مورد توجه کاربران قرار می گیرند و آنها به سایت های لیست شده در این رتبه ها مراجعه می کنند.

بسیاری از کاربران و مشتریان وب سایت ها دریافته اند که در اغلب موارد ۱۰ رتبه اول نتایج جستجو می تواند خواسته آنها را بر آورده کند و هنوز هم علاقه دارند که تنها ۱۰ سایت اول نتایج جستجو را مرور کنند.

آمارها به ما چه نشان می دهند:
۷۰ درصد از کاربران به هنگام جستجو حتماً یکی از سه وب سایت رتبه اول نتایج جستجو را کلیک می کنند.
تنها ۷ درصد از آنها وب سایت های قرار گرفته در رتبه های بیست به بعد را کلیک می کنند.
۸۵ درصد از آنها اگر جوابی برای جستجوی خود در بیست نتیجه اول نتایج جستجو نیابند, موتور جستجوگر مورد استفاده خود را عوض می کنند.
۳۳ درصد کاربران وب باورند دارند که سایت لیست شده در ابتدای نتایج جستجو، در موضوع جستجو شده سرآمدتر از رقبای خود است و در آن موضوع پیشرو می باشد.
آمارهای ارائه شده از بازخورد رفتار کاربران وب پیام بسیار واضحی دارد: وب سایتهای که در رتبه های بالا موتور جسجتو قرار نمی گیرند، بخش مهمی از کاربران مخاطب خود را از دست می دهند.
یک سایت ممکن است هزاران بیننده داشته باشد اما تعداد بینندگان گروه مخاطب آن است که موفقیت سایت را رقم می زند زیرا در اغلب موارد این بینندگان هدفمند (مخاطب) سایت هستند که از سایت چیزی بیشتر از اطلاعات رایگان ارائه شده می خواهند.

امروزه تجارت الکترونیک خود را با مسئله رتبه بندی در موتورهای جستجو هماهنگ کرده است زیرا رتبه های بالاتر مستقیماً به فروش بیشتر، و معرفی بهتر تعبیر می شوند.
در واقع موتورهای جستجو از مهمترین بینندگان هر وب سایتی هستند. اگر سایت شما تنها برای مرورگرها، بهینه سازی شده است، کمی تامل کنید سایت شما باید برای موتورهای جستجوگر هم بهینه سازی گردد.
سئو (SEO) چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت (SEO Engine Optimizations) به معنای به کارگیری ترفندها و استاندارد سازی های است که در اغلب موارد تاثیر فوق العاده ای در بالا بردن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو را دارند.
پیاده سازی یک برنامه موفق بازاریابی با موتورهای جستجوگر (SEO Plan)، بدون یک ساختار و زیربنای مستحکم در خود سایت اصولاً با شکست همراه می باشد.

خدمات و فعالیتهایی که در یک پروسه بازاریابی با موتورهای جستجوگر انجام می شود:

• بررسی وضعیت فعلی سایت در موتورهای جستجو
• بررسی وضعیت فعلی رقبای سایت در موتورهای جستجو
• تحلیل آمار سایت موجود و سایتها و مراجع دیگر آماردهی برای انتخاب عبارتهای کلیدی مناسب
• اصلاح ساختار سایت و بهینه سازی کدها و محتوای صفحات آن بر اساس عبارتهای کلیدی انتخاب شده
• معرفی صفحات بهینه سازی شده به موتورهای جستجو
• بالا بردن محبوبیت سایت
• بررسی وضعیت رتبه های کسب شده سایت و پیشرفت کار
• کنترل و مونیتورینگ رتبه ها و اعمال تغییرات مورد نیاز برای حفظ رتبه ها
• تبلیغات در موتورهای جستجو

نتیجه گیری :
داشتن یک وب سایت خوب با رتبه بالا در موتورهای جستجو می تواند مشتریان شما را چند برابر کند!

چرا باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشیم

 

  • با اینکه خیلی از فروشگاه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و بیمارستان‌ها خدمات ۲۴ ساعته ارائه می‌دهند، اما این کار برای خیلی از کسب‌و‌کارها غیرممکن است. البته، بهتر است بگوییم این کار بدون اینترنت غیرممکن است.

امروزه با رشد روزافزون فناوری، شکل تجارت و تعاملاتِ فعالیت‌های تجاری با مشتریان به کلی تغییر کرده است. فناوری و به‌خصوص رونق اینترنت، باعث شده است کسب‌و‌‌کارهای جدیدی به‌وجود بیایند و خیلی از کسب‌و‌کارهای سنتی هم تغییر شکل بدهند و به استفاده از اینترنت روی بیاورند. در این مقاله می‌خواهیم مزایای فروشگاه اینترنتی را بررسی کنیم و ببینیم تبدیل شدنِ فروشگاه سنتی به فروشگاه اینترنتی چه فوایدی دارد.

سؤالی که ممکن است برای خیلی از شما پیش بیاید این است: چرا باید شرکت سُنتی خودم را به شرکت اینترنتی تبدیل کنم؟ابتدا، اجازه دهید مطلبی را روشن کنیم. در این مقاله، منظور ما از «شرکت سنتی»، شرکتی است که در مکانی فیزیکی واقع شده و فروشش یا از طریق حضور مشتریان صورت می‌گیرد یا از طریق ایمیل و تلفن. در کل، منظور ما شرکتی است که فروش اینترنتی ندارد. البته، روز‌به‌روز از تعداد این شرکت‌ها کاسته شده و به شرکت‌های اینترنتی اضافه می‌شود.

اگر شما هم صاحب کسب‌و‌کاری هستید، حتما خیلی درباره‌ی مزایای تبدیل کسب‌و‌کار خود به کسب‌و‌کار الکترونیکی شنیده‌اید. شاید این کار به نظر خیلی از افراد خطرناک یا پیچیده باشد. اما فواید زیادی در فروش یا فعالیت تجاری آنلاین وجود دارد. در ادامه‌ی مقاله به ۹ مورد از مهم‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی اشاره خواهیم کرد.

۱. حضور در اینترنت، تصویر بهتری از شرکت‌تان ارائه می‌دهد
فقط همین دلیل می‌تواند برای راه‌اندازی یک وب‌سایت جدید و شروع فروش اینترنتی کافی باشد. بدون داشتن وب‌سایت، وبلاگ یا هر نوع حضور اینترنتی، مشتریان نمی‌توانند متوجه شوند شما چقدر در کارتان جدی هستید. امروزه، شرکت‌های کوچک و بزرگ در هر صنعتی که باشند، سعی می‌کنند حضور پُررنگی در اینترنت داشته باشند.

۲. دسترسی به خدمات شرکت شما ۲۴ ساعته می‌شود

با اینکه خیلی از فروشگاه‌ها، پمپ‌بنزین‌ها و بیمارستان‌ها خدمات ۲۴ ساعته ارائه می‌دهند، اما این کار برای خیلی از کسب‌و‌کارها غیرممکن است. البته، بهتر است بگوییم این کار بدون اینترنت غیرممکن است. یکی از مهم‌ترین مزایای فروشگاه اینترنتی این است که این امکان را برای مشتریان فراهم می‌آورد که هر زمانی از شبانه‌روز و در هر مکانی، سفارش‌های خود را ثبت کنند. تصور کنید این امر چقدر می‌تواند برای کسب‌و‌کار شما سوددهی داشته باشد.
۳. می‌توانید خدمات بهتری به مشتریان ارائه دهید
اینترنت به شما این امکان را می‌دهد تا به سؤالات مشتریان پاسخ دهید، وبینارهایی برای فروش یا تبلیغات برگزار کرده و به مشکلات مشتریان رسیدگی کنید. همه‌ی این کارها بدون اتلاف وقت انجام می‌شوند. فقط کافی است یک بار ویدئویی یا لیستی از سؤالات رایج تهیه کنید و سال‌ها مشتریان‌تان را برای دریافت پاسخ‌شان به صفحه‌ی مربوط به آنها ارجاع دهید. با این کار، نه تنها در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید بلکه خدمات بهتری نیز به مشتریان ارائه می‌دهید. مشتریان معمولا دنبال اطلاعات خاصی می‌گردند. معمولا اطلاعاتی که برای آنها مهم است به دو دسته تقسیم می‌شود:- اطلاعاتی برای تصمیم‌گیری قبل از خرید
– حل مشکلی که در هنگام فرایند خرید بروز می‌کند

شما می‌توانید با ایجاد وب‌سایت، تمامی اطلاعاتی را که مشتریان به آن نیاز دارند، درست موقعی که به آن نیاز دارند در اختیارشان بگذارید. این یعنی تماس‌های تلفنی برای حل مشکلات کمتر می‌شوند و فروش افزایش پیدا می‌کند.

۴. برای راه‌اندازی استارتاپ، هزینه‌ی کمتری لازم دارید
یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی، کم بودن هزینه‌‌ی راه‌اندازی کسب‌و‌کار اینترنتی است. نیازی به خرید ملک، خودرو و لوازم اداری نیست و فقط به تعداد محدودی کارمند احتیاج دارید. فقط کافی است سایت‌تان را آماده کرده و کسب‌و‌کارتان را راه‌اندازی کنید. اگر قبلا شرکتی سنتی داشته‌اید، این تغییر می‌تواند خیلی راحت‌تر انجام شود. شما به فروش همان محصولات قبلی که به اندازه‌ی کافی هم از آن در اختیار دارید، ادامه می‌دهید و اینترنتی شدن فقط باعثِ افزایش تعداد مشتریان‌تان می‌شود.

شما می‌توانید با هزینه‌ی خیلی کمی وب‌سایتی طراحی و راه‌اندازی کنید. سکوهای آماده‌ای مانند وردپرس (self-hosted WordPress blog) در اینترنت وجود دارند که این امکان را به شما می‌دهند خودتان سایت‌تان را طراحی کنید.

۵. تمام فاصله‌ها از بین می‌روند

یکی دیگر از مزایای فروشگاه اینترنتی این است که فاصله‌‌ها را از میان برمی‌دارد. فاصله‌ی مشتریان تا فروشگاه شما فقط به اندازه‌ی یک کلیک است. از طریق اینترنت شما می‌توانید با مشتریان در تماس باشید، به سؤالات آنها پاسخ دهید و مشکلات‌شان را حل کنید. از همه مهم‌تر اینکه، می‌توانید سفارش‌ها و پرداخت‌ها را مستقیما دریافت کنید.
۶. می‌توانید در هر مکانی که دوست دارید، کار کنید
دوست ندارید زمستان در هوای سرد یا به خاطر آلودگی هوا از خانه خارج شوید؟ آیا از گرما و رطوبت در شهر خود کلافه شده‌اید؟ کسب‌و‌کار اینترنتی شما را از قید‌و‌بند مکان آزاد می‌کند و این امکان را برای‌‌تان فراهم می‌آورد که هر جا راحت هستید کار کنید. تا زمانی که ارتباط اینترنتیِ خوبی دارید، می‌توانید هر جایی از دنیا که دوست دارید زندگی کرده و کسب‌و‌کارتان را مدیریت کنید. خیلی از مردم در یک قاره زندگی می‌کنند ولی انبار کالاهایشان در قاره‌ی دیگری است. یکی از مهمترین مزایای فروشگاه اینترنتی این است که به شما اجازه می‌دهد کسب‌و‌کارتان را با سبکِ زندگی‌تان هماهنگ کنید و نه برعکس. البته استثناهایی هم وجود دارند. بعضی از افراد مانند جراحان، معمارها و نقاش‌ها حتما برای انجام شغل‌شان به مکان خاصی نیاز دارند.۷. هزینه‌های عملیاتی شرکت‌تان کاهش می‌یابد
فقط انجام یک کار ساده می‌تواند هزینه‌ها را به شدت کاهش دهد. به‌عنوان مثال، ثبت آنلاین سفارشات باعث می‌شود دیگر نیازی به کارکنان بخش خدمات مشتریان نداشته باشید. فروش آنلاین این امکان را فراهم می‌آورد که هم سفارش‌ها و هم پرداخت‌ها را اینترنتی انجام دهید. با این کار از تعداد کارکنان و در نتیجه هزینه‌های اداری و دفتری کاسته می‌شود.

به جز ثبت سفارش‌ها و پرداخت‌ها، بقیه‌ی فعالیت‌های تجاری‌تان را نیز می‌‌توانید به صورت اینترنتی مدیریت کنید. از این فعالیت‌‌ها می‌توان به پرداخت صورت‌حساب‌ها و قبوض، ردیابیِ سفارشات و فرستادن کالاها نام برد. از دیگر کاربردهای اینترنت، پاسخ‌دهی سریع و آسان به سؤالات و مشکلات مشتریان از طریق سؤالات رایج و انجمن‌های آنلاین است.

۸. می‌توانید بازار جهانی را هدف بگیرید
شرکت‌ها و فروشگاه‌های سنتی فقط می‌توانند پذیرای تعداد محدودی مشتری در زمان‌های خاصی باشند، بگذریم از اینکه خیلی از افراد اصلا خیلی از این شرکت‌ها را نمی‌شناسند و از وجودشان بی‌اطلاع هستند. با داشتن یک وب‌سایت خوب، در هر لحظه صدها و حتی هزاران نفر می‌توانند از فروشگاه اینترنتی شما بازدید کنند. تصور کنید اگر بتوانید کالاها و خدمات خود را به تعداد نامحدودی از افراد مشتاق معرفی کنید، تجارت شما می‌تواند چقدر رونق بگیرد!

البته توانایی برخوردار بودن از هزاران بازدیدکننده تفاوت زیادی با داشتن هزاران بازدید کننده دارد. برای برخوردار شدن از مزایای فروشگاه اینترنتی باید همان کارهایی را انجام دهید که شرکت‌های سنتی انجام می‌‌دهند: بازاریابی و تبلیغات. باید بیاموزید چطور می‌توانید ترافیک وب‌سایتِ فروشگاه اینترنتی خود را افزایش دهید. یکی از روش‌های مؤثر و کم‌هزینه در این راه، استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای معرفی و تبلیغ وب‌سایت‌تان است.

۹. سرعت پاسخ‌دهی شرکت افزایش می‌یابد
یکی از مزایای فروشگاه اینترنتی این است که به شما اجازه می‌دهد به سفارش‌های خرید، پیشنهادات و دیگر نیازهای مشتریان به سرعت و در لحظه پاسخ دهید. فروشگاه‌های اینترنتی سفارش‌های مشتریان را ثبت و تأیید می‌کنند. در فروشگاه‌ها یا شرکت‌های سنتی، ثبت سفارش‌ها معمولا از طریق تماس تلفنی انجام می‌گیرد و روند ثبت و پیگیری آن توسط کارمندان انجام می‌شود. بسته به میزان کارهای روزانه‌ی کارکنان، رسیدگی به سفارش ممکن است روزها طول بکشد. اما فروشگاه‌های اینترنتی با داشتن یک اپلیکیشن مناسب به شما این امکان را می‌دهند که نه تنها سفارش‌‌ها، بلکه موجودی انبار، تعداد فروش روزانه و هر چیز دیگری را که لازم دارید، به سرعت چک کنید. پاسخ‌دهی سریع به نیازهای مشتریان، برای آنها رضایت به همراه دارد و برای شما کار اداری کمتر.

 

فروشگاه اینترنتی آمازون چطور بازاریابی می کند

  • آمازون از ظرفیت مشتریان قدیمی در حل مشکلات مشتریان جدید استفاده می‌کند. انجمن‌های گفتگوی بسیاری ایجاد شده تا خرد جمعی را در پشتیبانی مخاطبان به کار بگیرد. این کار مزایای فراوانی دارد. هنگامی که مشتریان به یکدیگر کمک می‌کنند،

 

فروشگاه اینترنتی آمازون، امروز با بیش از بیست سال سابقه، به خاطر خدمات و تجربه متفاوتی که برای مشتریانش ایجاد کرده، به یک اسطوره تبدیل شده است. Jeff Bezos بنیان‌گذار آمازون می‌گوید: «من آمازون را بر اساس ایده‌ مشتری‌محوری و خلاقیت بنیان‌گذاری کرده‌ام. ما می‌خواهیم پیش‌‌گام باشیم. ما می‌خواهیم در راه‌های تاریک قدم بگذاریم و ماورای آن را کشف کنیم».

تجربه این سال‌های آمازون امروز در دسترس شماست و به راحتی می‌توانید تجربه خدمات استثنایی را که برای مشتریانش خلق کرده، کپی‌برداری کنید! در این مقاله به هشت جنبه از طراحی تجربه مشتری در آمازون می‌پردازیم.

۱- همه فعالیت‌ها را با تعهد به مشتری شروع کنید:
خدمات مشتری، به DNA آمازون تبدیل شده است. در چشم‌انداز و ماموریت آمازون عبارت “تبدیل شدن به مشتری‌مدارترین شرکت در دنیا” به چشم می‌خورد. Bezos می‌گوید به عنوان رهبر این کسب و کار، بارها و بارها تصمیمات‌ خود را مبتنی بر این کلمات ساده اتخاذ کرده است. آمازون با تمرکز بسیار عمیق بر روی تجربه مشتری و ارائه خدمات عالی توانسته به اوج برسد.

۲- فرهنگ شنیدن صدای مشتری را ایجاد کنید:
از آن‌جایی که تصمیمات مدیران ارشد به تنهایی کافی نیستند، آمازون اطمینان حاصل می‌کند که کارکنان شرکت، چشم‌انداز سازمانی را بومی‌سازی کرده‌اند. بیشتر کارکنان آمازون در بدو ورود یا حین خدمت این فرصت را یافته‌اند که در کارگاه آموزشی دو روزه Call-Center شرکت کنند.
این دوره به دنبال آن است که به کارکنان بیاموزد چگونه گوش بدهند، نه این که چگونه با مشتریان صحبت کنند! وقتی شما گوش می‌کنید، می‌توانید بیاموزید و در این میان،‌ فرصت پیدا می‌کنید تا نیازهای مشتریان‌تان را هم برآورده کنید.
۳- انجمن تخصصی پشتیبانی مشتریان را تشکیل دهید:
آمازون از ظرفیت مشتریان قدیمی در حل مشکلات مشتریان جدید استفاده می‌کند. انجمن‌های گفتگوی بسیاری ایجاد شده تا خرد جمعی را در پشتیبانی مخاطبان به کار بگیرد. این کار مزایای فراوانی دارد. هنگامی که مشتریان به یکدیگر کمک می‌کنند، کارشناسان پشتیبانی با سرعت بیشتری به درخواست‌ها رسیدگی می‌نمایند. ضمنا مشتریانی که موفق می‌شوند مشکل دیگران را حل کنند، به خاطر حضور موثر در انجمن، احساس رضایتمندی خواهند کرد.

۴- برای مشتریان امکان سلف‌سرویس ایجاد کنید:
مرکز کمک‌رسانی (Help Center) در آمازون، جزئیات بسیاری را با امکان مرور ساده در دسترس مشتریان قرار داده که آن‌ها را قادر می‌سازد تا به سهولت از طریق ریز شدن سلسله مراتبی (Drill Down) به جواب سوالاتشان برسند. در لایه دیگر، حجم انبوهی از تجربیات خرید اینترنتی در فرمت‌های متن، تصویری و ویدئو در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. مسیرهای از پیش تعیین شده در خدمات مشتری، علاوه بر بالا بردن سرعت خدمت‌دهی، به مشتریان کمک می‌کند تا خودشان به تنهایی جواب سوالات‌شان را بیابند.

۵- برقراری ارتباط مستقیم را آسان کنید:
اگر بخش‌های پرسش و پاسخ متداول (FAQ) و انجمن‌ها (Forums) نتوانند مشکل را حل کنند، مشتریان این گزینه را دارند که از اپراتورها کمک‌ بگیرند. تماس گیرندگان به پشتیبانی ۷/۲۴ دسترسی دارند و تقریبا هیچ وقت پشت‌خط معطل نمی‌شوند!
آمازون خدمت شگفت‌انگیز تماس رایگان به نام “Mayday” را بر روی گوشی‌های Fire Phone خود راه‌اندازی کرده است. مشتریان با لمس دکمه “Mayday” بر روی گوشی آمازون خودشان می‌توانند با تماس ویدئویی رایگان به واحد خدمات متصل شوند. این در حالی است که کارشناس فنی فقط می‌تواند اتفاقات روی صفحه گوشی را ببیند.
منبع :  فاطمه نصری – مدیران خلاق

همه چیز درباره بازاریابی عصبی / بخش دوم

  • شناخته شده ترین تکنولوژی بازاریابی عصبی در اواخر دهه ی 1990 توسط پروفسور Jerry Zaltman توسعه داده شد، در این زمان بود که تحت نام Zaltman دارای حق انحصاری شد. ماهیت ZMET محدود می شود به کشف ضمیر ناخداگاه انسان با مجموعه های ویژه انتخاب شده از تصاویری که باعث یک پاسخ احساسی مثبت می شوند

 

در ادامه آموزش های بازاریابی عصبی چیست؟ در قسمت دوم در خدمت شما عزیزان هستم.در این اموزش ها بررسی میکنیم که بازاریابی عصبی چیست و دلیل استفاده از آن و روش های استفاده از آن به چه صورت است و در این دوره از زمان به چه صورت از آن استفاده میشود.پس تا انتها با من همراه باشید دوستان عزیز

در این آموزش کمی در مورد مثال هایی در این زمینه صحبت میکنیم.
دوستان عزیز بوی خوش نان تازه، شیرینی ها و کیک های مادربزرگ، کاراکترهای افسانه پری، خاطرات دوران کودکی و ملودی هایی که از سر بیرون نمی روند از حس های عصبی قابل شناسایی هستند و از این جهت است که بازاریاب های عصبی مردم را بررسی می کنند و آنها را دستکاری می کنند و در آنها تغییر ایجاد می کنند.

شناخته شده ترین تکنولوژی بازاریابی عصبی در اواخر دهه ی 1990 توسط پروفسور Jerry Zaltman توسعه داده شد، در این زمان بود که تحت نام Zaltman دارای حق انحصاری شد. ماهیت ZMET محدود می شود به کشف ضمیر ناخداگاه انسان با مجموعه های ویژه انتخاب شده از تصاویری که باعث یک پاسخ احساسی مثبت می شوند

دوستان عزیز برای مثال دیگری در این زمینه در یک سری مطالعات به عمل آمده توسط گروه Read Montague که در سال 2004 در Neuron انتشار یافت،67 نفر مورد اسکن مغزی در مورد آزمایشات عصبی قرار گرفتند هنگامی که آنها را دچار چالش پپسی و کوکا در یک آزمایش طعم Coca-Cola و Pepsi با چشمان بسته کردند، نیمی از افراد تحت آزمایش پپسی را انتخاب کردند، چون پپسی یک پاسخ قوی تری را نسبت به Coke در کرتکس قسمت ونترومیدیال جلوی مغز افراد ایجاد میکرد

اما هنگامی که به افراد مورد آزمایش شده گفتند که انها در حال خوردن نوشابه Coke بوده اند، سه چهارم آنها گفتند که Coke طعم بهتری نسبت به پپسی داشت. فعالیت مغزی آنها نیز تغییر کرده بود که این نشان می داد مصرف کنندگان در حال فکر کردن درباره نوشابه Coke بودند و آن را به خاطرات و احساسات دیگر ارتباط می دادند. نتایج نشان دادند که Pepsi باید نیمی از سهم بازار را به خود اختصاص دهد، اما در واقعیت، مصرف کنندگان در حال خرید Coke می باشند به دلایلی که کمتر به ترجیحات آنها در مورد طعم مربوط می شوند و بیشتر به تجربه ی آنها با برند Coke مربوط می شوند.

همه چیز درباره بازاریابی عصبی / بخش اول

 

  • دوستان عزیز شرکتهایی از قبیل گوگل (Google)، سی بی اس(CBS) و فریتو لی (Frito-Lay) در مورد تبلیغات یا محصولاتشان از خدمات بازاریابی عصبی استفاده کرده اند.عبارت بازاریابی عصبی یا Neuromarketing برای اولین بار توسط Ale Smidts در سال 2002 مطرح شد.

در ادامه آموزش های بازاریابی در خدمت شما عزیزان هستیم.در این سری از آموزش ها کمی در مورد بازاریابی عصبی صحبت میکنیم که یکی از حرفه ای ترین روش های بازاریابی است و شما عزیزان میتوانید از آن در کسب و کار های خود استفاده کنید البته با دانستن راه و روش های آن.پس تا انتها با من همراه باشید

دوستان عزیز بازاریابی عصبی، عرصه ای جدید در تحقیقات بازاریابی می باشد که در آن محققان به مطالعه و بررسی پاسخ موثر، آگاهانه و حسی حرکتی مصرف کنندگان و مشتریان کسب و کار ها به محرک های ایجاد شده توسط ابزارهای بازاریابی می پردازند. محققان از تکنولوژی هایی مانند FMRI (تکنولوژی عکسبرداری با تشدید مغناطیسی تابعی) برای این امر استفاده میکنند تا تغییرات فعالیتی بخشهایی از مغز مشتریان را مشخص کنند و همچنین از تکنولوژی EEG (تکنولوژی الکتروانسفالوگرافی) وSST (تکنولوژی حالت ثابت) استفاده میکنند تا فعالیت در طیف ناحیه ای خاص از واکنش مغز را بسنجند و همچنین در این روش محققان از سنسورهای مخصوصی استفاده می کنند تا بتوانند درک کنند که چرا مشتریان هر کسب و کار و خدماتی هنگام خرید، تصمیم خاصی را می گیرند و اینکه کدام قسمت از مغز به آنها می گوید که کار خاصی را انجام دهند.

دوستان عزیز شرکتهایی از قبیل گوگل (Google)، سی بی اس(CBS) و فریتو لی (Frito-Lay) در مورد تبلیغات یا محصولاتشان از خدمات بازاریابی عصبی استفاده کرده اند.عبارت بازاریابی عصبی یا Neuromarketing برای اولین بار توسط Ale Smidts در سال 2002 مطرح شد.

بازاریابی عصبی چیست؟
دوستان عزیز این تکنولوژی در مورد مدلی بحث می کند که در آن بخش اصلی پیکره فکری فعالیت بشری در ناحیه ی ناخداگاه مغز انسان اتفاق می افتد که در مراحل پایین آگاهی کنترل شده قرار می گیرد. اساس بازاریابی عصبی Meme می باشد. Meme یک واحد اطلاعاتی ذخیره شده در مغز انسان ها است. این واحدهای مغزی بر شخص و اشخاصی که در حال تصمیم گیری در مدت 2.6 ثانیه می باشند تاثیر می گذارند. اگر Meme به طور مناسب انتخاب شود ما چیزهای خوب مثل جکها یا آوازها را به یاد می آوریم و آنها را به اشتراک می گذاریم. Meme ها در حافظه می مانند و توسط بازاریاب ها تحت تاثیر قرارمی گیرند.

 

راهنما و آموزش کرش کردن اینستاگرام

 

 

  • کاربران آی او اس: ابتدا گوشی را مجددا راه اندازی (ری‌استارت) کرده و سپس اپلیکیشن را باز کنید. اگر این کار جوابگو نبوده و مشکل کرش کردن اینستاگرام باز هم به سراغتان آمد، بعد از حذف نرم افزار و سپس نصب مجدد آن، از ابتدا به اینستاگرام لاگین کنید.

 

 

روز گذشته سرتاسر شبکه اجتماعی توییتر مملو از نظراتی شده بود که کاربران از بروز خطا در اپلیکیشن اینستاگرام خود، بر روی پلتفرم اندروید و آی او اس گلگی داشتند. از قرار معلوم آن‌ها قادر به ارسال تصویر در حالت عادی و یا بخش داستانی اینستاگرام (Stories) نبوده و حین انجام این کار با خطا مواجه می‌شدند. آن طور که پیداست مشکل کرش کردن اینستاگرام از زمان عرضه جدیدترین به روزرسانی ظاهر شده است.

کرش کردن اینستاگرام بر روی هر دو پلتفرم محبوب موبایل مشاهده شده است

بعد از تست نسخه 10.4.0 اینستاگرام برای اندروید و نسخه 10.4.1 برای آی او اس، مشکلی مشاهده نشد، اما تعداد گزارشات خطا توسط تعداد زیادی از کاربران، نشان از همه‌گیر بودن این مشکل دارد. کاربران گزارش داده‌اند حین لمس دکمه + به منظور بارگذاری محتوا، بعد از کرش کردن اینستاگرام و سیاه شدن صفحه از اپلیکیشن به بیرون پرتاب شده و در ارسال محتوای مورد نظر خود ناموفق بوده‌اند.

اگر شما نیز بعد از انجام جدیدترین آپدیت، با مشکل کرش کردن اینستاگرام برخورد کردید، می‌توانید از مطالب صفحه راهنمایی این شبکه اجتماعی به منظور رفع خطا استفاده کنید.

  • کاربران آی او اس: ابتدا گوشی را مجددا راه اندازی (ری‌استارت) کرده و سپس اپلیکیشن را باز کنید. اگر این کار جوابگو نبوده و مشکل کرش کردن اینستاگرام باز هم به سراغتان آمد، بعد از حذف نرم افزار و سپس نصب مجدد آن، از ابتدا به اینستاگرام لاگین کنید.
  • کاربران اندروید: برای کاربران اندروید پیشنهاد می‌شود تا مستقیما به سراغ حذف و نصب مجدد اپلیکیشن بروند. بعد از این کار، مجددا با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود لاگین کنید.

اگر باز هم کرش کردن اینستاگرام شما بعد از انجام این کارها متوقف نشد، چاره‌ای جز انتظار تا زمان عرضه به روزرسانی بعدی نخواهید داشت. پیشنهاد می‌شود تا با رفتن به این صفحه و ثبت مشکل کرش کردن اینستاگرام ، در تسریع حل شدن مشکل سهیم باشید. اگر شما نیز به چنین مشکلی برخورد کرده‌اید، تجربه خود را با دیگر کاربران در میان بگذارید.

راهنمای استفاده از اسکایپ بدون داشتن حساب کاربری و اکانت

  • اسکایپ برای شما یک لینک بوجود می آورد، که شما می توانید آن را با هر فردی به اشتراک بگذارید. التبه این لینک تنها 24 ساعت فعال است، و پس از آن منقضی می شود، و شما نمی توانید یک مکالمه را برای بیش از یک روز نگه دارید. در عوض، شما باید یک مکالمه ی جدید ایجاد کنید.

 

کاربران می توانند با هر فردی صحبت کنند، بدون اینکه نیاز باشد هرگونه نرم افزاری را بر روی کامپیوتر دانلود کنند. تمام چیزی که برای این کار لازم است، یک مرورگر، و وبسایت اسکایپ است.

برای شروع یک مکالمه، به صفحه اصلی وبسایت اسکایپ بروید، و بر روی Start a Conversation کلیک کنید. سپس از شما خواسته می شود که نام خود را وارد کنید. البته توجه داشته باشید که این نامی است که هرکسی در مکالمات می تواند این نام را ببیند. در ادامه مجددا روی Start a Conversation کلیک کنید. خواهید دید که صفحه ی گفت و گو بارگذاری می شود.

اما چگونه باید افراد مختلف را برای مکالمه اضافه کرد؟

اسکایپ برای شما یک لینک بوجود می آورد، که شما می توانید آن را با هر فردی به اشتراک بگذارید. التبه این لینک تنها 24 ساعت فعال است، و پس از آن منقضی می شود، و شما نمی توانید یک مکالمه را برای بیش از یک روز نگه دارید. در عوض، شما باید یک مکالمه ی جدید ایجاد کنید.

اگر قبل از  24 ساعت پنجره را ببندید، برای بازگشت مجدد به مکالمه باید لینک منحصر به فرد خود نیاز خواهید داشت. بنابر این بهتر است که این لینک را به خاطر بسپارید(در جایی ذخیر کنید).

خدمات رایگان اسکایپ بصورت حساب کاربری و نرم افزاری، این امکان را می دهد که پیام متنی ارسال کنیم، شکلک بفرستیم، و فایل ارسال کنیم.

تا کنون این امکان وجود داشت که با کمک سایت Outlook.com می شد با مرورگر از طریق اسکایپ تماس صوتی برقرار کرد. اما امروز با مرورگر کروم و به کمک افزونه Skype Calling می شود تماس صوتی و تصویری برقرار کرد. این ویژگی به هیچ چیز دیگری مانند حساب کاربری و غیره نیاز ندارد. این مورد برای گروه هایی خوب است که قصد ایجاد یک مکالمه ی گروهی را دارند، اما همه از یک قالب خاص استفاده نمی کنند.

خدمات رایگان اسکایپ بصورت حساب کاربری و نرم افزاری، این امکان را می دهد که پیام متنی ارسال کنیم، شکلک بفرستیم، و فایل ارسال کنیم.

از طرف دیگر، این مورد برای افرادی که از تکنولوژی هراس دارند بسیار بسیار راحت و آسان است. چرا که آنها نیازی به ساخت یا ایجاد حساب کاربری و یا نصب نرم افزار نخواهند داشت. همچنین برای افرادی مناسب خواهد بود که از کامپیوتر هایی استفاده می کنند که برای نصب نرم افزار جانبی دارای محدودیت هستند (بطور مثال برخی کافی نت ها یا ادارات).

اگر شما هم نمی توانید نرم افزار را نصب کنید، این مورد بهترین گزینه برای دور زدن محدودیت ها می باشد.

مرورگر جدید و مفهومی اپرا

 

  • صفحه‌ اصلی نئون با هر مرورگر دیگری تفاوت دارد. با اینکه هنوز هم می‌توانید گزینه‌هایی مثل سایت‌ها یا بوک‌‌مارک‌‌ها را ببینید، اما در قالب مجموعه‌ای از حباب‌ها که شما را یاد رابط کاربری پلی‌ استیشن ویتا می‌اندازند.

طبق گفته کمپانی نرم‌افزار اپرا (Opera)، با اینکه وب بیشتر از دو دهه است که به طور چشمگیری پیشرفت کرده، اما مرورگرها مطابق نیازهای جدید کاربران نیستند. به همین دلیل است که توسعه‌دهندگان در شرکت‌های مستقر در اسلو (Oslo)، یک مرورگر نئون ایجاد کرده‌اند.

به نقل از SciTech Daily، این مرورگر که از نظر راه‌اندازی همانند دسکتاپ عمل می‌کند، بوک‌مارک‌ها و وب‌سایت‌های مهم و برتر کاربر را به شکل آیکون در محیط دسکتاپ مانند خود می‌چیند و فاقد آدرس بار یا همان نوار درج نشانی سایت اینترنتی مرسوم است. به گفته کمپانی سازنده نئون، با اینکه ممکن است این مرورگر برخی از ویژگی‌های نسخه‌های بعدی اپرا را در بر داشته باشد، اما برای جایگزینی مرورگر فعلی طراحی نشده است.

همچنین اپرا نئون رابط کاربری جدیدی دارد که در برگیرنده یک صفحه استارت است و از تصویر زمینه دسکتاپ کاربران ساخته می‌شود. این نسخه همچنین بخش‌های دیگری شامل ساید بار با پلیر موزیک، گالری تصاویر و مدیریت دانلودها را بهمراه دارد. تب بار تصویری نئون نیز امکان تغییر دادن تب‌ها را فراهم می‌کند و نشان می‌دهد که کدامیک از آنها هم‌اکنون فعال است.
گالری این مرورگر نیز قابلیت ویژه‌ای دارد که به کاربران امکان گرفتن اسکرین شات و کپی صفحات وب را می‌دهد تا در صورت نیاز در زمان‌های آتی از آنها استفاده نمایند.

صفحه‌ اصلی نئون با هر مرورگر دیگری تفاوت دارد. با اینکه هنوز هم می‌توانید گزینه‌هایی مثل سایت‌ها یا بوک‌‌مارک‌‌ها را ببینید، اما در قالب مجموعه‌ای از حباب‌ها که شما را یاد رابط کاربری پلی‌ استیشن ویتا می‌اندازند.
هیچ نوار آدرسی هم وجود ندارد. این مرورگر تب‌ها را هم با آیکون‌هایی جایگزین کرده است که در سمت راست مرورگر می‌نشینند؛ هر آیکون یک پیچ را نشان می‌دهد.
از نظر ظاهری، مرورگر نئون بسیار زیبا است و حتی انیمیشن‌های بسیار جالبی هر حرکت را همراهی می‌کنند.

یکی از قابلیت‌های خوب نئون، پشتیبانی داخلی از امکان نصف کردن صفحه‌ها است. یکی از حباب‌ها را به روی صفحه‌ای باز بکشید تا خود نئون صفحه‌ها را برای‌تان نصف کند.
این مرورگر در حال حاضر مراحل آزمایشی خودش را می‌گذراند و نمی‌توانید هنوز به صورت کامل بر روی آن به عنوان یک مرورگر کامل و بدون نقص حساب کنید.

چطور مطالب وبلاگ را در فیسبوک و توییتر اتوماتیک منتشر کنیم

  • بعضی از این اپلیکیشن ها رو من به شما معرفی می کنم، اما ممکنه خودتون بتونید اپلیکیشن های بهتری برای این کار پیدا کنید(برای پیدا کردن هر کدوم از این ابزار ها، کافیه اسم اونها رو گوگل کنید):

 

 

فکر نمی کنم لازم باشه که در مورد اهمیت شبکه های اجتماعی در دنیای امروز توضیح بدم. اما بد نیست یادآوری کنم که اشتراک گذاری لینک های یک سایت در شبکه های اجتماعی، به شرطی که اصولی انجام بشه، از نظر گوگل هم یک نکته بسیار مثبت محسوب می شه. چون هدف گوگل اینه که بهترین نتایج رو به کاربران نمایش بده و چه سایتی می تونه بهتر از سایتی باشه که خود کاربرها لینک های اون رو توی شبکه های اجتماعی به همدیگه پیشنهاد می دن؟

با وجود این که اکثر شبکه های اجتماعی، برای لینک های خارجی “rel=”nofollow می ذارن، گوگل این لینک ها رو می بینه، ایندکس می کنه و براشون ارزش ویژه های قائل می شه. اما اون ها رو follow نمی کنه. یعنی محتوای صفحاتی که از لینک های nofollow دیده باشه رو بررسی نمی کنه.

با این اوصاف، این که همه پست های سایت یا وبلاگ ما به صورت اتوماتیک در صفحه فیس بوک ما به اشتراک گذاشته بشه، خیلی وسوسه انگیزه. چون هم می تونیم بدون زحمت زیاد، برای سایتمون از طریق شبکه های اجتماعی بازدید کننده جذب کنیم و هم سایتمون رو از نظر گوگل محبوب تر کنیم و در نتایج جستجوی گوگل بهتر دیده بشیم.

روش کار اینه که برای Share کردن اتوماتیک مطالب سایت در صفحه فیس بوک، از Application های مخصوص این کار استفاده کنیم. این اپلیکیشن ها آخرین مطالب سایت شما رو از فید RSS سایت شما می خونن و به صورت خودکار روی صفحه فیس بوکی که شما بهشون معرفی می کنین منتشر می کنن.

بعضی از این اپلیکیشن ها رو من به شما معرفی می کنم، اما ممکنه خودتون بتونید اپلیکیشن های بهتری برای این کار پیدا کنید(برای پیدا کردن هر کدوم از این ابزار ها، کافیه اسم اونها رو گوگل کنید):

Social Rss – Twitter Feed – Networked Blogs – RSS Graffiti

اپلیکیشن های مختلفی که برای این کار طراحی شده، تفاوت هایی هم با هم دارن.

اولاً این که بعضی ازاین ابزارها، لینک های سایت شما رو به لینک های کوتاه دیگه ای تبدیل می کنن و مستقیماً لینک شما رو Share نمی کنن. این مسئله از این جهت اهمیت داره که همونطور که گفتم، شبکه های اجتماعی با استفاده از rel=”nofollow” برای لینک های خارجی، اجازه follow کردن لینک ها رو به گوگل نمی دن و وقتی لینکی به صورت غیر مستقیم به اشتراک گذاشته می شه، عملاً گوگل اثری از سایت شما پیدا نمی کنه.

تفاوت دوم، در لیست شبکه های اجتماعی مورد استفاده در هر اپلیکیشن هستش. بعضی از این اپلیکیشن ها لینک های شما رو همزمان در چند شبکه اجتماعی منتشر می کنن و بعضی دیگه فقط یکی از این شبکه های اجتماعی رو پشتیبانی می کنن.

در این جدول، اپلیکیشن هایی که در بالا معرفی کردم، از لحاظ پشتیبانی فیس بوک و توییتر و همچنین ارائه یا عدم ارائه لینک مستقیم، با هم مقایسه شدن:

 

Direct Link

Twitter

Facebook

Application

 

بله

خیر

بله

Social RSS

۱

خیر

بله

بله

Twitter Feed

۲

خیر

بله

بله

Networked Blogs

۳

خیر

بله

بله

RSS Graffiti

۴

 

 متأسفانه هیچ کدوم از ابزارهای فعلی، در گوگل پلاس لینک Share نمی کنن و دلیلش هم اینه که خود گوگل اجازه انتشار اتوماتیک رو فقط به وبلاگ های سرویس وبلاگ خودش یعنی Blogger می ده.