چکار کنیم شبکه های اجتماعی سایت ما را دوست داشته باشند

15-social-media-marketing-tip-to-increasing-popularity

  • شما می‌توانید در هنگام انتشار مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را با کلمات کلیدی مربوط به محتوای مطلب تگ کنید، همچنین می‌توانید کلمات داخل یک متن را نیز با قرار دادن “#” قبل از کلمات به تگ تبدیل کنید. این موضوع باعث می‌گردد که افراد دیگر با جستجوی آن کلمات در شبکه‌های اجتماعی مطالب شمارا پیدا کنند و محبوبیت مطالب تان افزایش می‌یابد.

 

1- یک صفحه اختصاصی برای وب سایت خود ایجاد کنید

برای حضور در شبکه‌های اجتماعی از پروفایل شخصی استفاده نکنید، برخی افراد با این تصور که پروفایل شخصی را می‌توان سریع‌تر رشد داد با این دیدگاه که دیگران را به لیست دوستان خود اضافه می‌کنند از پروفایل شخصی بانام کسب و کارشان برای فعالیت در شبکه اجتماعی می‌کنند، بهتر است از یک صفحه اختصاصی که امکان پسندیده شدن را داشته باشد استفاده کنید. پروفایل‌های شخصی محدودیت‌هایی دارند که ممکن است در آینده برای شما مشکلاتی را ایجاد کنند مانند محدودیت تعداد دوستان در برخی شبکه‌های اجتماعی! اگر هدفتان بزرگ است و تمایل به راه‌اندازی یک صفحه با محبوبیت بالا رادارید بهترین روش ایجاد یک صفحه تجاری اختصاصی است.

2- عکس پروفایل و کاور زیبا طراحی کنید

در هنگام طراحی صفحه تجاری در شبکه‌های اجتماعی به دو قسمت عکس پروفایل و کاور اهمیت زیادی بدهید، شما با این دو عکس در دنیای اجتماعی مطرح می‌شوید و آن‌ها نشان‌دهنده شخصیت و برند شما هستند. سعی کنید برند خود را در عکس پروفایل نمایش دهید و در عکس کاور خدماتی را که ارائه می‌دهید را معرفی کنید و مواردی را بنویسید که افراد را ترغیب به لایک و دنبال کردن شبکه شما نماید.

3- اطلاعات بخش درباره ما را تکمیل کنید

هر صفحه تجاری دارای بخشی بانام درباره ما است که می‌توانید در آن بخش اطلاعات مربوط به کسب و کارتان و همچنین خدماتی که ارائه می‌دهید را درج نمایید. حتماً در این قیمت اطلاعات تماس و همچنین وب سایت خودتان را اضافه نمایید، این موضوع باعث می‌شود به صفحه خود اعتبار بدهید و تماس مخاطب با خودتان را نیز ساده‌تر کنید.

 

4- مطالب مفید و منظم منتشر کنید

پس از ایجاد یک صفحه تجاری بروز نگه‌داشتن آن مهم‌ترین کاری است که باید انجام دهید، با انتشار مطالب مفید و کاربردی در زمینه تخصصی خودتان با مخاطبین در ارتباط باشید و سعی کنید از انتشار پیاپی مطالب تبلیغاتی خودداری کنید، با انتشار مطالب صوتی و تصویری می‌توانید ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کنید.

5- فرهنگ شبکه‌های اجتماعی را رعایت کنید

شبکه‌های اجتماعی دارای محیط دوستانه است و افراد برای برقراری ارتباط با یکدیگر و اطلاع از وضعیت دوستان خود و یا سرگرمی و گذراندن وقت به آن مراجعه می‌کنند، اگر می‌خواهید به نتایج خوب برسید حتماً براساس همین شرایط با مخاطبین ارتباط برقرار کنید، سعی کنید خیلی راحت و دوستانه مطالب خودتان را بنویسید و پیوسته با انتشار لینک‌های مختلف افراد را ترغیب به کلیک و خارج شدن از شبکه‌های اجتماعی نکنید.

6- به نظر مخاطبین احترام بگذارید

هر شخصی که برای مطالب شما نظری درج می‌کند برای آن وقت گذاشته است و شما باید برای آن شخص احترام قائل باشید، بهتر است تا می‌توانید پاسخ نظرات را بدهید؛ البته خیلی از نظرات جهت تشکر و انرژی دادن به نویسنده درج می‌شود و نیازی به پاسخ ندارد، اما اگر سوالی پرسیده شد سعی کنید آن را بی‌پاسخ نگذارید.

7- از وب سایت خود به صفحات شبکه‌های اجتماعی لینک بدهید

خیلی از افراد علاقه‌مند به مطالب وب سایت شما هستند اما نمی‌دانند که شما در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال هستید، حتماً از وب سایت خود به صفحات شبکه اجتماعی خودتان لینک بدهید و صفحات خود را به مخاطبین وب سایتتان معرفی کنید و از آن‌ها بخواهید که شمارا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

8- برای افراد دنبال کننده شبکه‌های اجتماعی تفاوت قائل شوید

می‌توانید برخی مطالب را فقط در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید، مطالب کوتاه و خواندنی را به شکل یک مطلب کوتاه قرار دهید و در وب سایتتان آن‌ها را قرار ندهید، حتماً به این موضوع اشاره کنید که برخی از مطالب فقط در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند و در سایت قرار نخواهند گرفت. این موضوع کاربران سایت را به دنبال کردن شما در شبکه‌های اجتماعی ترغیب می‌کند.

9- اتصال شبکه‌های اجتماعی به یکدیگر

شاید ندانید که اکثر شبکه‌های اجتماعی قابلیت اتصال به یکدیگر رادارند، به‌عنوان مثال شما می‌توانید شبکه اجتماعی فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام را به هم متصل کنید و با انتشار یک مطلب در اینستاگرام این مطالب به‌صورت اتوماتیک در دو شبکه دیگر قرار گیرد، موضوع جالب این است که مطالب طوری منتشر می‌شوند که مشخص می‌گردد از طریق شبکه‌های دیگر انتشار یافته‌اند و همین موضوع باعث می‌شود که مخاطبین بتوانند شمارا در شبکه‌های دیگر نیز بیایند و در آنجا نیز شمارا دنبال کنند.

10- از سیستم‌های انتشار اتوماتیک استفاده نکنید

سایت‌های زیادی هستند که با استفاده از فید RSS سایت مطالب وب سایت شمارا به‌صورت اتوماتیک پس از انتشار در شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر می‌کنند، شاید در ابتدا به نظر خوب برسد و کار شمارا به‌عنوان مدیر وب سایت راحت کند، اما پس از مدتی صفحه شما در شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یک صفحه پر از لینک‌های زشت و نامفهوم می‌شود و تعداد زیادی از مخاطبین دنبال کردن صفحه شمارا متوقف می‌کنند.

11- تشویق کاربران در ایمیل‌های خبرنامه

اگر در وب سایت خودتان خبرنامه دارید و به‌طور پیوسته برای آن‌ها آخرین مطالب خودتان را منتشر می‌کنید، آن‌ها را تشویق به دنبال کردن شما در شبکه‌های اجتماعی کنید. در این بخش هم می‌توانید با پیشنهاد انتشار مطالب خاص فقط در شبکه‌های اجتماعی، کاربران را تشویق به دنبال کردن صفحات خودتان کنید.

12- استفاده از انتشار اتوماتیک مطالب در آینده

جدیداً شبکه‌های اجتماعی امکانی را فراهم کرده‌اند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌یک مطلب رو کامل آماده کنید و در هنگام انتشار برای آن تاریخ و زمانی در آینده را تعیین کنید تا آن مطلب دقیقاً در همان زمان به‌صورت اتوماتیک منتشر شود. با استفاده از این امکان شما می‌توانید یک روز در هفته و درزمانی کمتر از یک ساعت برای کل روزهای هفته آینده مطلب قرار داده و تاریخ انتشار تعیین کنید و صفحات شما هرروز به‌صورت اتوماتیک بروز رسانی شود.

13- استفاده از هشتگ ها

شما می‌توانید در هنگام انتشار مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را با کلمات کلیدی مربوط به محتوای مطلب تگ کنید، همچنین می‌توانید کلمات داخل یک متن را نیز با قرار دادن “#” قبل از کلمات به تگ تبدیل کنید. این موضوع باعث می‌گردد که افراد دیگر با جستجوی آن کلمات در شبکه‌های اجتماعی مطالب شمارا پیدا کنند و محبوبیت مطالب تان افزایش می‌یابد.

14- دعوت کردن دوستان خودتان در شبکه‌های اجتماعی

اگر یک صفحه تجاری ساخته‌اید، حتماً یک پروفایل شخصی هم دارید و در پروفایلتان دوستان شما نیز در لیست دوستان حضور دارند، اگر با حساب کاربری خودتان وارد صفحه تجاری‌تان شوید، با قسمتی مواجه می‌شوید بانام دعوت از دوستان که به شما این امکان را می‌دهد با فرستادن دعوت‌نامه به دوستان خودتان از آن‌ها بخواهید صفحه شمارا دنبال کنند.

15- تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی به دو صورت ممکن است، در حالت اول شما با پرداخت مبلغ به‌طور مستقیم در بخش تبلیغات شبکه اجتماعی موردنظرتان می‌توانید به نمایش بیشتر صفحات خود در آن شبکه اجتماعی بپردازید که با توجه به پرداخت ارزی و دردسرهای آن کمی سخت به نظر می‌رسد، اما در حالت دوم شما می‌توانید صفحاتی را که در آن شبکه اجتماعی حضور دارند و به حوزه کاری شما مربوط می‌شوند را بیابید و سپس با برقراری ارتباط

JavaScript و CSS چه تاثیری روی ایندکس شدن مطالب در گوگل دارد

javascript-and-css-can-impact-on-the-overall-index

  • یک سیستم به روز شده و ارتقاء یافته شده نیاز به تغییراتی در همه بخش‌ها برای وب مسترها دارد. گوگل مصرانه به کاربران هشدار می‌دهد تا سبک نمایش محتوای سایتشان را مطابق با نسل جدید مرورگرها کنند. در زیر به برخی از پیشنهادهای ارائه شده توسط گوگل در این مورد اشاره می‌کنیم:

موتور جستجوی گوگل دستورالعمل‌های بخش وب مستر خود را به روز کرده است. این تغییرات بر روی سایت‌هایی که JavaScript و CSS را بلاک کرده‌اند تأثیر گذار خواهد بود. طبق آخرین تغییرات و گفته‌های وبلاگ اصلی Google’s Webmaster، گوگل با به روز رسانی سیستم Indexing، سعی دارد تا از CSS و JavaScript بهره بیشتری بگیرد. هدف گوگل از این تغییرات نزدیک کردن مرورگرها به دنیای مدرن تر می‌باشد.
گوگل صراحتاً در این تغییرات به روبات‌های مخصوص خودش (Googlebot) اجازه دسترسی به محتوای JavaScript, CSS را در وب سایت‌ها داده است.
گوگل در این دستورالعمل چنین گفته است:
“این به روز رسانی به وب مسترها کمک می‌کند تا خیلی بهتر بتوانند محتوای مطالبشان را ایندکس کنند. محدود کردن و مسدود کردن دسترسی روبات‌ها به JavaScript و CSS در robots.txt به صورت مستقیم باعث می‌شود تا الگوریتم‌های ما قادر به رندر کردن و ایندکس کردن مطالب شما نباشند و نتیجه نا مناسب آن در رتبه بندی‌های جستجوها برای سایت شما نمایان می‌شود.”

پیشنهادات و نصیحت‌های گوگل در مورد Google Indexing جدید و به روزشده

یک سیستم به روز شده و ارتقاء یافته شده نیاز به تغییراتی در همه بخش‌ها برای وب مسترها دارد. گوگل مصرانه به کاربران هشدار می‌دهد تا سبک نمایش محتوای سایتشان را مطابق با نسل جدید مرورگرها کنند. در زیر به برخی از پیشنهادهای ارائه شده توسط گوگل در این مورد اشاره می‌کنیم:

 

•    موتور بارگذاری صفحات گوگل (Google’s Rendering Engine) تمام تکنولوژی‌ها را پشتیبانی نمی‌کند. لذا انتخاب‌های صحیح وب مستر ها در این مورد حائز اهمیت است.
•    طراحی و محتوای سایت شما باید به گونه ای باشد که پایبند اصول افزایش مقطعی بوده (بروزرسانی مستمر وب سایت و افزایش گام به گام کیفیت و اصول بهینه سازی) تا موتورهای جستجو را مطمئن کند که می‌توانند از محتوای مناسب و قابل استفاده از سایت شما اطلاعات لازم را کسب کنند.
•    سرعت بارگذاری صفحات همچنان یکی از مهم‌ترین عوامل برای کاربران و همچنین برای ایندکس شدن بهتر است. از هر چیزی که برای افزایش سرعت بارگذاری البته به صورت صحیح استفاده می‌شود بهره مند شوید.
•    مطمئن شوید که سرور شما قادر به پشتیبانی از خدمات مبنی بر فایل‌های JavaScript و CSS می‌باشد. در واقع باید مطمئن شوید که Googlebot یا روبات‌های گوگل می‌توانند محتوای ارائه شده توسط سایت و سرور شما را از فایل‌های JavaScript و CSS دریافت کنند.

برای اطمینان از این موضوع راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

Fetch & Render در وبمستر تولز چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل در به روزرسانی اخیر، بخش‌های زیادی از وبمستر تولز را آپدیت کرده است. یکی دیگر از این ابزارها که در زمینه ابزارهای Diagnostic Tools یا ابزارهای تشخیص و شناسایی هستند، گزینه ای با عنوان Fetch می‌باشد. این ابزار به وب مسترها این امکان را می‌دهد تا نحوه آنالیز و بررسی گوگل از URL های یک سایت را شبیه سازی کنند.
اما این بخش چگونه کار می‌کند؟ به گفته بخش پشتیبانی گوگل این ابزار در روش‌های مختلفی عمل می‌کند:
“وقتی ابزار Fetch Mode در Google tool فعال باشد، روبات گوگل هر URL که مطابق با آن چیزی که شما درخواست داده‌اید باشد را بررسی (Crawl) می‌کند. اگر روبات گوگل در این فرآیند موفق باشد، شما می‌توانید نتیجه واکنش سایت خود را مشاهده کنید.
این عملیات نسبتاً سریع انجام می‌شود و شما می‌توانید در نتیجه آن مشکلات و مسائل مربوط به امنیت (Security) و اتصالات شبکه (Network Connectivity) را پیدا کرده و آن‌ها را اشکال زدایی کنید.
در واقع یکی از کارهای اصلی Fetch & Render این است که به روبات‌های گوگل دستورالعملی بدهند تا آن‌ها صفحات وب سایت شما را طوری بررسی کنند که مرورگرها بتوانند به بهترین شکل محتویات وب سایت شما را به کاربران نمایش دهند.
به عبارت دیگر، روبات‌های گوگل ابتدا تمام منابع مورد نظر URL ها مثل تصاویر، فایل‌های CSS و JavaScript را بررسی می‌کنند. سپس آن‌ها را به صورت کد در یک مجموعه جمع آوری می‌کنند تا در نهایت این کدها توسط مرورگرها به صورت واقعی و منظم به نمایش در بیایند.
با این کار می‌توانید متوجه اختلاف و تفاوت بین نمایش سایتتان از نظر روبات گوگل و آنطور که مرورگر شما آن را پردازش می‌کند شوید.”

در واقع شما با استفاده از این ابزار می توانید کلیه مشکلاتی که روبات گوگل در ایندکس کردن سایت شما با آن برخورد می کند را به صورت دستی انجام داده و متوجه آن بشوید. همچنین پس از Fetch کردن مطالب می توانید برای آنها درخواست ایندکس شدن نیز ثبت نمائید تا گوگل سریعتر به آن مطالب رسیدگی کند.
در ماه می سال 2014 گوگل یک مطلب برای اطلاع رسانی به وبمسترها ارائه کرد. در این مطلب گوگل نمونه‌هایی از مسائلی که وب مس‌ترها با آن‌ها رو به رو شده و راه‌هایی که آن‌ها برای جلوگیری از ایجاد این مسائل امتحان می‌کنند را شرح داد. این نمونه‌ها عبارت‌اند:
•    اگر وب سایت شما JavaScript و CSS را بلاک (مسدود) کرده باشد، سیستم Indexing گوگل قادر به مطالعه و بررسی آن صفحه مثل کاربران معمولی نخواهد بود.
•    ممکن است تأثیرات منفی زیادی بر روی سایت شما اعمال شود اگر سرور میزبان سایت شما فاقد تجهیزات مربوط به بررسی درخواست‌های مختلف به صورت دسته ای باشد.
•    وب سایت شما به احتمال زیاد قابل پردازش و پاسخگویی صحیح نیست اگر JavaScript به کار گرفته شده در آن بیش از حد با کدنویسی های زیاد و مختلف پیچیده شده باشد.
•    در برخی موارد، ممکن است JavaScript محتوای اضافه نشده (محتوای در حال بررسی و نهایی نشده) را از صفحه حذف کند که این مورد باعث می‌شود که صفحه مربوطه به‌درستی ایندکس نشود.

 

در نهایت می توان از این مطلب نتیجه گرفت استفاده از کدهای CSS و JavaScript در وب سایت باید کاملا به صورت صحیح و استاندارد باشد و همچنین نباید دسترسی روبات های گوگل به آنها را مسدود نمود تا بتوان دقیقا نتایجی که کاربران در وبسایت شما می بینند را برای گوگل نیز به نمایش گذاشت.

گوگل با این کار سعی دارد تا هرچه بیشتر بهینه سازی سایت برای کاربران و برای موتورهای جستجو را به هم نزدیک کند تا وبمسترها تنها یک مسیر را برای بهبود وب سایت خودشان در نظر بگیرند و آن بهینه کردن سایت برای کاربران آن وب سایت باشد.

معنی بازاریابی ایمیلی چیست

what-exactly-is-email-marketing

  • Spamming به معنی جمع‌آوری فهرست‌های انبوه ایمیل از بستر وب و ارسال ایمیل‌های ناخواسته به آن لیست است. مشکلات بزرگی که در این روش وجود دارد و مهم‌ترین آن‌ها بدنام شدن برندی است که از این طریق تبلیغات می‌کند.

چکیده :

در این مقاله به نکاتی اشاره می شود که دقیقا معنی بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ را توصبف می کند و موارد نادرستی که به اشتباه با این نام معرفی می شوند را نیز بررسی می کنیم، پس از مطالعه این مقاله شما با بازایابی ایمیلی آشنا می شوید و می توانید روشهای های نادرست ارسال ایمیل را تشخیص دهید.

بازاریابی با ایمیل یا همان ایمیل مارکتینگ امروزه به‌عنوان بهترین روش برای حفظ ارتباط با مخاطبین می‌باشد، اما تفاوت زیادی میان روش‌های ارسال ایمیل که اکنون در بسیاری از سایت‌ها دیده می‌شود با روش صحیح بازاریابی ایمیلی وجود دارد.

بازاریابی ایمیلی چیست؟

به‌طور خلاصه می‌توان بازاریابی ایمیلی را این‌گونه تعریف کرد: ساخت لیستی از مخاطبین علاقه‌مند به موضوع فعالیت شما به‌طوری‌که آن افراد با میل خودشان در آن لیست عضو شوند و ایمیلشان را در اختیار شما قرار بدهند و سپس شما در بازه‌های زمانی مناسب خدمات و پیشنهادهای بعدی خودتان در همان زمینه تخصصی را از طریق ایمیل به آن افراد اطلاع دهید و هر زمان که تمایل به دریافت ایمیل‌های شمارا نداشته‌اند بتوانند با لغو عضویت از خبرنامه خارج شوند.

اگر شما به این روش عمل کنید باعث می‌شوید که مخاطب به شما اعتماد کند و با خیال راحت ارتباط خودش با شمارا ادامه دهد. این موضوع هم به نفع شماست و هم به نفع مخاطب، شما می‌توانید همیشه با مخاطبین خود در ارتباط باشید و مخاطب شما نیز از آخرین فعالیت‌ها و خدمات شما آگاه می‌شود.

در هنگام دریافت ایمیل از افراد، حتماً به این نکته اشاره کنید که اطلاعات آن‌ها نزد شما محفوظ است و هیچ‌گونه استفاده نادرستی از آن‌ها نخواهید کرد و آن اطلاعات را در اختیار اشخاص دیگر نیز قرار نخواهید داد.

همین موضوع باعث اعتماد به مخاطب شده و ازاینجا به بعد فقط وظیفه شما حفظ این اعتماد و ارتباط مستقیم با مخاطبین خودتان برای ارائه خدمات و افزایش فروش از طریق بازاریابی ایمیلی می‌باشد.

بازاریابی ایمیلی چه چیزی نیست؟

برخلاف آنچه در بالا گفته شد با یک جستجوی سریع در گوگل متوجه می‌شوید که وب سایت‌های زیادی وجود دارند که خدمات ارسال ایمیل‌های انبوه را با نام ایمیل مارکتینگ ارائه می‌دهند! ارسال ایمیل‌های انبوه به تعداد زیادی ایمیل خدماتی است که در دنیا با نام spamming معروف است.

Spamming به معنی جمع‌آوری فهرست‌های انبوه ایمیل از بستر وب و ارسال ایمیل‌های ناخواسته به آن لیست است. مشکلات بزرگی که در این روش وجود دارد و مهم‌ترین آن‌ها بدنام شدن برندی است که از این طریق تبلیغات می‌کند.

به‌طورمعمول لیست ایمیل‌های جمع‌آوری شده برای ارسال هرزنامه (هرزنامه به ایمیل‌هایی گفته می‌شود که به‌صورت ناخواسته به افراد ارسال می‌گردد) از طریق جستجوی ربات‌ها در وب سایت‌های مختلف تکمیل می‌گردد و هیچ‌یک از صاحبان ایمیل‌ها تمایلی به عضویت در گروه‌های ارسال هرزنامه ندارند، همین موضوع باعث می‌شود که پس از مشاهده آن ایمیل اقدام به اسپم کردن و یا پاک کردن ایمیل‌ها کنند.

البته قبل از اینکه افراد این ایمیل‌ها را مشاهده کنند معمولاً سیستم‌های ارائه‌دهنده ایمیل مانند یاهو و جیمیل متوجه اسپم بودن ایمیل‌ها شده و آن‌ها را به پوشه اسپم منتقل می‌کنند.

حتماً برایتان سؤال شده است که بااین‌حال چرا بازهم ارسال هرزنامه ادامه دارد و افراد به ارسال ایمیل‌های ناخواسته ادامه می‌دهند؟

پاسخ واضح است، در میان ایمیل‌های ارسالی تعدادی از آن ایمیل‌ها هم توسط افراد باز می‌شوند و حتی ممکن از برای آن‌ها جذابیتی داشته باشد که منجر به کلیک روی لینک‌های مربوطه نیز بشود اما این درصد خیلی کمی از افراد را شامل می‌شود و دیگر افراد فقط شمارا یک فرد یا برند نامعتبر تصور کرده و همیشه در ذهنشان این‌گونه باقی خواهید ماند.

هنگامی‌که می‌خواهید محبوبیت کسب‌وکار اینترنتی خود را با ارسال ایمیل افزایش دهید مراقب باشید که در دام افرادی که هرزنامه ارسال می‌کنند گرفتار نشوید و از روش‌های صحیح ایمیل مارکتینگ استفاده نمایید تا بتوانید همیشه کسب‌وکار خود را زنده نگه‌دارید و یک ارتباط مستقیم و پایدار با مخاطبین واقعی خودتان داشته باشید.

نکاتی که در بازاریابی ایمیلی باید به آن توجه شود

5-email-marketing-tips

  • ارسال بیش‌ازحد ایمیل‌ها و یا ارسال‌های بافاصله زمانی زیاد می‌تواند هردو به ضرر شما باشد، اگر ارسال‌های مکرر داشته باشید مخاطب را خسته می‌کنید و اگر ارسال‌هایی بافاصله زمانی خیلی زیاد داشته باشید به فراموشی سپرده می‌شوید.

چکیده :

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های بازاریابی آنلاین نام برد، بسیار مهم است که در بازاریابی ایمیلی اصول استاندارد رعایت شود تا بتوان نتایج خوبی به دست آورد و مخاطبین را نیز راضی نگه داشت. 5 نکته مهم و اصلی در ایمیل مارکتینگ که به شرح زیر بیان می‌شود باعث افزایش رضایت مخاطبین و همچنین بهبود بازدهی در طولانی‌مدت خواهد شد.

1- اختیار کاربران را در نظر بگیرید

در هنگام ارسال ایمیل، کاربران باید بتوانند هر زمان که به دریافت ایمیل‌های شما تمایل ندارند به‌راحتی عضویت خود را لغو کنند، پیشنهاد می‌شود در انتهای هر ایمیل ارسالی گزینه لغو عضویت را قرار دهید تا به‌راحتی انجام این کار ممکن باشد. این موضوع نه‌تنها باعث افزایش لغو عضویت نمی‌شود بلکه به کاربران این رضایت خاطر را می‌دهد که هر زمان بخواهند می‌توانند دیگر ایمیل‌های شمارا دریافت نکنند و اگر ایمیل شما برایشان ارسال می‌شود به میل خودشان است، همین موضوع احساس خوبی در مخاطب ایجاد می‌کند که باعث کاهش تمایل مخاطب به لغو عضویت می‌شود.

2- عنوان ایمیل با محتوای آن مرتبط باشد

ایمیل‌هایی که دارای عنوان جعلی هستند تا سبب افزایش نرخ باز شدن ایمیل‌ها بشوند احساس خوبی در مخاطب ایجاد نمی‌کنند و حس فریب دادن را انتقال می‌دهند، حتماً سعی کنید عنوان ایمیل را طوری انتخاب کنید که کاملاً با محتوای آن مربوط باشد. می‌توانید از عناوین جذاب که حس فوریت ایجاد می‌کند و یا پیشنهاد خیلی خوب استفاده کنید، اما باید کاملاً با محتوای ایمیل ارسالی سازگاری داشته باشد.

3- برای ارسال ایمیل‌ها نظم و برنامه‌ریزی داشته باشید

ارسال بیش‌ازحد ایمیل‌ها و یا ارسال‌های بافاصله زمانی زیاد می‌تواند هردو به ضرر شما باشد، اگر ارسال‌های مکرر داشته باشید مخاطب را خسته می‌کنید و اگر ارسال‌هایی بافاصله زمانی خیلی زیاد داشته باشید به فراموشی سپرده می‌شوید.

4- فقط ایمیل‌های فروش ارسال نکنید

هرگونه خدماتی که ارائه می‌دهید حتماً شامل خدمات رایگان و خبرهایی مربوط به مجموعه شما نیز می‌شود که برای مخاطبین شما جذاب است، ارسال ایمیل‌هایی که همگی پیشنهادهای فروش و یا تبلیغات خدمات شما هستند باعث می‌شود که مخاطب شمارا یک فروشنده تصور کند که فقط به فکر منافع خودتان هستید، بهتر است که تعادلی میان ارسال ایمیل‌های پیشنهاد فروش و ایمیل‌های ارائه خدمات رایگان برقرار کنید تا اشتیاق کاربران برای باز کردن ایمیل‌های شما افزایش پیدا کند.

5- اگر ایمیل تبلیغاتی ارسال می‌کنید، حتماً مرتبط با حوزه فعالیتتان باشد

ارسال ایمیل تبلیغاتی مربوط به مجموعه‌های دیگر هرچند وقت می‌تواند سودآوری خوبی برای شما داشته باشد، دارا بودن بانک اطلاعاتی یک مزیت محسوب می‌شود و افراد زیادی تمایل دارند تا خدمات خود را به مخاطبین شما نیز معرفی کنند، اما دقت کنید که حتماً در حوزه‌های مرتبط به زمینه فعالیت خودتان ایمیل تبلیغاتی ارسال کنید تا برای مخاطبین شما جذابیت داشته باشد و نیز باعث از بین رفتن اعتماد مخاطب به شما نشود.

محتوای خوب چیست چطور برای سایت خود محتوا تولید کنیم

what-we-put-on-our-web-site

  • اگر در وب سایت خودتان خبرنامه داشته باشید و محتوای اختصاصی تولید کنید مخاطب‌های شما با اعتماد بیشتری در خبرنامه سایت عضو می‌شوند، زیرا می‌دانند که شما قطعاً متخصص هستید و تمایل دارند مطالب شما را فوراً مشاهده نمایند.

 

وقتی صحبت از محتوای سایت می‌شود، اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد مطالبی است که باید در سایت قرار گیرد، در همین ابتدا از شما می‌خواهم ذهن اگر تا کنون اینگونه فکر می‌کردید پس از خواندن این مقاله تصور دیگری به محتوای سایت خواهید داشت.

محتوای وب‌سایت چیست و چه اهمیتی دارد  ؟

در ابتدا می‌توانم به جرئت بگویم محتوا مهم‌ترین بخش یک وب سایت محسوب می‌شود و اگر بخواهیم یک وب‌سایت را از نظر اهمیت بخش‌های مختلف آن بخش‌بندی کنیم، بخش محتوا حدوداً 90% درصد اهمیت را به خود اختصاص می‌دهد و 10% باقی‌مانده هم به بستر مورد نیاز برای درج محتوا اختصاص می‌یابد!

شاید برای شما سؤال شود که چطور چنین چیزی ممکن است؟ شما قطعاً سایت‌های زیادی را می‌شناسید که محتوای زیادی در آن‌ها دیده نمی‌شود و مربوط به شرکت‌ها یا اشخاص مهمی نیز هستند، اما باید در اینجا به شما بگویم اگر همان وب‌سایت‌ها را به عنوان یک سایت باکیفیت بررسی کنید متوجه خواهید شد که هرگز دارای بازدهی مناسبی نخواهند بود.

محتوای سایت نشان دهنده هویت وب سایت شما می‌باشد و با توجه به آن ارزش وب سایت شما مشخص می‌گردد، هرچه مطالبی که در سایت شما درج می‌گردد مفید تر و با کیفیت  تر باشد باعث می‌گردد ارزش سایت شما از دید مخاطب و رتبه جهانی بهبود یابد.

محتوای یک وب سایت شامل کلیه مطالبی می‌باشد که شما با فرمت‌های مختلف در وب سایت خودتان قرار می‌دهید، مانند مقالات و اخبار تخصصی و یا فایل‌های مالتی مدیا صوتی و تصویری همگی محتوای وب سایت شما را تشکیل می‌دهند.

مهم‌ترین بخشی که مخاطبان شما و موتورهای جستجو نیز به آن اهمیت می‌دهند همین بخش می‌باشد و اگر بتوانید محتوایی اختصاصی تولید کنید خیلی سریع در میان مخاطبان و موتورهای جستجو رشد خواهید کرد.

از این رو می‌توان گفت بخش تولید محتوا نیز مهم‌ترین کاری است که در وب سایت شما باید انجام شود پس باید قبل از شروع به تولید آن دقیقاً از اصول و نحوه تولید محتوای استاندارد آگاه باشید و بدانید چطور محتوایی را ایجاد نمائید که در ابتدا مخاطب از مشاهده آن لذت برده و برای آن سود آور باشد و سپس موتورهای جستجو آن را به عنوان یک محتوای استاندارد و اختصاصی تشخیص داده و در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند.

چه محتوایی را در وب سایتمان قرار دهیم؟

بدون اینکه در نظر بگیریم در چه زمینه ای تخصص داریم و می‌خواهیم در چه خصوص مطالب سایت را ایجاد نمائی‌ام، اصولی پایه در خصوص محتوایی که باید در سایت درج شود وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

برای تأمین محتوای سایت راههای بسیاری وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید یک سایت را در عرض چند روز با محتوای بسیاری پر کنید و هزاران مطلب را در آن قرار دهید اما آیا این کار می‌تواند مفید باشد و برای پیشرفت یک وب سایت کار درستی است؟

خیلی‌ها تصور می‌کند درج مطالب بسیار زیاد در یک وب سایت کمک می‌کند تا آن‌ها در نتایج جستجو در همه زمینه‌های مطالب درج شده نمایش داده شوند و بازدید خوبی را به سایت خودشان سرازیر کنند، در اینجا باید به شما بگویم اگر 10 سال پیش این کار را می‌کردید شاید می‌توانستید بازدهی مناسبی بدست آورید اما اکنون دیگر با انجام این کار نه تنها به نتیجه مطلوبی نمی‌رسید بلکه ممکن است برای همیشه از نتایج موتورهای جستجو حذف شوید و دیگر نتوانید به روی سایت خود حسابی باز کنید، می‌پرسید چرا؟ پاسخ واضح است موتورهای جستجو امروزه بسیار پیشرفته شده‌اند و براحتی تشخیص می‌دهند یک محتوا دقیقاً و اولین بار توسط چه وب سایتی در وب منتشر شده است و همه امتیاز آن محتوا را برای وب سایت مرجع لحاظ می‌کنند، حال اگر شما سعی در انتشار مجدد همان مطالب در وب سایت خودتان بکنید فوراً در لیست سایت‌های اسپم قرار خواهید گرفت و موتورهای جستحو شما را در دسته سایت‌های غیر مجاز قرار می‌دهند و حتی اگر قبلاً در نتایج جستجو نمایش داده می‌شدید اکنون به نتایج پائین تر می‌روید و کم کم از لیست نتایج حذف خواهید شد.

فکر می‌کنم با مطالعه توضیحات بالا تا حدودی به اهمیت محتوای اختصاصی پی برده باشید، اما کار به اینجا ختم نمی‌شود!

یک محتوای کامل و با ارزش می‌تواند برای وب سایت شما منافع خیلی بیشتری داشته باشد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزیت‌های تولید محتوای اختصاصی چیست؟

مطالب مفید و کاربردی نه تنها می‌تواند اعتماد موتورهای جستجو را به شما جلب نماید بلکه از آن مهم‌تر باعث می‌شود مخاطبان شما نیز به سایت شما به عنوان یک مرجع نگاه کنند و بدانند که مطالبی که در سایت شما مشاهده می‌کنند را در هیچ جای دیگر نمی‌توانند بیابند.

اگر در وب سایت خودتان خبرنامه داشته باشید و محتوای اختصاصی تولید کنید مخاطب‌های شما با اعتماد بیشتری در خبرنامه سایت عضو می‌شوند، زیرا می‌دانند که شما قطعاً متخصص هستید و تمایل دارند مطالب شما را فوراً مشاهده نمایند.

و در نهایت سایت خودتان را با یک مجله تخصصی چاپی رایگان مقایسه کنید و تصور کنید هر ماه مطالب دیگر مجلات رایگان را در آن قرار می‌دهید و مجدد منتشر می‌کنید، آیا تصور می‌کنید کسی حاظر است مجله شما را بخواند؟

مطالب مفید و اختصاصی مهم‌ترین بخش یک وب سایت است و اگر بیشترین زمان خود را به روی تولید محتوا بگذارید هیچ وقت پشیمان نخواهید شد.

منابع تولید محتوای اختصاصی را چگونه بیابیم؟

زمانی که یک وب سایت برای خودتان ایجاد می‌کنید، مسلماً با ایجاد آن هدف خاصی را دنبال می‌کنید، اگر یک متخصص هستید تا مدتی می‌توانید بدون داشتن منابع به تولید محتوا بپردازید اما اگر تمایل دارید در زمینه خاصی فعالیت کنید باید به کسب اطلاعات در آن زمینه بپردازید و منابع تولید کننده محتوای آفلاین و آنلاین در زمینه تخصصی خودتان را بیابید.

موردی که در اینجا مطرح می‌شود این است که شما می‌توانید از منابعی که به زبان دیگری در وب منتشر شده‌اند نیز استفاده کنید، اگر شما یک مقاله انگلیسی را ترجمه کنید و به زبان فارسی آن را بازنویسی کنید شما منبع اصلی آن مقاله در زبان فارسی خواهید بود، این هم از دید مخاطب و هم از دید موتورهای جستجو مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

البته منابع دیگری همچون مجلات و روزنامه‌ها به صورت آفلاین مطالب خود را منتشر می‌کنند نیز می‌توانند برای تهیه محتوا بسیار مفید باشند، شما می‌توانید با مطالعه کتاب‌های مختلف در زمینه تخصصی خودتان محتوای بسیار مفید و جذابی را برای وب سایتتان تأمین کنید.

جمعیت اینستاگرام 600 میلیون نفری شد

instagram-keyboard-app-take-pictures-photos-pics-715x400

 

  • اینستاگرام در این سال‌ها مسیر طولانی را پشت سر گذاشته است. سه ماه پس از اینکه در سال ۲۰۱۰ در اپ استور قرار گرفت توانست به یک میلیون کاربر برسد. پس از آن در آوریل ۲۰۱۲ فیسبوک پذیرفت تا یک میلیارد دلار برای آن بپردازد.

اینستاگرام به تازگی مدعی شده که در طول دوسال گذشته تعداد کاربرانش به دوبرابر افزایش پیدا کرده است. با این حساب حالا به رکورد ۶۰۰ میلیون کاربر ماهانه دست یافته که ۱۰۰ میلیون از آن‌ها در طول شش ماه اخیر به آن پیوسته‌اند.

همانطور که مطلع هستید اینستاگرام اخیرا قابلیت‌های زیادی را برای کاربران خود فراهم کرده از جمله پخش زنده ویدیو، قابلیت Stories و همچنین بوکمارک کردن پست‌ها که همین چند روز پیش معرفی شد.

این اپلیکیشن محبوب علاوه بر تعداد کاربران، در بخش تبلیغات نیز رشد قابل توجهی داشته است. به طوری که اولین تبلیغ خود را سه سال پیش صورت داد و اکنون در حدود ۵۰۰ هزار تبلیغ کننده دارد. سود حاصل از این تبلیغات معادل ۱.۵ میلیارد دلار در سال جاری اعلام شده و پیش بینی می‌شود این مقدار درسال ۲۰۱۸ به ۵ میلیارد دلار برسد. اکنون ۳۰۰ میلیون کاربر از قابلیت “دایرکت” در اینستاگرام استفاده می‌کنند که در حدود چهار برابر رشد داشته؛ به طوری که سال گذشته این مقدار ۸۰ میلیون کاربر گزارش شده است.

اینستاگرام در این سال‌ها مسیر طولانی را پشت سر گذاشته است. سه ماه پس از اینکه در سال ۲۰۱۰ در اپ استور قرار گرفت توانست به یک میلیون کاربر برسد. پس از آن در آوریل ۲۰۱۲ فیسبوک پذیرفت تا یک میلیارد دلار برای آن بپردازد. از آن زمان به بعد بود که اینستاگرام به مکانی برای اشتراک گذاری عکس‌های مختلف کاربران تبدیل شد. اما کوین سیستروم بنیان گذار اینستاگرام، انتظارات بیشتری از اپلیکیشن خود داشت. او قصد داشت تا اینستاگرام را به مکانی برای مشاهده هر آنچه که همه روزه در اقصی نقاط دنیا رخ می‌دهد تبدیل کند. هدفی که امروزه به آن دست یافته است.