از برندهای بزرگ در اینستاگرام یاد بگیریم

  • راه های بسیاری برای نشان دادن یک دست که بستنی را نگه داشته وجود دارد، اما این شرکت فروش بستنی، کارهای خلاقانه ای برای تصاویر اینستاگرم خود انجام داده است.

امروزه اینستاگرام در میان رسانه های اجتماعی بیشترین توانایی جلب کاربر را برای بازاریابان به دست آورده است. تحقیقی در این خصوص نشان می دهد که اینستاگرام در میان هفت شبکه اجتماعی مجازی دیگر از قبیل فیسبوک، توئیتر و …، بیشترین میزان آمار استفاده توسط کاربران را داشته است. در واقع، طبق گزارش صنعت بازاریابی رسانه های جمعی، 28 درصد بازاریابان از اینستاگرام استفاده می کنند که این میزان در سال جاری تا 42 درصد نیز افزایش خواهد یافت.

اما این گستردگی استفاده از تصاویر اینستاگرام بدان معنی نیست که هر گونه تصویری در آن می تواند اثر بخش باشد. بلکه این تصاویر بایستی از ویژگیهای مناسبی برای جلب کاربران برخوردار باشند. تصاویر غیر واقعی، تبلیغاتی و عکس های استودیویی باعث واکنش احساسی مناسب در مخاطبان نمی شوند. با این حال، از آنجا که استفاده از اینستاگرام هنوز در مراحل اولیه خود است، در اینجا نکاتی را که برندهای بزرگ می توانند به بازاریابان برای استفاده بهینه از اینستاگرام بدهند، مرور می کنیم.

شرکت آدیداس: عکس‌هایی از تجربه شخصی
این شرکت با 2 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام، سومین برند معروف در این شبکه مجازی است.
نکته آموزشی مخصوص این برند: مشتریان علاقه وافری به محصولاتی دارند که مخصوص خود آنها (شخصی شده) باشد و نیز از سوی دیگر مشتاق اند تا این محصولات شخصی را به نمایش بگذارند. شما با جمع این دو ویژگی این فرصت را به آنها بدهید تا تصاویرشان را با شما به اشتراک بگذارند.

شرکت Ben & Jerry: خلاقیت بیشتری به محصول خود بدهید
راه های بسیاری برای نشان دادن یک دست که بستنی را نگه داشته وجود دارد، اما این شرکت فروش بستنی، کارهای خلاقانه ای برای تصاویر اینستاگرم خود انجام داده است.
نکته آموزشی مخصوص این برند: مهم نیست که شما چه محصول یا خدمات ارائه می دهید، بلکه با پیدا کردن راه های خلاقانه و سرگرم کننده، می توانید مشتریان خود همواره داشته باشید.

شرکت Polo Ralph Lauren: استفاده از عکسهای پشت صحنه بازی های المپیک
این شرکت به ارائه عکسهای پشت صحنه از زندگی ستاره های ورزشی در طول بازی های المپیک زمستانی 2014، پرداخت.
نکته آموزشی مخصوص این برند: با استفاده از اینستاگرام، مشتریان خود را در جریان رویدادی که به طور معمول قادر به دیدن آن نیستند، قرار دهید. شرکت شما حامی یک کنسرت محلی است؟ بسیار خوب، مشتریان خود را به پشت صحنه آن ببرید. همچنین، با اشتراک گذاری عکس هایی از اتاق های تولید و یا آزمایشگاه ها و … در برند خود، مشتریانتان را در فضایی صمیمی تر با خود همراه کنید.

شرکت Zappos: فراتر از محصولتان بروید
این شرکت با نمایش چیزهایی غیر منتظره که لزوما ارتباطی با محصولات آن ندارند از قبیل کیف دستی، سنگهای تزئینی و … تصاویری جذاب برای ایسنتاگرام خود تهیه کرده است.
نکته آموزشی مخصوص این برند: خود را محدود به تصاویری از محصولات شرکت خود نکنید. از همه چیزهای جالب اطرافتان استفاده کنید.

شرکت Pabst Blue Ribbon: استفاده از مکان های گوناگون
این شرکت تصاویری از محصولات خود را که در مکانهای گوناگون هستند به طرزی طنزآلود و البته فاخر در اینستاگرام خود قرار داده است.
نکته آموزشی مخصوص این برند: محصولات خود را در محل های زیبا یا تاریخی قرار دهید و عکس بگیرید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *