چند راهنمایی مفید برای توسعه بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی

 

  • چگونه یک صاحب کسب و کار می تواند متوجه شود که آیا کمپین او در شبکه های اجتماعی، به گوش مخاطبانی که باید برسد، می‌ رسد یا نه؟ و یا اینکه چگونه می تواند تشخیص بدهد که چه جنس محتوایی، پرطرفدار است؟

 

 

بازاریابی شبکه های اجتماعی کسب و کار شما در چه وضعیت است؟ در این مطلب 5 نکته برای توسعه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی آورده شده است.
1) در زمان مناسب به اشتراک بگذارید
زمان مشخص و دقیقی برای اشتراک گذاری وجود ندارد ولی بر اساس تحقیقات انجام شده از طرف SumAll، بهترین زمان ها برای اشتراک گذاری در صفحات شبکه های اجتماعی مشخص شده است.
9 تا 11 قبل از ظهر: گوگل+
1 تا 3 بعد از ظهر: توییتر
1 تا 4 بعد از ظهر: فیس‌بوک
7 تا 10 بعد از ظهر: Tumblr
5 تا 6 بعد از ظهر: اینستاگرام
8 تا 11 بعد از ظهر: Pinterest

تحقیقات نشان می دهد که زنان در ساعات انتهایی شب بیشتر از شبکه های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام و Pinterest استفاده می کنند.

2) لیست ایمیلی خود را توسعه بدهید
بله. ایمیل هنوز هم محبوب است. در سال 2012، 91 درصد از مصرف کنندگان، ایمیل های خود را هر روز بررسی می‌کردند. طبق تحقیق Exact Target، ایمیل تا سال 2012 محبوب‌ترین روش برای دریافت اطلاعات بوده است. ایمیل ها می‌ توانند تاثیر بسیار زیادی در کمپین تبلیغاتی شما داشته باشند. پس در وب سایت خود و یا از طریق برنامه نویسی در شبکه های اجتماعی، مکانی برای دریافت آدرس ایمیل ایجاد کنید.

3) تست های A/B طراحی کنید
چگونه یک صاحب کسب و کار می تواند متوجه شود که آیا کمپین او در شبکه های اجتماعی، به گوش مخاطبانی که باید برسد، می‌ رسد یا نه؟ و یا اینکه چگونه می تواند تشخیص بدهد که چه جنس محتوایی، پرطرفدار است؟
برای اینکار از یک تست A/B استفاده می توان کرد.

4) پست ها را در بسترهای مخصوص به خودشان منتشر کنید
هر شبکه اجتماعی، با هدف متفاوتی ایجاد شده و مخاطبان متفاوتی دارد. درک این موضوع، می‌تواند تلاش‌های بازاریابی شما را به نتیجه برساند. برای مثال شما نمی توانید یک شرکت حقوقی را اینستاگرام یا Pinterest تبلیغ کنید.

نکات بسیار ریزی در این باره وجود دارد. بعنوان مثال Evan LePage می‌گوید که کاربران توییتر از عکس‌های توییت شده لذت می برند، کاربران فیس بوک هم عکس دوست دارند ولی از اینکه از آن ها درخواست لایک کنید بدشان می‌ آید و کاربران گوگل + اغلب افرادی هستند که برند و برندینگ برایشان مهم است.

5) به راه کارهای عادی تکیه نکنید
در دنیای ایده آل، بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر روشی برای ارضای نیازهای بازاریابی شبکه های اجتماعی است که بصورت رایگان عرضه می شود، ولی با توجه به اینکه در دنیای ایده آلی قرار نداریم، سرویس هایی مانند Google Adwords طراحی شده است.
تبلیغات در شبکه های اجتماعی امر مهمی است که برای اکثر شبکه های اجتماعی ممکن است. زمانی که به فیس‌بوک، یوتیوب و یا هر یک از شبکه های اجتماعی دیگر مبلغی پرداخت کنید، آن ها کسب و کار شما را به افراد بیشتری نشان خواهند داد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *