برند شما چه رنگی است

 

 

 

  • نارنجی: شاد و سرخوش، سرزنده. برانگیختگی قرمز به همراه سرخوشی زرد، نارنجی رنگ مردمان گروه دوست و بیشتر کودکان است. نارنجی بازتر نشانه داد و ستد فرادستان و پولداران. تیره تر نشانه خوراکسراها و خوانسراها و تالارهای زیبایی.

آیا تاکنون به اهمیت رنگ ها در نام و نشان شرکت ها اندیشیده اید؟ کوکاکولا سرخ است. آی بی ام قهوهای. شرکت ها به اهمیت رنگ در پدیدآوردن تصویری مثبت در میان مشتریان پی برده اند. گذشته از آن بکارگیری رنگ در یادآوری و برانگیختگی حس و پیام رسانی در میان همه روش های ارتباطی بی همتاست.

بکارگیری رنگ درست برای نام ونشان فرآورده هایتان بسیار مهم است. چنین رنگی باید بر روی لوگو، همه فرآورده ها، بسته بندی و هرآنچه پدید میآورید باشد و تا آنجا که می شود باید نماینده ی کار درون شرکت یا کارخانه شما باشد. بسته به روانشناسی رنگ، هر رنگی در فرهنگ ها، جای ها و فن های گوناگون می تواند معنی های گوناگون داشته باشد. باید چم و خم رنگ ها را بشناسید. پژوهش های تبلیغاتی در آمریکا چند معنی جهانی برای برخی از رنگ ها پیشنهاد می کنند:
آبی: آبی سرد نشانه اطمینان پذیر بودن و خویشکاری و مسؤولیت پذیری است. بیشتر با رنگ آسمان و دریا میآید. بیشتر نهادهای مالی برای پدید آوردن حس اطمینان این رنگ را به کار می برند.
قرمز: با دیدن آن تپش قلب تان بالا می رود و دلدل می زنید. از همین رو قرمز پرانرژی بوده و شما را پرخاشگر و زودکنش میکند. قرمز نشانه آتشی مزاجی است نشان دهنده خطر و بدهکاری است.
سبز: روی هم رفته سبز نشانه تندرستی، تازگی و آرامش است. سبز هرچه تیره تر نشانه تندرستی و آبرو و اعتبار و هرچه بازتر نشانه آرامش.
زرد: در همه جا زرد نماد خورشید است. بیانگر خوشبینی و نیک اندیشی، نور وگرما است. چشم زرد روشن را پیش از هر رنگ دیگری میبیند پس برای مکان خرید رنگ خوبی است.
ارغوانی: رنگ دوست داشتنی آفرینشگران. آمیزهای از قرمز آتشی مزاج و آبی آرام و آسوده. نشانه رمز و راز و پیچیدگی، جاه و جلال خسروانه. بنفش سنبلی بیانگر غم غربت و احساساتی بودن است.
صورتی: صورتی پررنگ پرجنب وجوشی و جوانی، پرنشاطی و برانگیختگی را می رساند و درخور فرآورده های کم بهاتر و یا سازگار با منش و خوی زنانه و دخترانه می باشد. صورتی چرک احساساتی گراست. هرچه صورتی بازتر، پرخیال تر و واهی تر.
نارنجی: شاد و سرخوش، سرزنده. برانگیختگی قرمز به همراه سرخوشی زرد، نارنجی رنگ مردمان گروه دوست و بیشتر کودکان است. نارنجی بازتر نشانه داد و ستد فرادستان و پولداران. تیره تر نشانه خوراکسراها و خوانسراها و تالارهای زیبایی.
قهوه ای: رنگ زمین، ساده و پردوام و پایدار. برخی مشتریان آن را نشانه چرک بودن میدانند. قهوهای با نمهای از رنگ قرمز نشانۀ فرادستی و مالداری است. قهوهای چرک و ناپاکیزگی را میپوشاند و درخورِ برخی از کارخانههای صنعتی است.
سیاه: سرسخت و بیباک، توانمند. سیاه برای فرآوردهها گران رنگ خوبی است ولی میتواند فرآورده را سنگین بنمایاند.
سفید: سادگی و پاکیزگی. سره و بی آلایش. چشم آدمی بی درنگ رنگ سفید را می بیند پس درخور خبررسانی است. بیشتر برای فرآورده های مربوط به پاکیزگی و تندرستی و نوزادان به کار می رود.
همه رنگ های بالا در دو گروه گرم و سرد دسته بندی می شوند. رنگ های گرم مانند زرد و قرمز پرجنب وجوشند و رنگ های سرد مانند آبی پرآرامشند. هرچه رنگ سردی بازتر باشد سرزندگی و چالاکی آن بیشتر می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *