مثل یک مدیر بازاریابی شرکت بزرگ فکر کنید

  • برخی اوقات یک آژانس تبلیغاتی راه کاری برای ارائه ندارد. این موضوع سختی است که اغلب به آن اعتراف نمی کنند. هرچند عشق به اصول آژانس و باور به قدرت آن در توسعه یک برند بسیار مهم است، باید قبول کنید زمانی هست که شرکت راهکار مناسبی برای ارائه ندارد.

 

 

بازه تخصص خدماتی که یک آژانس بازاریابی قادر است ارائه بدهد بسیار زیادند. برندسازی، تبلیغات، خدمات دیجیتال، شبکه های اجتماعی، روابط عمومی، تحقیقات بازاریابی، بازاریابی مستقیم و … . ولی آیا آژانسی قادر به انجام همه آن ها است؟

تمرکز موضوع مهمی است. باعث می شود که یک تخصص عمیق شکل بگیرد و به شرکت ها کمک کند که در موضوعی خاص به راه حل ایده آل برسند. از سوی دیگر ممکن است منجر به نوعی نزدیک بینی شود که در مسیر ارائه خدمات مشتری عالی قرار بگیرد.

اگر آژانس های تبلیغاتی، با در نظر گرفتن قوانین اصلی که برای خود ساخته اند به تمامی کسب و کارها نزدیک شوند، ممکن است موقعیت تاثیرگذاری بیشتر و دریافت بودجه های بزرگتر را از دست بدهند. ولی این به معنی آن نیست که هر کسی باید همه کار بکند. همه کاره هیچ کاره شدن، بدترین کار ممکن است.

 

این به آن معنی است که بتوانیم شرکای تجاری و حرفه ای های دیگری را برای دستیابی به یک ایده بزرگ، در کنار هم جمع کنیم. این دقیقا همان کاری است که مدیران بازاریابی در شرکت های بزرگ انجام می دهند. هرقدر نقاط بیشتری در یک کمپین تبلیغاتی به هم وصل شوند، موفقیت آن بیشتر و گسترده تر خواهد بود.

 

افرادی که مشغول کارهای تجاری هستند باید بدون خستگی، بر روی تجارت خود تمرکز کنند ولی همزمان باید به خوبی فعالیت های رقبا را نیز رصد کنند. آژانس های تبلیغاتی ولی علاوه بر رقبایشان باید دنیای بزرگتری را نیز ببینند. آن ها باید اطلاعات شرکت هایی را جمع آوری کنند که با روش های مرتبط و هوشمندانه، مخاطبان شان را ترغیب به کار می کنند. این باعث می شود که یک آژانس تبلیغاتی و مشتریانش، باهوش، تیز و پیشرو باشند.

 

برخی اوقات یک آژانس تبلیغاتی راه کاری برای ارائه ندارد. این موضوع سختی است که اغلب به آن اعتراف نمی کنند. هرچند عشق به اصول آژانس و باور به قدرت آن در توسعه یک برند بسیار مهم است، باید قبول کنید زمانی هست که شرکت راهکار مناسبی برای ارائه ندارد.

 

در برخی مواقع ممکن است یک شرکت قبل از موعد مناسب به سراغ آژانس تبلیغاتی آمده باشد و شرکت به لحاظ داخلی، نیازمند مرتب کردن اهدافش باشد. در مواقع دیگر ممکن است که کسب و کار درخواست یک کمپین بازاریابی شهری داشته باشد ولی تیم بعد از تحقیق و بودجه بندی به این نتیجه برسد که یک کمپین اینترنتی برای کسب و کار نیاز است.

 

کلاه مدیر بازاریابی را به سر بگذارید و برای یافتن بهترین راه کار تلاش کنید. حتی اگر راه کار شما بخشی از خدمات آژانس تان نباشد.

 

مدیر بازاریابی که فقط به یک سوی معادله تمرکز کند، به زودی خودش را تنها و بدون شغل خواهد یافت. بسیاری از کمپین های موفق زاده ی ترکیب چندین آژانس تبلیغاتی با قوانین مختلف هستند.
زمانی که ارتباط جدیدی با مشتری تازه در حال شکل گرفتن است، به شکلی فعال با آژانس های دیگر ارتباط ایجاد کنید، ببینید چه کسی مشغول انجام چه کاری است. دقیق بررسی کنید که چگونه می توان برایندی از همه تلاش ها ایجاد کرد؟
مطمئنا این فراتر از یک آژانس معمولی تبلیغات است ولی معادله‌ای دوسو برنده به حساب میاید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *