با شش خودروی برتر دنیا آشنا شوید!!

همیشه افرادی که به مسافرت میروند به دنبال خودروهای مناسب برای مسافرت خود هستند حال با ما همراه باشید تا شش خودرو برتر دنیا را به شما معرفی کنیم.من فکر می‌کنم بهترین راه برای شناختن محبوب‌ترین خودروها در لیست خرید مردم پرسش از تک‌تک آن‌ها است.

ازاین‌رو، این سؤال را از حدوداً ۵۰ نفر از دوستان، همکاران و علاقه‌مندان خودرو در اروپا، آمریکا و ژاپن پرسیدم و پاسخ‌های متفاوتی دریافت کردم. از خودروهای اسپرت تا تراک‌های بزرگ و خودروهای الکتریکی، باید اعتراف کنم که برخی پاسخ‌ها مرا کاملاً شگفت‌زده کرد. کدام‌یکی از این خودروها در لیست علاقه‌مندی‌های خرید کریسمس شما قرار دارند؟

بیایید با محبوب‌ترین خودرو این نظرسنجی شروع کنیم. به انتخاب ۱۵ نفر از سه قاره مختلف، تسلا مدل اس پرطرفدارترین خودروی این لیست است. چند سال پیش، تصور این‌که خودروهای الکتریکی مانند امروز محبوبیت بالایی خواهند داشت تقریباً غیرممکن بود.اکنون درحالی‌که نیسان لیف هنوز هم عنوان پرفروش‌ترین خودرو الکتریکی جهان را یدک می‌کشد،

این تسلا مدل اس است که توانست دید مردم نسبت به خودروهای الکتریکی را تغییر دهد. طراحی ظاهری زیبا، شتاب‌گیری فوق‌العاده، هندلینگ مشابه خودروها اسپرت و مسافت قابلی طی با یک‌بار شارژ بالای این خودرو تقریباً توانست تمامی تصورات منفی عموم مردم در مورد خودروهای الکتریکی را از بین ببرد.

البته به‌جز قیمت! در حالی مدل پایه این خودرو قیمتی معادل ۶۶ هزار دلار دارد، مدلی که همه به دنبالش هستند P۱۰۰D با قیمت پایه ایی ۱۳۴۵۰۰ دلاری می‌باشد. این خودرو با داشتن صفر تا صد ۲.۵ ثانیه‌ای، آخرین نسل P۱۰۰D سریع‌ترین خودروی تولیدی در جهان لقب گرفته است. پس چه دلیلی دارد که شما نخواهید

این خودرو را بخرید؟ این خودرو که انتخاب ۸ نفر از ژاپن و آمریکا بود، بیشتر به دلیل طراحی فوق‌العاده زیبا، سقف برقی جمع شونده، موتور ۲.۰ لیتری چابک و هندلینگ تیز خود از محبوبیت بالایی برخوردار می‌باشد. این خودرو که در تمامی بازارهای مهم جهانی عرضه شده است، درتریم دو درب رودستر خود از جذابیت و اعتبار خیابانی مدل پایه MX-۵ که عنوان خودروی سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده بود به‌خوبی استفاده کرده است.

تنها دلیلی که این خودرو نتوانست آرای بیشتری را به خود اختصاص دهد، قیمت پایه بالای ۳۲۳۰۰ دلاری آن بود که حدوداً ۶۶۰۰ دلار از مدل پایه این خودرو گران‌تر می‌باشد. با به دست آوردن ۵ رأی از سراسر جهان، ب‌ام‌و M۲ شاید کوچک‌ترین مدل کمپانی با نشان M باشد، ولی بدون شک باحال‌ترین آن‌هاست.

این خودرو با موتور قوی ۳۶۵ اسب بخاری توربو ۳ لیتری خود که به یک گیربکس شش دنده دستی یا یک گیربکس آپشن هفت دنده DCT دو کلاچه متصل می‌شود، پرفورمنس کم‌نظیری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. با قیمت ۵۲ هزار دلاری، تمامی رأی‌دهندگان به این خودرو گفته‌اند که با چنین بودجه‌ای،

خودرو اسپرتی بهتر از M۲ نمی‌توان پیدا کرد. اگر این تراک بی‌نظیر در لیست خودروهای موردعلاقه کسی نبود من تعجب می‌کردم. با ۳ انتخاب بین شرکت‌کنندگان آمریکایی، اعتبار این خودرو خود گویای همه‌چیز است. فورد اف ۱۵۰ که عنوان بزرگ‌ترین خودروی در حال فروش دنیا را به خود اختصاص داده،

در دنیای تراک‌ها یک غول تقریباً بدون رقیب محسوب می‌شود. با استفاده از یک بدنه آلومینیومی، F-۱۵۰ نه‌تنها یکی از بهترین مدل‌های در سگمنت تراک‌های فول‌سایز لقب گرفته است، بلکه بهترین میزان مصرف سوخت در کلاس خود، بهترین نتایج در تست تصادفات، یک کابین بزرگ و بی‌سروصدا و بسیاری از تجهیزات فوق‌العاده را نیز ارائه می‌دهد.

چه مدلی بهتر از این خودروی ۲۱۴ هزار دلاری که خیلی‌ها را در سراسر جهان آرزوبه‌دل کرده است؟ این خودرو هم که توانسته مانند اف ۱۵۰ سه رأی به خود اختصاص دهد، از محبوبیت بالایی در سراسر جهان برخوردار می‌باشد. از DB۱۱ که به‌عنوان مهم‌ترین خودروی تاریخ آستون یاد می‌شود، نشانه‌هایی از تولد دوباره این برند را دارد که از اوایل

دهه ۶۰ میلادی همواره کار تأمین خودروهای جیمز باند را بر عهده داشت است. با داشتن ظاهری کاملاً جدید، مدل ۲+۲ گرند تورر این خودرو یک شاسی آلومینیومی، سیستم تعلیق عقب جدید، فرمان الکتریکی دقیق جدید، موتور نرم ۶۰۰ اسب بخاری توربو دوقلو V۱۲ با یک گیربکس ۸ دنده اتومات، کابین فوق لوکس و یک کیفیت سواری مرغوب را برای به وحشت انداختن ابرخودروسازان دیگر ارائه می‌کند.

نقد و بررسی سدان تمام الکتریکی

از جمله ماشین های الکتریکی میتوان خودرو  سدان تمام الکتریکی را نیز نام برد این خودرو از سرعت و کیفیت خاصی نیز برخوردار می باشد.پس از انتشار تیزرهای متعدد سرانجام شرکت تازه تأسیس Lucid Motors، اولین محصول خود را که یک سدان لوکس تمام الکتریکی است، معرفی کرده است.

این خودرو Air نام دارد. Lucid Air به‌طور مستقیم نمونهٔ دارای بیشترین برد از تسلا مدل S را هدف قرار داده است. البته Lucid با این خودرو قصد رقابت با دیگر سدان‌های لوکس بازار مانند مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 را نه‌تنها در طراحی که در عملکرد و سطح لوکس بودن نیز دارد.

قیمت این خودرو از حدود 160 هزار دلار در ایالات‌متحده آغاز می‌گردد که هرگز ارزان نیست اما وعده‌های زیادی داده است.Lucid Air در بیرون کوچک‌تر از رقبایی چون S کلاس و سری 7 است اما در داخل به لطف پکیج هوشمند باطری‌ها و نصب آن‌ها در کف خودرو، فضایی یکسان با سدان‌های مذکور ارائه می‌کند.

Lucid Air دارای دو موتور الکتریکی است که یکی چرخ‌های جلو را به حرکت درآورده و دیگری نیروی موردنیاز چرخ‌های عقب را تأمین می‌کند. مجموع نیروی تولیدی این دو موتور برابر با 1000 اسب بخار است. همچنین خریداران می‌توانند از بین پکیج باطری‌های 100 کیلووات ساعتی یا 130 کیلووات ساعتی یکی را انتخاب کنند

که دومی بُردی بیش از 650 کیلومتر را با یک‌بار شارژ برای خودرو فراهم می‌کند.مانند تسلا مدل S P100D، سدان Air هم به لطف موتورهای الکتریکی قدرتمندش، در یک خط مستقیم فوق‌العاده سریع است به‌گونه‌ای که سازنده ادعا کرده است که این خودرو تنها در 2.5 ثانیه می‌تواند از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند

که با تسلا P100D یکسان است. اگرچه هنوز نسخهٔ تولیدی Air به نمایش درنیامده است اما نمونهٔ کانسپت یا پروتوتایپ آن نشان از ارائهٔ ترکیبی از طراحی بیرونی خیره‌کننده با بخش داخلی مربوط به آینده و مسحورکننده دارد.ازجملهٔ نکات برجستهٔ بیرونی این سدان الکتریکی لوکس می‌توان به اوورهنگ جلویی کوتاه و کاپوت کوتاه

و پهن به همراه چراغ‌های جلوی LED و چراغ‌های روشنایی در روز عمودی اشاره کرد. در قسمت دیگری از سدان Air شاهد یک سقف شیشه‌ای پانورامیک و شیشهٔ جلویی هستیم که تا بالای سر راننده کشیده شده و بی‌شباهت به تسلا مدل X نیست. در عقب نیز صندوق باری کوتاه و خط سقف کشیده‌ای هستیم

که با هدف افزایش فضای داخلی طراحی شده است. قسمت عقبی این خودرو فرمی لیفت‌بک مانند دارد.در داخل، Lucid اولین محصول خود را فوق‌العاده لوکس و مجلل طراحی کرده است. کابین Air شامل مجموعه‌ای از صندلی‌های پوشیده شده با چرم سفید می‌شود که توسط شیشه‌ها احاطه شده است. در جلو، شاهد یک داشبورد ساده‌گرایانه هستیم

که دو صفحه‌نمایش در آن نصب شده است. یکی از این نمایشگرها به‌عنوان صفحه آمپر انجام‌وظیفه می‌کند و دیگری صفحه‌نمایشی بزرگ و مربع شکل است که در کنسول وسط نصب شده است. البته این نمایشگر درون داشبورد قرار می‌گیرد و در مواقع موردنیاز از جای خود بیرون می‌آید. همچنین برای سرنشینان عقب هم نمایشگرهایی در نظر گرفته شده است.

مرسدس بنز کلاس E کوپه به رسمیت شناخته شد!!

سری جدید مرسدس بنز یه اتومبیلی با کیفیت عالی و ظاهری را نیز تولید کرده که نام آن مرسدس بنز کلاس E کوپه می باشد که تصاویری از آن در قسمت بالا نیز موجود می باشد. بدون مقدمه سراغ بررسی آن می‌رویم. خط سقف تند، خطوط خاص و بهره‌گیری از عناصر موجود در کلاس C و S کوپه به خوبی آن را از دو برادر سدان

و استیشن متمایز می‌کند. اگر در اولین نگاه به جزئیاتی مانند پنجره جانبی سوم، چراغ‌های بلندتر و باریک‌تر عقب، خروجی هوای دوگانه روی کاپوت و نمای جانبی نرم‌تر دقت نکنید، قطعاً با کلاس C کوپه اشتباه خواهید گرفت. داخل اتاق اما با فضای منحصربه‌فردی روبرو می‌شوید. گرچه خط‌مشی طراحی مشابه سایر مدل‌ها خصوصاً نسل کنونی کلاس E است،

اما برخی موارد نظیر خروجی‌های سامانه تهویه با طرح توربین، پنل و تریم متفاوت و صندلی‌های مجزای ردیف عقب مخصوص این نسخه هستند. در گونه پایه نشانگرهای پشت فرمان از دو دایره کنار هم تشکیل شده اما در مدل‌های بالاتر تنها یک نمایشگر 12.3 اینچی است که بسیاری از عملکردها نیز را درون آن گنجانده‌اند.

کلاس E کوپه جدید 4826 میلی‌متر طول، 1860 میلی‌متر عرض و 1430 میلی‌متر ارتفاع دارد که در مقایسه با نسل پیشین 123 میلی‌متر طویل‌تر، 74 میلی‌متر عریض‌تر و 32 میلی‌متر بلندتر است. فاصله بین دو محور نیز با 113 واحد افزایش به 2873 میلی‌متر رسیده تا طبق ادعای مرسدس بنز،

فضای بسیار بیشتری برای سرنشینان هر چهار صندلی ارائه کند. این خودروساز تأیید کرده که کوپه تازه‌نفس خود را در چهار تریم روانه کارزار خواهد کرد: E220d با قلب 2 لیتری چهار سیلندر دیزل 191 اسب بخاری؛ E200 و E300 با قلب 2 لیتری توربو چهار سیلندر بنزینی 181 و 242 اسب بخاری؛

E400 4Matic با بلوک V6 توربو دوقلو 328 اسب بخاری. غیر از E400 باقی تریم‌ها با محور محرک عقب همکاری می‌کنند. پیشرانه V6 همچنین در بازارهای آمریکا و کانادا به دو صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل (4Matic all-wheel drive) در دسترس قرار می‌گیرد. جعبه‌دنده نیز برای تمامی گونه‌ها و انواع کشورها

از نوع 9 سرعته 9G-TRONIC خودکار خواهد بود.  بر اساس گفته‌های رسمی مرسدس بنز، نسخه‎‌های AMG E50 با پیشرانه شش سیلندر خطی و خروجی بیش از 400 اسب بخار و نیز AMG E63 مجهز به بلوک V8 دو توربو 563 اسب بخاری طی ماه‌های آینده به خط تولید اضافه می‌گردند.

معرفی شدن فراری J50

همه ی شما با خودرو فراری آشنا هستید که ماشین های زیبایی را نیز تولید میکنند که یکی از خودرو های این شرکت فِراری J50 می باشد که عکس آن در قسمت بالا موجود می باشد. عضو جدید اصطبل مارانللو یک خودروی دو نفره، پیشرانه وسط و رودستر است که با سقف تارگا (Targa) خود مدل‌های محبوب دهه‌های هفتاد

و هشتاد میلادی را به یاد بیننده می‌آورد. طراحی آن را تیم مرکز طراحی کمپانی بر عهده داشته و ساخت‌وسازش را دپارتمان پروژه‌های خاص به دست گرفته است. نمونه موجود در مراسم رونمایی در هردو بخش بیرونی و درونی ترکیب رنگ قرمز و مشکی داشت، با این تفاوت که در بیرون قرمز خاص سه لایه و داخل اتاق چرم

و آلکانتارای مشکی‌رنگ غالب بود. نمای ظاهری کاملا جدید می‌باشد و با هدف خلق یک رودستر کم ارتفاع و به‌اصطلاح تیز طراحی شده است. با دیدن دماغه به یاد مدل کانسپ و نمونه تولیدی سرجیو (Sergio) می‌افتیم. سپر طرح تازه‌ای داشته و چراغ‌های LED به‌صورت افقی قرار گرفته‌اند.

دو خروجی هوا فیبر کربنی روی کاپوت جلو خودنمایی می‌کنند. در دید جانبی، ارتفاع کم، رینگ‌های پنج پر بسیار زیبا، رکاب عریض‌تر، گلگیرهای پف‌کرده و وردی هوای طولی روی گلگیر عقب خصائصی هستند که شخصیت منحصربه‌فردی بدان می‌بخشند. یکپارچگی سقف و پنجره‌های کناری و بخش پشتی سرنشینان هارمونی فوق‌العاده‌ای را تشکیل داده است.

بخش عقب نیز عضلانی و تهاجمی می‌نماید و چراغ‌های جفت در هر طرف، سپر جدید با دیفیوزر بزرگ‌تر و اسپویلر مشکی‌رنگ مجموعه‌ای بدیع خلق کرده‌اند که در هیچ جای دنیا نمی‌توان مثال دومی از آن یافت. در بخش فنی همان پیشرانه 3.9 لیتری V8 توربو دوقلوی مدل 488 با خروجی 680 اسب بخار انجام‌وظیفه می‌کند.می‌دانید که بلوک مذکور همین امسال جایزه بین‌المللی پیشرانه برتر سال (Engine of the Year) را از آن خود کرد. آئرودینامیک بدنه نیز با جزئیات بسیار زیادی کنترل می‌شود که از آن جمله می‌توان

طراحی کاملاً متفاوت سپر جلو، قرارگیری رادیاتورها با فاصله کمتر نسبت به هم و زاویه خاص شیشه جلو برای افزایش جریان هوا در اطراف اسپویلر عقب را نام برد. فِراری J50 تنها به تعداد بسیار محدود 10 دستگاه، آن هم به‌صورت کاملاً سفارشی برای مشتریان خاص مارانللو روی خط تولید خواهد رفت. با ما همراه باشید تا در آینده نزدیک جزئیات بیشتری از این کُره جوان را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی با اوپل/ واکسهال اینسیگنیا

در این قسمت می خواهیم بپردازیم به نقد و بررسی خودرو اوپل/واکسهال اینسیگنیا که این خودرو همانطور که از عکسش مشخص است خودرو زیبا و جالبی نیز می باشد.پس از انتشار تصاویر جاسوسی بدون پوشش نسل جدید اوپل/واکسهال اینسیگنیا، حالا جنرال موتورز رسماً نسل جدید این خودرو را معرفی کرده است.

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، اینسیگنیا در بریتانیا توسط برند واکسهال و در ایالات‌متحده تحت نام بیوک ریگال عرضه خواهد شد و همچنین در استرالیا هم به‌عنوان نسل جدید هولدن کومودور ارائه خواهد شد؛ بنابراین در مطلب مجزایی به هولدن کومودور جدید خواهیم پرداخت.

نسل جدید اوپل/واکسهال اینسیگنیا بر روی یک پلت‌فرم جدید ماجولار ساخته شده است که نه‌تنها اسپرت‌تر است بلکه کابین آن نیز جادارتر بوده و آئرودینامیک بهتری هم دارد به‌گونه‌ای که ضریب آئرودینامیک آن برابر با 0.26 اعلام شده است. این پلت‌فرم جدید همچنین موجب کاهش وزن قابل‌توجه اینسیگنیای جدید شده است

تا جایی که وزن خودرو تا 175 کیلوگرم نسبت به قبل کاهش یافته است.ارتفاع خط سقف خودرو 29 میلی‌متر کاهش یافته است درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن نیز 92 میلی‌متر افزایش یافته و اوورهنگ‌ها هم تا حد قابل‌توجهی کوتاه‌تر شده‌اند که موجب افزایش فضای پای سرنشینان عقب شده است.

این در حالی است که طول نسل جدید اوپل/واکسهال اینسیگنیا 5 سانتیمتر و فاصلهٔ عرضی محورهای آن 11 میلی‌متر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.همان‌طور که در طراحی بیرون این خودرو کاملاً آشکار است، اوپل قصد داشته تا از عناصر طراحی کانسپت مونزا در اینسیگنیای جدید استفاده کند. معاون ارشد

طراحی اوپل «Brit Mark Adams» دراین‌باره گفته است:«طراحی نسل جدید اینسیگنیا ترکیبی از خطوط جریانی و سطوح ظریف است که نسبت عالی و دقیق خطوط موجب کم ارتفاع‌تر و عریض‌تر به نظر رسیدن خودرو شده است درحالی‌که اینسیگنیا قطعاً لوکس به نظر می‌رسد. اینسیگنیای جدید یک گزینهٔ بسیار باارزش به همراه ویژگی‌هایی از خودروهای پریمیوم سطح بالا است».

زیر این بدنهٔ زیبا، طیفی از آخرین فناوری‌ها بکار رفته است که هدف آن‌ها نه‌تنها ایمن‌تر کردن اینسیگنیا که راحت‌تر کردن آن‌هم هست. اوپل در این خودرو ویژگی‌های جدید محصولات خود مانند نسل جدید چراغ‌های LED ماتریس، گرم‌کن صندلی‌های جلو و عقب، گرم‌کن شیشهٔ جلو، سیستم کمکی حفظ حرکت میان خطوط، نمایشگر سربالا و صندلی‌های منحصربه‌فرد پریمیوم را بکار برده است.

با خودرو سه چرخ Bond Bug آشنا شوید!!

خودرویی با نام Bond Bug از جمله خودرویی می باشد که دارای سه چرخ می باشد که این بسیار بامزه و جالب می باشد که تصویری از این خودرو در قسمت بالا نیز موجود می باشد.پس از جنگ جهانی دوم خصوصاً در دهه‌های 50، 60 و 70 میلادی، خودروهای سه‌چرخ در بریتانیا بسیار محبوب بودند چراکه پس از جنگ اقتصاد انگلستان بسیار ضربه خورده و مردم توان خرید بالایی نداشتند؛

بنابراین خودروهای سه‌چرخ هم قیمت کمتری نسبت به نمونه‌های چهارچرخ داشتند و هم در قوانین انگلستان در دستهٔ موتورسیکلت قرار می‌گرفتند و به همین دلیل مالیات کمتری به آن‌ها تعلق می‌گرفت. این موارد موجب محبوبیت سه‌چرخه‌ها در بریتانیا شده بود.شرکت‌های بریتانیایی ریلاینت و باند از شرکت‌هایی بودند که در آن سال‌ها در انگلستان به تولید خودروهای سه‌چرخ می‌پرداختند.

سپس در سال 1969 ریلاینت شرکت باند را خریداری کرد اما همچنان طی دههٔ 70 از نام باند برای برخی خودروها استفاده می‌کرد. ریلاینت در آن سال‌ها خودروی سه‌چرخی را بنام ریگال تولید می‌کرد که تولید آن از سال 1953 آغاز شده بود؛ بنابراین ریلاینت تصمیم گرفت بر اساس ریگال یک خودروی سه‌چرخ جدید اسپرت تولید کند. این خودرو تلاشی بود از سوی ریلاینت برای جذاب‌تر نشان دادن

خودروهای سه‌چرخ و جذب جوانان به آن‌ها چراکه تا پیش از آن خودروهای سه‌چرخ به‌عنوان خودروهای ارزان‌قیمت و کسل‌کننده شناخته می‌شدند.بنابراین پروژهٔ ساخت سه‌چرخهٔ اسپرتی بر اساس ریگال آغاز شد. ریلاینت برای این کار طراحی خودرویی جذاب و سرگرم‌کننده را بر اساس ریگال از «Tom Karen» رئیس شرکت طراحی «Ogle Design» خواست. بدین ترتیب این خودرو بر روی شاسی کوتاه شدهٔ ریگال شکل گرفت

و در دیگر قطعات مکانیکی هم با ریگال اشتراک داشت؛ اما بسیاری از قسمت‌های آن مانند تعلیق جلو صرفاً برای آن طراحی شدند. ریلاینت تصمیم گرفت این خودروی سه‌چرخ جدید را با برند باند به بازار عرضه کند. بدین ترتیب این سه‌چرخهٔ اسپرت که باگ (Bug) نام گرفت در سال 1970 معرفی شد.

باند باگ خودروی بسیار کوچکی بود که تنها 2.8 متر طول داشت و از طراحی گوه‌ای شکل و جذابی سود می‌برد؛ اما یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های ظاهری آن، نوع درهای آن بود. چراکه در این خودرو بجای درهای معمولی از یک کاناپی استفاده شده بود که به سمت بالا باز می‌شد. پیشرانهٔ آن نیز یک واحد 700 سی‌سی چهار سیلندر متعلق

به آستین 7 بود که در قسمت جلو نصب شده و قسمتی از آن تا داخل کابین ادامه پیدا کرده بود. باند باگ در سه نسخهٔ 700، 700E و 700SE ساخته می‌شد که دو مدل اول نمونه‌های ارزان‌قیمت و آخری تیپ بالا رده بود. پیشرانهٔ چهار سیلندر آن در مدل‌های ارزان‌قیمت 700 و 700E قدرتی برابر با 29 اسب بخار تولید می‌کرد اما در مدل 700SE با سر سیلندر بازطراحی شده و افزایش ضریب تراکم، قدرت آن به 31 اسب بخار افزایش یافته بود.

معرفی سوزوکی سوئیفت در بازار

سوزوکی سوئیفت یکی از جمله اتومبیل هایی می باشد که بسیار زیبا و از جذابیت خاصی برخوردار می باشد که عکسی از آن در قسمت بالا موجود می باشد.پیش از این تصاویر جاسوسی و غیررسمی سوزوکی سوئیفت را دیده‌ایم اما هم‌اکنون شاهد منتشر شدن رسمی تصاویر نسل جدید این خودرو هستیم.

هاچبک جدید سوزوکی دقیقاً همان ظاهر مورد انتظار را دارد. این خودرو فوراً به عنوان یک سوزوکی سوئیفت قابل شناسایی است البته این بار با نسل جدید طرف هستیم. در بازار داخلی سوئیفت جدید در 7 تریم به همراه 3 پیشرانه عرضه خواهد شد: پیشرانه‌ی 4 سیلندر 1.2 لیتری به عنوان پیشرانه پایه در نظر گرفته شده

و البته نسخه‌ی هیبریدی این نسخه به همراه پیشرانه‌ی 1 لیتری توربو نیز در مدل اسپورت تر RSt نیز در دسترس خواهد بود.  هنوز خروجی پیشرانه‌های یاد شده منتشر نشده اما برخی از جزئیات آن مشخص شده‌اند. قوای محرکه‌ی هیبرید به یک گیربکس CVT متصل است

درحالی‌که پیشرانه‌ی پایه با آپشن گیربکس 5 سرعته ی دستی نیز عرضه می‌شود. هر دو مدل را می‌توان به صورت دیفرانسیل جلو یا دو دیفرانسیل سفارش داد اما مدل توربو تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو و با گیربکس 6 سرعته ی اتوماتیک عرضه می‌شود. می‌توان  سوئیفت جدید در بازار ژاپن از 4 ژانویه و پیش از حضور

در نمایشگاه خودروی ژنو 2017 در دسترس عموم خواهد بود؛ اما باید گفت که هنوز مشخصات این خودرو برای دیگر بازارها مشخص نشده است. متأسفانه این خودرو در بازار آمریکای شمالی حضور نخواهد یافت. صرف‌نظر از مشخصات بازار ژاپن، سوئیفت جدید قول داده که محصولی خوب با استایلی نو و آخرین تجهیزات صنعت خودرو را ارائه کند.

آشنایی با خودرو بیتل صورتی زیبا

برخی از خودروها با رنگ های خاصی تولید می شود که یکی از این خودروهای زیبا بیتل صورتی نام دارد که متنی در این باره در قسمت زیر موجود می باشد.رنگ صورتی در سالیان گذشته و در صنعت خودرو رنگ چندان مورد علاقه‌ای نبوده است. خودروهای معدودی با رنگ صورتی فابریک کارخانه تولید شده‌اند.

اما این بار فولکس‌واگن با تولید نسخه‌ی خاصی از مدل نمادین خود یعنی بیتل نگاه‌ها را به خود جلب کرده است. این خودرو رنگ صورتی جذابی داشته و ما در این نوشتار قصد داریم 7 نکته‌ی جالب درباره‌ی بیتل صورتی را برای شما بازگو کنیم. با ما همراه باشید. احتمالاً پیش از این بیتل های صورتی رنگ زیادی را دیده‌اید

که بنا به ذوق و سلیقه‌ی مالکان رنگ آن‌ها به صورتی تغییر یافته است؛ اما هم‌اکنون فولکس‌واگن به‌صورت رسمی بیتل صورتی را تولید کرده است. همه‌چیز از اوایل سال 2014 و در زمان گردهمایی یک نمایندگی در کارخانه‌ی فولکس در مکزیک شروع شد.کری دیکسون که برنامه‌ریز تولید بیتل در آن زمان بوده

و حالا مدیر ارشد بازاریابی فولکس است می‌گوید: “ازآنجایی‌که ما در حال مباحثه با مشتریان فعلی بیتل بوده و در جریان خواسته‌های آن‌ها هستیم یک‌چیز را فهمیدیم: بانوان به نمایندگی‌های فولکس مراجعه کرده و خواهان تولید بیتل صورتی هستند.” تیم فولکس که تقاضای واقعی برای این حشره‌ی صورتی را فهمید

در داخل کارخانه مدلی مفهومی تولید و سپس آن را در نمایشگاه خودروی نیویورک 2015 نشان داد. ما رنگ صورتی یگانه‌ای را برای این خودرو متصور بودیم اما فولکس برنامه‌های دیگری داشت. ازآنجایی‌که این مدل در بازارهای جهانی عرضه می‌شود، هر بازاری تِم رنگ مورد علاقه‌ی خود را دارد.دیکسون می‌گوید:

“یکی از چالش‌برانگیزترین جنبه‌های طراحی این کانسپت تصمیم‌گیری بر روی نوع و خلوص و میزان رنگ صورتی بود. بازار چین رنگ صورتی بسیار کم‌رنگ را می‌پسندد درحالی‌که بازار آمریکا خواهان صورتی برجسته‌تر و روشن‌تر است.”در نهایت فولکس تصمیم گرفت تا رنگ متالیک جدیدی را تولید کند که بسته به نورپردازی تغییر می‌کند.

معرفی برترین خودروهای سال 2017

در برخی از سایت از جمله سایت عصرپدیا برای شما عزیزان برترین خودروهای سال 2017 را نیز قرار داده ایم.در قسمت قبلی این مطلب تعدادی از خودروهای جدیدی که امسال خواهیم دید را معرفی کردیم. حال در این قسمت به ادامهٔ معرفی خودروهای جدید 2017 می‌پردازیم.سوبارو WRX STI هنوز هم محبوب است

اما توانایی رقابتش کاهش پیدا کرده است چراکه خودروهایی مانند فورد فوکوس RS و فولکس‌واگن گلف R، این فرزند اسپرت سوبارو را به چالش کشیده‌اند و این بدان معناست که سازندهٔ ژاپنی نیازی جدی به معرفی نسل جدید WRX STI دارد. خوشبختانه سوبارو اوایل سال 2016 نسل جدید مدل ایمپرزا را معرفی کرد

که می‌تواند پایه‌ای برای نسل بعدی STI باشد. احتمالاً نسل جدید این خودرو در طراحی بیرونی از کانسپت‌های ایمپرزا پنج‌در و ایمپرزا سدان الهام خواهد گرفت و در ابعاد بیرونی افزایش خواهد داشت. در داخل هم احتمالاً شاهد سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدیدی خواهیم بود اما علامت سؤال بزرگ این است

که چه چیزی در زیر کاپوت نسل جدید این سدان اسپرت ژاپنی قرار خواهد گرفت؟ برخی پیش‌بینی می‌کنند که قوای محرکهٔ نسل جدید WRX STI از نوع هیبریدی باشد اما هنوز هیچ‌چیز دراین‌باره معلوم نیست.بسیاری از مردم بر این باورند که امروزه یک SUV بزرگ اسپرت و قدرتمند که اسب بخار بالایی داشته باشد،

ارزان نبوده و غیرقابل‌دسترس است؛ اما جیپ قصد دارد با معرفی مدل جدید گرد چروکی هلکت این باور را تغییر دهد. این مدل جدید یک SUV عملکرد بالا خواهد بود که از همان پیشرانهٔ 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ دوج چارجر و چلنجر هلکت استفاده می‌کند؛ بنابراین جیپ گرند

چروکی هلکت با 707 اسب بخار قدرت بالاتر از قوی‌ترین SUVهای حال حاضر دنیا یعنی بنتلی بنتایگا و مرسدس بنز G65 AMG قرار گرفته و عنوان قوی‌ترین SUV دنیا را بنام خود ثبت خواهد کرد. همچنین گفته شده که احتمالاً این خودرو با نام گرند چروکی ترک‎هاوک عرضه خواهد شد.نسل فعلی سدان پرچم‌دار آئودی A8 در سال 2010 راهی بازار شد؛

بنابراین A8 هم‌اکنون خصوصاً در برابر رقبای تازه‌نفسی چون مرسدس بنز S کلاس و ب‌ام‌و سری 7 کاملاً قدیمی شده است. به همین دلیل آئودی به‌زودی نسل چهارم این سدان لوکس پرچم‌دار را معرفی خواهد کرد. از تصاویر جاسوسی A8 جدید معلوم است که در این خودرو بخش جلویی و سپر جلو تجدیدنظر شده

و در آن از چراغ‌های LED بروز شده استفاده شده است. فضای داخلی این خودرو نیز به‌احتمال‌زیاد از نسل جدید A5 اقتباس خواهد شد. همچنین احتمالاً در زیر کاپوت نسل جدید A8 و مدل عملکردی S8 از یک پیشرانهٔ 2.9 لیتری V6 با حدود 480 اسب بخار استفاده خواهد شد

درحالی‌که بالاترین مدل S8 احتمالاً از پیشرانهٔ W12 بنتلی بنتایگا با قدرتی بیش از 600 اسب بخار استفاده خواهد کرد.هنگامی‌که بحث خودروهای لوکس و قدرتمند به میان می‌آید قطعاً مرسدس بنز S کلاس یکی از بهترین‌ها است چراکه S کلاس معمولاً ازلحاظ تکنولوژی و امکانات بهترین چیزی است که مرسدس بنز توان ساخت آن‌را دارد؛

اما نسل کنونی S کلاس در حال حاضر توسط رقیبانی از ب‌ام‌و و کادیلاک در حال تهدید شدن است به همین دلیل مرسدس بنز قصد دارد سدان پرچم‌دار خود را برای سال 2017 مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار دهد. البته تغییرات نمای داخلی و خارجی S کلاس جدید

خفیف و جزئی خواهد بود اما تجهیزات رانندگی خودکار مانند کروز کنترل تطبیقی پیشرفته در تمامی مدل‌ها ارائه خواهد شد. همچنین لیست موتورهای S کلاس فیس‌لیفت نیز تغییرات چندانی را تجربه نخواهد کرد اما افزایش قدرت اندک و کاهش مصرف سوخت در آن‌ها اعمال خواهد شد.

آشنایی با پیکاپ تراک عجیب‌ و غریب

در این بخش می پردازیم به پیکاپ تراک جدید و غول پیکر که توجه همگان را نیز به خود جلب کرده است.تاتاموتورز اولین محصول خود در سال جاری را عرضه کرده است. این پیکاپ تراک خشن زنون یودها نام دارد و طبق گفته‌های شرکت برای کاربری‌های روزانه راحتی کافی خواهد داشت.

پیکاپ تراک تاتا به‌طور انحصاری برای بازار هند ساخته شده و در نسخه‌های تک و دو کابین عرضه می‌شود. بهای مدل تک کابین از 8890 دلار و مدل دوکابین از 9095 دلار آغاز می‌شود. این تراک بصورت تک و دو دیفرانسیل نیز قابل سفارش بوده و توانایی حمل بارهایی حداکثر به وزن 1250 کیلوگرم را دارد.

زنون یودها از پیشرانه‌ی 3 لیتری‌ای استفاده می‌کند که در حالت BS-III قدرت 71 اسب بخاری و گشتاور 223 نیوتون متری دارد. این پیشرانه در فرم BS-IV توانایی تولید قدرت 85 اسب بخاری و گشتاور 250 نیوتون متری را دارد. تاتا می‌گوید

این پیشرانه به “گیربکس خشن و سرسخت” متصل شده است. تاتا مدعی است زنون یودها با داشتن ارتفاع 210 میلی‌متری از سطح زمین، چرخ‌های 16 اینچی و بدنه‌ای مقاوم قادر است حتی با بار کامل از هرگونه سطح و مسیری عبور کند!