همیشه افرادی هستند که منتظر معرفی خودروهای جدید می باشد حال برای شما کیا استینگر را نیز به همگان شناساندیم.سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی و تیزرهای فراوان و همینطور وعدهووعیدهای بسیار، کیا رسماً خودروی جدید خود که پیشازاین با نام GT شناخته میشد را رونمایی کرد.
کیا برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2011 با معرفی کانسپت GT تمایل خود را برای ساخت یک سدان اسپرت اعلام کرد و حالا پس از گذشت پنج سال کیا GT نهایتاً برای تولید آماده شده است. البته کیا نام استینگر را برای این سدان اسپرت انتخاب کرده است. همچنین استینگر نخستین سدان
دیفرانسیل عقب کیا نیست چراکه قبل از این سدان لوکس دیفرانسیل عقب K900 را معرفی کرده است اما استینگر برخلاف K900 خودرویی کاملاً جوانپسندتر است.با نگاه به استینگر و کانسپت GT، ارتباط میان این دو کاملاً آشکار است بهگونهای که استینگر بهجز درهای موسوم به خودکشی که در نسخهٔ کانسپت وجود داشت،
در دیگر قسمتها به کانسپت GT وفادار مانده است. خودروهایی چون بامو سری 4 گرن کوپه، آئودی A5 اسپرتبک و اینفینیتی Q50 از رقبای استینگر محسوب میشوند درحالیکه فرزند جدید کیا با 4.8 متر طول و 1.87 متر عرض، یکی از بزرگترین خودروها در کلاس خود و بین این رقبا محسوب میشود
و همچنین با فاصلهٔ بین دو محور معادل 2.9 متر نیز یکی از طولانیترین فاصله محوریها را در بین رقبای خود دارد. این امر بهوضوح موجب افزایش فضای داخلی و ظرفیت صندوق بار خودرو شده است که کیا ادعا میکند از بسیاری از همکلاسان آن بزرگتر است.کرهایها ادعا میکنند
که توسعهٔ شاسی این ماشین در اروپا توسعه یافته و زمان زیادی را هم در پیست نوربرگرینگ صرف کرده است. استینگر اولین سدان کیا بهحساب میآید که با هر دو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک عرضه میشود. نسخهٔ دیفرانسیل عقب مجهز به یک دیفرانسیل لغزش محدود شده است
درحالیکه نمونهٔ چهارچرخ محرک از یک سیستم کنترل پویای گشتاور که بهتازگی توسعه یافته استفاده میکند. این سیستم بهطور مداوم بر شرایط جاده و رانندگی راننده نظارت کرده و برای افزایش کشش و پایداری، قدرت یا ترمز مناسب را بر روی هر چرخ اعمال میکند.