معرفی رسمی خودرو کیا استینگر

همیشه افرادی هستند که منتظر معرفی خودروهای جدید می باشد حال برای شما کیا استینگر را نیز به همگان شناساندیم.سرانجام پس از انتشار تصاویر جاسوسی و تیزرهای فراوان و همین‌طور وعده‌ووعیدهای بسیار، کیا رسماً خودروی جدید خود که پیش‌ازاین با نام GT شناخته می‌شد را رونمایی کرد.

کیا برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت 2011 با معرفی کانسپت GT تمایل خود را برای ساخت یک سدان اسپرت اعلام کرد و حالا پس از گذشت پنج سال کیا GT نهایتاً برای تولید آماده شده است. البته کیا نام استینگر را برای این سدان اسپرت انتخاب کرده است. همچنین استینگر نخستین سدان

دیفرانسیل عقب کیا نیست چراکه قبل از این سدان لوکس دیفرانسیل عقب K900 را معرفی کرده است اما استینگر برخلاف K900 خودرویی کاملاً جوان‌پسندتر است.با نگاه به استینگر و کانسپت GT، ارتباط میان این دو کاملاً آشکار است به‌گونه‌ای که استینگر به‌جز درهای موسوم به خودکشی که در نسخهٔ کانسپت وجود داشت،

در دیگر قسمت‌ها به کانسپت GT وفادار مانده است. خودروهایی چون ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه، آئودی A5 اسپرت‌بک و اینفینیتی Q50 از رقبای استینگر محسوب می‌شوند درحالی‌که فرزند جدید کیا با 4.8 متر طول و 1.87 متر عرض، یکی از بزرگ‌ترین خودروها در کلاس خود و بین این رقبا محسوب می‌شود

و همچنین با فاصلهٔ بین دو محور معادل 2.9 متر نیز یکی از طولانی‌ترین فاصله محوری‌ها را در بین رقبای خود دارد. این امر به‌وضوح موجب افزایش فضای داخلی و ظرفیت صندوق بار خودرو شده است که کیا ادعا می‌کند از بسیاری از همکلاسان آن بزرگ‌تر است.کره‌ای‌ها ادعا می‌کنند

که توسعهٔ شاسی این ماشین در اروپا توسعه یافته و زمان زیادی را هم در پیست نوربرگ‌رینگ صرف کرده است. استینگر اولین سدان کیا به‌حساب می‌آید که با هر دو سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. نسخهٔ دیفرانسیل عقب مجهز به یک دیفرانسیل لغزش محدود شده است

درحالی‌که نمونهٔ چهارچرخ محرک از یک سیستم کنترل پویای گشتاور که به‌تازگی توسعه یافته استفاده می‌کند. این سیستم به‌طور مداوم بر شرایط جاده و رانندگی راننده نظارت کرده و برای افزایش کشش و پایداری، قدرت یا ترمز مناسب را بر روی هر چرخ اعمال می‌کند.

معرفی قوی ترین بنتلی دنیا یعنی کانتیننتال سوپراسپورت

کانتیننتال سوپراسپورت یکی از خودروهای قوی و عالی بنتلی می باشد که به همه ی عموم به طور رسمی معرفی شده است.تولید کانتیننتال سوپر اسپورت نخستین بار سال 2003 میلادی با انجام تغییرات جزئی در طراحی مدل استاندارد آغاز شد. طی سیزده سال اخیر، بسیاری از قسمت‌های داخلی آن تغییر کرد

و از یک خودروی اسپورت خوب به نامی باارزش و پر ابهت در دنیای خودرو بدل گردید. با این که تولید خودِ کانتیننتال به‌زودی پایان می‌یابد، بنتلی بار دیگر نسخه سوپر اسپورت آن را روانه جاده می‌سازد تا خاطره خوشی از خود بر جای بگذارد. طبق مدعای خود کمپانی، این قوی‌ترین و سریع‌ترین مدل تولیدی بنتلی تاکنون است.

پیشرانه غول‌پیکر شش لیتری 12 سیلندر W شکل توربو دوقلو حداکثر 700 اسب بخار قدرت و 750 پوند بر فوت (1016.8 نیوتون‌متر) گشتاور می‌کند که در مقایسه با نسل پیشین (مدل 2009) به ترتیب 79 اسب بخار و 160 پوند بر فوت (216.9 نیوتون‌متر) افزایش را نشان می‌دهد. شتاب صفر تا 62 مایل بر ساعت (یکصد کیلومتر بر ساعت)

3.9 ثانیه به طول انجامیده و سقف سرعت 209 مایل بر ساعت (336.3 کیلومتر بر ساعت) می‌باشد. بد نیست اشاره کنم این خروجی فوق‌العاده با بهره‌گیری از توربوشارژرهای قوی‌تر، سامانه خنک‌سازی بازبینی‌شده، میل‌لنگ جدید و چند قطعه دیگر حاصل شده است. جعبه‌دنده هشت سرعته ZF این امکان را به پیشرانه می‌دهد که از حالت ایست کامل،

سریع‌تر بتواند گشتاور خود را تحویل چرخ‌ها دهد. ترمزها از نوع کربن-سرامیکی بوده و در جلو و عقب به ترتیب 16 و 14 اینچ قطر دارند. رینگ‌های آلیاژی فورج‌کاری شده موجب کاهش وزن 44 پوندی (19.95کیلوگرمی) شده‌اند. همچنین مشتریان می‌توانند با سفارش سامانه اگزوز تیتانیومی سفارشی به همراه اسپلیتر، دیفیوزر،

رکاب‌های جانبی، سرپوش پیشرانه و کاپوت فیبر کربنی جدید وزن خودروشان به میزان زیادی کمتر کنند. علاوه بر این‌ها، سامانه تحویل گشتاور بنتلی نیز مورد واسنجی قرار گرفته تا حسی شبیه به خودروهای مسابقه‌ای داشته باشد. در توصیف عملکرد این سامانه آمده: حین شتاب‌گیری در خروجی پیچ‌ها،

بعضی چرخ‌ها متوقف شده و بقیه تمامی قدرت را دریافت می‌کنند تا بهترین کارایی فنی و سرعت عمل حاصل گردد. به‌منظور کسب چالاکی بیشتر نیز هنگام پیچیدن خودرو، ترمز چرخ عقبی که به سمت داخل پیچ قرار دارد، فعال می‌گردد.  بنتلی کانتیننتال سوپراسپورت 2018 از ماه جاری (ژانویه-دی) در دو نسخه کوپه و کانوِرتیبِل به فروش خواهد رسید. قیمت پایه نیز به ترتیب 293,300 و 322,600 دلار ناقابل تعیین شده است.

معرفی رسمی سوبارو WRX و WRX STI در سال 2018 میلادی

در سال 2018 میلادی دو خودرو عالی و قوی با نام های سوبارو WRX و WRX STI نیز معرفی شده اند که از طرفداران زیادی نیز برخوردار می باشند. همچنان که می‌دانید این دو سال 2018 به پلتفرم جهانی جدیدی منتقل خواهند شد، درنتیجه سوبارو تصمیم گرفت تا با انجام یک مجموعه به‌روزرسانی، فعلاً بر و روی تازه‌ای بدان‌ها بخشد تا در زمان باقی‌مانده از عمر پلتفرم فعلی همچنان پر قدرت و جذاب ظاهر شوند.

نمای جلو از نو طراحی شده است. جلوپنجره در مقایسه با مدل قبلی بزرگ‌تر بوده و بیشتر در مرکز توجه قرار دارد. گرافیک درونی چراغ‌ها تغییر کرده و سپر خشن‌تر و عضلانی‌تر می‌نماید. خروجی هوای بزرگ روی کاپوت نیز نمای پر ابهتی به مجموعه این قسمت می‌بخشد. داخل اتاق از موارد باکیفیت‌تری بهره استفاده شده و به لطف بهره‌گیری از شیشه‌های ضخیم‌تر برای پنجره‌ها، عایق‌بندی بیشتر شیشه

جلو و بازبینی مهروموم درب‌ها آرامش بیشتری حکم‌فرماست. نمایشگر 5.9 اینچی چندکاره استاندارد (بجای نمونه 4.3 اینچی سابق)، آینه‌های جانبی مجهز به گرم‌کن (در WRX)، تنظیم گودی کمر صندلی راننده (در WRX Limited)، زیر آرنجی ردیف عقب با جا لیوانی، باز شدن درب صندوق بار از راه دور و سامانه چندرسانه‌ای با صفحه‌نمایش 7 اینچی برای WRX Premium نیز دیگر ویژگی‌های کابین مدل 2018 هستند.

اما این تمامی ماجرا نیست. سوبارو در بخش فنی و زیر بدنه هم دست به تغییراتی زده تا در مصاف با رقبای جدی بازار چیزی کم نیاورد. از به‌روزرسانی‌های این قسمت می‌توان به سامانه تعلیق تقویت‌شده در جلو و عقب، بازبینی فرمان برقی و بهبود حس تعویض‌های جعبه‌دنده شش سرعته دستی اشاره کرد.

به‌علاوه، بسته Performance جدیدی در دسترس قرار گرفته که کالیپرهای قرمزرنگ و پدهای تقویت‌شده ترمز، صندلی‌های ریکارو (Recaro) با قابلیت تنظیم در هشت جهت و حذف سقف ماه (Moon Roof) موجود در مدل‌های دیگر (برای کاهش وزن) را با خود می‌آورد.  برای تأمین قوای محرکه سوبارو WRX جدید از همان پیشرانه باکسِر (Boxer)

2 لیتری 268 اسب بخاری مجهز به سامانه تزریق مستقیم سوخت استفاده می‌شود. خروجی این مجموعه به‌وسیله جعبه‌دنده شش سرعته دستی استاندارد یا Sport Lineatronic CVT به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد. در WRX STI قضیه کمی متفاوت است. سامانه تعلیق مورد

بازبینی قرار گرفته و ترمزها با تکیه بر کالیپرهای یک تکه شش پیستونه در جلو و دو پیستونه در عقب به میزان زیادی تقویت شده‌اند. سامانه DCCD نیز برای دستیابی به پاسخ‌های نرم‌تر و سریع‌تر به کنترل الکترونیکی مجهز گردیده‌ است.  بلوک 2.5 لیتری توربو باکسِر همانند گذشته 305 اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

فناوری موسوم به rally-bred performance نیز همچنان ارائه شده و شامل کنترل چندگانه بدنه، تحویل فعال گشتاور و سامانه چهار چرخ محرک مجهز به دیفرانسیل مرکزی با کنترل چندگانه توسط راننده می‌باشد.  بد نیست به این مورد نیز اشاره‌ای بکنم که به‌منظور بهبود عملکرد قسمت جلویی و کاهش آسیب‌های ناشی از برخورد،

جلوبندی هردو خودرو اصلاح شده است. سامانه AVH جای خود را به سامانه توقف در شیب و کمکی شروع حرکت در سربالایی داده (در WRX Limited) و در مدل‌های دارای بسته ایمنی سفارشی، فناوری موسوم به EyeSight Assist Monitor وضعیت میدان دید راننده را با استفاده از نشانگرهای LED روی شیشه جلو نمایش می‌دهد.

آشنایی با مینی ون تمام الکتریکی

مینی ون تمام الکتریکی که در تصویر بالا مشهاده میکنید از نظر ظاهری بسیار زیبا و جذاب می باشد شما میتواند با توجه به متن پایین به خصوصیات آن پی ببرید. کرایسلر پورتال کانسپت در مقایسه با پاسیفیکا کمی کوچک‌تر بوده و فاصله‌ی بین محورهای آن به 3 متر می‌رسد.

طراحی ظاهری و کابین این خودرو نیز رادیکال‌تر از پاسیفیکا بوده که با توجه به کانسپت بودن خودرو طبیعی است. در میان جذاب‌ترین عناصر طراحی خودرو می‌توان به درب‌های بزرگ لغزشی اشاره کرد. به علاوه این خودرو نمای جلوی جذاب با چراغ‌های LED داشته و حفره‌های کوچک زیاد قرار گرفته

روی سپر به عنوان جلوپنجره‌ای مصنوعی عمل می‌کنند. داخل کابین شاهد صندلی‌هایی هستیم که روی ریل قرار گرفته‌اند و همین مسئله اجازه‌ی جابجایی یا تاشدن آسان را می‌دهد. همچنین صفحه‌نمایش LCD وجود دارد که در پهنای داشبورد کشیده شده

و البته صفحه لمسی بزرگی نیز در کنسول مرکزی قرار دارد. همچنین غربیلک فرمان منحصربه‌فرد و حداقل 10 جایگاه داک برای قرار دادن گوشی‌های موبایل در کابین دیده می‌شوند. کرایسلر پورتال کانسپت توانایی رانندگی خودکار سطح 3 را دارد به این معنی که مینی ون الکتریکی می‌تواند در بزرگراه و به‌صورت خودکار رانندگی کند.

این خودرو از تکنولوژی‌های تشخیص چهره و بیومتریک صدا بهره می‌برد. این خودرو از مجموعه باتری 100 کیلووات ساعتی جای گرفته در کف سود برده و محدوده‌ی حرکتی آن بیش از 400 کیلومتر است. این نیرو منحصراً از طریق پیشرانه الکتریکی به چرخ‌های جلو فرستاده می‌شود. کرایسلر می‌گوید که مجموعه‌ی باتری را با استفاده از شارژر سریع 350 کیلوواتی می‌توان در کمتر از 20 دقیقه تا محدوده حرکتی 240 کیلومتری شارژ کرد.

معرفی خودرو جنجالی فارادی فیوچر

فارادی فیوچر از جمله خودرویی می باشد که از طراحی منحصربفردی برخوردار می باشد همچنین کارای این خودرو طوفانی همه را حیرت زده کرده است.یک سال پس از رونمایی از کانسپتی قابل توجه در نمایشگاه CES، این شرکت استارت آپی اولین خودروی تولیدی خود را در فرمی پروتوتایپی معرفی کرده است.

فارادی فیوچر که خودروی مورد نظر را FF 91 می‌نامد در نمایشگاه CES 2017 به نمایش عموم درمی‌آید. فارادی فیوچر می‌گوید FF 91 از مجموعه باتری 130 کیلووات ساعتی نیرو گرفته و با استفاده از چهار پیشرانه الکتریکی نیرو را به چرخ‌ها می‌فرستد. در کل این خودرو قدرت 1050 اسب

بخاری و گشتاور 1800 نیوتون متری داشته و قادر است تنها در 2.39 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برسد. به علاوه EPA محدوده‌ی حرکتی این خودرو را 608 کیلومتر تخمین زده است. طبق گفته‌های این برند، تنظیمات چند پیشرانه‌ای به FF 91 اجازه می‌دهد تا بردار گشتاوری را در چرخ‌های عقب

و به منظور عبور چابک و ایمن از پیچ‌ها داشته باشد. مجموعه‌ی باتری‌ها که با همکاری LG توسعه یافته با استفاده از شارژر (از جمله شارژر خانگی) و برق 240 ولتی، در کمتر از 4.5 ساعت تا 50 درصد شارژ می‌شوند. مطابق انتظار، این خودرو از رانندگی خودکار برخوردار است اما هنوز جزئیات مربوط به نوع و توانایی و سطح آن را اعلام نکرده است. اعلام شده FF 91 از 13 رادار برد بلند و کوتاه،10 دوربین قوی،

12 حسگر اولتراسونیک و LiDAR سه‌بعدی در کاپوت بهره می‌برد. این سخت‌افزار به خودرو اجازه می‌دهد تا به‌طور مؤثری خود را پارک کند. این امر پاسخی محکم به سیستم summon تسلا محسوب می‌شود. در زمان توسعه‌ی این خودرو تمرکز زیادی روی طراحی ظاهری خودرو صورت گرفته است. فارادی فیوچر می‌گوید طراحی FF 91 با توجه روی آئرودینامیک جلو رفته و خودرو ضریب درگ 0.25 را دارد که FF 91 را به یکی از لغزان ترین خودروی تولیدی بدل می‌کند.

سال 2017 و خودروهای معرفی شده!!

در سال 2017 میلادی خودروهای زیادی نیر معرفی شده است که بسیار زیبا و جذاب و از کارایی بخصوصی برخوردار هستند حال با ما همراه باشید.آماده باشید یا نه، سال 2017 فرارسیده است. سالی که از تغییر و تحولات آن آگاهی نداریم اما میدانیم که امسال به‌احتمال‌زیاد تحولات بسیار جالبی در جهان خودرو روی خواهد داد. در این سال نه‌تنها تعداد زیادی خودروهای جدید رونمایی خواهد شد که انتظار می‌رود

تکنولوژی خودروها نیز با سرعت بالایی پیشرفت کند؛ بنابراین تصمیم داریم طی دو قسمت خودروهای جدیدی را که امسال شاهد معرفی آن‌ها خواهیم بود، معرفی کنیم.هم‌اکنون در اروپا نسخهٔ هاچ‌بک هوندا سیویک تایپ R عرضه می‌شود اما آمریکایی‌ها از آن بی‌بهره‌اند درحالی‌که سیویک تایپ R همواره در ایالات‌متحده محبوب و پرطرفدار بوده است. خودرویی که در بین دیفرانسیل جلوها یکی از بهترین عملکردها را دارد؛

بنابراین پس از معرفی نسخهٔ لیفت‌بک هوندا سیویک برای بازار ایالات‌متحده حالا هوندا قصد دارد تایپ R را بر اساس این مدل برای آمریکا عرضه کند. این خودرو قدرتی بیش از 300 اسب بخار خواهد داشت و از یک کیت آئرودینامیکی بیش‌ازحد تهاجمی بهره خواهد برد. معرفی سیویک تایپ R لیفت‌بک طی سال جاری بسیار نزدیک است.

هرچند نسل هفتم شورولت کوروت برای چندین سال است که در بازار حضور دارد اما علاقه‌مندان و خریداران همچنان در انتظار معرفی نسخهٔ پرچم‌دار، قدرتمند و جذاب ZR1 هستند. کوروت ZR1 جدید کاملاً کسانی که به‌طور سیری‌ناپذیری عاشق قدرت هستند را ارضاء خواهد کرد. این خودرو شاهد ارتقائاتی در طراحی و آئرودینامیک بیرونی و تغییراتی در داخل کابین خواهد بود اما خبر مهم‌تر چیزی است که در زیر کاپوت ZR1 پنهان شده است.

گفته می‌شود این سوپرکار آمریکایی مجهز به یک پیشرانهٔ V8 توئین توربو خواهد بود که حدود 700 اسب بخار قدرت خواهد داشت. نیرویی که می‌تواند این کوسهٔ زمینی را در تنها 2.8 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برساند.هرچند هنوز ب‌ام‌و رسماً اعلام نکرده است اما تصاویر جاسوسی و گزارشات غیررسمی نشان می‌دهند که نسل جدید سدان عملکردی M5 به‌صورت چهارچرخ محرک تولید خواهد شد.

البته نسخهٔ دیفرانسیل عقب هم به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود اما برای کسانی که می‌خواهند یا نیاز دارند که قدرت فوق‌العادهٔ موتور به چرخ‌های جلو هم منتقل شود، یک سیستم چهارچرخ محرک با عملکرد بالا در لیست آپشن‌های نسل جدید M5 وجود خواهد داشت. طراحی بیرونی این سوپرسدان آلمانی هم ویژگی‌ها و نشانه‌های معمولی و طبیعی M را خواهد داشت که بر روی نسل جدیدی سری 5 اعمال می‌شود

درحالی‌که فضای داخلی اسپرت آن نیز همچنان راحتی سرنشینان را حفظ خواهد کرد. انتظار می‌رود قیمت M5 جدید شش‌رقمی باشد.مرسدس بنز S کلاس قرار است برای امسال یک فیس‌لیفت سبک را تجربه کند که در قسمت آیندهٔ این سری مطالب بدان خواهیم پرداخت؛ اما نسخهٔ S63 AMG این سدان لوکس نیز به‌تبع دیگر اعضای خانوادهٔ S کلاس، فیس‌لیفت و به‌روزرسانی‌هایی را تجربه خواهد کرد. از نسخهٔ بروز شدهٔ S63 تصاویر جاسوسی هم منتشر شده است

که با توجه به آن‌ها به نظر می‌رسد طراحی بیرونی S63 AMG جدید تغییرات چندانی را تجربه نکرده است و تنها شاهد تغییراتی کوچک در سپرها و قسمت جلویی خود بوده است. در همین حال، بخش داخلی S63 هم به آخرین تکنولوژی‌های ایمنی و راحتی و متریال لوکس و باکیفیت معمول مجهز خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که پیشرانهٔ 5.5 لیتری V8 فعلی با موتور جدید 4 لیتری V8 بای‌توربو جایگزین شود که قدرت بیشتری خواهد داشت و به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک هم مجهز خواهد شد.

معرفی رسمی خودرو کراس‌ اوور ساب‌کامپکت اوپل کراسلند X

همیشه افرادی که به دنبال ماشین هستند منتظر معرفی ماشین های جدید می باشد حال خودرو کراس‌اوور ساب‌کامپکت اوپل کراسلند X نیز به طور رسمی معرفی شده است.تنها چند روز پس از انتشار تیزر، اوپل به همراه همزاد بریتانیایی‌اش یعنی واکسهال، رسماً کراس‌اوور جدید کراسلند X خود را معرفی کرد. این کراس‌اوور ساب‌کامپکت جدید که جایگزین MPV کوچک مریوا شده است،

دومین عضو خانوادهٔ X اوپل بوده و به مدل پرفروش موکا X در طیف محصولت اوپل/واکسهال خواهد پیوست. کراسلند X که در سگمنت B قرار دارد، از ابعادی مشابه پژو 2008 و رنو کپچر برخوردار است و صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو تولید خواهد شد.ممکن است

در ابتدا گیج‌کننده به نظر رسیده و این سؤال پیش آید که چرا اوپل با وجود کراس‌اوور ساب‌کامپکت موکا در سگمنت B، کراسلند را هم در همین کلاس معرفی کرده است اما اوپل می‌گوید با وجود ابعاد مشابه کراسلند X و موکا X، کراس‌اوور جدید درواقع رقیبی برای خودروهایی چون پژو 2008 و رنو کپچر خواهد بود درحالی‌که موکا X با برخورداری از سیستم چهارچرخ محرک سفارشی،

با خودروهایی چون نیسان جوک و اشکودا یتی رقابت می‌کند.بنابراین برخی از تفاوت‌های کلیدی کراسلند X با برادرش موکا X عبارت‌اند از اینکه کراسلند تنها به‌صورت دیفرانسیل جلو عرضه می‌شود، 7 سانتیمتر ارتفاع کمتری از موکا دارد و بیشتر بر اهداف خانوادگی تمرکز کرده است.

کراسلند X بر روی پلت‌فرم مشترکی با گروه پژو-سیتروئن ساخته شده است و نسل آیندهٔ پژو 2008 و سیتروئن C3 پیکاسو (این هم مانند کراسلند یک MPV است که تبدیل به کراس‌اوور خواهد شد) بر روی پلت‌فرم آن ساخته خواهند شد. علاوه بر این، آخرین گزارشات نشان می‌دهند که پیشرانه‌های این سه کراس‌اوور نیز باهم مشترک خواهد بود.کراسلند X بر اساس هاچ‌بک آسترا ساخته شده است

اما با 4.21 متر طول، 16 سانتی‌متر کوتاه‌تر از آسترا است. همچنین موقعیت راننده در این کراس‌اوور جدید، 10 سانتیمتر بالاتر است که دیدی عالی را ارائه می‌کند. این در حالی است که با سفارش سقف پانوراما این دید حتی بیشتر هم می‌شود؛ مانند بسیاری از محصولات کنونی اوپل،

می‌توان کراسلند X را با چراغ‌های جلوی LED تطبیقی، نمایشگر سربالا و دوربین دید عقب 180 درجه سفارش داد.علاوه بر این، اوپل طیفی از سیستم‌های ایمنی و کمکی همچون سیستم کمکی دستیار پارک، سیستم هشدار برخورد از جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری خودکار، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده،

سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط، سامانهٔ شناسایی نقاط کور و… را برای کراسلند در نظر گرفته است. همچنین ادعا شده که کراسلند در بخش جاداری فضای داخلی در کلاس خود پیشرو خواهد بود. یکی از ویژگی‌های فضای داخلی این کراس‌اوور، صندلی‌های عقب کشویی آن است که در هنگام قرارگیری در جلوترین حالت، فضای بار خودرو به 410 لیتر می‌رسد.

آشنایی با بلند قامت محبوب آسیا

در بازار داخلی دو ماشین بلند قامت محبوب وجود دارد که مورد تشویق همگان می باشد پس با ما همراه باشید تا این دو خودرو را به شما معرفی کنیم.میل به خرید خودروهای بلندقامت در جای‌جای این گیتی گردون سیر توفنده‌ای به خود گرفته است و بی‌شک جامعه جوان ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

اقبال شایان توجهی که طی سالیان اخیر به خودروهای شاسی‌بلند در کشورمان ایجاد شده تبعاتی را هم با خود به همراه آورده است؛ و آن هم افزایش پیاپی بهای انواع این کلاس فرای مرزهای عقل و منطق بوده است. البته این عامل با گرانی مقطعی نرخ ارز و کمبود گاه بیگاه برخی از مدل‌های محبوب نیز گره خورده و جو بازار را از آنچه هست

متشنج‌تر نموده است. با کمال شگفتی، امروزه برخی از کراس‌اوورهای پرطرفدار چینی به مرز 100 میلیون تومان هم نزدیک شده‌اند و تنها کافی است که کمی احتیاط و خجالت کنار نهاده و از این حد نیز فراتر روند! برخی از کراس‌اوورهای محبوب کره‌ای هم با جسارتی تام و بی‌هیچ شرم و آزرمی، هر چند وقت یک‌بار،

برای خالی نبودن عریضه هم که شده، چند میلیون تومانی بر نرخ فروش خود می‌افزایند تا بلکه روزی فرا رسد که ژاپنی‌ها را که هیچ، حتی ژرمن‌ها را هم با برچسب قیمتی خود روسفید نمایند! گواه این مدعا، رشد روزافزون بهای کراس‌های وارداتی در چند ماه اخیر است. مثلاً نسخه‌های جدید دو بلندقامت محبوب بازار،

یعنی هیوندای توسان و کیا اسپورتیج 2017، تنها به‌صرف جایگزینی اتاق، از ارقام زیر 160 میلیون تومانی سال پیش به اعدادی فراتر از 190 میلیون رسیده‌اند و هیچ بعید نیست که روزی از مرز بالای 200 میلیون هم گذر کنند. دیگر کراس‌اوور پرفروش بازار، یعنی سانتافه 2017، رقم 250 میلیون تومان را هم درنوردیده است

که بی‌شک عددی است سخت گزاف و شوک‌آور. با عنایت به چنین وضعی و نبود هیچ گزینه بلندقامتی که زیر 150 میلیون – در سبد عمده واردکنندگان خودروهای ژاپنی و کره‌ای – قیمت داشته باشد، بهتر است که این دسته از واردکنندگان، بر ورود کراس‌اوورهای ارزان‌تر و اقتصادی‌تری تمرکز کنند تا بلکه مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب و از ریزش احتمالی برخی دیگر نیز در آتیه‌ای نزدیک جلوگیری نمایند؛

زیرا که احتمالاً در آینده‌ای نه‌چندان دور نه‌تنها بازار خودروهای بلندقامت 100 الی 150 میلیون تومانی در کشورمان بدل به یکی از مهم‌ترین، شلوغ‌ترین و رقابتی‌ترین بازار خودرویی می‌شود، بلکه هر کس که بر شاهرگ آن مسلط گردد بردش تا سال‌های سال تضمین خواهد شد. به‌ویژه، با ورود بلندقامتانی چون پژو 2008، رنو داستر جدید و چری تیگو 7 که در آینده‌ای نزدیک صورت خواهد گرفت،

کار فروش خودروهای شاسی‌بلند برای واردکنندگان ژاپنی و کره‌ای،به‌ویژه کیا و هیوندای بسی سخت‌تر خواهد شد، زیرا که هر سه خودروی نامبرده به‌احتمال‌زیاد با بهایی کمتر از 120 میلیون تومان عرضه می‌شوند و درعین‌حال، به حمایت مستحکم خودروسازان طراز اول کشور پشت‌گرم هستند. بی‌تردید همین موضوع مشتریان بیشتری را ترغیب به خرید این سه خواهد کرد،

زیرا گستردگی خدمات پس از فروش، کماکان یکی از مهم‌ترین عوامل جهت خرید یک خودرو توسط آحاد هم‌وطنانمان است و بی‌شک نمایندگان سایپا، ایران‌خودرو و مدیران خودرو در سرتاسر کشور تا حدی می‌توانند به این نیاز فراگیر پاسخ درخوری ارائه دهند. در اینجا، بنده به معرفی دو کراس‌اوور اقتصادی می‌پردازم که امروزه از بازار خوبی

در کشورهای آسیایی برخوردارند ولی جایشان در بازار داخلی‌مان سخت خالی است. این دو بلندقامت اقتصادی شرقی در صورت ورود و عرضه با قیمتی مناسب می‌توانند تحولی را در بازار کراس‌اوورهای وارداتی رقم زده و حق انتخاب بیشتری را برای عمده مصرف‌کنندگان ایرانی تدارک ببینند. یکی از این دو خودرو از برند هیوندای کره است و آن دیگری هم از هوندای ژاپن.

معرفی چهار خودرو ارزان‌ قیمت‌

این بخش از سایت عصرپدیا می پردازیم به چهار ماشین ارزان قیمت که از قیمت مناسبی برخوردار می باشد.عمدتاً در فصل زمستان یخ و برف دو پوشش غالب جاده‌ها در بسیاری از کشورها است. هرچند استفاده از لاستیک‌های زمستانی بهترین راه‌حل برای افزایش کشش و پایداری خودرو در زمستان است اما کاملاً واضح است که مجهز بودن خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک نیز می‌تواند بسیار به سهولت رانندگی در برف و یخ کمک کند؛ اما نیازی نیست برای داشتن این سیستم پول زیادی خرج کنید چراکه هم‌اکنون خودروهای چهارچرخ محرکی با قیمت پایین هم در بازار وجود دارند. بنابراین در این لیست 10 خودروی جدیدی را معرفی کرده‌ایم که ارزان‌قیمت‌ترین خودروهای چهارچرخ محرکی هستند که می‌توان امروزه خریداری کرد. قیمت‌های ذکرشده نیز متعلق به ارزان‌ترین تیپ از هر یک از خودروها است که سیستم AWD را ارائه می‌کنند.

سوبارو ایمپرزا سدان قیمت 19,215 دلار

سوبارو بیشتر به ساخت خودروهای چهارچرخ محرک مشهور است (البته به‌جز مدل اسپرت BRZ) بنابراین تعجبی ندارد که محصولات این برند ژاپنی را سه بار در این لیست ببینیم. ایمپرزا ارزان‌ترین مدل در بین این سه خودرو است. به‌تازگی نسل جدید ایمپرزا معرفی شده و در دو نسخۀ سدان و هاچ‌بک به بازار عرضه شده است. نسل جدید این ماشین روی پلت‌فرم جدیدی ساخته شده و تا حد زیادی متحول شده است. ارزان‌ترین تیپ ایمپرزا، نسخهٔ سدان گیربکس دستی آن است اما مطمئناً بسیاری از خریداران علاقه به نسخهٔ اتوماتیک آن دارند؛ بنابراین می‌توان با پرداخت 20,215 دلار یک سوبارو ایمپرزا سدان با گیربکس CVT خریداری کرد. همچنین اگر خواهان نسخهٔ هاچ‌بک این ماشین هستید تنها با 500 دلار بیشتر از نسخهٔ معادل سدان می‌توانید یک دستگاه آن‌را خریداری کنید.

جیپ رنگید قیمت 20,990 دلار

جیپ با رنگید برای اولین بار به بخش کراس‌اوورهای ساب‌کامپکت وارد شد درحالی‌که این خودرو هنوز هم تا حد زیادی توانایی‌های یک جیپ را دارد. همچنین جیپ برای رنگید دو سیستم چهارچرخ محرک متفاوت را ارائه کرده است. در نسخهٔ تریل‌هاوک (و قابل سفارش در دیگر تیپ‌ها) جیپ یک سیستم AWD ضریب پایین را ارائه می‌کند که مناسب برای آفرود است؛ اما حتی بدون این سیستم، تیپ‌های دیگر رنگید با سیستم AWD معمولی نیز خودرویی مقرون‌به‌صرفه و توانا هستند. رنگید در نسخهٔ 4×4 با 20 سانتیمتر فاصله از سطح زمین و لاستیک‌های چسبنده، خودرویی مناسبی جهت به رانندگی راحت در زمستان محسوب می‌شود.

جیپ پاتریوت قیمت 21,035 دلار

هرچند جیپ پاتریوت به‌زودی با نسل جدید کامپس جایگزین خواهد شد اما این خودرو هنوز هم کراس‌اووری جمع‌وجور، مقرون‌به‌صرفه و توانا است. جنبه‌های مثبت پاترویت این است که 20.5 سانتیمتر از سطح زمین فاصله داشته، برای رانندگی در آب‌وهوای زمستانی مناسب است و با دو سیستم چهارچرخ محرک متفاوت ارائه می‌شود؛ اما در جنبه‌های منفی، پاتریوت خودرویی قدیمی و فاقد بسیاری از تکنولوژی‌هایی است که می‌توان در کراس‌اوورهای کامپکت رقیب پیدا کرد. همچنین پاتریوت خودروی نسبتاً تشنه‌ای است به‌گونه‌ای که در نسخهٔ چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر در بزرگراه 8.7 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

میتسوبیشی لنسر قیمت 21,130 دلار

هرچند میتسوبیشی قصد دارد در ماه آگوست تولید میتسوبیشی لنسر را متوقف کند اما هنوز هم می‌توان این خودرو را خریداری کرد و تا آن زمان لنسر یکی از ارزان‌ترین خودروهای چهارچرخ محرک دنیا است. همچنین نسخهٔ اسپرت اولوشن این خودرو نیز بسیار مشهور بوده و مجهز به سامانهٔ AWD است ولی این سیستم را در نسخه‌های معمولی لنسر هم می‌توان مشاهده کرد. نسخهٔ معمولی این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ چهار سیلندر خطی است که تنها 170 اسب بخار قدرت دارد. البته میتسوبیشی لنسر در حال حاضر خودرویی قدیمی محسوب می‌شود ولی این هنوز هم راهی منحصربه‌فرد برای داشتن کشش بیشتر در زمستان است.

معرفی خودرو اگزیج (Exige)

خودرو اِگزیج از جمله خودرویی است که از سرعت بالایی نیز برخوردار می باشد و همچنین رنگ خودرو خودرو اِگزیج بسیار زیبا و جذاب می باشد.لوتوس اخیراً نسخه هیجان‌انگیز جدیدی برای مدل اِگزیج (Exige) معرفی کرد: Race 380، که درواقع برادر مخصوص پیست Sport 380 بوده و یکی از سریع‌ترین فرزندان کمپانی تا به امروز محسوب می‌شود.

اگر بخواهیم با Sport 380 مقایسه‌اش کنیم باید گفت سامانه تعلیق، سامانه‌های الکترونیکی، آئرودینامیک، جعبه‌دنده شش سرعته XTrac متوالی (Sequential)، خنک‌کننده و دیفرانسیل لغزش محدود مورد تغییر و بازنگری قرار گرفته‌اند. در بخش فنی بلوک 3.5 لیتری V6 توان و گشتاور به ترتیب 375 اسب بخار و 410 نیوتون‌متر

(در 5000 دور بر دقیقه) تولید می‎‌کند. وزن خشک با همه تلاش‌ها به کمتر از 1000 کیلوگرم کاهش یافته و دقیقاً برابر با 998 کیلوگرم می‌باشد. نیروی رو به پایین (Downforce) در سرعت 170 مایل بر ساعت (273.5 کیلومتر بر ساعت) به 240 کیلوگرم می‌رسد. موقعیت قرارگیری ورودی‌ها و خروجی‌های هوا نیز به‌گونه‌ای است

که فشار اطراف لاستیک‌ها به حداقل کاهش یابد. آقای ژان-مارک گِیلز (Jean-Marc Gales) رئیس کمپانی طی صحبت‌هایی درباره نسخه جدید گفته: با رساندن وزن به کمتر از هزار کیلوگرم، نسبت قدرت به وزن به رقمی بی‌رقیب در کلاس خودش بالغ گردیده است. یک دور پیست هِتِل (Hethel) را 1.5 ثانیه سریع‌تر از اگزیج Cup R طی می‌کند

که در نوع خود پیشرفتی قابل توج به‌حساب می‌آید. Race 380 یک خودروی مسابقه‌ای منحصربه‌فرد است که فلسفه کولین چاپمَن (Colin Chapman) را دنبال می‌کند. دل توی دلمان نیست تا مشتریانمان از نزدیک با تجربه رانندگی و ظرفیت‌های مختلف آن آشنا شوند. لوتوس اِگزیج Race 380 در حال حاضر با قیمت پایه 99,500 پوند (122 هزار دلار) به فروش می‌رسد.