نوشیدن چای از آلزایمر پیشگیری می کند

 

 

  • اگر جزء طرفدارن چای هستید روزانه تا سه فنجان از این نوشیدنی مصرف می کنید شادمان باشید؛ چراکه تا 50 درصد خطر ابتلا به یکی از مشکلات سخت درمان و شایع این روزگار را کاهش داده اید.

 

 

شاید باور نکنید اما همین نوشیدنی ساده که جایگاه ویژه ای در میان ایرانیان دارد می تواند مانع از ابتلا به یکی از شایع ترین و آزاردهنده ترین بیماری های روزگار ما یعنی آلزایمر شود. بنا بر نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، نوشیدن هر روز چای خطر کاهش قوای شناختی مغز را تا 50 درصد کاهش می دهد. این موضوع بدین معناست که احتمال بروز بیماری های مرتبط با عصب شناختی از جمله آلزایمر به نحو قابل توجهی کمتر می شود.

یافته های دانشمندان حکایت از آن دارد که مصرف هر روز چای در طولانی مدت تأثیری بسیار  شگرف بر سیستم شناختی مغز ما دارد. نکته جالب توجه این است که نقش چای در حفظ قدرت شناختی مغز ما زمانی بیشتر می شود که ما انواع چای را در برنامه روزانه خود قرار دهیم. به عقیده محققان، منبع چنین ویژگی را باید در وجود ترکیبات بایو اکتیو در چای جستجو کرد.

این ترکیبات عبارت اند از: کاتچین ها که نوعی آنتی اکسیدان محسوب می شوند، تی فلاوین و تیانین ها که نوعی اسیدآمینه آرامش بخش هستند. علاوه بر این، وجود مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان به این نوشیدنی محبوب خاصیت ضد التهابی نیز بخشیده است که خود از مانع از آسیب دیدگی ماهیچه های مغز و سیستم شناختی مغز می شود.

بنابراین، اگر جزء طرفدارن چای هستید روزانه تا سه فنجان از این نوشیدنی مصرف می کنید شادمان باشید؛ چراکه تا 50 درصد خطر ابتلا به یکی از مشکلات سخت درمان و شایع این روزگار را کاهش داده اید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *