حفره ها را در بازاریابی پیدا کنید

 

  • دانشی که از رقبا به دست میاورید کمک می کند که حفره هایی که در پیشنهاد خود دارید را بشناسید. همچنین شناخت ضعف های رقیب باعث می شود که حفره های موجود در کسب و کار آن ها را هم بشناسید و نیازهای موجود در بازار را پر رنگ تر کنید.

 

هر کسب و کاری برای اینکه بتواند در میدان رقابت باقی بماند، باید تازه بماند. این تازه ماندن به معنی به روز رسانی پیوسته محصولات و خدمات، ایجاد بازارهای جدید و یا شکل دادن یک پیشنهاد از پایه است. Simon Wicks در این مطلب نگاهی انداخته است به اینکه چگونه می توانید از فرصت ها برای نوآوری استفاده کنید.

 

نوآوری در قلب هر ایده تجاری موفقی قرار گرفته است ولی صرف تازه بودن مفهوم چندانی در دنیای پرسرعت تجارت امروزی ندارد و به زودی کهنه خواهد شد. رقبا فرصت رشد را به محصول شما نخواهند داد و از طرفی تقاضا و انتظارات مشتری نیز افزایش پیدا خواهد کرد. اگر با روند بازار همراه نباشید، بقیه این کار را خواهند کرد.

 

warns John Fitzgerald می گوید: اگر حواستان به افتخاراتی که کسب کرده اید پرت شده باشد، در حال از دست دادن مشتریان تان هستید.
شما توانایی داشتان یک محصول یا خدمات خوب را دارید، ولی مشتریان انتظارات جدیدی دارند و از طرفی نیز رقبا محصولات جدیدی عرضه می کنند. شرکت های خوب آن هایی هستند که بر روی چیزهایی که در اطرف شان در حال تغییر است، نظارت کامل داشته باشند.

 

به مشتریان خود گوش کنید

هر کسب و کار کوچکی نیاز دارد که به رگ خواب مشتریان و آنچه که مد شده است توجه کند. مشتریان به چه چیز فکر می کنند؟ آیا به تغییر فکر می کنند؟ اگر مشتریان شما در حال ترک شما هستند، از خواب بیدار شوید و ببینید کجا می روند و چه می خواهند؟!
نگذارید که روزها یکی یکی سپری شوند. همین الان تلفن را بردارید و یا صفحه ایمیل تان را باز کنید. سعی کنید در ابتدا با مشتری هایی صحبت کنید که افراد مورد علاقه تان نیستند.

 

حواس تان به رقبا باشد

دانشی که از رقبا به دست میاورید کمک می کند که حفره هایی که در پیشنهاد خود دارید را بشناسید. همچنین شناخت ضعف های رقیب باعث می شود که حفره های موجود در کسب و کار آن ها را هم بشناسید و نیازهای موجود در بازار را پر رنگ تر کنید. می توانید به شکلی مخفی از آن ها خرید کنید تا به این موضوع پی ببرید ولی راهکار بهتر این است که از خود مشتری ها در این باره بپرسید. آن ها بهترین منبع برای تامین این اطلاعات هستند. از آن ها بپرسید : این چیست که باعث می شود محصول رقیب را ترجیح بدهید؟

 

قوانین جدید کسب و کارها را به سمت و سویی جدید هدایت می کند و ممکن است برای آن ها بازارهای جدیدی معرفی کند. قوانین بانکی و قوانین جدید کشور خود را پیگیری کنید.
آن قدرها هم همیشه بی اهمیت نیستند. هر روز که می گذرد بانک ها و موسسات دولتی مسائل بیشتری را راجع به تجربه کاربری و همچنین ارتقا تجربه مشتری میاموزند و در نهایت قوانین جدیدی به شکلی خصوصی و عمومی ممکن است وضع شود که موقعیت های جدیدی را برای کسب و کار ایجاد کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *