اهداف استراتژی رسانه‌ای / برنامه‌ ریزی استراتژی رسانه‌ای شما

 

  • پیام‌های استراتژی رسانه‌ای باید منافع محصول را تقویت کند و به توسعه‌ی استراتژی شرکت و تثبیت موقعیت محصول کمک کند. کوکا کولا، مک دونالد و نایک شرکت‌هایی با استراتژی‌های رسانه‌ای موثر هستند.

شرکت‌ها می‌خواهند به مصرف‌کنندگان‌شان در مورد محصول و کسب‌وکارشان بگویند تا از آن‌ها خرید کنند. استراتژی برقراری ارتباط موثر نیازمند فکر و برنامه‌ریزی است. برنامه‌ی یک شرکت برای برقرای ارتباط با مصرف‌کنندگان به عنوان استراتژی رسانه‌ای شناخته می‌شود.

استراتژی رسانه‌ای موثر با در نظر گرفتن مخاطبان هدف، در زمان و پول شرکت صرفه‌جویی می‌کند.

 

 

برنامه‌ریزی استراتژی رسانه‌ای شما
قبل از اینکه در مورد استراتژی رسانه‌ای یک شرکت تصمیم بگیرید، باید به سوالات زیر پاسخ دهید؟
شما می‌خواهید چه پیام‌هایی را مخاطبان هدف خود برسانید؟
مقادیر ارزشی این شرکت چیست و چگونه با استراتژی رسانه‌ای می‌توانید آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهید؟
مزایای محصول یا خدمات‌تان چیست؟
استراتژی رسانه‌ای شما برای متفاوت بودن با رقبای‌تان چگونه خواهد بود؟
چگونه پیام‌ خود را به مصرف‌کنندگان خواهید رساند؟ به عنوان مثال به صورت نوشتاری، بصری و یا شفاهی.
شما چه کانال‌های رسانه‌ای را انتخاب خواهید کرد؟ تلویزیون، رادیو، روزنامه، تابلوهای تبلیغاتی و یا غیره.
شما چگونه از برندتان، لوگو و شعارهای‌تان استفاده خواهید کرد؟

 

اهداف استراتژی رسانه‌ای
پیام‌های استراتژی رسانه‌ای باید منافع محصول را تقویت کند و به توسعه‌ی استراتژی شرکت و تثبیت موقعیت محصول کمک کند. کوکا کولا، مک دونالد و نایک شرکت‌هایی با استراتژی‌های رسانه‌ای موثر هستند.
کوکا کولا: چیز واقعی
مک دونالد: من آن را دوست دارم.
نایک: فقط آن را انجام بده.
این سه شرکت از نمونه های موفق ارسال پیام‌های موثر هستند که به مخاطبان‌شان اجازه‌ی نظردهی و تقویت مزایای محصول را می‌دهند. مثلا نایک با شعارش به مردم انگیزه تکمیل فعالیت‌های ورزشی با استفاده از محصولات نایک را می‌دهد. کوکا کولا با این شعارش نشان می‌دهد که نوشیدنی آن‌ها متفاوت و اصل است و با نوشیدنی‌های رقبا یکسان نیست.

 

نتیجه:
منظور از استراتژی رسانه‌ای این است که یک شرکت چگونه پیام خود را به مشتریانش و مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند. استراتژی رسانه‌ای شرکت یک برنامه‌ی بلند مدت است که از طریق ارتباطات داخلی و خارجی اجرا می‌شود. استراتژی رسانه‌ای فاصله‌ی بین شکست و موفقیت است.

– See more at: https://www.ibazaryabi.com/%d9%be%db%8c%d8%a7%d9%85-%d9%88-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%a7%d8%aa%da%98%db%8c-%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c/#sthash.EuPry9Y0.dpuf

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *