استراتژی بازاریابی موفق با یک پیام شروع می‌شود

  • مردم را با پیام‌های زیاد و تغییرات پی‌درپی گیج نکنید. پیام سازگار راحت در خاطر می‌ماند. اگر شما می‌خواهید که پیام‌تان شنیده شود، باید پیام یکسانی را بارها و بارها تکرار کنید. اگر پیام‌تان را تغییر دهید زمان می‌برد تا دوباره پیام‌تان همه گیر شود.

 

صاحبان بسیاری از کسب‌وکارها از من در مورد اینکه چگونه کسب‌وکار خود را در بازار ادامه دهند مشاوره می‌خواهند. قبل از اینکه بتوانم به این سوال پاسخ بدهم نیاز دارم در مورد بازاریابی آن‌ها و مشتریان‌شان بدانم.

مدت‌ها قبل از اینکه شروع به بازاریابی کسب‌وکار خود بکنید، شما باید در مورد آنچه که برای گفتن دارید تصمیم بگیرید. پیام‌های بازاریابی شما چیست؟ برای بازارهای مختلف پیام‌های مختلفی است اما بسیار مهم است که در آغاز بر روی یک چیز تمرکز کنید. اینجا چند دستورالعمل است که به شما کمک خواهند کرد.

 

سازگار باشید.
مردم را با پیام‌های زیاد و تغییرات پی‌درپی گیج نکنید. پیام سازگار راحت در خاطر می‌ماند. اگر شما می‌خواهید که پیام‌تان شنیده شود، باید پیام یکسانی را بارها و بارها تکرار کنید. اگر پیام‌تان را تغییر دهید زمان می‌برد تا دوباره پیام‌تان همه گیر شود.
بر مشتری تمرکز کنید.
همیشه در ایجاد پیام‌های بازاریابی‌تان به جای محصول یا خدمات مشتریان‌تان را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر شما فروشنده خودرو باشید و در تلاش برای فروش لوازم ایمنی هستید، به جای گفتن ویژگی‌های ایمنی و فنی سیستم یک داستان به اشتراک بگذارید. داستان یک ابزار فروش بزرگ است، با استفاده از آن نظر مشتریان‌تان را به سیستم ایمنی عوض کنید. شما می‌توانید توضیح دهید که با استفاده از این سیستم چگونه مشتری و خانواده‌اش را از خطرات حفظ می‌کنید. مثلا اگر طوفان برف هست، این ترمز ضد قفل می‌تواند به شما کمک کند. شما نیاز دارید که خود را به مشتریان‌تان بشناسانید.
کوتاه و مختصر باشید.
پیام بازاریابی شما نباید شامل همه‌ی چیزهایی که در مورد کسب‌وکارتان است باشد. چه چیزی باعث می‌شود که شما در بازار متفاوت از بقیه باشید؟ گزاره ارزشی شما باید بخش مهمی از پیام بازاریابی شما باشد.
به وعده‌ی خود وفا کنید.
هرگز چیزی را که کاملا از انجام آن در بازاریابی خود مطمئن نیستید تضمین نکنید. اگر انتظار ایجاد کنید و بعد نتوانید به آن‌ها عمل کنید به اعتبار شما لطمه خواهد زد. اخبارهای بد سریعا همه‌گیر می‌شوند.
و در آخر مطمئن باشید که تمام پیام بازاریابی شما با اعمال‌تان مطابق و یکپارچه است. بسیاری از برندها یک اشتباه بزرگی انجام می‌دهند و چیزی را می‌گویند اما در عمل امور دیگری را انجام می‌دهند. اگر به مردم بگویید که خدمت به مشتری برای شما از اولویت بسیاری برخوردار است اما شکایت‌های آن‌ها را نادیده بگیرید، اثر تلاش‌های بازاریابی شما به حداقل می‌رسد. همیشه با حرکت‌تان صحبت کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *