ارزش موسیقی موزیک و آهنگ در تبلیغات

 

  • اغلب تحقیقات نشان می‌دهند که اگر مفهوم موجود در پیام با سبک و نوع موسیقی استفاده شده در آن هماهنگ باشد، تصویر مثبتی از برند در ذهن ایجاد خواهد شد، همچنین ممکن است برعکس این اتفاق نیز برای یک برند بیافتد.

 

در فضای رسانه ای فعلی و در حالی که آژانس های تبلیغاتی برای تاثیرگذاری روی مشتری از هیچ کاری دریغ نمی کنند، تولید یک تبیغات به یاد ماندنی کار سختی است. استفاده از موسیقی می‌تواند پیام تبلیغات را سریع‌تر منتقل کند و آن را به‌ یادماندنی تر کند.

 

موسیقی احساسی را در بیننده تبلیغ ایجاد می‌کند که به محصول منتقل می شود. یعنی بسیاری معتقدند که اگر موسیقی تبلیغات دوست‌داشتنی باشد، بینندگان خود محصول را نیز دوست خواهند داشت.

تبلیغات به درک صحیح فرهنگی و اجتماعی بالایی برای فروش محصولات نیاز دارد. صرفاً در تبلیغ یک محصول با نمایش ویژگی‌های برتر آن نمی‌توان آن را به فروش رساند بلکه باید نقاط تاثیرگذاری فرهنگی آن را بررسی کرد. موسیقی می‌تواند به عنوان یک پیام‌رسان فرهنگی، اجتماعی عمل کند.

یکی از اولیه ترین کاربردهای موسیقی در تبلیغات، سرگرمی است. زمانی که یک تبلیغات به نحو سرگرم کننده ای ساخته شود، نه بعنوان یک پیام بلکه به شکل برنامه‌ای جذاب تماشا می‌شود و موسیقی نقش مهمی در آن دارد. خود موسیقی نیز می‌تواند سرگرم کننده باشد ولی باید بتوان آن را با پیام مهمی که در حال انتقال است هماهنگ کرد.

یک نکته روشن راجع به موسیقی این است که قابلیت این را دارد که بیشتر در ذهن شنونده باقی بماند. زمانی که یک پیام در داخل موسیقی جایگذاری می شود، مدت زیادی در ذهن شنونده می‌چرخد و حتی ممکن است آن را بخواند.jingle به شعارهای تبلیغاتی گفته می‌شود که بوسیله آهنگ‌ منتقل می شوند، هرچند در سال‌های اخیر استفاده از jingle ها کاهش پیدا کرده است ولی کماکان استفاده هوشمندانه از آن‌ها می‌تواند باعث موفقیت یک کمپین تبلیغاتی شود.
ترکیب پیام‌های تبلیغی با موسیقی منجر به انتقال بخش‌های احساسی و منطقی به شنونده می شود. گوینده حقایق منطقی را می‌گوید و موسیقی احساس را منتقل می کند. همچنین موسیقی ابزار فوق‌العاده‌ای برای هدف قرار دادن قشر خاصی از جامعه است، با توجه به علاقه برخی به سبک یا خواننده خاص، به راحتی می‌توان محصول مرتبط به آن‌ها را با چنین موسیقی‌ای برایشان به نمایش گذاشت.

تحقیقات بسیاری در زمینه تاثیرگذاری موسیقی در پیام تبلیغاتی انجام شده است. در یکی از این تحقیق‌ها، موسیقی بعنوان یاری دهنده انتقال مفهوم شناخته شده. موسیقی قادر است، تبلیغات را قابل فهم‌تر کند.
اغلب تحقیقات نشان می‌دهند که اگر مفهوم موجود در پیام با سبک و نوع موسیقی استفاده شده در آن هماهنگ باشد، تصویر مثبتی از برند در ذهن ایجاد خواهد شد، همچنین ممکن است برعکس این اتفاق نیز برای یک برند بیافتد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *