چطور از یک شخص مشهور ( محبوب و معروف ) درخواست کنیم

  • همه آن چه توسط این فرد نوشته شده است را بخوانید. اطلاعات بیشتر در مورد کار و احساسات او به دست آورید. وب سایت یا وبلاگ او را اغلب چک کنید، برای خبرنامه ثبت نام کنید، صفحه فیس بوک او را لایک کنید، و در توییتر او را دنبال کنید.

 

یک استراتژی شبکه سازی هوشمند این است که با چند فرد مشهور ملاقات و با آن ها ارتباط برقرار کند. این افراد به طور بالقوه می توانند متحدان قدرتمندی برای کسب و کار شما باشند.

 

 

 

موفقیت، ارتباطات و شهرت آن ها می تواند به رشد کسب و کار شما و رسیدن به اهداف شخصی و حرفه ای تان کمک کند.
قبل از اینکه اولین کتاب من، کلاس کسب و کار: ملزومات لازم برای موفقیت در کار، منتشر شود، من نیاز به تهیه تاییدیه و توصیه برای کتابم داشتم. من، Jack Valenti، رئیس سابق انجمن فیلم امریکا را تحسین می کنم. همانطور که من در نظر گرفته بودم که من از چه کسی باید خواهش کنم، در روزنامه متوجه شدم که آقای Valenti در غرب پالم بیچ حضور دارد تا در یک ضیافت ناهار موسسه خیریه صحبت کند.

متوجه شدم که این فرصتی برای من است تا از ایشان برای حمایت کتاب خودم خواهش کنم. هر چند قیمت بلیط برای من در آن زمان گران بود ولی بلیت را برای شرکت در مراسم رزرو کردم. برای این که اطمینان پیدا کنم که من حاضر و آماده هستم، زودتر وارد مراسم شدم . برای داشتن بهترین شانس برای ملاقات با آقای Valenti و دادن یک کپی از مقاله ام به او، به دنبال کسی می گشتم که بتواند من را به او معرفی کند.

پس از برداشتن برچسب نامم، به هماهنگ کننده این رویداد نزدیک شدم. “آیا ممکن است لطف کنید و من را به آقای Valenti معرفی کنید؟”

اگر چه من ارتباط مشترکی با آقای Valenti در آن زمان نداشتم، هماهنگ کننده برنامه نقش “ارتباط دهنده” را ایفا کرد.
او پیشنهاد کرد که من به او و آقای Valenti نزدیک شوم به محض اینکه آن ها وارد اتاق شدند. به جای در نظر گرفتن جایم، من در نزدیکی درب منتظر ماندم تا این فرصت من از دست نرود. هنگامی که آقای Valenti با هماهنگ کننده قبل از شروع ناهار وارد شد، من به آنها نزدیک شدم. هماهنگ کننده من را معرفی کرد و من توانستم یک کپی از مقاله خود را به او بدهم.
چند هفته پس از این رویداد، یک ایمیل دریافت کردم. در مدت چند دقیقه، من اولین موافقت رسمی برای توصیه کتابم را از کسی که خود به شدت تحسین می کردم، دریافت کردم.
اگر می خواهید درخواستی از یک شخص مهم داشته باشید، این نکات را به خاطر بسپارید.

[vip-members]

تحقیقات خود را انجام دهید

همه آن چه توسط این فرد نوشته شده است را بخوانید. اطلاعات بیشتر در مورد کار و احساسات او به دست آورید. وب سایت یا وبلاگ او را اغلب چک کنید، برای خبرنامه ثبت نام کنید، صفحه فیس بوک او را لایک کنید، و در توییتر او را دنبال کنید.

روند را با عجله دنبال نکنید

اگر می خواهید یک رابطه با یک فرد مشهور را پرورش دهید، کمک یا درخواست های خود را قبل از موعد مقرر مطرح نکنید. بهترین راه برای دیدار با یک فرد بسیار مهم از طریق ارتباط دیگر و یا ارجاع است. یک معرفی شخصی، شما را مطمئن می کند که درخواست شما مورد بررسی قرار گرفته است – کسی که شما را می شناسد و به شما در حال حاضر اعتماد دارد.

مکاتبات را به درستی و با دقت کامل انجام دهید

در هر نامه و یا ایمیل، مطمئن شوید که نام گیرنده از نظر املایی صحیح باشد. اگر شما نام او را در کنار نام های دیگر به کار ببرید، آن به سادگی شما مشخص است که درخواست شما به یک لیست از افراد فرستاده شده است و بعید است که شما پاسخی دریافت کنید. تحسین و احترام خود را با شخصی کردن پیام، نمایش دهید.

یک یادآوری کوچک به آن اضافه کنید

افراد برجسته بسیار درگیر هستند و با افراد زیادی هر روزه ملاقات می کنند. تصور نکنید که فرد شما را به یاد داشته باشد. در عوض، به طور خلاصه به فرد چگونگی ملاقات شما با او را یاد آور شوید و یا از یک فرد آشنای مشترک نام ببرید.

کار او را بزرگ جلوه دهید

چه زمانی شما چیزی را برای کسی انجام می دهید، زمانی که آنها تمایل بیشتری به کمک کردن به شما داشته باشند. اگر شما آخرین کتاب او را خوانده و یا یکی از محصولات او را خریداری کرده اید، آن را ذکر کنید. اگر کار و یا مشاوره او تفاوتی را در زندگی شما به وجود آورده است، به او بگویید.

خاص باشید

زمانی که شما درخواستی از یک شخص بسیار مهم دارید، مطمئن شوید که درخواست شما روشن است. به او تمام حقایق و اطلاعات مربوطه را بدهید. به او در یک پیام مختصر بگویید که دقیقا از او چه می خواهید که برای شما انجام دهد. اگر این کار را نکنید، ممکن است پاسخی دریافت نکنید.

یک مهلت نهایی تعیین کنید

این ایده خوبی است که به یک فرد بسیار مهم زمان کافی برای تکمیل درخواست شما بدهید. اگر درخواست شما از لحاظ زمانی اهمیت دارد، و یا شما بلافاصله نیاز به پاسخ دارید، اجازه دهید که او این موارد را بداند. به این فرد مهلت نهایی مشخص بدهید. در غیر این صورت، شما ممکن است یک فرصت را از دست بدهید.

یک پیام تشکر به او ارسال کنید

حتی اگر پاسخ منفی دریافت کردید، یک ایمیل ارسال کنید و یا بهتر از آن، پیام دست نوشته ای برای تشکر از او برای زمان اختصاص داده شده و تلاش صورت گرفته بفرستید. اجازه دهید که او متوجه باشد که شما از پاسخ او قدردانی می کنید. اگر مشاوره و یا اقدامات او مفید بوده است، توضیح دهید که چگونه وضعیت شما تغییر کرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *