آموزش پخت کسرول سبزیجات غذای گیاهخواران

آموزش پخت کسرول سبزیجات غذای گیاهخواران

آموزش پخت کسرول سبزیجات غذای گیاهخواران

در مطلب زیر یک غذای بسیار خوشمزه ویژه افراد رژیمی و کسانیکه گیاهخوار هستند قرار داده ایم این غذا بسیار خوشمزه و کم کالری می باشد امیدوارم دوست داشته باشید.این غذا کسرول سبزیجات نام دارد

ادامه خواندن آموزش پخت کسرول سبزیجات غذای گیاهخواران

طرز تهیه کوکوی اسفناج ویژه افراد مبتلا به دیابت

طرز تهیه کوکوی اسفناج ویژه افراد مبتلا به دیابت

طرز تهیه کوکوی اسفناج ویژه افراد مبتلا به دیابت

با نزدیک شدن به ماه رمضان میتوانید برای وعده افطار افراد مبتلا به دیابت این کوکوی اسفناج رژیمی را تهیه کنید امیدواریم که از تهیه این کوکوی بسیار خوشمزه لذت کافی را ببرید.

ادامه خواندن طرز تهیه کوکوی اسفناج ویژه افراد مبتلا به دیابت

طرز تهیه خورش آلو اسفناج ویژه گیاهخواران

طرز تهیه خورش آلو اسفناج ویژه گیاهخواران

طرز تهیه خورش آلو اسفناج ویژه گیاهخواران

مطلب زیر حاوی یکی از خورش های بسیار خوشمزه گیاهی می باشد این خورش آلو اسفناج گیاهیست و ویژه افراد گیاهخوار می باشد امیدوارم که از مطلب زیر استفاده کافی را ببرید.

ادامه خواندن طرز تهیه خورش آلو اسفناج ویژه گیاهخواران

همیشه اسفناج بخوریم

 

 

  • یکی از غذاهای خوشمزه‌ای که با اسفناج تهیه می‌شود، خورش آلو اسفناج است که البته طرفداران زیادی هم دارد. برای تهیه این خورش باید اول پیاز را خلالی خرد کرده و در روغن سرخ کنید تا کاملاً طلایی رنگ شود. سپس گوشت یا مرغ را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید

یکی از سبزی‌های بسیار مفید توصیه شده برای هر سنی، اسفناج است که گفنه می‌شود از ایران به سایر نقاط جهان رفته و سرشار از ویتامین، پتاسیم و آهن است.

یکی از برترین مزیتهای اسفناج مبارزه با رادیکال‌های آزاد است که باعث بروز سرطان می‌شودد. برخی غذاها و مزایای دیگر آن را در ادامه بخوانید.

اسفناج برای رفع ورم ریه و روده هم موثر است. آن را هم با ماست و به‌ عنوان پیش غذا می‌خورند، هم با آن خورش و پلو طبخ می‌کنند؛ اما آنچه مهم است این‌که تا می‌توانید باید از فریزر کردن اسفناج خودداری کنید و آن را تازه بخورید.

استفاده از اسفناج در چند غذا

خورش آلو اسفناج

یکی از غذاهای خوشمزه‌ای که با اسفناج تهیه می‌شود، خورش آلو اسفناج است که البته طرفداران زیادی هم دارد. برای تهیه این خورش باید اول پیاز را خلالی خرد کرده و در روغن سرخ کنید تا کاملاً طلایی رنگ شود. سپس گوشت یا مرغ را به پیازها اضافه کنید و تفت دهید. بعد مقداری آب داخل مواد بریزید تا گوشت خوب بپزد. اسفناج‌ها را نیز بعد از شستن و خردکردن همراه مقداری روغن کمی سرخ کنید.

اسفناج سرخ‌شده را همراه تعدادی آلوی خیس شده، درون خورش بریزید. بعد از نیم ساعت غذا آماده است و می‌توانید آن را نوش‌جان کنید.

کوفته‌ریزه با اسفناج

برای تهیه این غذا اول مقداری لپه را درون آب بپزید، وقتی خوب پخت و آبش کم شد، آن را کنار گذاشته، مقداری گوشت چرخ کرده را با نمک و فلفل خوب ورز دهید بعد به صورت کوفته‌‌های ریز درآورده و درون روغن سرخ کنید. اسفناج را هم که خوب شسته و خرد کرده‌اید اضافه کنید و کمی تفت دهید.

مقداری آرد برنج را با ‌آبغوره خوب مخلوط کنید، این مخلوط را همراه با مقداری آب به مواد اضافه کنید سپس لپه‌های پخته را هم اضافه کرده و بگذارید تا بجوشد و خورش به روغن بیفتد و خوب بپزد.

خوراک سیب‌زمینی – اسفناج

دو عدد پیاز را خلالی کرده، سرخ کنید. نیم کیلو اسفناج را که قبلاً پخته‌اید و آبش را گرفته‌اید به پیاز اضافه کرده و تفت دهید. تعدادی سیب‌زمینی را بپزید و بعد از این‌که سرد شد، همراه با نمک و فلفل له‌کنید.

ته ظرف پیرکسی را کمی چرب کنید و نیمی از سیب‌زمینی‌ها را ته ظرف بگذارید. حالا اسفناج‌ها را روی این لایه سیب‌زمینی پهن کنید و بقیه سیب‌زمینی‌ها را روی اسفناج‌ها ریخته و مقداری هم پنیر پیتزا روی آن رنده کنید. غذا را به مدت 15 دقیقه درون فر قرار دهید و وقتی پنیر پیتزا طلایی شد از فر بیرون بیاورید. غذایتان آماده است.

بورانی اسفناج

برای تهیه بورانی اول اسفناج را خوب شسته و درون آبکش بریزید تا آب آن گرفته شود. سپس اسفناج‌ها را درون ظرفی ریخته و بگذارید با حرارت کم بپزد و آب آن گرفته شود. در آخر اسفناج‌ها را له کنید و با مقداری نمک و یک حبه سیر له‌شده درون ماست بریزید و میل نمایید؛ البته می‌توانید اسفناج را بعد از شستن و خشک‌کردن با چاقو ریزکرده و به صورت خام درون ماست بریزید.

نرگسی، غذایی تمام ایرانی

مثل همه غذاهای دیگر که با اسفناج پخته می‌شود، ابتدا اسفناج را شسته و با قدری آب در قابلمه می‌ریزیم و روی شعله می‌گذاریم تا بپزد، اما باید حواسمان باشد هم له نشود، هم رنگش تغییر نکند.

در یک ظرف دیگر مقداری کره یا روغن را آب کرده و سپس اسفناج پخته که آبش را گرفته‌ایم روی‌ کره (یا روغن) داغ می‌ریزیم. آن را کمی تفت می‌دهیم و سپس چند عدد تخم‌مرغ (بنا به میزان اسفناج‌ها و ذائقه خودمان) روی اسفناج‌ها می‌شکنیم. بهتر است با نوک قاشق فضایی برای تخم‌مرغ‌ها باز کنیم تا زودتر ببندند.

قدری نمک و فلفل که به این مخلوط اضافه کنیم، غذای ایرانی ما آماده خوردن است. البته بعضی‌ها هم اسفناج را با پیاز تفت می‌دهند.

آموزش درست کردن ته چین اسفناج

اسفناج یک سبزی پرخاصیت می باشد در این جا به آموزش درست کردن ته چین اسفناج می پردازیم همراه ما باشید

 

آموزش درست کردن ته چین اسفناج

گوشت گوسفند کثیر الغذا بوده و به سرعت هضم می شود . تولید کننده خون صالح ، تقویت کننده بدن و چاق کننده می باشد. تخم مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین ها و املاح ضروری است و می تواند به عنوان یک ماده غذایی مهم در برنامه غذایی افراد وجود داشته باشد.یک عدد تخم مرغ متوسط ۷۶ کیلوکالری انرژی دارد.پروتئین تخم مرغ دارای تمامی اسیدآمینه های ضروری برای سلامتی بدن می باشد. دانۀ برنج دارای مواد غذایی است که تحریکات احشا و درون معده ر اآرام می سازد. برنج نظیر سایر دانه ها منبع غنی از مهار کننده های پروتئاز است که در به تاخیر انداختن رشد سرطان بسیار موثر می باشد. اسفناج مدر، ملین، زود هضم و دفع کننده صفرا بوده، جهت رفع التهاب و تشنگی تب های گرم، بیماری های ریه مفید است. پیاز خاصیت میکروب کشی و ضدعفونی کنندگی دارد. زعفران به هیچ وجه غلظت را تغییر نخواهد داد، بلکه آنرا در حال خشکی نگه می دارد .عفونت را می زداید، دیده را جلا می دهد و اشک ریزی را منع کند . همچنین شادی افزا و توانبخش قلب است.

برنج آبکشی و ماست سرد هستند ولی زعفران، ادویه جات و فلفل، سیر، پیاز ،گوشت و اسفناج همگی گرم هستند. تخم مرغ هم گرمه هم سرد.

  1. گوشت را به اندازه دلخواهتان خرد کنید و با ادویه و کره کمی تفت دهید و بگذارید بپزد.
  2. اسنفاج خرد کرده و در پیاز و روغن سرخ کنید و بگذارید خنک شود و ماست را با اسفناج و پیاز مخلوط کرده ادویه مابقی مواد را بریزید بعد تخم مرغ را هم ریخته و تمام مواد را بهم بزنید.
  3. تهِ دیگ را روغن بریزید و نصف چاقو را با مواد سس مخلوط کنید و بعد روی آن را به طور مساوی برنج و مخلوط اسفناج و گوشت بریزید این کار را ادامه داده تا مواد تمام شود. سپس برنج را بگذارید تا دم بکشد. ته دیگ این پلو خیلی خوش طعم و خوش بو می شود.

طرز تهیه کیک اسفناج

اسفناج یک سبزی پرخاصیت هست در این جا به شما دوستان به آموزش درست کیک اسفناج در ادامه مطلب .

 

آموزش درست کیک اسفناج ، مواد لازم :

تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ لیوان
روغن مایع ۱ لیوان
آب ولرم ۱ لیوان
بکینگ پودر ۱ پاکت
وانیل  ۱ پاکت
آرد به مقدار لازم
اسفناج ۸-۱۰ برگ
آموزش درست کیک اسفناج :
درکاسه  تخم مرغ ها, شکر ریخته با میکسر  هم میزنیم سپس روغن مایع و آب ولرم می ریزیم و دوباره مخلوط میکنیم مخلوط آرد و بکینگ پودر و وانیل را ریخته  و به هم زدن ادامه می دهیم در یک ظرف دیگر اسفناجها را ریخته رویش  ۱ استکان آب ریخته با بلندر پوره می کنیم  به  نصف این خمیر پوره اسفناح ریخته ودوباره مخلوط میکنیم  اگر فوامش غلظت نداشت و آبکی بود کمی آرد می ریزیم حالا در ظرف پیرکس چرب شده وسطش اول خمیر ساده بعد اسفناج دار را می ریزیم  از هرکدام یک ملاقه در فر ۲۰۰ درجه از قبل گرم شده می پزیم  از فر در آورده و میگذاریم ولرم شود سپس برش می زنیم

 

طرز تهیه خوراک بلغور و اسفناج

بلغور یک ماده غذایی بسیار خوشمزه هست در این جا به شما آموزش درست کردن خوراک بلغور و اسفناج یاد می دهیم .

آموزش درست کردن خوراک بلغور و اسفناج ، مواد لازم:
اسفناج ۵۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد
بلغور ۳ قاشق
روغن زیتون ۲ قاشق
رب نصف قاشق
نمک

 

آموزش درست کردن خوراک بلغور و اسفناج :
اسفناجها را شسته و سپس خرد میکنیم  اکنون در یک قابلمه  روغن زیتون ریخته رویش پیاز ریز خردشده ریخته و ۱ دقیقه تفت می دهیم  سپس رب ریخته یک دقیقه دیگر تفت می دهیم سپس اسفناجها را می ریزیم یک دقیقه دیگر تفت می دهیم  رویش بلغور, نمک, و مقداری آب بحدی که  روی اسفناجها را بگیرد یکی دو بار مخلوط کرده درب قابلمه را گذاشته و در حرارت کم بمدت ۲۰ دقیقه بپزد

آموزش درست کردن لازانیا اسفناج

یک لازانیا گیاهی را در این جا به شما یاد می دهیم بخوانید در ادامه آموزش درست کردن لازانیا اسفناج .

 

 

تا بحال لازانیای اسفناج خورده اید این غذای خوشمزه و رژیمی برای افراد گیاهخوار بهترین انتخاب به شمار می رود اگر می خواهید یک غذای سالم برای اعضای خانواده تهیه کنید بهتر است به این بخش نگاهی بیندازید این غذای کاملا گیاهی برای کسانی که قصد لاغری و کاهش وزن دارند انتخابی مناسب است با ما در ادامه مطلب همراه باشید .
گپ تجربه يك پيام رسان متفاوتهایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
 مقدار زیادی اسفناج تازه، قارچ پر مزه، سس گوجه فرنگی رقیق و چند نوع پنیر می توانند یک لازانیای واقعاً خوشمزه برای شما به ارمغان بیاورند. این لازانیا تا روز بعد هم به خوبی می ماند. حتی شاید مزه اش بهتر هم بشود. برای اینکه کارمان راحت تر بشود، از خمیر لازانیای بدون نیاز به جوشاندن استفاده می کنیم. ابتدا کمی در مورد استفاده از آنها بدبین بودیم ولی در نهایت حسابی از راحتی کار با آنها و بافت نهایی خمیر خوشمان آمد.

آموزش درست کردن لازانیا اسفناج ، مواد لازم:

  • ورقه لازانیا (آماده و بدون نیاز به جوشاندن – یا نوع معمولی که طبق دستور بسته آماده شد) ۱۲ عدد
  • سس مارینارا ۳ فنجان – ۶۸۰ گرم
  • فلفل سیاه (تازه آسیاب شده) ۱/۴ قاشق چایخوری
  • تخم مرغ (زده شده)  ۲ عدد بزرگ
  • پنیر ریکوتا (یا پنیر کاتیج) ۲ فنجان – ۴۲۵ گرم
  • نمک ۳/۴ قاشق چایخوری- یا طبق ذائقه
  • برگ اسفناج (تازه) ۳۴۰ گرم
  • قارچ (قارچ قهوه ای. خرد شده)  ۲ و نیم فنجان – ۲۲۵ گرم
  • سیر (ریز خرد شده) ۱ حبه
  • پیاز (ریز نگینی خرد شده) ۱ عدد متوسط – ۷۰ گرم یا ۳/۴ فنجتم
  • روغن زیتون ۲ قاشق سوپخوری
  • پنیر پارمزان (رنده شده) ۱ فنجان – ۸۵ گرم
  • پنیر موزارلا (رنده شده) ۲ فنجان – ۲۲۵ گرم
 
 
آموزش درست کردن لازانیا اسفناج :
۱. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتی گراد) گرم کنید. کف یک ظرف مناسب فر به اندازه ی ۳۲ در ۲۲ سانتی متر را کمی با روغن چرب کنید.
۲. سبزیجات را بپزید: روغن زیتون را در یک تابه ی بزرگ گود روی حرارت متوسط داغ کنید. پیاز و قارچ را اضافه کنید و به مدت ۱۰ دقیقه بپزید. گاهی هم بزنید تا پیاز ها مات شوند.
۳. سیر، برگ اسفناج و ۱/۴ قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید و بگذارید بپزد. هر موقع لازم بود هم بزنید. آنقدر بپزید تا اسفناج به رنگ سبز روشن در بیاید و حالت پلاسیده پیدا کند. نگران مقدار اسفناج نباشید، شاید الآن به نظر زیاد بیاید اما وقتی می پزد تا حد زیادی جمع می شود. بسته به سایز تابه، شاید لازم باشد اسفناج ها را در چند نوبت اضافه کنید.
۴. لایه ی پنیر را آماده کنید: پنیر ریکوتا (یا پنیر کاتیج) را با تخم مرغ و نصف قاشق چایخوری نمک و فلفل در یک کاسه ی متوسط مخلوط کنید. هم بزنید تا خوب ترکیب شوند.
۵. لازانیا را بچینید: یک فنجان سس مارینارا کف ظرف فر بریزید. سه تکه خمیر را از طول کنار هم طوری بچینید که کف ظرف را پوشش بدهند.

۶. نیمی از مخلوط پنیر ریکوتا را روی خمیر ها بپاشید. یک سوم پنیر پارمزان و یک سوم پنیر پارمزان را هم روی آن بپاشید. نیمی از مخلوط اسفناج را اضافه کنید و نصف فنجان سس مارینارا روی آن بریزید.

۷. لایه ی دوم خمیر را بچینید و همان کارها را با پنیر باقیمانده، اسفناج و نصف فنجان سس مارینارا تکرار کنید. در نهایت لایه ی سوم خمیر را روی مواد بچینید و سس و پنیر پارمزان و موزارلای باقیمانده را روی آن بریزید.

۸. لازانیا را بپزید: روی لازانیا را با مقداری فاصله با فویل آلومینیومی بپوشانید و ۳۰ دقیقه در فر بپزید. سپس روی آن را باز کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر تا پنیر پف کند و لبه های آن قهوه ای شود در فر بپزید. برای اینکه لایه ی پنیری قهوه ای طلایی شود، لازانیا را با در باز به مدت ۱ تا ۲ دقیقه مستقیم زیر حرارت قرار دهید.
نکته ، آموزش درست کردن لازانیا اسفناج :
قارچ قهوه ای (کریمینی): معمولاً قارچ قهوه ای در فروشگاه ها کنار قارچ دکمه ای قرار دارد. شاید کمی گرانتر باشد اما اگر به طعم اهمیت می دهید واقعاً به این اضافه بها می ارزد. اگر نتوانستید قارچ قهوه ای پیدا کنید از ترکیب قارچ پرتبلا و نوع دیگری قارچ معطر استفاده کنید یا در نهایت همان قارچ های سفید دکمه ای را به کار ببرید.
اسفناج تازه یا اسفناج یخ زده: ما واقعاً ترجیح می دهیم برای این غذا از اسفناج تازه استفاده کنیم اما شما می توانید آن را با اسفناج یخ زده جایگزین کنید. برای این کار یک بسته ی ۳۰۰ گرمی اسفناج یخ زده را یخ زدایی کنید سپس آن را بچلانید تا آب نداشته باشد و بعد در دستور غذایی که برایتان آماده کرده ایم به جای اسفناج تازه استفاده کنید.