چه ارتباطی بین فروش و تکنولوژی وجود دارد

 

  • وبلاگ ها کامل ترین و بهترین ژورنال های آنلاین برای حفظ و نگهداری مشتریان شما هستند که با نکات تغذیه ای، آموزشی و بهداشتی به روز می شوند. همچنین وبلاگ ها ابزاری قدرتمند برای بهینه سازی موتور جستجو و جذب مشتریان جدید می باشند.

امروزه چه کاری انجام می دهید تا بهتر و متفاوت تر از رقبای خود دیده شوید؟! چطور مشتریان جدید را پیدا کرده و جذب می کنید؟! اگر هم کار خاصی انجام نمی دهید که شما را از رقبا متمایز کند، در حال از دست دادن بخش عظیمی از پتانسیل تجاری خود هستید.
یکی از آسان ترین روش های متفاوت بودن باشگاه مشتریان، این است که تکنولوژی و رسانه های اجتماعی را بپذیرید و از آنها به بهترین شکل استفاده کنید. این کار بسیار ساده است و علاوه بر آن در زمان و پول شما نیز صرفه جویی می شود. نگاهی داریم به آخرین دستاوردهای تکنولوژی و کارهایی که می توانند برای ما انجام دهند؛

ضبط دیجیتالی (Digital Recording)
امروزه در ابعاد خیلی کوچک نیز موجود است و قابلیت ضبط و ذخیره سازی تا 44 ساعت را دارد. اولین قرار ملاقاتی که مدیر فروش شما با مشتری بالقوه دارد را می توانید ضبط کرده و یادداشت هایی در آن دیکته کنید، سپس آن را به کامپیوتر منتقل کرده و فایل صوتی آن را دانلود نمایید. با این کار، فایل های ضبط شده شما در پوشه ای نگهداری شده و برخی اطلاعات جزئی اما مهم مشتری شما از قبیل نام، علایق شخصی، سرگرمی ها و ورزش های مورد علاقه در آن ذخیره می شود این اطلاعات زیربنای تحکیم ارتباط شما با مشتریان است. هرچه شما اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود داشته باشید و ارتباط بهتری بتوانید با آنها برقرار نمایید، آنها نیز بیشتر تمایل دارند که عضو باشگاه شما باقی بمانند.
از ضبط دیجیتالی خود می توانید برای ضبط گواهینامه ها، افتخارات و جوایز مشتریان نیز استفاده کنید و آنها را روی صفحه وب سایت خود به نمایش بگذارید. با افراد معروف و صاحب نام در مورد مدیریت و کارآفرینی مصاحبه انجام دهید و آنها را با مشتریان فعلی خود روی صفحه وب سایت به اشتراک بگذارید.
می توانید حتی نکات مفید در مورد مطالب مختلف را ضبط کرده و آن را برای مشتریان خود هر ماه در قالب یک خبرنامه ایمیل کنید.

مجله الکترونیکی (Ezines)
تعداد 10 برنامه لمسی برای مشتریان فعلی خود ایجاد کرده و آنها را توسعه دهید. (حداقل 10 بار در سال با آنها ارتباط برقرار نمایید). یک مجله الکترونیکی یا خبرنامه آنلاین بسیار تأثیرگذار است. همچنین می توانید به این خبرنامه نکات و مطالب مفید آموزشی، بهداشتی، مصاحبه های صوتی و تصاویر ویدئویی نیز اضافه نمایید.


بازاریابی با استفاده از مقالات (Marketing with Articles)

ساده ترین و کم هزینه ترین روش برای دستیابی، ایجاد و شهرت برند و جذب مشتریان جدید، بازاریابی با استفاده از مقالات است. ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم و همه به دنبال اطلاعات رایگان در اینترنت هستند. شما تا چه حد اطلاعات رایگان روی وب سایت خود قرار داده اید تا مشتریان بالقوه ای را جذب کنید که در مرحله بررسی و ارزیابی هستند که عضو کدام باشگاه شوند؟!

وب سایت ها (Websites)
وب سایت شما تأثیرگذارترین ابزار بازاریابی است. محتویات وب سایت شما باید شامل تصاویر، مقالات، نکته ها، راهنمایی ها، و همچنین فرم عضویت خبرنامه باشد. می توانید برای تشویق و ترغیب آنها به عضویت در خبرنامه، یک فایل کتاب الکترونیکی (EBook) قابل دانلود که شامل روش های حرفه ای کاهش وزن است، به مشتریان پیشنهاد دهید.

وبلاگ ها (weblogs)
وبلاگ ها کامل ترین و بهترین ژورنال های آنلاین برای حفظ و نگهداری مشتریان شما هستند که با نکات تغذیه ای، آموزشی و بهداشتی به روز می شوند. همچنین وبلاگ ها ابزاری قدرتمند برای بهینه سازی موتور جستجو و جذب مشتریان جدید می باشند.

رسانه های اجتماعی (Social Media)
یوتیوب (YouTube):
دومین و بزرگترین موتور جستجو و نقطه شروع بسیاری از مشتریان بالقوه است که در جستجوی نکته های مفید و متفاوت هستند. لازم است یک کانال یوتیوب داشته باشید و آن را بعد از یک واژه جستجو نامگذاری کنید و باید آن را به طور مداوم با تصاویر ویدئویی جدید به روز رسانی نمایید.
مدت زمان تصاویر نباید بیش از 2 دقیقه طول بکشد و باید یک فراخوان عملی نیز ضمیمه آن باشد؛ مثلاً “فرم عضویت خبرنامه” یا “دانلود فرم آنلاین درخواست عضویت”.
LinkedIn:
ابزار فراخوان جدید تجاری است. با تکمیل دقیق پروفایل خود و پیوستن به گروه های مناسب، ابزار عالی و خارق العاده ای برای به اشتراک گذاشتن تخصص هایتان و جذب مشتریان جدید در اختیار دارید.
فیس بوک (FaceBook):
روشی تأثیرگذار برای به اشتراک گذاری مطالب و به طور ویروسی منتشر کردن آنهاست. به وسیله ارتباط برقرار کردن از طریق YouTube، LinkdIn، Facebook و Twitter باشگاه مشتریان شما می تواند مخاطبین جهانی داشته باشد. جایی که نه تنها جذب مشتریان جدید خواهید داشت بلکه قادر به فروش کتابهای الکترونیکی و محصولات خود در سرتاسر جهان نیز می باشید.
توییتر (Twitter):
ابزاری قدرتمند و بسیار عالی برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه است. از توییتر می توان به عنوان ابزاری برای شناسایی فرصت های جدید استفاده کرد. دنیای جدید همراه شده با اشتراک گذاری اطلاعات و عضو شدن در شبکه های اجتماعی، پس نیاز است که ما نیز از تمام فرصت های موجود که این رسانه های اجتماعی ارائه می دهند، به بهترین شکل استفاده کنیم.

با بررسی و تحلیل رقبای خود این سه سوال را از خود بپرسید:
1) چه کاری انجام می دهیم که در مقایسه با رقبا بهترین هستیم؟
2) چه کاری انجام می دهیم که در مقایسه با رقبا متفاوت و متمایز هستیم؟
3) چطور می توانیم فرصت های جدید برای جذب مشتریان جدید خلق کنیم؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *