سوالات مهم در بازاریابی محتوا

 

 

  • بسیاری از بازاریابان ارشد از تلاش های بی ثمر شرکت خود با خبر نیستند! برای این که واقعاً بفهمید چه شیوه ای کارساز است و چه شیوه ای نه، باید با هر محتوایی که شرکت شما در حال تولید و انتشار آن است درگیر شوید. حداقل تا زمانی که بتوانید یک شاخص روشن از راستای تولید محتوا برای خود معیین کنید.

بازاریابی محتوا موضوع مهم و قدیمی در حوزه بازاریابی است که با توسعه رسانه های دیجیتال شکل تازه ای به خود گرفته است. آیا شما بعنوان یک کسب و کار موفق بازاریابی محتوا را جدی گرفته اید و استراتژی مشخصی برای پیشبرد آن دارید؟ این 9 سوال در طراحی یک استراتژی بازاریابی محتوا به شما کمک می کنند.

 1) اهداف شما چه هستند؟ آیا آنها را یادداشت کرده اید؟
واقعیت این است که بسیاری از کسب و کار ها ایده ی مشخصی از الگویی که برای بازاریابی محتوایی انتخاب کرده اند ندارند. یا حتی بد تر، تا حال به هدف محتوایی که تولید می کنند فکر نکرده اند.2) استراتژی شما در بازاریابی محتوا چه تاثیری بر تصویر کلی کسب و کار شما دارد؟
نقش محتوایی که تولید می کنید در پیشرفت مجموعه شما چیست؟ماموریت بازاریابی محتوا را کنار تصویر کسب و کار شرکت تان بگذارید. ارتباط اهداف محتوا و بخش های مختلف کسب و کارتان را مشخص کنید. اگر این دو مطابقت نداشته باشند و نتوانید ارتباطات مناسبی را پیدا کنید، در واقع مشکل کار همین جاست.

3) آیا محتوای شما به مخاطبانش در راستای بهبود کاری که میکنند کمک می کند؟
این سوال را باید مداوم از خود بپرسید. اگر محتوای شما واقعاً تاثیری بر مخاطبان شما نمی گذارد پس چرا آن را تولید می کنید؟

4) هر محتوایی که در مجموعه شما تولید می شود را می خوانید؟
بسیاری از بازاریابان ارشد از تلاش های بی ثمر شرکت خود با خبر نیستند! برای این که واقعاً بفهمید چه شیوه ای کارساز است و چه شیوه ای نه، باید با هر محتوایی که شرکت شما در حال تولید و انتشار آن است درگیر شوید. حداقل تا زمانی که بتوانید یک شاخص روشن از راستای تولید محتوا برای خود معیین کنید.

5) آیا محتوایی که منتشر می کنید صریح و روشن است؟
آیا به صورت موثری در حال تولید محتوای با ارزش هستید یا صرفا چیزی را که باید با ارزش تلقی شود توضیح می دهید؟! اگر در مقابل هر آن چه بر کار شما تاثیر میگذارد نایستید تفاوت شما با رقبایتان چه خواهد بود؟شما باید ارزش های متمایز کننده ای با حقیقتا متمایز بودن تولید کنید. در اغلب مواقع کافی است لوگوی خود را بردارید و به جای آن لگوی رقیب خود را در محتوای تولید شده به کار ببرید و کسی قادر نخواهد بود تفاوتی را در ارزش محتوای تولید شده احساس کند.

6) آیا از رسانه هایی که حوزه کاری شما را پوشش می دهند موفق تر عمل می کنید؟
این سوال مهمی است که باید ازخود بپرسید: آیا می توانید نسبت به رسانه های ماهر و تخصص یافته، اطلاعات ارزشمند تری تولید کنید یا به شیوه موثر تری آن ها را انتشار دهید؟ هر چه را که فکر می کنید نمی توانید انجام دهید دور بریزید! یک گروه باتجربه تشکیل دهید تا درباره مزیت های پوشش دادن صنعت خود بحث کنید. احتمالا نتایج بدست آمده شما را شگفت زده خواهد کرد.

7) آیا بازاریابان خود را برای گفتن داستان های بهتر آموزش می دهید؟
آیا برنامه آموزشی مناسبی دارید تا دیدگاه شرکت تان از محتوا و کیفیت پیش بینی شده آن را با کل تیم بازاریابی ارتباط دهد؟ اگر نه، آن ها چگونه خواهند دانست که نتیجه خوبی دارند یا نه؟ یا این که چه قسمت هایی را باید بهبود بخشند؟

8) آیا کارکنان خود را برای گفتن داستان های بهتر آموزش می دهید؟
جمع کردن همه کارمندان قسمت های مختلف شرکت و این که از آنها بخواهیم در روند تولید محتوا شرکت داشته باشند چالشی بزرگ است. اگر بدون آموزش رسمی ار آنها بخواهید در این کار شرکت داشته باشند، تنها آنها را به سوی شکست و تنش قطعی سوق داده اید.

9) آیا وسیله توسعه مناسبی برای تشریح تصویر بازاریابی محتوا در شرکت تان تدارک دیده اید؟
آیا بازاریابان شما در فیلد های مختلف ازجمله بازاریابی محتوایی و همچنان اعضای تیم فروش همگی متوجه هستند که در حال انجام چه کاری هستند؟ احتمالا نه! پس ضروریست که وسیله ای فراهم کنید تا مطمئن باشید همه اعضا با دستور العمل و هدف مشترکی کار می کنند.
ممکن است پاسخ همه این سوال ها را حالا نداشته باشید اما به هر حال باید پیدایشان کنید.هرچند وقت یکبار باید این سوالات را با تیم خود مرور کنید و به روند پیشرفت کار توجه داشته باشید.

چه سوال های دیگری به ذهن تان میرسد که فکر می کنید بازاریابان محتوا باید به آنها توجه کنند؟

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *