سرطانزا بودن ته دیگ

images

  • حرارت ‌ديدن زياد، بافت ماده غذايي را به‌شدت تغيير مي‌دهد و بيشتر مواد مغذي و مفيدش را از بين مي‌برد. البته همه گروه‌هاي غذايي بعد از حرارت ديدن، مملو از مواد سرطان‌زا نمي‌شوند.

متخصصان معتقدند ته‌ديگ‌ها و مواد‌غذايي كه با حرارت بالا تهيه شده‌اند مي‌توانند سرطان‌زا باشند.
مصرف مواد‌غذايي كه به‌دنبال حرارت ديدن زياد، بافت و كيفيت خود را از دست داده‌و در نهايت سوخته‌اند، مي‌تواند سلامت انسان را تهديد كند. در اين بين به‌خصوص افرادي كه ناراحتي‌هاي گوارشي و زمينه‌هاي ژنتيك و محيطي ابتلا به سرطان را دارند بايد مراقب باشند و سعي كنند غذاها را با حداقل حرارت‌ديدگي و به روش آب‌پز و بخارپز تهيه كنند.
قهوه‌اي يا سياه شدن انواع گوشت‌در اثر حرارت بالا، سبب تشكيل هيدروكربن‌هاي حلقوي آروماتيك مي‌شود. اين مواد با ورود به بدن مي‌توانند قسمت‌هاي مختلف را مستعد ابتلا به سرطان‌ كنند. بنابراين بهتر است علاوه بر ته‌ديگ از خوردن قسمت‌هاي سوخته و زغالي‌شده انواع گوشت‌ها هم صرف‌نظر شود.
مهم‌ترين سرطان‌هايي كه به‌دنبال خوردن اين موادغذايي سوخته ايجاد مي‌شوند سرطان مري و معده است اما ديگر سرطان‌ها مثلا سرطان پروستات هم مي‌توانند با داشتن اين عادت بدغذايي بروز كنند.
حرارت ‌ديدن زياد، بافت ماده غذايي را به‌شدت تغيير مي‌دهد و بيشتر مواد مغذي و مفيدش را از بين مي‌برد. البته همه گروه‌هاي غذايي بعد از حرارت ديدن، مملو از مواد سرطان‌زا نمي‌شوند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *