تغییر ، اخلال و خطر پذیری نکات اصلی در بازاریابی تجاری

 

 

  • مردم دستگاه های تلفن همراه خود را تقریبا در همه جا حمل می کنند، و راه بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با مشتریان و به دست آوردن بازخورد از آنان است. رتبه بندی ها و اظهار نظرات برای کسب و کار بسیار مهم است زیرا آنها می توانند دقیقا به شرکت شما نشان دهند که چگونه باید رشد کند، چه کاری را انجام دهد و از چه چیزی اجتناب کند

هفته گذشته در کنفرانس سالانه انجمن بازاریابی تجاری، BMA14، جلسات مفیدی در مورد بازاریابی B-به-B ، رشد کسب و کار و گفتن تجربیات شخصی برگذار شد. در اینجا فقط به چند بخش مهم از این همایش اشاره می شود که شامل چگونگی هدف گذاری کسب و کار توسط بازاریابان برای بهتر کردن موقعیت برندشان است.

 

1) از راهکار گذشته را برای تعریف آینده استفاده نکنید.
کلید موفقیت در بازار این است که متفاوت باشید وبه طور مداوم تغییر کنید. این به این معنی نوآوری، بازسازی و تجدید نظر ایده ها نو است. با در نظر گرفتن راهبردهای موفق و موثر قبلی، خود را به چالش برای اخلال در الگوهای گذشته بیاندازید تا تمایزی جدید برای مشتریان تان بیافرینید.

2) اخلال باید مرتبط و غیر منتظره باشد، اما نه چندان برجسته.
لازم نیست با صدای بلند و واضح اخلال در برند را اعلام کنید بلکه صرفا آن را برای مخاطبان هدف تان غیر منتظره کنید. به نحوی که با دادن بینشی جدید به مشتری، وی را به تجدید نظر درباره محصول تان ترغیب کنید. همچنین این اخلال باید شخصی باشد و برای خواسته های مشتریان احترام قائل باشد.

3) استفاده از لقمه کوچک
به مخاطبان خود فکر کنید و آنچه آنها می خواهند را عرضه کنید. آنها را با صفحات طولانی از کلمات و اطلاعات گیج نکنیم. از عبارات کوچک و کلیدی به عنوان ” لقمه کوچک “، که قابل هضم تر برای مخاطبان تان باشد، استفاده کنید. اجازه دهید این لقمه های کوچک، تعامل مخاطبان با اطلاعات را تسهیل و آنها را به بیشتر خواندن ترغیب کند.

4) فراتر رفتن از ممکن ها
بزرگترین منفعت اخلال، در ایجاد تمایز است. ایجاد چیزی منحصر به فرد و موثر از طریق اخلال در استانداردهای رایج، تاثیر گذار خواهد بود. از خطر کردن و چالش خود نترسید، بهترین اخلال اغلب از یک ایده ناشناخته شروع می شود. با امتحان چیزهای جدید و فرا رفتن از ممکن ها، به پیشرفت مدام برند خود بپردازید.

5) در تلفن های همراه حضور داشته باشید
امروزه بهترین زمان برای بازاریابی است چرا که کسب وکار ها توانایی آنرا دارند که در زمان مناسب در جای مناسب (یعنی در جیب مردم) باشند. با پیشرفت های تکنولوژیکی سریع دستگاه های تلفن همراه، مردم در حال حاضر وقت بیشتری صرف آن می کنند. یعنی توسعه تلفن همراه با بازاریابی همراه شده است، چرا که مشتریان زیادی از آن استفاده می کنند. با این حال، با اینکه مردم تلفن همراه دارند اما به این معنا نیست که آنها می خواهند پیام شما را نیز دریافت کنند. هدف گیری مخاطبان خاص، کلید موفقیت در طرح بازاریابی تلفن همراه است.

6) کیفیت حیاتی است
مردم دستگاه های تلفن همراه خود را تقریبا در همه جا حمل می کنند، و راه بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با مشتریان و به دست آوردن بازخورد از آنان است. رتبه بندی ها و اظهار نظرات برای کسب و کار بسیار مهم است زیرا آنها می توانند دقیقا به شرکت شما نشان دهند که چگونه باید رشد کند، چه کاری را انجام دهد و از چه چیزی اجتناب کند. این باعث تسهیل گردش سریع اطلاعات شده، نوآوری را تداوم می بخشد و اجازه می دهد تا شما برند خود را به خوبی به نمایش بگذارید. از بازخوردی که از مشتریان می گیرید برای افزایش کیفیت محصول خود استفاده کنید و اجازه دهید تغییر و توسعه در شرکت شما رخ دهد. همواره به دنبال راه هایی برای توسعه مجدد کیفیت و خدمات بهتر برای محصول خود باشید.

7) محترم شماری
ایده احترام گذاری، معطوف به احترام به انتظارات مشتری است. درک نیازها، نگرانی ها و ارزش های مشتریان، کمک می کند شما به مشتریان تان بهترین محصول را بدهید. به یاد داشته باشید که قیمت، آن چیزی است که شما پرداخت می کنید اما ارزش، چیزی است که کسب می کنید. مصرف کنندگان به خاطر تجربه و خدماتی که شما برای آنها فراهم می کنید دوباره به شما رجوع خواهند کرد، نه به خاطر قیمت های ارزان. یک تجربه متفاوت و منحصر به فرد باعث حفظ مشتریان و بازگشت شان برای کسب و کار می شود. ارزش برند خود را به گونه ای تعریف کنید که بهترین نمونه برای نیازهای مصرف کننده باشد.

8) ارقام و احساسات، هر دو را درنظر بگیرید
در حوزه بازاریابی تاکید زیادی بر روی اهمیت اعداد و داده ها برای کسب وکارها، وجود دارد، اما لزوما مهم ترین چیز نیست. نقش عواطف در بازاریابی و اهمیت تجربه مشتری را دست کم نگیرید. تمرکز بر معیارهای کمی ممکن است اثرات عاطفی محصول شما را نادیده بگیرد در حالیکه احساسات چیزی هستند که مردم را با شرکت شما همراه نگه می دارند. فیل کلمنت در مورد راهگشایی علوم شناختی در تحقیقات بازاریابی، بحث هایی را مطرح کرده که به معنای اهمیت برقراری ارتباط همزمان با عقل و احساس مشتری است. چیزهایی که مرتبط با ذهن واحساس باشند، بسیار پایدارتر هستند. دو طرح بازاریابی را بسازید: طرح بازاریابی کیفی و خوش عرضه و یک طرح احساسی که به آن اضافه شده.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *