اگر ایده بزرگی نداشته باشید تبلیغات شما شکست می خورد

کسب و کارها در تولید و یا ارائه محصولات و خدمات متفاوت و متمایز بر اساس نیازهای جدید جامعه مشکل دارند. بسیاری از کسب و کارها فقط به کپی کردن کار هم دیگر روی می آورند و در ارائه محصول و خدمات هیچ خلاقیتی به خرج نمی دهند.

 

 

امروز بیش از هر زمان دیگری اثرگذاری تبلیغات – بخصوص در ایران – بشدت کاهش یافته است. مردم به شدت تبلیغ زده شده اند و تبلیغاتی که امروز شاهد آن هستیم، بسیار به هم شبیه و معمولاً عاری از هرگونه خلاقیت هستند.

واقعیت این است که اگر پشت یک تبلیغ، ایده ای بزرگ نباشد، به نتیجه نخواهد رسید. مشاوران بازاریابی و آژانس های تبلیغاتی می بایست خود را موظف به ارائه ایده های بکر بدانند هر چند که ممکن است مشتریانشان (تبلیغ دهندگان) در این رابطه سخت متقاعد شوند. ممکن است که در کوتاه مدت نظر مشتری (تبلیغ دهندگان) را بتوان جلب کرد اما در دراز مدت و پس از عدم کسب نتیجه دلخواه، مشتریانشان را از دست خواهند داد.

من معتقدم که بخشی از معضلات اقتصادی در کشور که پیش روی کسب و کارهای ما وجود دارد مربوط به دو نکته مهم است:
۱) کسب و کارها در تولید و یا ارائه محصولات و خدمات متفاوت و متمایز بر اساس نیازهای جدید جامعه مشکل دارند. بسیاری از کسب و کارها فقط به کپی کردن کار هم دیگر روی می آورند و در ارائه محصول و خدمات هیچ خلاقیتی به خرج نمی دهند.
۲) محصولات و خدمات خوبی هم که می توانند در بازار، جای خود را باز کنند متاسفانه با استفاده از برنامه های بازاریابی و تبلیغات تکراری و عاری از خلاقیت، در شناساندن خود به جامعه با چالشی بزرگ روبرو هستند.

واقعیت این است امروز تبلیغاتچی ها باید در بالاترین سطح ممکن به مشتریانشان خدمات دهند و به سراغ ایده های بکر و جذاب بروند و برای کسب نتیجه، ایده های ناب را پرورش دهند. امروز نقش تیم های خلاقیت در شرکت های تبلیغاتی بسیار پر رنگ است و به عقیده من حتی اگر لازم باشد می بایست رسانه های جدید در عرصه تبلیغات ایران کشف شود

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *