معنی بازاریابی ایمیلی چیست

what-exactly-is-email-marketing

  • Spamming به معنی جمع‌آوری فهرست‌های انبوه ایمیل از بستر وب و ارسال ایمیل‌های ناخواسته به آن لیست است. مشکلات بزرگی که در این روش وجود دارد و مهم‌ترین آن‌ها بدنام شدن برندی است که از این طریق تبلیغات می‌کند.

چکیده :

در این مقاله به نکاتی اشاره می شود که دقیقا معنی بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ را توصبف می کند و موارد نادرستی که به اشتباه با این نام معرفی می شوند را نیز بررسی می کنیم، پس از مطالعه این مقاله شما با بازایابی ایمیلی آشنا می شوید و می توانید روشهای های نادرست ارسال ایمیل را تشخیص دهید.

بازاریابی با ایمیل یا همان ایمیل مارکتینگ امروزه به‌عنوان بهترین روش برای حفظ ارتباط با مخاطبین می‌باشد، اما تفاوت زیادی میان روش‌های ارسال ایمیل که اکنون در بسیاری از سایت‌ها دیده می‌شود با روش صحیح بازاریابی ایمیلی وجود دارد.

بازاریابی ایمیلی چیست؟

به‌طور خلاصه می‌توان بازاریابی ایمیلی را این‌گونه تعریف کرد: ساخت لیستی از مخاطبین علاقه‌مند به موضوع فعالیت شما به‌طوری‌که آن افراد با میل خودشان در آن لیست عضو شوند و ایمیلشان را در اختیار شما قرار بدهند و سپس شما در بازه‌های زمانی مناسب خدمات و پیشنهادهای بعدی خودتان در همان زمینه تخصصی را از طریق ایمیل به آن افراد اطلاع دهید و هر زمان که تمایل به دریافت ایمیل‌های شمارا نداشته‌اند بتوانند با لغو عضویت از خبرنامه خارج شوند.

اگر شما به این روش عمل کنید باعث می‌شوید که مخاطب به شما اعتماد کند و با خیال راحت ارتباط خودش با شمارا ادامه دهد. این موضوع هم به نفع شماست و هم به نفع مخاطب، شما می‌توانید همیشه با مخاطبین خود در ارتباط باشید و مخاطب شما نیز از آخرین فعالیت‌ها و خدمات شما آگاه می‌شود.

در هنگام دریافت ایمیل از افراد، حتماً به این نکته اشاره کنید که اطلاعات آن‌ها نزد شما محفوظ است و هیچ‌گونه استفاده نادرستی از آن‌ها نخواهید کرد و آن اطلاعات را در اختیار اشخاص دیگر نیز قرار نخواهید داد.

همین موضوع باعث اعتماد به مخاطب شده و ازاینجا به بعد فقط وظیفه شما حفظ این اعتماد و ارتباط مستقیم با مخاطبین خودتان برای ارائه خدمات و افزایش فروش از طریق بازاریابی ایمیلی می‌باشد.

بازاریابی ایمیلی چه چیزی نیست؟

برخلاف آنچه در بالا گفته شد با یک جستجوی سریع در گوگل متوجه می‌شوید که وب سایت‌های زیادی وجود دارند که خدمات ارسال ایمیل‌های انبوه را با نام ایمیل مارکتینگ ارائه می‌دهند! ارسال ایمیل‌های انبوه به تعداد زیادی ایمیل خدماتی است که در دنیا با نام spamming معروف است.

Spamming به معنی جمع‌آوری فهرست‌های انبوه ایمیل از بستر وب و ارسال ایمیل‌های ناخواسته به آن لیست است. مشکلات بزرگی که در این روش وجود دارد و مهم‌ترین آن‌ها بدنام شدن برندی است که از این طریق تبلیغات می‌کند.

به‌طورمعمول لیست ایمیل‌های جمع‌آوری شده برای ارسال هرزنامه (هرزنامه به ایمیل‌هایی گفته می‌شود که به‌صورت ناخواسته به افراد ارسال می‌گردد) از طریق جستجوی ربات‌ها در وب سایت‌های مختلف تکمیل می‌گردد و هیچ‌یک از صاحبان ایمیل‌ها تمایلی به عضویت در گروه‌های ارسال هرزنامه ندارند، همین موضوع باعث می‌شود که پس از مشاهده آن ایمیل اقدام به اسپم کردن و یا پاک کردن ایمیل‌ها کنند.

البته قبل از اینکه افراد این ایمیل‌ها را مشاهده کنند معمولاً سیستم‌های ارائه‌دهنده ایمیل مانند یاهو و جیمیل متوجه اسپم بودن ایمیل‌ها شده و آن‌ها را به پوشه اسپم منتقل می‌کنند.

حتماً برایتان سؤال شده است که بااین‌حال چرا بازهم ارسال هرزنامه ادامه دارد و افراد به ارسال ایمیل‌های ناخواسته ادامه می‌دهند؟

پاسخ واضح است، در میان ایمیل‌های ارسالی تعدادی از آن ایمیل‌ها هم توسط افراد باز می‌شوند و حتی ممکن از برای آن‌ها جذابیتی داشته باشد که منجر به کلیک روی لینک‌های مربوطه نیز بشود اما این درصد خیلی کمی از افراد را شامل می‌شود و دیگر افراد فقط شمارا یک فرد یا برند نامعتبر تصور کرده و همیشه در ذهنشان این‌گونه باقی خواهید ماند.

هنگامی‌که می‌خواهید محبوبیت کسب‌وکار اینترنتی خود را با ارسال ایمیل افزایش دهید مراقب باشید که در دام افرادی که هرزنامه ارسال می‌کنند گرفتار نشوید و از روش‌های صحیح ایمیل مارکتینگ استفاده نمایید تا بتوانید همیشه کسب‌وکار خود را زنده نگه‌دارید و یک ارتباط مستقیم و پایدار با مخاطبین واقعی خودتان داشته باشید.

نکاتی که در بازاریابی ایمیلی باید به آن توجه شود

5-email-marketing-tips

  • ارسال بیش‌ازحد ایمیل‌ها و یا ارسال‌های بافاصله زمانی زیاد می‌تواند هردو به ضرر شما باشد، اگر ارسال‌های مکرر داشته باشید مخاطب را خسته می‌کنید و اگر ارسال‌هایی بافاصله زمانی خیلی زیاد داشته باشید به فراموشی سپرده می‌شوید.

چکیده :

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های بازاریابی آنلاین نام برد، بسیار مهم است که در بازاریابی ایمیلی اصول استاندارد رعایت شود تا بتوان نتایج خوبی به دست آورد و مخاطبین را نیز راضی نگه داشت. 5 نکته مهم و اصلی در ایمیل مارکتینگ که به شرح زیر بیان می‌شود باعث افزایش رضایت مخاطبین و همچنین بهبود بازدهی در طولانی‌مدت خواهد شد.

1- اختیار کاربران را در نظر بگیرید

در هنگام ارسال ایمیل، کاربران باید بتوانند هر زمان که به دریافت ایمیل‌های شما تمایل ندارند به‌راحتی عضویت خود را لغو کنند، پیشنهاد می‌شود در انتهای هر ایمیل ارسالی گزینه لغو عضویت را قرار دهید تا به‌راحتی انجام این کار ممکن باشد. این موضوع نه‌تنها باعث افزایش لغو عضویت نمی‌شود بلکه به کاربران این رضایت خاطر را می‌دهد که هر زمان بخواهند می‌توانند دیگر ایمیل‌های شمارا دریافت نکنند و اگر ایمیل شما برایشان ارسال می‌شود به میل خودشان است، همین موضوع احساس خوبی در مخاطب ایجاد می‌کند که باعث کاهش تمایل مخاطب به لغو عضویت می‌شود.

2- عنوان ایمیل با محتوای آن مرتبط باشد

ایمیل‌هایی که دارای عنوان جعلی هستند تا سبب افزایش نرخ باز شدن ایمیل‌ها بشوند احساس خوبی در مخاطب ایجاد نمی‌کنند و حس فریب دادن را انتقال می‌دهند، حتماً سعی کنید عنوان ایمیل را طوری انتخاب کنید که کاملاً با محتوای آن مربوط باشد. می‌توانید از عناوین جذاب که حس فوریت ایجاد می‌کند و یا پیشنهاد خیلی خوب استفاده کنید، اما باید کاملاً با محتوای ایمیل ارسالی سازگاری داشته باشد.

3- برای ارسال ایمیل‌ها نظم و برنامه‌ریزی داشته باشید

ارسال بیش‌ازحد ایمیل‌ها و یا ارسال‌های بافاصله زمانی زیاد می‌تواند هردو به ضرر شما باشد، اگر ارسال‌های مکرر داشته باشید مخاطب را خسته می‌کنید و اگر ارسال‌هایی بافاصله زمانی خیلی زیاد داشته باشید به فراموشی سپرده می‌شوید.

4- فقط ایمیل‌های فروش ارسال نکنید

هرگونه خدماتی که ارائه می‌دهید حتماً شامل خدمات رایگان و خبرهایی مربوط به مجموعه شما نیز می‌شود که برای مخاطبین شما جذاب است، ارسال ایمیل‌هایی که همگی پیشنهادهای فروش و یا تبلیغات خدمات شما هستند باعث می‌شود که مخاطب شمارا یک فروشنده تصور کند که فقط به فکر منافع خودتان هستید، بهتر است که تعادلی میان ارسال ایمیل‌های پیشنهاد فروش و ایمیل‌های ارائه خدمات رایگان برقرار کنید تا اشتیاق کاربران برای باز کردن ایمیل‌های شما افزایش پیدا کند.

5- اگر ایمیل تبلیغاتی ارسال می‌کنید، حتماً مرتبط با حوزه فعالیتتان باشد

ارسال ایمیل تبلیغاتی مربوط به مجموعه‌های دیگر هرچند وقت می‌تواند سودآوری خوبی برای شما داشته باشد، دارا بودن بانک اطلاعاتی یک مزیت محسوب می‌شود و افراد زیادی تمایل دارند تا خدمات خود را به مخاطبین شما نیز معرفی کنند، اما دقت کنید که حتماً در حوزه‌های مرتبط به زمینه فعالیت خودتان ایمیل تبلیغاتی ارسال کنید تا برای مخاطبین شما جذابیت داشته باشد و نیز باعث از بین رفتن اعتماد مخاطب به شما نشود.

محتوای خوب چیست چطور برای سایت خود محتوا تولید کنیم

what-we-put-on-our-web-site

  • اگر در وب سایت خودتان خبرنامه داشته باشید و محتوای اختصاصی تولید کنید مخاطب‌های شما با اعتماد بیشتری در خبرنامه سایت عضو می‌شوند، زیرا می‌دانند که شما قطعاً متخصص هستید و تمایل دارند مطالب شما را فوراً مشاهده نمایند.

 

وقتی صحبت از محتوای سایت می‌شود، اولین چیزی که به ذهن شما می‌رسد مطالبی است که باید در سایت قرار گیرد، در همین ابتدا از شما می‌خواهم ذهن اگر تا کنون اینگونه فکر می‌کردید پس از خواندن این مقاله تصور دیگری به محتوای سایت خواهید داشت.

محتوای وب‌سایت چیست و چه اهمیتی دارد  ؟

در ابتدا می‌توانم به جرئت بگویم محتوا مهم‌ترین بخش یک وب سایت محسوب می‌شود و اگر بخواهیم یک وب‌سایت را از نظر اهمیت بخش‌های مختلف آن بخش‌بندی کنیم، بخش محتوا حدوداً 90% درصد اهمیت را به خود اختصاص می‌دهد و 10% باقی‌مانده هم به بستر مورد نیاز برای درج محتوا اختصاص می‌یابد!

شاید برای شما سؤال شود که چطور چنین چیزی ممکن است؟ شما قطعاً سایت‌های زیادی را می‌شناسید که محتوای زیادی در آن‌ها دیده نمی‌شود و مربوط به شرکت‌ها یا اشخاص مهمی نیز هستند، اما باید در اینجا به شما بگویم اگر همان وب‌سایت‌ها را به عنوان یک سایت باکیفیت بررسی کنید متوجه خواهید شد که هرگز دارای بازدهی مناسبی نخواهند بود.

محتوای سایت نشان دهنده هویت وب سایت شما می‌باشد و با توجه به آن ارزش وب سایت شما مشخص می‌گردد، هرچه مطالبی که در سایت شما درج می‌گردد مفید تر و با کیفیت  تر باشد باعث می‌گردد ارزش سایت شما از دید مخاطب و رتبه جهانی بهبود یابد.

محتوای یک وب سایت شامل کلیه مطالبی می‌باشد که شما با فرمت‌های مختلف در وب سایت خودتان قرار می‌دهید، مانند مقالات و اخبار تخصصی و یا فایل‌های مالتی مدیا صوتی و تصویری همگی محتوای وب سایت شما را تشکیل می‌دهند.

مهم‌ترین بخشی که مخاطبان شما و موتورهای جستجو نیز به آن اهمیت می‌دهند همین بخش می‌باشد و اگر بتوانید محتوایی اختصاصی تولید کنید خیلی سریع در میان مخاطبان و موتورهای جستجو رشد خواهید کرد.

از این رو می‌توان گفت بخش تولید محتوا نیز مهم‌ترین کاری است که در وب سایت شما باید انجام شود پس باید قبل از شروع به تولید آن دقیقاً از اصول و نحوه تولید محتوای استاندارد آگاه باشید و بدانید چطور محتوایی را ایجاد نمائید که در ابتدا مخاطب از مشاهده آن لذت برده و برای آن سود آور باشد و سپس موتورهای جستجو آن را به عنوان یک محتوای استاندارد و اختصاصی تشخیص داده و در نتایج جستجو به کاربران نمایش دهند.

چه محتوایی را در وب سایتمان قرار دهیم؟

بدون اینکه در نظر بگیریم در چه زمینه ای تخصص داریم و می‌خواهیم در چه خصوص مطالب سایت را ایجاد نمائی‌ام، اصولی پایه در خصوص محتوایی که باید در سایت درج شود وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید.

برای تأمین محتوای سایت راههای بسیاری وجود دارد و شما به راحتی می‌توانید یک سایت را در عرض چند روز با محتوای بسیاری پر کنید و هزاران مطلب را در آن قرار دهید اما آیا این کار می‌تواند مفید باشد و برای پیشرفت یک وب سایت کار درستی است؟

خیلی‌ها تصور می‌کند درج مطالب بسیار زیاد در یک وب سایت کمک می‌کند تا آن‌ها در نتایج جستجو در همه زمینه‌های مطالب درج شده نمایش داده شوند و بازدید خوبی را به سایت خودشان سرازیر کنند، در اینجا باید به شما بگویم اگر 10 سال پیش این کار را می‌کردید شاید می‌توانستید بازدهی مناسبی بدست آورید اما اکنون دیگر با انجام این کار نه تنها به نتیجه مطلوبی نمی‌رسید بلکه ممکن است برای همیشه از نتایج موتورهای جستجو حذف شوید و دیگر نتوانید به روی سایت خود حسابی باز کنید، می‌پرسید چرا؟ پاسخ واضح است موتورهای جستجو امروزه بسیار پیشرفته شده‌اند و براحتی تشخیص می‌دهند یک محتوا دقیقاً و اولین بار توسط چه وب سایتی در وب منتشر شده است و همه امتیاز آن محتوا را برای وب سایت مرجع لحاظ می‌کنند، حال اگر شما سعی در انتشار مجدد همان مطالب در وب سایت خودتان بکنید فوراً در لیست سایت‌های اسپم قرار خواهید گرفت و موتورهای جستحو شما را در دسته سایت‌های غیر مجاز قرار می‌دهند و حتی اگر قبلاً در نتایج جستجو نمایش داده می‌شدید اکنون به نتایج پائین تر می‌روید و کم کم از لیست نتایج حذف خواهید شد.

فکر می‌کنم با مطالعه توضیحات بالا تا حدودی به اهمیت محتوای اختصاصی پی برده باشید، اما کار به اینجا ختم نمی‌شود!

یک محتوای کامل و با ارزش می‌تواند برای وب سایت شما منافع خیلی بیشتری داشته باشد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

مزیت‌های تولید محتوای اختصاصی چیست؟

مطالب مفید و کاربردی نه تنها می‌تواند اعتماد موتورهای جستجو را به شما جلب نماید بلکه از آن مهم‌تر باعث می‌شود مخاطبان شما نیز به سایت شما به عنوان یک مرجع نگاه کنند و بدانند که مطالبی که در سایت شما مشاهده می‌کنند را در هیچ جای دیگر نمی‌توانند بیابند.

اگر در وب سایت خودتان خبرنامه داشته باشید و محتوای اختصاصی تولید کنید مخاطب‌های شما با اعتماد بیشتری در خبرنامه سایت عضو می‌شوند، زیرا می‌دانند که شما قطعاً متخصص هستید و تمایل دارند مطالب شما را فوراً مشاهده نمایند.

و در نهایت سایت خودتان را با یک مجله تخصصی چاپی رایگان مقایسه کنید و تصور کنید هر ماه مطالب دیگر مجلات رایگان را در آن قرار می‌دهید و مجدد منتشر می‌کنید، آیا تصور می‌کنید کسی حاظر است مجله شما را بخواند؟

مطالب مفید و اختصاصی مهم‌ترین بخش یک وب سایت است و اگر بیشترین زمان خود را به روی تولید محتوا بگذارید هیچ وقت پشیمان نخواهید شد.

منابع تولید محتوای اختصاصی را چگونه بیابیم؟

زمانی که یک وب سایت برای خودتان ایجاد می‌کنید، مسلماً با ایجاد آن هدف خاصی را دنبال می‌کنید، اگر یک متخصص هستید تا مدتی می‌توانید بدون داشتن منابع به تولید محتوا بپردازید اما اگر تمایل دارید در زمینه خاصی فعالیت کنید باید به کسب اطلاعات در آن زمینه بپردازید و منابع تولید کننده محتوای آفلاین و آنلاین در زمینه تخصصی خودتان را بیابید.

موردی که در اینجا مطرح می‌شود این است که شما می‌توانید از منابعی که به زبان دیگری در وب منتشر شده‌اند نیز استفاده کنید، اگر شما یک مقاله انگلیسی را ترجمه کنید و به زبان فارسی آن را بازنویسی کنید شما منبع اصلی آن مقاله در زبان فارسی خواهید بود، این هم از دید مخاطب و هم از دید موتورهای جستجو مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

البته منابع دیگری همچون مجلات و روزنامه‌ها به صورت آفلاین مطالب خود را منتشر می‌کنند نیز می‌توانند برای تهیه محتوا بسیار مفید باشند، شما می‌توانید با مطالعه کتاب‌های مختلف در زمینه تخصصی خودتان محتوای بسیار مفید و جذابی را برای وب سایتتان تأمین کنید.

رونمایی از گوشی های جدید هوشمند ال جی

2652bde4-fc2a-4994-a78a-6acfe3680a97

  • و اما در خصوص مدل های جدید سری K که امروز معرفی شدند می توان به K10، K8، K4 و K3 اشاره کرد. البته ال جی برای نامگذاری این مدل ها از “2017” استفاده نکرده و همین امر می تواند کاربران را دچار سردرگمی کند چرا که اگر به یاد داشته باشید، مدل های اولیه این گوشی در اوایل سال میلادی جاری رونمایی شده بودند.

کمپانی ال‌جی ساعاتی پیش از جدیدترین گوشی هوشمند خود به نام Stylo 3 و مدل های جدید اسمارت فون های K10، K8، K4 و K3 پرده برداشت.

 

محصولاتی که از مشخصات و ویژگی های فنی متفاوتی بهره می برند و قرار است در نمایشگاه CES 2017 که در ماه ژانویه سال آینده میلادی برگزار خواهد شد، در معرض دید علاقه مندان قرار گیرد.

 

حال به مرور مشخصات این گوشی ها می پردازیم. مدل نخست Stylo 3 و یا همان Stylus 3 دارد که در جمع گوشی های میان رده قرار می گیرد و سیستم عامل اندروید 7 را در دل خود جای داده است.

 

این گوشی همانند مدل قبلی خود یعنی Sylo 2 به یک قلم استایلوس مجهز شده که از نوک فیبری با ضخامت 1.8 ملیمتری برخوردار است. سایر مشخصه های این گوشی عبارتند از:

 

صفحه نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 و قابلیت تاچ درون سلولی

پردازنده هشت هسته ای MT67570 مدیاتک با سرعت کلاک 1.5 گیگاهرتزی

رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی

باتری جدا شدنی 3200 میلی آمپری

وزن 149 گرمی

ابعاد 155.6 در 79.8 در 7.4 میلیمتری

پشتیبانی از سنسور اثر انگشت، بلوتوث 4.2، وای فای، یو اس بی 2

 

 

و اما در خصوص مدل های جدید سری K که امروز معرفی شدند می توان به K10، K8، K4 و K3 اشاره کرد. البته ال جی برای نامگذاری این مدل ها از “2017” استفاده نکرده و همین امر می تواند کاربران را دچار سردرگمی کند چرا که اگر به یاد داشته باشید، مدل های اولیه این گوشی در اوایل سال میلادی جاری رونمایی شده بودند.

 

با این حال، مدل های K10 و K8 از سیستم عامل اندروید 7 بهره می برند و مدل های K4 و K3 به سیستم عامل اندروید 6.0.1 مجهز شده اند. سایر ویژگی های این مدل ها به شرح زیر است:

 

ال جی K10 جدید:

 

صفحه نمایش 5.3 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل با قابلیت تاچ درون سلولی

پردازنده هشت هسته ای MT6750 مدیاتک با سرعت کلاک 1.5 گیگاهرتزی

رم 2 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 16 و 32 گیگابایتی قابل ارتقا

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی

وزن 142 گرمی

ابعاد 148.7 در 75.3 در 7.9 میلیمتری

پشتیبانی از سنسور اثر انگشت

 

 

ال‌جی K8 جدید:

 

صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن 720 در 1280 پیکسل با قابلیت تاچ درون سلولی

پردازنده چهار هسته ای اسنپداگون 425 با سرعت کلاک 1.4 گیگاهرتزی

رم 1.5 گیگابایتی با حافظه داخلی 16 گیگابایتی

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی

باتری 2500 میلی آمپری

وزن 142 گرمی

ابعاد 144.8 در 72.1 در 8.09 میلیمتری

 

 

ال‌جی k4 جدید:

 

صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن 480 در 854 پیکسل با قابلیت تاچ درون سلولی

پردازنده چهار هسته ای اسنپداگون 210 با سرعت کلاک 1.1 گیگاهرتزی

رم 1 گیگابایتی با حافظه داخلی 8 گیگابایتی

دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی

وزن 135 گرمی

ابعاد 144.76 در 72.6 در 7.9 میلیمتری

 

 

ال‌جی k3 جدید:

 

صفحه نمایش 4.5 اینچی با رزولوشن 480 در 854 پیکسل

پردازنده چهار هسته ای اسنپداگون 210 با سرعت کلاک 1.1 گیگاهرتزی

رم 1 گیگابایتی با حافظه داخلی 8 گیگابایتی

دوربین اصلی 5 مگاپیکسلی

دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی

باتری 2100 میلی آمپری

وزن 132 گرمی

ابعاد 133.9 در 69.75 در 9.44 میلیمتری

 

ال جی هنوز اطلاعاتی را در خصوص قیمت این گوشی منتشر نکرده که اعلام آن را به نمایشگاه CES 2017 موکول کرده است.

امتیاز تولید گوشی هوشمند بلک بری به تی‌سی‌ ال داده می شود

bc8e8e67-f832-4c5f-adf2-5894241721d3

 

  • تی‌سی‌اِل رسما اعلام کرد در پی یک توافق طولانی‌مدت با بلک‌بری، وظیفه‌ی تولید گوشی های هوشمند اندروید با  این برند را بر عهده خواهد گرفت. بلک‌بری همچنان به ارائه‌ی گواهی استفاده از نرم افزار امنیتی و همچنین بلک‌بری های ادامه می‌دهد

 

تی سی اِل (TCL) کمپانی مادر تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند آلکاتل، امتیاز تولید گوشی های هوشمند اندروید با برند بلک بری را دریافت کرد.

بلک‌بری با وجود تمایل به حضور در بازار گوشی‌های هوشمند اندروید، می‌داند که بهترین راه برای ادامه‌ی حیات در این حوزه، همکاری با یک کمپانی دیگر است تا برندش را زنده نگه دارد. از این‌رو در پی یک توافق با تی سی ال، کمپانی مادر تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند با برند آلکاتل، امتیاز تولید و عرضه‌ی محصولات مبتنی بر اندروید را به این کمپانی واگذار کرد.

 

تی‌سی‌اِل رسما اعلام کرد در پی یک توافق طولانی‌مدت با بلک‌بری، وظیفه‌ی تولید گوشی های هوشمند اندروید با  این برند را بر عهده خواهد گرفت. بلک‌بری همچنان به ارائه‌ی گواهی استفاده از نرم افزار امنیتی و همچنین بلک‌بری های ادامه می‌دهد و تی‌سی‌اِل طراحی، تولید، فروش و بازاریابی گوشی‌های هوشمند با برند بلک بری را بر عهده خواهد داشت.

توقف تولید گوشی‌های هوشمند توسط بلک‌بری و ارائه‌ی گواهی استفاده از این برند به یک تولیدکننده‌ی دیگر را باید حرکتی هوشمندانه از سوی این کمپانی کانادایی خواند؛ چرا که بلک‌بری همچنان در پی یافتن راه خود در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند است. تی‌سی‌اِل و بلک‌بری می‌توانند به صورتی که از این همکاری منتفع شوند، با یکدیگر کار کنند. این دو کمپانی سابقه‌ی همکاری در رابطه با طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند سری DTEK را در کارنامه دارند.

 

جمعیت اینستاگرام 600 میلیون نفری شد

instagram-keyboard-app-take-pictures-photos-pics-715x400

 

  • اینستاگرام در این سال‌ها مسیر طولانی را پشت سر گذاشته است. سه ماه پس از اینکه در سال ۲۰۱۰ در اپ استور قرار گرفت توانست به یک میلیون کاربر برسد. پس از آن در آوریل ۲۰۱۲ فیسبوک پذیرفت تا یک میلیارد دلار برای آن بپردازد.

اینستاگرام به تازگی مدعی شده که در طول دوسال گذشته تعداد کاربرانش به دوبرابر افزایش پیدا کرده است. با این حساب حالا به رکورد ۶۰۰ میلیون کاربر ماهانه دست یافته که ۱۰۰ میلیون از آن‌ها در طول شش ماه اخیر به آن پیوسته‌اند.

همانطور که مطلع هستید اینستاگرام اخیرا قابلیت‌های زیادی را برای کاربران خود فراهم کرده از جمله پخش زنده ویدیو، قابلیت Stories و همچنین بوکمارک کردن پست‌ها که همین چند روز پیش معرفی شد.

این اپلیکیشن محبوب علاوه بر تعداد کاربران، در بخش تبلیغات نیز رشد قابل توجهی داشته است. به طوری که اولین تبلیغ خود را سه سال پیش صورت داد و اکنون در حدود ۵۰۰ هزار تبلیغ کننده دارد. سود حاصل از این تبلیغات معادل ۱.۵ میلیارد دلار در سال جاری اعلام شده و پیش بینی می‌شود این مقدار درسال ۲۰۱۸ به ۵ میلیارد دلار برسد. اکنون ۳۰۰ میلیون کاربر از قابلیت “دایرکت” در اینستاگرام استفاده می‌کنند که در حدود چهار برابر رشد داشته؛ به طوری که سال گذشته این مقدار ۸۰ میلیون کاربر گزارش شده است.

اینستاگرام در این سال‌ها مسیر طولانی را پشت سر گذاشته است. سه ماه پس از اینکه در سال ۲۰۱۰ در اپ استور قرار گرفت توانست به یک میلیون کاربر برسد. پس از آن در آوریل ۲۰۱۲ فیسبوک پذیرفت تا یک میلیارد دلار برای آن بپردازد. از آن زمان به بعد بود که اینستاگرام به مکانی برای اشتراک گذاری عکس‌های مختلف کاربران تبدیل شد. اما کوین سیستروم بنیان گذار اینستاگرام، انتظارات بیشتری از اپلیکیشن خود داشت. او قصد داشت تا اینستاگرام را به مکانی برای مشاهده هر آنچه که همه روزه در اقصی نقاط دنیا رخ می‌دهد تبدیل کند. هدفی که امروزه به آن دست یافته است.

تاثیرگذار ترین و پرطرفدارترین بازی های موبایل کدامند

  • پرندگان خشمگین اولین بازی موبایلی بود که به چنان محبوبیتی دست پیدا کرد که رکوردها را شکسته و از روی آن فیلم ساخته شد. این بازی زمانی عرضه شد که گوشی‌های اندرویدی به‌تازگی درحال فراگیر شدن بودند

وب‌سایت فارنت – علی ارغوان: با پیشرفت گوشی‌های هوشمند بازی کردن امروزه به یکی از جنبه‌های اصلی این گوشی‌ها تبدیل شده و عناوین فراوانی هم برای آن‌ها وجود دارد. اما خوب است نگاهی به تأثیرگذارترین آن‌ها بیندازیم؛ عناوینی که دنیای بازی‌های موبایلی را تغییر دادند.

1040488_314

 

معمولاً بازی‌هایی که سبک بازی و گیم‌پلی متفاوت و خاصی دارند هر چندسال یک‌بار از راه می‌رسند و پس از آن شاهد تقلید و الهام گرفتن از آن سبک بازی و یا عرضه دنباله‌های آن هستیم. در این‌جا هفت بازی موبایلی را آورده‌ایم که شاید از تأثیرگذارترین‌ها بوده‌اند.
۱. بازی مار Snakeبازی مار یا اسنیک را شاید بتوان خاطره‌انگیزترین بازی موبایلی دانست که سال‌ها پیش در گوشی‌های قدیمی نوکیا سرگرمی اصلی خیلی‌ها بود! خوب است بدانید این بازی در ابتدا در سال 1997 میلادی (1376) شمسی بر روی گوشی نوکیا 6610 عرضه شد و با این وجود یک‌بازی اوریجینال هم محسوب نمی‌شد. نوکیا این بازی را از بازی Blockade شرکت Gremlin که در سال 1355 برای آتاری عرضه شده بود الهام گرفت.

1040489_850
این بازی را می‌توان مناسب‌ترین بازی برای گوشی‌های قدیمی دانست. قابلیت اجرا روی صفحه‌نمایش تک رنگ، کدنویسی ساده، عدم نیاز به قدرت بالای پردازشی و گیم‌پلی ساده همان چیزهایی بود که برای سپری کردن چند دقیقه وقت روی گوشی همراهمان نیاز داشتیم. پس از آن نسخه‌های جدیدتری از Snake هم روی گوشی‌های جدیدتری مثل گوشی خاطره‌انگیز 1100 و یا 3310 عرضه شد و اگر به خاطر داشته باشید در کلاس‌های درس، اتوبوس‌ها، صف نانوایی و گاهی میهمانی‌ها می‌توانستید افرادی را پیدا کنید که در حال تلاش برای شکستن رکورد اسنیک بودند!

۲. بازی پرندگان خشمگین Angry Birds

پرندگان خشمگین اولین بازی موبایلی بود که به چنان محبوبیتی دست پیدا کرد که رکوردها را شکسته و از روی آن فیلم ساخته شد. این بازی زمانی عرضه شد که گوشی‌های اندرویدی به‌تازگی درحال فراگیر شدن بودند و آیفون نیز با محو شدن سیمبین به محبوبیت بیشتری رسیده بود.

شرکت Rovio نسخه اول این بازی را در دی‌ماه سال 1388 برای سیستم‌عامل iOS عرضه کرد. از آن زمان تاکنون نزدیک به ده عنوان مختلف پرندگان خشمگین تقریباً برای هر پلتفرمی از سیستم‌عامل‌های موبایلی تا دسکتاپ و تلویزیون عرضه شد و این بازی پردانلودترین و محبوب‌ترین بازی موبایلی برای گوشی‌های هوشمند لقب گرفت.
1040490_476

جالب است بدانید حتی ایده این بازی هم نو نبوده و از روی بازی دیگری به نام Crush the Castle الهام گرفته شده بود. در عوض Rovio توانست با بهبود گرافیک، داستان و گیم‌پلی بازی و استفاده از شخصیت‌های جذاب آن را محبوب کند. دو سال پیش در بهمن ماه سال 1393 این بازی رکورد یک میلیارد دانلود رسمی را شکست و آن را به پردانلودترین بازی تاریخ تبدیل کرد.

در حال حاضر این بازی دیگر طرفداران سابق را ندارد اما می‌توان گفت Rovio به اندازه کافی از آن کسب درآمد کرده است! این بازی احتمالاْ تنها عنوانی بود که تا این حد به لوازم جانبی، عروسک‌سازی و … نیز نفوذ کرد!


۳. نینجای میوه Fruit Ninja

با وجود این‌که این بازی لزوماً سبک جدیدی از بازی‌ها را به وجود نیاورد اما به دلیل گیم‌پلی متفاوت و جذابش آن‌قدر محبوب شد که کمتر کسی را می‌توان یافت که با آن آشنا نباشد. این بازی در ابتدا در سال 2010 عرضه شد و در 2011 نیز به اوج محبوبیت خود رسید. این بازی در اصلی برای صفحات لمسی طراحی شد اما کنترلرهای با سنسورهای مختلف آن را به یک بازی محبوب برای تلویزیون‌های هوشمند نیز تبدیل کردند.

1040491_565
شرکت Halfbrick Studios سازنده نینجای میوه هنوز هم این عنوان را آپدیت می‌کند و حالت‌های مختلف بازی را برای جذابیت بیشتر به آن افزوده است. گفتنی است چند سال بعد از عرضه نسخه اصلی نسخه Puss in Boots یا گربه چکمه پوش آن نیز با همکاری دیزنی با گیم‌پلی متفاوت عرضه شد.

۴. فرار از معبد Temple Run

1040492_815
بازی Temple Run با این‌که اولین بازی سبک Endless Runner یا دوندگی بی‌پایان نبود اما عنوانی بود که این سبک بازی‌ها را در موبایل محبوب کرد. اولین نسخه از این بازی ابتدا در سال 2011 برای iOS عرضه شده و سپس به ویندوزفون 8 و اندروید نیز آمد.
1040493_291
مکانیسم بازی برای صفحات لمسی ایده‌آل است و سوایپ به چپ و راست و خم کردن گوشی به سادگی توسط یک دست هم انجام می‌گیرد. عرضه این بازی بعدها زمینه‌ساز بازی‌های مشابه و محبوبی مثل Subway Surfers و Minion Rush شد.

۵. کلش آف کلنز Clash of Clans

1040494_445
این بازی هم که نیازی به معرفی ندارد توسط استودیوی Supercell ساخته شده و مدت‌ها در صدر محبوب‌ترین بازی‌های موبایلی بود. این بازی را شاید بتوان اولین بازی سبک استراتژی مخصوص موبایل دانست که بازی کردن با آن لذت‌بخش بوده و البته بسیاری بازی‌های با سبک مشابه نیز از روی آن ساخته شد. به خاطر طبیعت رقابتی این بازی سوپرسل موفق بیش از یک میلیارد دلار از آن درآمد کسب کند و هنوز هم خریدن جم کلش و یا تقلب در آن از جستجوشده‌ترین عبارت‌ها در گوگل است!
1040495_141
خوشبختانه سوپرسل تنها به یک بازی قناعت نکرده و بازی‌های دیگری را نیز مثل Clash Royale و Boom Beach عرضه کرد که هر کدام به موفقیت بسیار خوبی دست پیدا کردند.

۶. فلپی برد Flappy Bird

این بازی کوچک و کم حجم در مدت بسیار کوتاهی جنجال بزرگی را در دنیا به پا کرد. دلیل اصلی محبوبیت و مشهور شدن سریع این بازی اعتیادآور بودن و البته دشواری آن بود. همان‌طور که در این مطلب نوشتیم این بازی گاهی باعث می‌شد دلتان بخواهد گوشی را به دیوار بکوبید و شاید باور نکنید که باعث خودکشی یک بازیکن نیز شد! شباهت گرافیک بازی به سوپرماریو را هم البته نمی‌توان یک عامل موفقیت بازی در نظر نگرفت.

1040496_505
با وجود این‌که سازنده مستقل بازی مدتی بعد آن را از گوگل پلی و اپ استور حذف کرد اما این اقدام تنها باعث شد ده‌ها کپی از این بازی با عناوین مختلف به این فروشگاه‌ها سرازیر شود. جالب است بدانید گوگل در اندروید 5 و 6 نیز یک بازی مشابه آن را در بخش About به صورت یک easter egg مخفی کرده است!

۷. کندی کراش Candy Crush Saga

1040497_996

بازی کندی کراش به هیچ‌وجه یک بازی کاملاً جدید و استثنایی نبود و مدت‌ها پیش حتی برای موبایل هم بازی‌های مشابهی عرضه شده بود. اما شرکت King توانست با خلق یک بازی جذاب از نظر بصری و مرحله‌ای کردن بازی آن را به یکباره محبوب کند. این بازی هنوز هم طرفداران خودش را دارد و با وجود این‌که ده‌ها بازی مشابه آن نیز ساخته و عرضه شد اما Candy Crush کماکان در صدر این نوع بازی‌ها قرار دارد.

با وجود این‌که لیست 7 بازی تأثیرگذار همین‌جا به پایان می‌رسد اما خوب است به دو بازی مهم دیگر نیز اشاره کنیم:

پوکمون گو Pokemon GOاین بازی تابستان امسال توانست یک‌بار دیگر دنیای بازی‌های موبایلی را تحت تأثیر قرار دهد. همه در همه جا از آن صحبت می‌کردند و مشغول گرفتن پوکمون‌ها بودند. با وجود این‌که ایده بازی جدید نبود و عرضه کننده آن Niantic پیش از آن یک بازی دیگر با همین سبک به نام Ingress را معرفی کرده بود اما Ingress تنها در مکان‌های محدودی در دسترس بود و همچنین کاراکترهای محبوب پوکمون را هم نداشت. در سال 2016 شرکت Niantic با همکاری نینتندو کاراکترهای محبوب و قدیمی پوکمون را به کار گرفت تا یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ را خلق کند.

1040498_897
این بازی که براساس واقعیت مجازی و موقعیت کاربر کار می‌کند بسیاری را هم به تقلب به روش‌های مختلف واداشت و باعث Ban شدن هزاران کاربر شد. پوکمون گو حالا آن محبوبیت سابق ماه‌های گذشته را ندارد اما بازیکنانی که به آن اعتیاد پیدا کرده‌اند هیچ‌گاه دست از بازی کردن برنخواهند داشت! این بازی خوشبختانه از معدود بازی‌هایی هم هست که بازیکن را به حرکت و گشت و گذار در دنیای واقعی مجبور می‌کند.
بازی Dead Trigger
1040499_161

با وجود این‌که این بازی دقیقاً صنعت بازی‌های موبایلی را دگرگون نکرد اما یک سبک تازه را ایجاد کرد: بازی‌های اول شخص تیراندازی در موبایل. بازی Dead Trigger ابتدا در سال 2012 برای اندروید و iOS به صورت یک بازی پولی عرضه شد اما این بازی آن‌قدر به‌صورت غیرقانونی کپی و منتشر شد که شرکت سازنده آن Madfinger Games مجبور شد نحوه درآمدزایی خود را تغییر داده و آن را به صورت بازی فریمیوم عرضه کند. به این ترتیب که دانلود و بازی کردن رایگان است اما برای برخورداری از تمامی امکانات و اسلحه‌ها باید درون بازی پول پرداخت کنید.

این سری بازی‌ها که حالا با UNKILLED ادامه پیدا کرده است شاید داستان جذابی نداشته باشد اما از گرافیک فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و ساعت‌ها شما را سرگرم خواهد کرد. شاید بتوان گفت Dead Trigger برای موبایل حکم بازی‌هایی مثل Counter Strike یا Doom را برای PC داشت!

پروتون با خودروهای جدید به ایران برمیگردد

636129221943220694

  • شرکت پروتون در مالزی برای اینکه به موفقیت برسد نیاز به تجدید ساختار دارد و به عنوان وزیر صنعت مالزی مسوول آن هستم که این امر تحقق یابد و سه مدل جدید از محصولات پروتون در آینده توسط این شرکت در بازار خودرو ایران عرضه خواهد شد.

 

داتو سری مصطفی محمد، وزیر تجارت و صنعت بین الملل مالزی در نشست مشترک با مدیرعامل و هیئت مدیره سایپا با بیان مطلب فوق گفت: پروتون سال های زیادی در ایران حضور داشته است و هزاران خودرو در بازار ایران به فروش رسانده است و بعد از برجام موضوع بازگشت به بازار خودروی ایران مطرح است و اینکه بتوانیم از فرصت های بازار خودروی ایران استفاده کنیم.

وی افزود: تقاضای خودرو در ایران یک میلیون و 200 هزار دستگاه برای امسال است و در آینده رشد بیشتری خواهد داشت و ما می توانیم با شرکت خودرو ساز مالزی سهم بسیار خوبی در بازار خودروی ایران داشته باشیم و به آینده صنعت خودرو ی ایران امیدواریم.

وی اضافه کرد: شرکت پروتون در مالزی برای اینکه به موفقیت برسد نیاز به تجدید ساختار دارد و به عنوان وزیر صنعت مالزی مسوول آن هستم که این امر تحقق یابد و سه مدل جدید از محصولات پروتون در آینده توسط این شرکت در بازار خودرو ایران عرضه خواهد شد.

در ادامه مهدی جمالی مدیرعامل سایپا گفت: با توجه به سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران در گسترش همکاری با کشور مالزی فرصت خوبی در سایپا برای همکاری با پروتون فراهم است و با توجه به شناخت خوبی که دو طرف سایپا و پروتون از یکدیگر دارند، سبدی از محصولات مشترک تعریف شود که بخشی از محصولات پروتون به ایران صادر شود و همچنین تولید مشترک داشته باشیم و نیز بخشی از محصولات سایپا در شبکه فروش پروتون به فروش برسد و این کار مشترک بتواند باعث رشد و توسعه هردو شرکت شود.

در پایان نشست، وزیر تجارت و صنعت بین الملل مالزی و هیات همراه از خطوط تولیدی شرکت سایپا بازدید کردند.

چه خودرویی برای خرید اقساطی مناسب است

  • اما اگر شما خواهان خودروهای گران تر و در قیمت های بالای 40 میلیون باشید، باید هم در زمینه بودجه اولیه و هم سود تسهیلات با ریسک بالاتری خرید کنید. خودروسازان چینی بازار ایران از قبیل لیفان در این زمینه می توانند انتخاب جالبی باشند.

حمدحسین شاوردی: خرید خودرو برای مشتری ایرانی همواره یک پروسه طاقت فرسا بوده. نبود امکان انتخاب گسترده، عدم وجود شرایط خرید آسان، فقدان سیستم لیزینگ کم هزینه و بلندمدت در کنار دوندگی های بی امان و عدم تحویل به موقع خودرو همگی باعث شده تا خریداران خاطره خوشی از مراجعه به نمایندگی های فروش خودرو نداشته باشند.
با این حال ورود خودروسازان خارجی و اعطای نمایندگی رسمی به برخی از شرکت های داخلی باعث شده تا روحی تازه به این پروسه دمیده شود و مشتری ایرانی نیز اندکی از مزیت های نوین بازارهای جهانی استفاده کند. با هم نگاهی خواهیم داشت به بر نامه های تعدادی از برندهای تولید و فروش خودرو در ایران که برای خودروهای شان به شما تسهیلات مناسبی اعطا می کنند، برندهایی که بعضا با کمترین هزینه ممکن به شما امکان خرید خودروهای نو می دهند.
1032130_851
1- شرکت سایپا برای جلب مشتریان به سمت خرید محصولات خود برنامه های متعددی دارد. سایپا که در سبد محصولاتش خودروهای ارزان قیمت و پرفروش زیادی وجود دارند، با برخی تسهیلات و در کمترین قیمت، محصولاتی مثل پراید و تیبا را به مشتریان در بازه های زمانی یک تا شش ماهه تحویل می دهد. شما اگر بخواهید در محدوده 20 میلیون تومان خودرویی همچون پراید 131 را خریداری کنید، می توانید با پرداخت هفت میلیون تومان و دریافت یک وام 12 میلیون تومانی موفق به این کار شوید.
وام 12 میلیون نیز دربازه های زمانی شش ماهه، یک ساله و نیز 18و 24 ماهه با سودهای صفر تا 22 درصد بازپرداخت می شود. در تسهیلات یک ساله، شما باید در سه چک آن هم در بازه های زمانی چهار ماه به چهار ماه و سود اندک 10 درصدی، هر بار چهار میلیون پرداخت کنید و با هر پرداخت، یکی از چک هایتان را که هنگام خرید خودرو به شرکت سایپا در رقم مذکور تحویل داده اید، بازپس بگیرید.

2- ایران خودرو نیز به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده خودرو در بازار بزرگ ایران با طیفی از پیشنهادات، شما را ترغیب به خرید محصولاتش می کند. شما می توانید با مشارکت در پیش فروش عمومی محصولات این شرکت و پرداخت مبالغی بین پنج تا 30 میلیون تومانی، ضمن استفاده از سود انصراف 26 در صدی، در سررسیدهای مختلف برای گستره ای از خودروهای تولیدی و مونتاژی این شرکت اقدام کنیدو هر یک از خودروهای دلخواه را برای یکی از دو سررسید اردیبهشت یا تیر 96 با کسب سود 27 درصدی دریافت کنید.

در موردی دیگر اگر شما مشتاق خرید هاچ بک فرانسوی پژو 206 باشید، می توانید با پرداخت هایی در رنج های شش تا 18 میلیون تومانی از بین رده های 206 شامل تیپ دو و تیپ پنج، یکی را انتخاب و بسته به میزان پرداخت تان خودروی خود را در دی یا بهمن 95، و یا فروردین 96 تحویل بگیرید. مابقی پول نیز در موعد تحویل خودرو پرداخت می شود.
1032152_241
از دیگرسو، ایران خودرو برای آن دسته از خریداران خودروی 206 تیپ پنج که به صورت 30 روزه خودروی خود را تحویل می گیرند و در ابتدا تنها توان پیش پرداختی معادل 18 میلیون و 860 هزار تومان را دارند، شرایطی مهیا کرده تا در چهار قسط 5.880 میلیونی آن هم در سررسیدهای اردیبهشت 96، آبان 96، اردیبهشت 97 و آبان 97 مابقی پول را پرداخت نمایند. با این ساز و کار شما با دادن چهار چک در مبلغ مذکور و در وجه شرکت ایران خودرو، با کمتر از 19 میلیون تومان می توانید صاحب خودروی خوبی همچون 206 شوید.

3- اما اگر شما خواهان خودروهای گران تر و در قیمت های بالای 40 میلیون باشید، باید هم در زمینه بودجه اولیه و هم سود تسهیلات با ریسک بالاتری خرید کنید. خودروسازان چینی بازار ایران از قبیل لیفان در این زمینه می توانند انتخاب جالبی باشند.

لیفان ایکس 50 نخستین پیشنهاد کرمان موتور است که شما می توانید با پرداخت اولیه 10 میلیون تومان یکی از آنها را در آذر 95 تحویل بگیرید و از تسهیلات 28 میلیون تومانی شرکت نیز استفاده کنید و در عین حال تا زمان پرداخت تسهیلات که یک سال زمان می برد، سند خودروی خود را در رهن شرکت نگه دارید. البته این بین نباید یک نکته را از نظر دور داشت، شما حدودا یک ماه بعد از پرداخت اول، برای پرداخت دوم که در حدود 11 میلیون است به شرکت دعوت می شوید تا پروسه پیش پرداخت را تکمیل نمایید.
1032131_691
آذرماه 95 موعد تحویل خودرو است و شما با تحویل خودرو یک سال زمان دارید تا تسهیلات 28 میلیون تومانی شرکت را در چهار پرداخت هفت میلیون تومانی با فاصله سه ماه به سه ماه بازپرداخت نمایید.

4- لیفان ایکس 50 اما تنها گزینه چینی ها برای خرید خودرویی با قیمت کمتر از 50 میلیون تومان نیست و شرکت مدیران خودرو به عنوان نماینده شرکت چری، مدل 315 اچ هاچ بک با قیمت قطعی 44 میلیونی را با پیش پرداخت 8.840 میلیونی، تحویل فوری و تسهیلاتش شش تا 36 ماهه در نرخ های بهره مختلف به شما پیشنهاد می دهد.

1032151_565
پروسه خرید اینگونه است که پس از پیش پرداخت اولیه که می تواند بسته به سطح قدرت پرداخت شما بالاتر از 8.84 میلیون نیز باشد، شما هنگام تحویل خودرو حدود 11 میلیون تومان دیگر نیز پرداخت می کنید و مابقی قیمت را هم از طریق تسهیلاتی که توسط شرکت به شما اعطا می شود و سقف آن 24 میلیون تومان است، پرداخت می کنید.
شما با انتخاب تسهیلات 24 ماهه 24 میلیونی با نرخ های بهره 15 تا 17 درصدی، باید هر چهار ماه چهار میلیون تومان پرداخت کنید. لازم است بدانید تاریخ شروع اولین چک اقساط شش ماه پس از تاریخ ثبت نام است. همچنین مبالغ چک های اقساط متناسب با پرداخت مشتری در زمان ثبت نام مشخص می شود.

چطور در تلگرام مخفی باشیم

513892_246

 

  • پیش از هر چیز توجه داشته باشید که این ترفند نیازمند تلگرام نسخه دسکتاپ است، اما تغییر نام شما در تمام دستگاه‌ها قابل مشاهده بوده و فقط برای اجرای ترفند به نسخه دسکتاپ تلگرام نیاز خواهید داشت.

این روزها انجام کارهای مختلف در تلگرام از جذابیت خاصی برخوردار بوده و از آنجا که کلیک نیز همواره قرار است جذاب باشد می‌خواهیم ترفندی بسیار جذاب و البته ساده را به شما معرفی کنیم تا دوستانتان را شگفت‌زده کنید!

به کمک این ترفند می‌توانید به‌صورت نامرئی (بدون نام) برای دوستان‌تان یا هر کاربر دیگر پیام ارسال کنید. (همچنین می‌توانید نام کانال را نیز نامرئی کنید) به‌عبارت دقیق‌تر همان‌طور که می‌دانید هر کاربر در اپلیکیشن تلگرام باید برای خود یک نام (First name) انتخاب کند و هنگام اختصاص نام اجازه استفاده از فاصله خالی (Space) را ندارد، اما با ترفندی که در ادامه معرفی می‌کنیم یک نام کاملا نامرئی به شما اختصاص می‌یابد.

پیش از هر چیز توجه داشته باشید که این ترفند نیازمند تلگرام نسخه دسکتاپ است، اما تغییر نام شما در تمام دستگاه‌ها قابل مشاهده بوده و فقط برای اجرای ترفند به نسخه دسکتاپ تلگرام نیاز خواهید داشت.

نرم‌افزار Word از مجموعه آفیس را اجرا کرده و با مراجعه به تب Insert روی Symbol کلیک کرده و در ادامه گزینه More Symbols را انتخاب کنید.

در بخش From از پنجره به‌نمایش درآمده گزینه Unicode را انتخاب کرده و در کادر Character Code مقدار 200C را تایپ کنید.

روی گزینه Shortcut key کلیک کرده و کلیدهای alt+X را از روی صفحه‌ کلید رایانه فشار دهید تا این کلیدها به‌عنوان میانبر برای تایپ کاراکتر موردنظر اختصاص یابد. (در حالت پیش‌فرض نیز این میانبر وجود دارد، اما ممکن است به وسیله نرم‌افزارها تغییر کرده باشد و برای اطمینان از عملکرد میانبر این مراحل طی شده است)

اطمینان حاصل کنید هیچ عبارتی در صفحه تایپ نشده است. (کلیدهای Ctrl+A را فشار داده و پس از آن کلید Delete را فشار دهید تا عبارت‌های موجود احتمالی حذف شوند)

زبان صفحه‌کلید را به فارسی تغییر داده و از راست به چپ، عبارت جادویی را به روش زیر تایپ کنید:

سه مرتبه فشار کلیدهای Alt+X، یک مرتبه فشار کلید Space، سه مرتبه فشار کلیدهای Alt+X

توجه: منظور از سه مرتبه فشار کلیدهای Alt+X این است که یک مرتبه کلید Alt را فشار داده و نگه‌دارید سپس کلید X را فشار دهید، کلید Alt و X را رها کرده، دوباره کلید Alt را نگه‌داشته و کلید X را فشار دهید و در پایان باز هم کلیدها را رها کرده و برای مرتبه سوم ضمن فشار کلید Alt و نگهداشتن آن کلید X را نیز فشار دهید. (منظور از فشار کلید X، فشار کلید «ط» در زبان فارسی است)

در پایان پس از تایپ کامل عبارت جادویی، کلیدهای Ctrl+A را فشار دهید تا کل کاراکترهای پنهان و پیدای موجود در صفحه به حالت انتخاب درآمده و سپس از تب Home روی آیکون کپی‌کلیک کنید. (می‌توانید از کلیدهای Ctrl+C نیز کمک بگیرید)

نرافزار تلگرام دسکتاپ را اجرا کرده و به منوی Settings مراجعه کنید.

روی نام خود کلیک کنید و نشانگر ماوس را در کادر نام قرار دهید.

کلیدهای Ctrl+A را فشار داده و پس از انتخاب کل نام موجود، کلیدهای Ctrl+V را برای جایگزینی عبارت جادویی کپی شده در حافظه موقت ویندوز فشار دهید.

روی گزینه Save کلیک کرده و تغییرات را مشاهده کنید.

منبع:جام جم آنلاین