سئو در بازاریابی آنلاین تاثیر زیادی دارد

  • اینها برخی از مهمترین تکنیک‌های تاثیرگذار در بهینه سازی سایت و سئو برای رتبه اول گوگل هستند که هر کدام مانند بخشی از یک پازل باید همواره در طول زمان توسط متخصص سئو درکنار هم و با دقت بسیار استفاده شوند تا بهترین نتیجه میسر شود

هینه سازی سایت برای قرار گرفتن در رتبه اول موتور جستجوی گوگل یا به اصطلاح سئو (SEO) یک راهکار بسیار موثر و به صرفه برای بازاریابی آنلاین است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، استارت آپ‌های هوشمند در تمام دنیا و ایران بسرعت در حال تبدیل شدن به برندهای مشهور و بزرگ هستند و همواره با فناوری های جدیدی که ارائه می‌دهند ما را متحیر می‌کنند.

قابل توجه است که بسیاری از این استارت‌آپ‌ها همان خدمات یا کالاهایی که سال‌ها مورد استفاده مردم بوده‌اند را در مدل و بسته‌بندی جدیدی و تنها با امکان دسترسی و استفاده راحت‌تر و کم هزینه‌تر از طریق دنیای دیجیتالی و اینترنتی ارائه می‌کنند و به محبوبیت بالایی میان جوانان دست پیدا می‌کنند.

یکی از نکات مهم که در پیشبرد اهداف و توسعه استارت آپ های هوشمند بسیار تاثیرگذار است، برندسازی و بازاریابی از طریق راهکارهای نوین دیجیتال مارکتینگ است.

عباس فلسفین کارشناس دیجیتال مارکتینگ و مدیر شرکت ویرلن در توضیح این موضوع گفت: امروز همگام با ظهور تکنولوژی های جدید، هر روز شاهد تولد تکنیک‌های جدید برای برندسازی، بازاریابی و فروش از طریق فضای مجازی اینترنت هستیم و اگر بتوانیم از پلتفرم‌های جدید دیجیتال مارکتینگ بدرستی استفاده کنیم با بالاترین سرعت و کم ترین هزینه به بهترین نتیجه می‌رسیم و از سایر رقبا سبقت می‌گیرم.

سئو سایت جزو راهکار های بسیار موثر دیجیتال مارکتینگ است که در دهه گذشته مدل بازاریابی را در تمام دنیا دگرگون کرده و امروز کمتر کسب و کاری وجود دارد که از این راهکار برای افزایش فروش استفاده نکند. اما باتوجه به پشرفت تکنولوژی‌های مبتنی بر وب و افزایش استفاده مردم از جستجوگر گوگل، الگوریتم های این موتور جستجو و البته تکنیک‌های سئو همواره در حال تغییر و تحول است، بطوریکه حتی برخی از تکنیک‌ها مانند دریافت بک لینک از طریق تبلیغات متنی که تا دو سال گذشته در بهبود رتبه سایت در نتایج گوگل و سئو موثر بوده اند، امروز حتی باعث افت رتبه سایت می‌شوند و اکنون رپورتاژ آگهی جایگزین آن شده است.

 

این یک واقعیت است که باعث می‌شود متخصصان سئو کار همواره بدنبال تحقیق در مورد تکنیک‌های جدید سئو باشند و مقالات آموزش سئو را از مراجع معتبر دنبال کنند.

ویرلن در مقالات آموزش سئو مواردی که اخیرا اهمیت بسیار بالایی در سئو سایت پیدا کرده‌اند، را معرفی کرده است:

به طراحی سایت بر اساس نمایش در موبایل و تبلت اهمیت بیشتری دهید

از همان ابتدا طراحی وب سایت براساس الگوریتم‌های جدید گوگل مهمترین بخش سئو بوده است. خبر مهم اینکه طی یکی دوسال اخیر موتور جستجوی گوگل اولویت بررسی و رتبه‌بندی سایت‌ها را براساس نحوه نمایش در اسمارت‌فون‌ها قرار داده است و این یعنی اگر وب سایت شما برای این شرایط آماده نباشد، هرگز به رتبه اول نزدیک نمی‌شود.

تولید محتوای سایت براساس استاندارد های سئو

استفاده از بهترین هاستینگ برای بارگذاری سریع سایت

برنامه ریزی برای جلوگیری از فرار کاربران پس از ورود به سایت

ثبت موقعیت مکانی شرکت در گوگل مپ و اتصال نقشه به وب سایت

اشتراک گذاری محتوای سایت در شبکه های اجتماعی

دریافت لینک فالو از طریق کمپین رپورتاژ آگهی در سایت‌های پربازدید با اتوریتی بالا

اینها برخی از مهمترین تکنیک‌های تاثیرگذار در بهینه سازی سایت و سئو برای رتبه اول گوگل هستند که هر کدام مانند بخشی از یک پازل باید همواره در طول زمان توسط متخصص سئو درکنار هم و با دقت بسیار استفاده شوند تا بهترین نتیجه میسر شود

برای موفقیت در کسب و کار 3 قانون وجود دارد

  • برایان تریسی همچنین در این سمینار با اشاره به اینکه کتاب‌های او در ایران بسیار پرفروش بوده، اظهار کرد: من تابه‌حال برای انتشار هیچ‌کدام از کتاب‌هایم در ایران حق کپی‌رایت دریافت نکرده‌ام.

 

برایان تریسی را از طریق سخنرانی در سمینارهای آموزشی در شرکت‌های بزرگ بین‌المللی و کتاب‌های موفقی که در زمینه مدیریت موثر نوشته‌است، می‌شناسیم. قطعا حضور این مدرس توانا در سمینار بازاریابی و فروش با عملکرد بالا، جهت افزایش بهره‌وری، خودباوری و خلاقیت موثر خواهد بود. عوامل دستیابی به موفقیت در کسب‌وکار، اصلی‌ترین بخش صحبت‌های «برایان تریسی» در این سمینار را تشکیل داد. به گزارش دنیای اقتصاد، نویسنده کتاب‌های «کمک به خویشتن»، «قدرت جذبه»، «جادوی انگیزش»، «مدیریت زمان»، «قدرت بیان»، «قدرت برنامه‌ریزی»، «مدیریت بحران»، «قورباغه را قورت بده»، «کانون تمرکز» و «قورباغه‌ات را ببوس» با نام بردن از شرکت‌هایی که در دنیا شهرت جهانی کسب کرده‌اند، راه‌های دستیابی به موفقیت آنها را برای حضار تشریح کرد.

وی با تاکید بر اهمیت کلمه شفافیت در موفقیت کسب‌وکار، توضیح داد: محبوب‌ترین کلمه‌من در کسب‌وکار «روشنی» است. من همیشه درباره کلمه روشنی صحبت می‌کنم. باید ابتدا روشن باشد، دقیقا شما چه‌کسی هستید؟ در چه زمینه‌ای خوب هستید؟ در چه زمینه‌هایی انقدر خوب نیستید؟ نقاط قوت و ضعف شما چیست؟ در چه زمینه‌هایی می‌توانید خوب شوید؟ باید روشن شود چه هدفی را دنبال می‌کنید؟ بنابراین روشنی امری اساسی در موفقیت هر کاری محسوب می‌شود. این پژوهشگر، سپس درباره مطالعه‌ای که حدود ۲۵ سال پیش درباره ۲۲ هزار شرکت موفق در ۲۰ کشور دنیا انجام شده‌بود، صحبت کرد و گفت: براساس این پژوهش گفته می‌شود ۸۰ درصد موفقیت شرکت‌ها وابسته به چند کیفیت است که باید از آنها استفاده کرد. اگر شما این مجموعه کیفیت‌ را دارا باشید، می‌توان امیدوار بود که موفق خواهید شد. این کیفیت‌ها آنقدر روشن و ساده است که حتی یک کودک هم باید از آنها اطلاع داشته باشد ولی متاسفانه برخی شرکت‌ها از آن اطلاعی ندارند.تریسی توضیح داد: برای قدم اول ابتدا باید هدف روشن خود را تعیین کنیم. مثلا اگر هدف این است که یکی از ۵۰۰ شرکت اول دنیا شویم، این یک هدف روشن و واضح برای ما به‌حساب می‌آید. از سوی دیگر، همه افرادی که در شرکت کار می‌کنند، باید یک هدف روشن برای خود داشته باشند که به هدف کلی شرکت متصل می‌شود.

وی قدم دوم را این‌طور تبیین کرد: اندازه‌گیری هدف از طریق برخی ابزار مثل عدد قدم بعدی خواهد بود. باید براساس عدد هدف را برای خود ترسیم کنیم. در همین حال سومین معیار داشتن یک برنامه زمان‌بندی شده است. باید همه در یک شرکت بدانیم چند قدم تا رسیدن به هدف فاصله داریم. این فعال حوزه کسب‌وکار، سپس قانون سه‌گانه را برای حضار توضیح داد و گفت: اگر فهرستی از فعالیت‌های یک‌ماه خود تهیه‌کنید، متوجه خواهید شد، روی ۲۰ تا ۳۰ کاردر این مدت کار کرده‌اید. این درحالی‌است که از این میان فقط ۳ کار ۹۰ درصد ارزش وظایف شما را برای شرکت ایجاد می‌کند و باقی این‌کارها در ۱۰ درصد پایین قرار دارد. بنابراین بسیار مهم است که ما در انجام وظایف مدیریت زمان داشته‌باشیم تا نتیجه بهتری دریافت کنیم. به این ترتیب توصیه من این است که در ابتدا سه سوال جادویی از خود بپرسید.

سوال جادویی شماره ۱- اگر قرار باشد در تمام طول روز فقط یک کار را انجام دهید، آن چیست؟ کاری که بیشترین ارزش را برای شرکت شما ایجاد کند. من به آنها می‌گفتم: لطفا این کار را بنویسید، درباره آن بحث کنید و با بقیه افرادی که در شرکت شما هستند، درباره آن صحبت کنید. هر کدام یک جواب را می‌نوشتند و من به آنها می‌گفتم آیا واقعا پاسخ شما این است؟ و هر چه بیشتر درباره وظایف‌شان حرف می‌زدیم، متوجه می‌شدند اگر چه آن کار وظیفه مهمی بوده، اما وظیفه آنها نبوده‌ و وظیفه فرد دیگری ‌است. طبیعتا آنها در این مدت روی موضوعی کار می‌کردند که وظیفه‌شان نبوده است. ما آنقدر بحث می‌کردیم تا وظیفه آنها روشن شود و روشنی و وضوح حاصل شود. تریسی درباره سوال جادویی شماره ۲، گفت: سپس می‌پرسیدم دومین وظیفه‌ای که باید انجام دهید چیست؟ همچنین این سوال را برای بار سوم می‌پرسیدیم. پس در نهایت ما متوجه می‌شویم، اگر قرار باشد فقط سه کار را برای شرکت خود انجام دهیم آنها چه مواردی هستند. وقتی این تمرین را با همه مدیران ادامه می‌دهیم، نهایتا آنها متوجه می‌شوند، سه وظیفه اصلی آنها چیست.

وی تاکید کرد: کلید موفقیت به عنوان یک مدیر اجرایی برای شما این است که متوجه شوید سه وظیفه مهمی که باید انجام دهید چیست و روی همان کار کنید و وقت خود را صرف فعالیت‌های دیگر نکنید. تریسی گفت: امروزه ۵۰ درصد وقت‌ کاری برای فعالیت‌هایی تلف می‌شود که برای شرکت‌ها ارزش ایجاد نمی‌کند. بسیاری از مردم وقت را صرف شبکه‌های اجتماعی، صحبت با یکدیگر، گفت‌وگو‌ و جلسات روزانه می‌کنند و مثل دور باطل می‌ماند. به همین دلیل لازم است شما وضوح و روشنی درباره آنچه واقعا انجام می‌دهید را در نظر داشته باشید.

وی یک مثال از وارن بافت را مطرح کرد و گفت: بافت یکی از ثروتمند‌ترین مردان دنیا است و دارایی‌های او ارزش چند ده میلیارد دلاری دارد. او درباره راز موفقیت خود می‌گوید: راز موفقیت من این است که به هر کاری که جزو سه اولویت من نباشد، نه می‌گویم. بافت یک فلسفه خیلی جالب دارد. او شش ساعت در روز را صرف مطالعه می‌کند و همچنان می‌خواند و مهارت‌های خود را بهبود می‌بخشد. به سرکار می‌رود، از کارهای اساسی مراقبت می‌کند اما با کامپیوتر بازی نمی‌کند، با دیگران صحبت نمی‌کند و از شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کند. به همین خاطر یک سرمایه‌گذار موفق است. از او پرسیدند، امروز بهترین سرمایه‌گذاری برای شما چیست؟ او گفت بهترین سرمایه‌گذاری این است که روی خود سرمایه‌گذاری کنید و همیشه سعی کنید بهتر و بهتر شوید و وقتی در انجام کار بهتر شوید آن وقت می‌توانید آن سه وظیفه اصلی را بهتر کنید.

برایان تریسی همچنین در این سمینار با اشاره به اینکه کتاب‌های او در ایران بسیار پرفروش بوده، اظهار کرد: من تابه‌حال برای انتشار هیچ‌کدام از کتاب‌هایم در ایران حق کپی‌رایت دریافت نکرده‌ام. کتاب‌های من در ایران بارها چاپ شده و ناشران بسیار درآمد کسب کرده‌اند به این دلیل که حق مولف را پرداخت نکرده‌اند. متاسفانه در ایران قانون کپی‌رایت وجود ندارد و این خیلی برای من جالب است.

 

 

چند راهنمایی مفید در مورد بازاریابی محتوایی برای موبایل

  • مطالب خود را به مخاطب مناسب توزیع کنید: میلیون ها نفر از مردم به رسانه های اجتماعی دسترسی دارند. بنابراین ترویج محتوای شما از طریق فیس بوک، توییتر، گوگل +، Pinterest، یوتیوب، و یا LinkedIn هنوز یک برنامه عالی برای این اقدام است.

 

بیش از ۵۶ درصد از بزرگسالان آمریکا گوشی‌های هوشمند و ۳۵ درصد از آن‌ها تبلت دارند. بنابراین جای تعجب نیست که گوشی‌های همراه رسما در زندگی ما دخالت دارند. از پیام کوتاه، بازی، شبکه‌های اجتماعی تا گرفتن عکس، گفتگوی ویدئویی، بررسی اخبار و خرید. هر چیزی که فکرش را بکنید با گوشی‌های موبایل انجام می‌دهیم.

 

تحقیقات اخیر نشان داده که ۶۳ درصد از صاحبان گوشی‌های موبایل از اینترنت استفاده می‌کنند. مردم بیشتر از رسانه‌ها در موبایل خود استفاده می‌کنند تا رایانه‌های شخصی و تلویزیون.

 

اما در بازاریابی محتوایی این آمار چه معنایی دارد؟
مهم این است که این سوال را بپرسید: “مخاطبان ما را در کجا پیدا می‌کنند؟” اگر مخاطبان از طریق موبایل با برند شما ارتباط برقرار می‌کنند، -حتی اگر برای جستجوی گوگل- بنابراین بهتر است یک استراتژی محتوا برای موبایل در نظر بگیرید، تاکتیکی که شرکت‌ها امروزه از آن استفاده می‌کنند.

در اینجا چند نکته مفید برای اطمینان از این که کسب و کار شما برای موبایل آماده است را ارائه می‌دهیم:

 

 

 

۱- یک وبسایت مختص موبایل ایجاد کنید: اگر شرکت شما هنوز یک سایت که پاسخگوی موبایل باشد را راه اندازی نکرده، هم اکنون زمان مناسبی است. محتوای خود را در تلفن همراه با موثرترین UX ممکن از جمله فونت بزرگ و قابلیت دسترسی آسان برای به اشتراک گذاری محتوا، قرار دهید.

 

۲- یک اپلیکیشن موبایل طراحی کنید: تحقیقات نشان می‌دهد کاربران در واقع زمان بیشتری در اپلیکیشن‌های موبایل نسبت به وب موبایل، صرف می‌کنند. به همین دلیل برای کسب و کار شما بهتر است که یک اپلیکیشن موبایل طراحی کنید تا بتواند هدفمندی جغرافیایی و ارزش افزوده ارائه دهد و همچنین امکان ارائه پوش نوتیفیکیشن و بازی سازی را از طریق آن داشته باشید.

 

۳- محتوای خود را ساده و واضح ارائه دهید: ناشران باید در نظر داشته باشند که کاربران موبایل در حالی محتوا را می‌خوانند که در حال انجام چند کار چند منظوره هستند (در حال چت کردن با دوستان خود، تماشای تلویزیون یا غذا خوردن هستند.)
عنوان‌های مختلف را تست کنید.
تعداد کلمات خود را به حداقل برسانید و کیفیت را به کمیت ترجیح دهید.
هر زمان که امکان دارد از تصاویر یا ویدئوها برای انتقال سریعتر مفاهیم استفاده کنید.

 

۴- از سئو برای بهینه سازی موبایل استفاده کنید: تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند ۲۶ درصد از کل ترافیک جستجوی محلی را تشکیل می‌دهند، بنابراین اگر کاربران بخواهند یک بانک محلی را پیدا کنند، مطمئن شوید که سایت شما کلیه کلمات کلیدی مناسب را به محتوا اضافه کرده است.

 

۵- مطالب خود را به مخاطب مناسب توزیع کنید: میلیون ها نفر از مردم به رسانه های اجتماعی دسترسی دارند. بنابراین ترویج محتوای شما از طریق فیس بوک، توییتر، گوگل +، Pinterest، یوتیوب، و یا LinkedIn هنوز یک برنامه عالی برای این اقدام است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برنامه‌های بهینه توزیع محتوا می‌توانید از وبسایت کانگورو این کار را شروع کنید و با ما در ارتباط باشید.