گوشت اردک از گوشت مرغ بهتر است

goose-incubation-123

  • . سبزي‌ها و ميوه‌ها اگر چه كالري بسيار اندكي دارند اما در كنار موادغذايي ذكر شده مي‌توانند ميزان جذب مواد‌غذايي مفيد را در بدن بالا ببرند.

در مكتب طب سنتي ايران مصرف برخي از موادغذايي علاوه بر داشتن مواد مفيد و مورد نياز بدن به جذب بهتر سلولي كمك كرده و به مرور موجب افزايش وزن در افراد لاغر مي‌شود. در فهرست اين غذاها شيربرنج، هليم، كله‌پاچه و خوراك‌هايي كه با گوشت پرندگاني چون اردك، كبك، گوشت بزغاله و بره تهيه شده باشد در اولويت قرار دارد. علاوه بر اين، مصرف انواع شيريني‌ها به‌ويژه شيريني‌هايي كه با روغن طبيعي تهيه شده باشند از قبيل سوهان، باقلوا، قطاب نيز در فواصل زماني مختلف به‌ويژه در ميان وعده‌ها به جذب بيشتر موادغذايي كمك مي‌كند.

درمانگران طب سنتي ايران جايگزين كردن دانه‌هاي روغني از قبيل كنجد، پسته، فندق و بادام را نيز در افزايش وزن اين افراد بسيار موثر مي‌دانند و مداومت در مصرف آن را به اين گروه توصيه مي‌كنند. توجه داشته باشيد، مصرف ميوه‌ها و سبزي‌هاي تازه نيز در نتيجه كار بسيار موثر است. سبزي‌ها و ميوه‌ها اگر چه كالري بسيار اندكي دارند اما در كنار موادغذايي ذكر شده مي‌توانند ميزان جذب مواد‌غذايي مفيد را در بدن بالا ببرند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *