کاشی های خانه را تمیز و درخشان کنین

9452_297

  • به‌طور مرتب كاشي‌هاي سراميكي‌تان را تميز كنيد و لكه‌هاي به‌وجود آمده روي آن‌ها را فورا پاك كنيد تا هميشه كف اتاق‌ها، پيشخوان‌ آشپزخانه و ديوارهاي منزل‌تان پاكيزه و زيبا باشد.

 

 

  تميز‌كردن كاشي‌هاي سراميكي

  • با تميز‌كردن كاشي‌ها و كف‌پوش‌هاي سراميكي، خانه شما درست مثل روز اول زيبا و درخشان خواهد شد. به‌طوركلي كاشي‌هاي‌ سراميكي 2 نوع بدون لعاب و لعاب‌دار دارند. علاوه بر تميز‌كردن سراميك‌ها، بايد به نظافت ماده پر‌كننده «شيارهاي» بين آن‌ها هم توجه داشته باشيد؛ اين ماده، با پركردن فاصله ميان سراميك‌ها، ديوارها و كف، اتاق‌هاي‌تان را زيباتر جلوه مي‌دهند.اين مواد پركننده انواع و رنگ‌هاي مختلفي دارند و براي زيبا و سالم‌ماندن نيازمند مراقبت و نظافت هستند.
  • كاشي‌هاي سراميكي به‌صورت مختلفي از جمله مات، براق يا طرح‌دار يافت مي‌شود. اغلب براي كف‌ و پيشخوان آشپزخانه از سراميك‌هاي بدون لعاب استفاده مي‌شود كه نسبت به نوع لعاب‌دار، دقت و رسيدگي بيشتري لازم دارد اما بعضي‌ها به‌طور سنتي براي كف، ديوارها و پيشخوان آشپزخانه، كاشي‌هاي لعاب‌دار را به كار مي‌برند كه سطحي سخت و براق دارد.

 


 

تميز‌كردن كاشي‌هاي سراميكي بدون لعاب

 

  • هميشه اين نوع كف‌پوش‌هاي سراميكي را با جاروي برقي يا دستي جارو كنيد تا كثيفي، آشغال‌ها و ذرات ريز از روي آن برداشته شود. سپس آن را با ماده شوينده ملايم و آب گرم بشوييد.
  • مي‌توانيد با زمين‌شوي مرطوب و يك شوينده ملايم آن را تميز‌ كرده و بعد با يك پارچه خيلي نرم آن را خشك كنيد تا روي سراميك‌ها خط نيفتد. ديوارهاي سراميكي بدون لعاب را هم با همين مواد و با استفاده از يك اسفنج بشوييد.
  • هرگز از شوينده‌ها و صابون‌هاي قوي، مواد ساينده يا اسيد براي شست‌وشوي اين نوع كاشي‌ها استفاده نكنيد. كاشي‌هاي سراميكي بدون لعاب يا مات را بايد با لاك‌هاي مخصوص موجود در بازار آستر كنيد زيرا اين نوع سراميك‌ها پر از منفذ و نفوذپذير هستند. چنانچه چيزي روي كف‌پوش‌‌هاي سراميكي ريخته شود، بايد بلافاصله آن را پاك كنيد تا لكه‌‌اي به جا نماند.

 


 

تميز‌كردن كاشي‌هاي سراميكي لعاب‌دار

 

  • ابتدا كف اتاق را جارو بزنيد، سپس با زمين‌شوي مرطوب، آب گرم و شوينده ملايم آن را تميز كنيد و با آب گرم كاملا بشوييد.
  • به‌طور مرتب كاشي‌هاي سراميكي‌تان را تميز كنيد و لكه‌هاي به‌وجود آمده روي آن‌ها را فورا پاك كنيد تا هميشه كف اتاق‌ها، پيشخوان‌ آشپزخانه و ديوارهاي منزل‌تان پاكيزه و زيبا باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *