چند دلیل که باعث نابودی آگهی تبلیغاتی می شوند

  • هیچوقت. نوشتن آگهی بازاریابی مانند هیچ نمونه ی دیگری از نوشتن نیست. نوشتن یک آگهی تبلیغاتی، بسیاری از قوانینی که در دستور زبان آموخته اید را به چالش می کشد و بیشتر از هر نوشته دیگری به ترغیب دقیق، روانشناسی، خلاقیت و درک از بازرگانی مخصوص به خودتان و مخاطبان از هر نوع دیگری از نوشتن بستگی دارد.

 

این مقاله به شرکت های تجاری کوچک و متوسط که توانایی استخدام آگهی نویسان تبلیغاتی حرفه ای را ندارند آموزش داده شده است، که چگونه آگهی تاثیرگذار بنویسند که به نتایج دلخواه خود برسند. با این همه، همانطور که گام هایی برای نوشتن یک آگهی عالی می توان برداشت، اشتباهاتی نیز ممکن است از سوی شما رخ دهد که می تواند پیام های بازاریابی شما را نابود کند.

میزان بازدهی سرمایه شما را به کسری از آنچه که می توانست باشد، کاهش دهد. در زیر به پنج باور غلط که آگهی تبلیغاتی را نابود می کند اشاره می کنم:

۱. مخاطبان به من و کسب و کارم اهمیت می دهند.
به واقع این گونه نیست. مخاطبان شما به اینکه اگر کیف پولشان را بیرون بیاورند و در آمد خود را برای خرید محصول یا خدمات شما بدهند، چه منفعتی در آن برای خودشان است، اهمیت می دهند. آن ها به اینکه شما در کارتان خیلی با سابقه هستید اهمیت نمی دهند بنابراین لطفاً از ذکر اینگونه موارد در آگهی های تبلیغاتی خود صرف نظر کنید. فراموش نکنید که مخاطبان شما فقط به اینکه خواسته ها و نیازهایشان برآورده شود اهمیت می دهند. هدف نوشتن آگهی این است که مصرف کنندگان را مجاب کنید که که محصول یا خدماتی که به فروش می رسانید، در خور نیازها و خواسته های آنان خواهد بود، حتی اگر لازم باشد تا برای آنان نیازها و خواسته های قابل درک خلق کنید. به بیان دیگر، آگهی شما باید بر مزایایی که مخاطبان در صورت خرید محصول یا خدمات دریافت می کنند، تمرکز کند. این بسیار عالی است که شرکت شما از ده سال پیش در یک مکان یکسان در حال فعالیت است، اما اساساً، مخاطبان فقط به اینکه شرکت شما چه کاری می تواند برای آنها انجام دهد و اینکه چطور می تواند زندگی آنان را راحت تر و بهتر سازد، اهمیت می دهند. اینها پیام هایی هستند که آگهی شما باید به منظور رسیدن به نتایج باید بر روی آنها تمرکز داشته باشد.

۲. من میتوانم یک آگهی یکسان را همه جا استفاده کنم
نه، به هیچ وجه نباید اینکار را بکنید. آگهی شما بسته به موقعیت رسانه ای که استفاده می کنید، می بایست تغییر کند. به عنوان مثال، اگر آگهی ای را برای یک بیلبورد در معابر می نویسید، که مخاطبان احتمالاً در حالی که با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در بزرگراهی شلوغ و به هنگام ساعت شلوغی رانندگی می کنند تنها در چند ثانیه می بینند، پیام شما باید کوتاه، مربوط به موضوع و بدون جایی برای سردرگمی باشد. بنابراین، اگر یک آگهی از طریق پست بطور مستقیم به سوی مشتریانی که در خواست دریافت اطلاعات درباره ی شرکت شما را دشته اند می نویسید، آگهی شما باید بسیار جزئی تر با پیام هایی باشد که موضوع را شرح داده، سوالات را پاسخ دهد و یک وضعیت فوریتی را ایجاد کند تا سرعت پاسخ را بالا ببرد.

۳. من میتوانم یک آگهی را برای همه استفاده کنم
خیر، این ایده خوبی نیست. خوانندگان متفاوت به پیام های متفاوتی بسته به شخصیت افراد در مکانهای مختلف (جمعیت شناختی)، رفتارها، تجربیاتشان و غیره واکنش نشان می دهند. به عنوان مثال، اگر یک آگهی برای یک نامه مستقیم که به مشتریان قبلی فرستاده خواهد شد، می نویسید، پیام های شما باید بسیار متفاوت تر از آنهایی باشد که در نامه هایی که به مشتری احتمالی (آتی) فرستاده می شود، ظاهر می شود. یک مخاطب قبلاً با محصولات و خدمات شما بسیار آشناست، در حالی که دیگری هیچ تجربه قبلی برای برداشت از آن ندارد. مشخصاً، پیام ها برای دو مخاطب باید متفاوت باشد تا به بالاترین سرعت پاسخ پاسخ ممکن برسد.

۴. من نیاز دارم تا در آگهی ام باهوش به نظر برسم.
همیشه نه. زبان و آهنگ آگهی شما باید به صورت مستقیم با افرادی که احتمال خواندن آن را دارند ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال، اگر یک آگهی برای نوجوانان می نویسید، آگهی شما باید بسیار متفاوت تر از آگهی ای که شهروندان سالخورده را مورد هدف قرار داده است، باشد. همچنین حائز اهمیت است که اصطلاحات تخصصی را ذکر نکنید، مگر اینکه آگهی شما برای یک مخاطبی که آن را درک می کند، در نظر گرفته شود. به عنوان مثال در یک آگهی تبلیغاتی مختص دستگاه های پزشکی که مخاطب آن پزشکان هستند، مکان مناسبی برای استفاده از اصطلاحات خاص است. یک بار دیگر، این قضیه همیشه بستگی به مخاطب مورد نظر دارد که شما می خواهید در آخر به پیام های بازاریابی شما واکنش نشان دهد.

۵. نوشتن آگهی راحت است
هیچوقت. نوشتن آگهی بازاریابی مانند هیچ نمونه ی دیگری از نوشتن نیست. نوشتن یک آگهی تبلیغاتی، بسیاری از قوانینی که در دستور زبان آموخته اید را به چالش می کشد و بیشتر از هر نوشته دیگری به ترغیب دقیق، روانشناسی، خلاقیت و درک از بازرگانی مخصوص به خودتان و مخاطبان از هر نوع دیگری از نوشتن بستگی دارد. فراموش نکنید که همه نویسندگان، آگهی نویسان خوبی نیستند ، و همینطور همه آگهی نویسان لزوماً نویسندگان خوبی نیستند. اگر تصمیم دارید که آگهی خودتان را بنویسید، نیاز دارید که این هنر را بیاموزید. و اگر تصمیم دارید که یک آگهی نویس استخدام کنید، به یاد داشته باشید که همه آگهی نویسان مانند هم نیستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *