-
دانش: کتابهای مبتنی بر دانش بازاریابی را مطالعه کنید، چند کتابچهی راهنمای بازاریابی از استادان بازاریابی وب بخرید، استراتژیهای بازاریابی را از مشاوران بازاریابی یاد بگیرید و یا یک متخصص بازاریابی برای کسبوکار خود استخدام کنید.
شرکتهای رو به رشد گاهی برای کشف قلق بازار هزاران دلار برای مشاوران پرداخت میکنند و گاها پیشنهاداتی دریافت میکنند که حتی هزینهی بیشتری هم باید بپردازند. اما اگر باهوش باشید راههای آسانتر و کم هزینهتری خواهید یافت.
هفت ایدهی کمهزینه بازاریابی
1) مطبوعات: اطلاعیههای رسمی مطبوعاتی دارای ارزش خبری هستند و توجه خوانندگان را به خود جلب میکنند. این اطلاعیهها باید کوتاه و قانع کننده باشند تا مورد توجه قرار گیرند.
2) بازاریابی موتورهای جستجو: داشتن یک وبسایت و استفاده از خدمات یک موتور جستجو در محیط امروزی که همهی مردم به اینترنت دسترسی دارند، یک ضرورت به حساب میآید. هاست وبسایت باید قابل اعتماد باشد تا مشتریان بالقوه بدون هیچ مشکلی به سایت دسترسی داشته باشند. طراحی سایت باید تخیلی باشد و توجه بینندگان را به خود جلب کند. وبسایت یک روش ارزان و ساده برای دسترسی به تعداد زیادی از مردم است. وبسایت باید شامل اطلاعاتی از قبیل شماره تلفن، آدرس، ایمیل و غیره باشد.
3) نمایشگاههای تجاری: اجارهی فضایی در نمایشگاه تجاری و نشان دادن مواد تبلیغاتی به مشتریان، نگهداشتن یک بازخورد به منظور رجیستری از مشتریان، تماس با آنها و حفظ وعدههای دادهشده در غرفه.
4) بازاریابی مستقیم: پیدا کردن یک لیست از دریافت کنندگان هدف و ایمیل کردن مطالب توضیحاتی به صورت مستقیم را به آنها.
5) صفحات زرد: با یک آگهی در صفحات زرد و طرحی جذاب ایستادگی کنید.
6) خدمات عمومی: ارتقاء شرکت به شیوهای مثبت در جامعه با حمایت از رویدادها، اهدا محصولات خود به سازمانهای محلی و برگزاری رویدادها با آموزشگاههای محلی و گروههای دیگر، پخش تیشرت تبلیغاتی، ماگ و خودکارهایی با نام شرکت بر روی آنها.
7) بیزنس کارت: طراحی کارتهایی به صورت حرفهای برای کسبوکار.
پیادهسازی ایدههای کمهزینه بازاریابی
استفاده از دانش، مهارت، سیستم و ابزار برای ایجاد یک استراتژی کمهزینه بازاریابی برای کسبوکارهای جدید.
دانش: کتابهای مبتنی بر دانش بازاریابی را مطالعه کنید، چند کتابچهی راهنمای بازاریابی از استادان بازاریابی وب بخرید، استراتژیهای بازاریابی را از مشاوران بازاریابی یاد بگیرید و یا یک متخصص بازاریابی برای کسبوکار خود استخدام کنید.
مهارت: سه مهارت مهم بازاریابی را توسعه دهید:
برای یادگیری از نیازها و مشکلات مشتریان سوالات ساده بپرسید.
با دقت گوش دهید و یک رویکرد برای حل مسئله ارائه دهید.
یک مطلب از مواد بازاریابیتان برای جذب مشتری به او ارسال کنید. ایدههای عملی و درک کاری خود را از محصول به او اثبات کنید.
سیستم: تعریف مسئولیتها، فعالیتهای بازاریابی زمانبندیشده و استفاده از کامپیوتر برای خودکارسازی وظایف، تمرکز روی زمان و توجه به ارائهی محصولات در زمان دورهای مقرر، مدیریت مخاطبان برای اضافه کردن به پایگاه داده، ارسال اطلاعات به مشتریان آیندهنگر، پاسخ به همهی پرسوجوها و مسئولیت رسیدگی به مشتریان.
ابزارها: در زیر ابزارهای موردنیاز برای هدف قرار دادن بازار بیان شده است:
ابزارهای ارتباطی مانند تلفن، ایمیل و وبسایتها.
اطلاعات برای مشتریان در مورد کسبوکار، مانند پروپوزال، بروشور و یا جزوه.
ابزارهایی که نام شرکت، لوگو و اطلاعات تماس شرکت را نشان دهند مانند بیزنس کارتها.