چطور در دوران پیری و سالمندی باهوش باشیم

5812_703

 

  • مغز انسان قبل از رسيدن به يك سن خاص قدرت بسيار بيشتري در يادگيري موسيقي دارد. علاوه بر آن در اين دوره ياد گرفتن موسيقي تاثير بسيار بيشتري روي رشد مغزي دارد.

 

تحقيقات نشان مي‌دهد سالمنداني كه در دوران كودكي و نوجواني يكي از سازهاي موسيقي مانند پيانو، فلوت و مانند آن‌ها را فرا گرفته‌اند، در تست‌هاي هوش بسيار بهتر از سالمندان ديگر عمل مي‌كنند.
محققان متوجه شدند هرچقدر هم اين افراد زمان بيشتري را صرف يادگيري يك ساز موسيقي كرده باشند، به همان اندازه داراي بهره هوشي بالاتري در دوران پيري خواهند بود.
همراه با افزايش سن در انسان، برخي از مهارت‌ها و توانايي‌هاي مغزي او رو به زوال و ناتواني مي‌گذارند اما با يادگيري يك ساز موسيقي تا حد زيادي از اين معضل پيشگيري‌ مي‌شود.
به اعتقاد دانشمندان تمرين موسيقي در طول دوره عمر مانند يك ورزش سنگين مغز را فعال نگاه مي‌دارد و توانايي‌هاي آن را به مرور زمان افزايش مي‌دهد.با اينكه يادگيري يك ساز موسيقي در هر سني مي‌تواند به سلامت مغز كمك كند اما محققان معتقدند بهتر است اين كار از دوره كودكي آغاز شود. مغز انسان قبل از رسيدن به يك سن خاص قدرت بسيار بيشتري در يادگيري موسيقي دارد. علاوه بر آن در اين دوره ياد گرفتن موسيقي تاثير بسيار بيشتري روي رشد مغزي دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *