منظور از ساعت شنی در بازاریابی چیست

 

  • هنگامی که یک چشم‌انداز برای کسب اطلاعات بیشتر دارید، شما در حال پرش از مانع اعتماد هستید. این نقطه برای برخی مهم‌ترین مرحله است. در این مرحله گزارش‌های آزاد، چک‌لیست‌های “how to” و اطلاعات غنی سمینارها می‌تواند در اعتماد سازی مشتریان کمک کند.

 

قیف بازاریابی و قیف فروش مفاهیمی هستند که معمولا به آن‌ها اشاره می‌شود. ساعت شنی بازاریابی مدل مناسب‌تری است که در واقع شبیه به مفهوم قیف است اما نیمه‌ی پائین آن گسترش یافته است، دراین مدل، خرید نقطه‌ی مرکزی است و پیشرفت مشتری از طریق مراحل اضافی‌تر از قیف فروش ایجاد می‌شود.

با استفاده از هفت مرحله‌ی زیر می‌توانید ساعت شنی بازاریابی شرکت خود را توسعه دهید. توسعه‌ی فرآیندها و ارائه‌ی محصول برای هریک از 7 فاز ساعت شنی مهم است.

1) شناخت : تبلیغات، مقالات و سرنخ‌های ارجاع شده.
این گزینه یک معرفی اولیه از شرکت شما است و معمولا از طریق پیام‌های تبلیغاتی شما منتقل می‌شود. شما فقط یک فرصت برای ایجاد احساس خوب و شروع رابطه دارید. این ضروری است که شما آن‌چیزی که برای مشتری ایده‌آل است را برای کسب‌وکارتان تعریف کنید.
2) علاقه‌مندی: وب‌سایت شما، پذیرش، خبرنامه
هنگامی که آگاهی در مورد کسب‌وکار شما ایجاد شد، باید برای نشان دادن آن‌چه که پشت تبلیغات است کمی عمیق‌تر شوید. این معمولا زمانی است که وب‌سایت شما وجود فیزیکی پیدا می‌کند. در این مرحله درباره نوآوری هایی با چشم انداز روشن صحبت کنید و چشم‌اندازی برای تعیین میزان اثرگذاری آن‌ها داشته باشید. نگاهی به دوروبر خود بیندازید؟ آیا پیام درستی را در وب‌سایت‌تان ارسال کرده‌اید؟ آیا پیام‌های آموزشی از طریق ابزارهایی مانند خبرنامه‌های آنلاین ارسال می‌کنید؟
3) اعتماد: مجموعه‌ی بازاریابی شما، مقالات سفید و سخنرانی‌های فروش
هنگامی که یک چشم‌انداز برای کسب اطلاعات بیشتر دارید، شما در حال پرش از مانع اعتماد هستید. این نقطه برای برخی مهم‌ترین مرحله است. در این مرحله گزارش‌های آزاد، چک‌لیست‌های “how to” و اطلاعات غنی سمینارها می‌تواند در اعتماد سازی مشتریان کمک کند.
4) تلاش: فعالیت‌های آموزشی، ارزیابی و پرورشی.
5) خرید: اجرا، مجموعه مشتری جدید، تحویل، ترتیبات مالی
در نهایت، محصولات اولیه و خدمات فروخته می‌شود. اما چیزی که مهم است تبدیل شدن خریدار به یک مشتری است که نیاز کار است. در این مرحله، انتظارات همه چیز است. مهم نیست که شما فکر کنید خوب است یا بد. اگر آن چیزی که مشتری می‌خواهد نباشد شما را ترک خواهد کرد.
6) تکرار: نظرسنجی از مشتری، ارائه فروش متقابل
این مرحله برای این است که مطمئن شویم مشتریان در حال گرفتن بیشترین ارزش ممکن از محصولات و خدمات هستند و این منجر به گسترش فروش و وفاداری بلندمدت شود.
7) تعامل: نتایج بررسی، معرفی پارتنر، جامعه‌سازی
آخرین مرحله از این چرخه‌ی زندگی تعامل با مشتریان است و این تعامل منجر به کشف فرصت‌های جدیدمی‌شود.
ایجاد و پیاده‌سازی یک استراتژی بازاریابی یک جز کلیدی در هر برنامه‌ی بازاریابی است. ساعت شنی به نوبه‌ی خود یکی از استراتژی‌هایی است که از کسب‌وکارها حمایت می‌کند. تعداد بسیار زیادی از کسب‌وکارها در حال تلاش برای حرکت از دانش به فروش هستند، ساعت شنی یک فرآیند آموزشی است و کاربرد آن در حوزه توسعه کسب وکار، خدمت رسانی به مشتری، پشتیبانی فنی و مدیریت نیروی انسانی نتایج خوبی داشته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *