زنان 20 تا 40 ساله چه مشکلاتی دارند

Smiling grandmother, mother and daughter looking up
Smiling grandmother, mother and daughter looking up
  • گر به احساس تنهایی خود رسیدگی نكنید پس از مدتی به آن عادت خواهید كرد و این وضعیت برای‌تان تبدیل به یك حالت معمولي و حتي راحت خواهد شد زیرا انسان معمولا با پیروی از یك جریان ثابت روزمره احساس امنیت بیشتری خواهد كرد

امروزه بسیاری از خانم‌ها در 20 تا 40 سالگی خود احساس تنهایی می‌كنند. بله، حقیقت دارد. آن‌ها از لحاظ اجتماعی مشكلی ندارند بلكه احساس می‌كنند از لحاظ عاطفي تنها بوده و از دوستان خود دور شده‌اند و معمولا این حس تنهایی خود را از خانواده، همكاران و اطرافیان‌شان پنهان می‌كنند. آیا شما هم دچار این احساسات شده‌اید؟ اگر جواب‌تان مثبت است این 7 نكته به شما كمك می‌كند تا از تنهایی در بیایید.


 

مرحله 1:

خودتان را همانطور كه هستید بپذیرید

شايد به‌نظر برسد كنار آمدن با خودتان و وضعيت فعلي‌تان باعث می‌شود در مبارزه با تنهایی یك پله به عقب بروید تا جلو اما این‌طور نیست. هرچه بیشتر اخلاقیات خود را بپذیرید و با آن‌ها كنار بیایید، بیشتر احساس اعتمادبه‌نفس و شادی خواهید كرد يعني حتي مي‌توانيد از تنهايي هم لذت ببريد. وقتی تنها هستید به جای بیكاری و نشستن مقابل تلویزیون، كارهایی انجام دهید كه از آن لذت بیشتری می‌برید. به‌خودتان برسید، روی صورت‌تان ماسك مرطوب‌كننده بگذارید، ناخن‌های دست و پای‌تان را مانیكور و پدیكور كنید، به موزیك مورد علاقه‌تان گوش دهید، فیلم مورد علاقه‌تان را ببینید و هركاري كه باعث شود وقت‌تان را به شادی و خوشحالی بگذرانید انجام دهيد.


 

مرحله 2:

فكرتان در اين لحظه مشغول چیست؟ منفي‌ها را دور بريزيد

اكثرا وقتی تنها هستيد و كاري براي انجام‌ دادن نداريد افكار منفی به راحتی به ذهن‌تان راه پیدا می‌كند؛ افكاری مانند این‌كه به اندازه كافی خوب و موفق و زيبا نیستید و به همین دلیل زندگی اجتماعی و ارتباطات خوبی ندارید. این موضوع كاملا قابل درك است اما تحقیقات نشان می‌دهد این تفكرات جلوی پیشرفت شما را می‌گیرد. لحظه‌ای كه ابر سیاه تفكرات منفی بر شما سایه می‌افكند و احساس می‌كنید این وضعیت قابل تغییر نیست، بلافاصله به آن پایان دهید. افكارتان را مثبت كنید، به‌خودتان بگویید كه در حال تغییر هستید و به زودی با افراد جدیدی آشنا خواهید شد.


 

مرحله 3:

زبان بدن شما گویای همه چیز است، پس…

زمانی كه از زندگی خود راضی نبوده و احساس ناراحتی می‌كنید، حركات و حالات بدن‌تان همه‌چیز را آشكار می‌سازد و این باعث می‌شود ديگران و حتي اطرافیان از بودن در كنار شما خودداری كنند؛ در نتیجه همچنان در چرخه منفی تنهایی باقی خواهید ماند. برای جلوگیری از این وضعیت، در یك آینه حركات و حالات بدن خود را بررسی كنید. توصيه ما اين است كه شانه‌های‌تان را باز كنید، قوز نكنید، با اعتماد‌به‌نفس راه بروید و حواس‌تان باشد دست به سینه نباشید، زیرا گرفتن حالت دفاعی به‌خود باعث می‌شود دیگران فكر كنند دوست ندارید به آن‌ها نزدیك شوید، در حالی كه قصد شما این نیست!


 

مرحله4:

موفقیت‌های‌تان را بیشتر كنید

زمانی كه احساس كردید اعتماد‌به‌نفس‌تان در حال افزایش است، موفقیت‌های‌تان را در برقراری ارتباط با دیگران به مراحل بالاتر برسانید. زمانی كه سلام دادن به همكاراني كه خيلي نمي‌شناسيدشان در محل كار یا مكان‌های دیگر برای‌تان آسان‌تر شد، از آن‌ها بخواهید تا با هم چای یا قهوه میل كرده و به این ترتیب روابط خود را با آن‌ها عمیق‌تر كنید.
در واقع شما در حال خارج شدن از یك زندگی منفعل (نشستن در خانه و تنها بودن) به یك زندگی شاد و پرتحرك هستید (استفاده از هر فرصتی برای برقراری ارتباط با دیگران).


 

مرحله 5:

در برقراری ارتباط با دیگران درنگ نكنید

اگر به احساس تنهایی خود رسیدگی نكنید پس از مدتی به آن عادت خواهید كرد و این وضعیت برای‌تان تبدیل به یك حالت معمولي و حتي راحت خواهد شد زیرا انسان معمولا با پیروی از یك جریان ثابت روزمره احساس امنیت بیشتری خواهد كرد؛ پس از همین لحظه دست به كار شوید و خود را از این شيوه نجات داده و آماده برقراری ارتباط با افراد جدید شوید. وقتی سوار آسانسور محل كارتان می‌شوید به افراد غریبه‌ای كه در كنارتان ایستاده‌اند سلام كنید و لبخند بزنید. زمانی كه از فروشگاه خرید می‌كنید با فروشندگان وارد صحبت شوید تا در مراجعه‌های بعدی شما را به یاد آورند. اين‌ها راهكارهايي است كه به اصلاح روابط اجتماعي شما مي‌انجامد.زمانی كه یاد گرفتید چگونه از تمامی لحظه‌ها و فرصت‌های كوچك برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده كنید، اعتمادبه‌نفس‌تان بالا می‌رود. این تمرین را هر روز انجام دهید.


 

مرحله 6:

دوستانی با وجه‌هاي مشترك پیدا كنید

برای آشنایی و دوستی با افرادی كه به شخصیت شما نزدیك‌تر هستند، در مكان‌ها و موقعیت‌هایی قرار بگیرید كه به آنها علاقه‌مندید. برای مثال اگر به ورزش علاقه دارید می‌توانید با ثبت‌نام در یك باشگاه ورزشی دوستان زیادی پیدا كنید یا اگر دوست دارید زبان جدیدی یاد بگیرید، در یك كلاس زبان شركت كرده و با همكلاسی‌های خود رابطه دوستی برقرار كنید. جشن‌ها و بازارهای خیریه نیز مكان‌هاي خوبی برای آشنایی با افراد جدید به شمار می‌آیند. در واقع اگر شما اهل كارهاي نيكوكارانه هستيد قطعا در اين جاها افرادي مثل خودتان را خواهيد يافت.


 

مرحله 7:

اين عادت را ترك نكنيد

بــراي بــالا رفتن اعتماد‌به‌نفس‌تان سعی كنید هر هفته كارهای جدیدی انجام دهید، به مكان‌های جدید بروید و با افراد جدید هم‌جنس خودتان آشنا شده و این اخلاق را تبدیل به یك عادت همیشگی خودتان كنید. اگر در تمرین این 7‌مرحله احساس ضعف و ناتوانی كردید، ناامید نشده و به عقب بر نگردید. هرچه بیشتر در این زمینه فعال باشید زندگی‌تان روزبه‌روز بهتر خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *