زمان توسعه‌ برند به چه نکاتی اهمیت دهیم

 

  • شما سعی در جذب چه نوع مشتریانی دارید؟ شناسایی بازار هدف به دلایل زیادی حائز اهمیت است، شناسایی این بازارها باعث می‌شود بر روی تلاش‌های بازاریابی متمرکز شده و از پراکنده‌نگری در بازارهای متعدد جلوگیری شود.

 

توسعه‌ی برند همواره از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار بوده و بخش مهمی از یک فرایند نظام مند بازاریابی یکپارچه است. برندینگ با افزایش تمرکز و آگاهی مصرف‌کننده موجب رشد سهم بازار می‌شود اما استراتژی برندینگ چیزی فراتر از بحث بازاریابی است.
برای این‌که نام برند خود را در ذهن مشتری ثبت کنید تا همیشه آن را به خاطر بسپارد باید از ابزارهای مختلفی مثل تبلیغات،خلاقیت، نوآوری و غیره استفاده کنید. با توسعه‌ی برند خود مشتریان وفادار به دست خواهید آورد. در ادامه مواردی که هنگام توسعه‌ی برند باید در نظر بگیرید آورده شده است.

 

 

 

 

شناسایی بازار هدف
شما سعی در جذب چه نوع مشتریانی دارید؟ شناسایی بازار هدف به دلایل زیادی حائز اهمیت است، شناسایی این بازارها باعث می‌شود بر روی تلاش‌های بازاریابی متمرکز شده و از پراکنده‌نگری در بازارهای متعدد جلوگیری شود. گرافیک‌های مرسوم، مد روز و موسیقی ممکن است مصرف‌کننده‌های جوان را جذب کند اما این نوع تبلیغات ممکن است مشتریان بالغ را ناراضی کند، بنابراین در ابتدا بازار هدف خود را تعیین کنید سپس براساس منافع مشتریان بالقوه‌ی خود عمل کنید.
لوگو و رنگ‌بندی
فونت و رنگ مناسب و ساده برای لوگوی شرکت خود انتخاب کنید. انتخاب گرافیک در مورد کسب‌وکار شما چیزهای بسیاری می‌گوید و در ایجاد برند منحصر به فردتان کمک می‌کند. سادگی طراحی و ارسال پیام به مخاطب از طریق لوگو باعث می شود که نام یک برند بیشتر در ذهن مخاطب ثبت شود. بسیاری از برندهای مشهور مانند نایک از طراحی ساده استفاده می کنند تا مخاطبان راحت تر آن را به خاطر بسپارند. رنگ‌ها نیز نقش مهمی در افزایش محبوبیت یک برند دارند. شرکت اپل گفته است: رنگ‌ها احساسات را بیان می‌کنند و به مخاطب پیامی را می‌فرستند و نشان‌دهنده‌ی ماهیت و شخصیت برند هستند.
تائیدیه از هنرمندان مشهور
تحریک بصری به شما کمک خواهد کرد تا مشتریان بیشتر شما را به خاطر داشته باشند. با استفاده از یک فرد به رسمیت شناخته شده توجه افراد را بیشتر به خود جلب کنید. استفاده از هنرمندان راه اثبات‌شده‌ای برای توسعه‌ی یک برند است. مردم معمولا به هنرمندان علاقه‌مندان هستند و دوست دارند مانند آن‌ها باشند. تاکنون هنرمندان بسیاری در توسعه‌ی برندها نقش داشته‌اند. به عنوان مثال فروش hanes بسیار گسترش پیدا کرد وقتی از مایکل جردن برای آگهی‌های تبلیغاتی‌اش استفاده کرد. کسب‌وکارهای کوچک معمولا نمی‌توانند یک هنرمند مشهور مانند مایکل جردن را استخدام کنند اما راه‌های بسیاری برای جذب مشتریان و ایجاد هویت برای کسب‌وکار شما وجود دارد. مهم این است که شخصیت خود را شکل دهید. اگر بودجه‌ی کافی دارید حتی می‌توانید یک حرفه‌ای را برای استفاده در تبلیغات خود استخدام کنید.
ثبت قانونی
توسعه‌ی یک برند یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است. نام برند خود را از نظر قانونی ثبت کنید و بدین طریق از نام شرکت و برند خود حفاظت کنید. ثبت یک علامت تجاری برای شرکت مزایای زیادی دارد و به برند رسمیت می‌بخشد.
خلاقیت در تبلیغات
برای ماندگار شدن اثر برند در ذهن مشتریان تبلیغات خلاق نقش بسیار مهمی دارند. وقتی به صورت مداوم از یک نوع تبلیغات یکسان استفاده شود خسته‌کننده می‌شود و معمولا اثر آن‌ها کم می‌شود. تبلیغات خلاق فرصتی است که به وسیله‌ی آن برند خود را توسعه دهید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *