با رژیم غذایی کودکان لاغر شویم

kid-weight-loss2-480x320_13070

  • این رژیم اگرچه عجیب به نظر ميرسد اما بسیار محبوب است و گفته ميشود بسیاری از هنرپیشهها برای کاهش وزن از آن استفاده کرده اند.

با فکر غذا بخورید

رژیم غذای کودک یکی دیگر از آن ترفندهایی است که خیلی زود جذابیت خود را از دست ميدهد چرا که بیشتر بزرگسالان برای غذاهای طبیعی خود و احساس لذت و رضایت جویدن آن دلتنگی ميکنند.

پوره میوههاي گوناگون شاید به اندازه کافی خوشمزه باشند اما پوره گوشت قطعا شما را به سمت یک برنامه رژیمی آسان تر سوق خواهد داد.

توصیه ميکنم به نفع رژیم‌هاي غذایی سرشار از میوهها و سبزیجات تازه که زیر دندان صدا ميدهند، سرشار از فیبر بوده و خیلیخیلی لذتبخشتر از غذای کودک هستند، قید این رژیم را بزنید.


 

رژیم غذای کودک چیست؟

پوره هویج، گوشت و موز له شده از جمله غذاهایی هستند که نوزادان بدون دندان ميخورند اما، این غذاهای کودکانه حالا تبدیل به قسمت مهمی از یک رژیم لاغری جدید شده‌اند. رژیمی پرسر و صدا که توسط تریسی اندرسون ابداع شده است. به گفته وی این یک رژیم فوری است که از بین رفتن اشتها، فرار از غذا و کاهش سریع وزن را تضمین ميکند.

این رژیم اگرچه عجیب به نظر ميرسد اما بسیار محبوب است و گفته ميشود بسیاری از هنرپیشهها برای کاهش وزن از آن استفاده کرده اند.

ایده نهفته در این رژیم غذایی بسیار ساده است. ظرفهاي کوچک غذای کودک را جایگزین تنقلات و خوراکیهاي پر کالری کنید. در این رژیم، هر روز یکی دو وعده غذای کودک را جایگزین غذای واقعی ميکنید.
البته تنوع این رژیم زیاد است و ميتواند یک وعده غذایی، تمام وعدههاي غذایی یا فقط تنقلات سرشار از کالری را شامل شود.

به گفته متخصصان، این رژیم به شرطی کارساز است که مراقب کالری دریافتی خودتان باشید اما شاید این نیز ترفند دیگری باشد که دوام چندانی ندارد.


 

رژیم غذای کودک چگونه عمل ميکند؟

غذای نرم و خمیری کودک که در ظرف‌هاي مخصوص عرضه ميشود، مانع پرخوری شما شده و موجب سیر شدن شما با وعدههاي کوچک غذایی ميشود. اگر به این برنامه رژیمی پایبند باشید، باید کالری کمتری دریافت کرده و وزن کم کنید.

اما شما به شرطی وزن کم ميکنید که مراقب نوع غذای کودک، تعداد ظروف و مقدار کالری دریافتی خود از آنها باشید. هر ظرف غذای کودک معمولا 100 – 15 کالری دارد.

یکی از مزایای رژیم غذای کودک این است که سرشار از مواد مغذی، فاقد مواد افزودنی و نگهدارنده و حاوی چربی، قند و نمک اندکی بوده و همچنین تنوع و گوناگونی زیادی دارد.

اما غذای کودک برای کودکان درست شده نه افراد بزرگسالی که اضافه وزن دارند. نیاز کودکان و بزرگسالان به کالری و مواد مغذی با یکدیگر متفاوت است. غذای کودک فاقد فیبر، کلسیم و ویتامین D است.  همچنین این احتمال وجود دارد که با مصرف زیاد غذای کودک و غذای بزرگسال در کنار هم، پرخوری کرده و اصلا وزن کم نکنید.


 

آنچه ميتوانید بخورید:

این رژیم بر اساس نوع و مقدار غذای کودک و مقدار وعدههاي غذایی یا تنقلات مجاز، دستورالعملهاي معدود و خاصی دارد.

برنامه اصلی شامل مصرف روزانه 14 ظرف غذای کودک است با این حق انتخاب که ميتوانید در وعده شام یک غذای سالم بزرگسال میل کنيد.

روش دیگر این است که در روز سه وعده غذای اصلی بخورید اما تنقلات سرشار از کالری را با غذای کودک جایگزین کنید.


 

وقتی دلتان برای جویدن تنگ می‌شود

به گفته سخنگوی انجمن رژیم آمریکا، در بهترین حالت، افراد بزرگسال تنها چند روز یا چند هفته ميتوانند غذای کودک را تحمل کنند.این رژیم، لذت جویدن غذا را از بین ميبرد و به دلیل استفاده از ظروف مشخص، کالری دریافتی بدن را کنترل ميکند اما ميتواند نتیجه معکوس داشته باشد و منجر به افراط و پرخوری شود.با ارجحیتدادن پوره به غذای طبیعی، شما بسیاری از مواد مغذی ارزشمند و فیبرها را از دست ميدهید.به جای خوردن پوره، خود سیب یا هویج را بخورید. گاز زدن و جویدن این میوه‌ها احساس رضایت بیشتری به شما ميدهد و با صرف هزینه بسیار کمتر، از احساس سیری و فیبر فراوان برخوردار خواهید شد. جویدن غذا با چنان احساس سیری و اشباعی همراه است که پوره در حالی که به راحتی از گلو پایین ميرود و شما را گرسنهتر مي‌کند نمی‌تواند جایگزین آن شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *