بازاریابی خود را ایجاد و شروع کنیم

 

  • برای هرقدمی که برمی دارید و هر جمله ای که می گویید خوب فکر کنید. اما در زمان عمل تا می توانید احساس و انگیزه خود را درگیر آن کنید. انرژی و هیجان شما در رفتار و شیوه سخن گفتن، تمام ابعاد فرایند بازاریابی را تحت تأثیر قرار می دهد.

 

مدت کوتاهی است که با این وبسایت آشنا شده ام. مقالات متعدد و تجربیات خواندنی آن بسیار مرا به خود جذب کرد. تلنگر بزرگی را در خود احساس کردم که می گفت تو نیز می توانی. با تشویق مؤسس وبسایت دستی برقلم آوردم تا اولین گام حرکت به سوی موفقیت را بردارم.

موضوعات مختلفی از ذهنم گذشت. اما فکر کردم در ابتدا اگر من به عنوان یک بازاریاب نتوانم خود را بازاریابی نمایم، چگونه می توانم این فرایند را درمورد یک محصول یا خدمت اجرا کنم؟ یک بازاریاب بدون اعتماد به نفس کافی، هرچقدر هم که تکنیک های مختلف را بیاموزد بازهم نمی تواند خود را یک بازاریاب بداند. چراکه بازاریابی کانالی است که شما خود را (که محصول یا خدمت جزیی از آن است) عرضه می کنید. مشتری مسحور شیوه عرضه شما خواهد شد. این سحر هرچقدر قویتر باشد نتیجه نهایی که فروش است وفاداری بیشتری را به دنبال خواهد داشت. تکنیک های بازاریابی قوت سحر شما را به عنوان بازاریاب افزایش می دهد. اما شروع آن تنها از خود شماست.
خود را بشناسید.
برای ارائه یک کالا باید تمام جوانب آن را مورد مطالعه قرار دهید. حال این کالا خود شما هستید. نقاط قوت و ضعف خود را روی کاغذ بیاورید. تصور کنید که برای خود کاتالوگ طراحی میکنید. ایده آل های خود را بیان کنید و فاصله ای که تا رسیدن به آنها دارید مشخص نمایید. این کار به شما کمک می کند تا جایگاه خود را پیدا کنید و برای رسیدن به ایده آل خود مسیریابی نمایید.
به خود ایمان داشته باشید.
اگر کالایی که می فروشید را زائد بدانید، ناخودآگاه این حس را به مشتری انتقال می دهید و تلاش بازاریابی شما نتیجه خوبی دربر نخواهد داشت. پس حال که کالا خود شما هستید، به خود ایمان داشته باشید تا مشتری نیز به شما مطمئن شود. اگر مشتری به شما ایمان پیدا کند هر کالا یا خدمتی را که به او معرفی کنید، شاید حتی تنها به این دلیل که شما آن را معرفی کرده اید، خریداری کند.
منطقی تصمیم بگیرید، احساسی عمل کنید.
برای هرقدمی که برمی دارید و هر جمله ای که می گویید خوب فکر کنید. اما در زمان عمل تا می توانید احساس و انگیزه خود را درگیر آن کنید. انرژی و هیجان شما در رفتار و شیوه سخن گفتن، تمام ابعاد فرایند بازاریابی را تحت تأثیر قرار می دهد.
خدا همیشه همراه توست.
خداوند متعال تغییر را برای کسی ایجاد می کند که خواهان تغییر باشد و به سمت تغییر حرکت کند. پس مطمئن باشید وقتی تصمیم بگیرید که بهترین راه بازاریابی را پیدا کنید، قطعا خواهید توانست. کافی است کمی هم به او توکل کنید.
نکات مطرح شده در بالا، چند پله از هزاران پله ای است که در راه رسیدن به موفقیت در بازاریابی باید طی کنیم. امید است تأثیر مثبت عمل به آنها را در روند فعالیت خود مخصوصاً اگر در ابتدای راه هستید، ببینید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *