بازاریابی تعاملی چیست / آشنایی با بازاریابی تعاملی

  • برخلاف بازاریابی مستقیم سنتی که در آن 10، 20 و یا 30 کمپین در یک هفته/ماه/ سه ماه انجام شود. با بازاریابی رویداد محور شما ممکن است در نهایت در حال اجرای 50، 100 یا 300 کمپین در روز باشید. بنابراین شما به اتوماتیک کردن فرآیندها نیاز دارید.

 

 

بازاریابی تعاملی یک فرآیند بازاریابی یک به یک است که در مقابل اقدامات فردی مشتریان واکنش نشان می‌دهد و این توانایی به معنی بازاریابی مبتنی بر تریگر است که بسیار موثرتر از بازاریابی مستقیم و طبیعی است. بازاریابی تعاملی به طور معمول 2 تا 12 بار موثرتر از بازاریابی مستقیم سنتی است.

 

 

بازاریابی تعاملی به نام‌های بازاریابی مبتنی بر رویداد، بازاریابی رویداد محور و بازاریابی مبتنی بر تریگر نیز خوانده می‌شود . در همگی ایده یکسان است و به آ‌ن‌چه که مشتری در حال انجام آن است واکنش انجام می‌شود و هدف بالا بردن اثربخشی بازاریابی است.
در چه جاهایی از بازاریابی تعاملی استفاده می‌کنید؟
با رشد بازاریابی درونی، کمپین‌های بازاریابی تعاملی قابل اعمال در تمامی سازمان‌ها هستند:
بیزنس به بزینس و بزینس به مصرف‌کننده.
تراکنش‌های بالا و پائین بیزنس.
مدیریت چشم‌انداز پیش از فروش و مدیریت مشتری پس از فروش.
پیاده‌سازی بازاریابی تعاملی
هنگامی که از بازاریابی تعاملی استفاده می‌کنید باید اطمینان پیدا کنید که سیستم‌های مناسب در محل هستند و باید به هر کدام از پنج مرحله‌ی کلیدی پرداخت کنید.
سیستم:
حداقل نیازهایی که در یک سیستم کاربردی بازاریابی تعاملی باید برآورده شود.
توانایی نظارت بر رفتار مشتری از طریق پایگاه داده مشتری
توانایی تصمیم‌گیری برای اجرای کارها در زمان واقعی
نرم‌افزار مدیریت کمپین
نرم‌افزار اتوماسیون بازاریابی ایمیل
توانایی گزارش آن‌چه که اتفاق افتاده است.
عملیات
پنج فرآیند کلیدی برای اجرای کمپین‌های بازاریابی مبتنی بر رویداد وجود دارد.
شناسایی تریگر‌ها
تریگرها از جاهایی مانند تجزیه و تحلیل داده‌ها، بازخورد مشتریان و طوفان مغزی کارکنان می‌آیند. شناسایی مجموعه‌ای از تریگرها اولین بخش مهم این فرآیند است.
ایجاد پاسخ
آسان به نظر می‌رسد اما یکی از سخت‌ترین بخش‌های این فرآیند است. هنگامی که شما تریگر بالقوه را شناسایی کردید نیاز به ایجاد یک پاسخ دارید تا عمل درست را انجام دهید.
ارزیابی موفقیت
درست مثل هر روش بازاریابی دیگر شما نیاز به اندازه‌گیری و نشان دادن موفقیت در بازاریابی رویداد محور دارید.
عملیاتی کردن
برخلاف بازاریابی مستقیم سنتی که در آن 10، 20 و یا 30 کمپین در یک هفته/ماه/ سه ماه انجام شود. با بازاریابی رویداد محور شما ممکن است در نهایت در حال اجرای 50، 100 یا 300 کمپین در روز باشید. بنابراین شما به اتوماتیک کردن فرآیندها نیاز دارید.
بهینه‌سازی
هنگامی که شما در حال اجرای 300 کمپین در یک روز هستید، این احتمال وجود دارد که یکی از مشتری‌ها خواستار کمپین بیشتری باشد. بنابراین باید از بهینه‌سازی استفاده کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *