آموزش درست کردن سوپ فلفل دلمه ای

ویژه بیماران مبتلا به آنفولانزا یک سوپ مخصوص آموزش می دهیم با ما باشید با آموزش درست کردن سوپ فلفل دلمه ای در ادامه مطلب .

 

آموزش درست کردن سوپ فلفل دلمه ای  ، مواد لازم  :

 

مواد لازم اندازه مقدار / کالری
فلفل دلمه ای قرمز 5 عدد 100 گرم / 15 کالری
روغن زیتون 1 قاشق سوپ خوری 100 گرم / 900 کالری
چیلی قرمز خرد کرده 1 عدد 100 گرم / 315 کالری
سیر خرد کرده 2 حبه 100 گرم / 120 کالری
پیاز خرد کرده 2 عدد 100 گرم / 36 کالری
فیله گوجه فرنگی خرد کرده 5 عدد 100 گرم / 15 کالری
قرص عصاره سبزیجات 2 عدد نامشخص
آب 1 لیتر (4.5 پیمانه) 100 گرم / 0 کالری
نمک به میزان لازم 100 گرم / 0 کالری
فلفل به میزان لازم 100 گرم / 318 کالری
پودر مرزنجوش به میزان لازم نامشخص

 

آموزش درست کردن سوپ فلفل دلمه ای :

*. آکاایران : فلفل ها را بشویید و به چهار قسمت تقسیم نمایید. الیاف سفید وسط آن و نیز دانه های فلفل را جدا کنید و آن ها را از طرف پوستشان روی سینی فر قرار دهید.

*. به مدت 10-15 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتی گراد یا 400 درجه فارنهایت قرار دهید تا پوست فلفل برشته شود.فلفل ها را از فر خارج کنید آن ها را درون کیسه پلاستیکی قرار دهید.

*. کیسه را ببندید و 5 دقیقه آن را به حال خود بگذارید.سپس فلفل ها را از کیسه پلاستیکی خارج کنید و پوست آن ها را بگیرید و آن ها را کنار بگذارید.

*. اکنون روغن زیتون را گرم کنید و چیلی را با حرارت ملایم در آن تفت دهید. سپس سیر و پیاز را به چیلی اضافه کنید و آن ها را تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.

*. اکنون گوجه فرنگی ها را به پیاز و چیلی اضافه نمایید. مخلوط حاصل را به مدت 5 دقیقه به آرامی حرارت دهید تا مواد نرم شوند و سپس فلفل دلمه ای ها را اضافه کنید.

*. مایه حاصل را درون دستگاه غذاساز بریزید و صبر کنید تا به حالت پوره در آید.در مرحله آخر مایه گوجه فرنگی و فلفل را درون ظرف بزرگی بریزید و مخلوط عصاره سبزیجات و آب را به آن اضافه کنید.

*. به مدت 5 دقیقه آن را به آرامی حرارت دهید.سپس نمک و فلفل را اضافه کنید.برای طعم دادن به سوپپودر مرزنجوش را روی سوپ بپاشید.سوپ را با نان سفید تازه میل نمایید.

 

خواص گوجه فرنگی :

بینائی را تقویت می کند.

*. گوجه فرنگی منبعی غنی از ویتامین های آ و ث است که به تقویت بینائی کمک می کند و از شب کوری پیشگیری می کند. تحقیقات اخیر نشان داده اند که مقدار بالای ویتامین آ در گوجه فرنگی به پیشگیری از دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد، نوعی بیماری چشم) کمک می کند. به علاوه گوجه فرنگی ریسک ابتلا به آب مروارید را نیز کاهش می دهد. این گیاه همچنین سرشار از آنتی اکسیدان هایی مانند لیکوپن، لوتئین و زئازانتین است که از چشمان شما در مقابل صدمه نور آفتاب مراقبت می کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *