آموزش درست کردن سوپ شیر

520

  • پیش غذایی که می تواند اشتهای شما را باز کند در این پست آشپزی به آموزش درست کردن سوپ شیر در ادامه مطلب می پردازیم .

 

سوپ شیر یکی از خوشمزه ترین پیش غذاهاست که هر ذائقه ای اون را می پسنده. سوپ شیر با داشتن مقدار قابل توجهی کلسیم و انواع ویتامین ها غذایی مقوی و بسیار مفید برای کودکان و سالمندان محسوب میشه. این سوپ پر طرفدار را می تونین با ساده ترین مواد اولیه و هزینه کمی تهیه کنین.

 

آموزش درست کردن سوپ شیر ، مواد لازم  :

هویج ۲ عدد
جو ۱ لیوان
ذرت نصف لیوان
آرد ۲ قاشق غذاخوری
مرغ ۲۰۰ گرم
آبلیمو ۳ قاشق غذاخوری
پیاز ۱ عدد بزرگ
شیر ۳ لیوان
فلفل دلمه ای ۱عدد کوچک
جعفری خرد شده برای تزیین
نمک و فلفل و خامه به مقدار لازم

 

آموزش درست کردن سوپ شیر :

جو را از ۱ ساعت قبل در مقداری آب سرد خیس دهید ، هویج را خرد کنید و با ذرت کنار بگذارید.

پیاز و فلفل دلمه ای را خرد کنید و همراه با مرغ و ۴ لیوان آب داخل قابلمه بریزید و با حرارت ملایم بپزید و پس از ۱ ساعت جو ، ذرت و هویج را به آن اضافه کنید ، دقت کنید در تمام مراحل حرارت زیر ظرف کاملا ملایم و درب ظرف بسته باشد.

وقتی مواد کاملا پختند در ظرف را بردارید و اجازه دهید تا کمی آب سوپ کشیده شود و اگر مرغی که استفاده کردید دارای استخوان بود آن را جدا کنید ، پس از اینکه آب سوپ کشیده شد ، ۱ قاشق غذا خوری آرد را در ۱ لیوان شیر سرد حل کنید و داخل سوپ بریزید و مخلوط کنید سپس باقیمانده شیر را کم کم به سوپ اضافه کنید ، توجه داشته باشید که یکباره تمام شیر را داخل ظرف نریزید.

پس از اضافه کردن شیر و تا آخرین مرحله پخت در ظرف را باز بگذارید و کمی حرارت را بیشتر کنید و هرچند دقیقه یکبار سوپ را هم بزنید ، اغلب ۱ ساعت بعد از اضافه کردن شیر ، سوپ آماده مصرف است ، از ۱ ساعت به بعد هرچه سوپ بیشتر روی حرارت باشد غلیظ تر میشود که این بستگی به خودتان دارد.

چند دقیقه قبل از سرو آبلیمو و فلفل را به سوپ اضافه کنید و هم بزنید و نمک آن را تست نمائید ، سوپ را در ظرف مورد نظر بریزید و روی آن را با جعفری خرد شده و مقداری خامه تزئین کنید .

میتوانید سوپ را داخل میکسر بزنید تا یکدست شود سپس سرو کنید.

 

520

منبع بیتوته

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *