کودک من راه نمی رود چکار کنم

images

  • نوزادانی که در 32 هفتگی متولد می‌شوند، معمولا وزنی کمتر از وزن طبیعی دارند. احتمالا حدود 2 کیلو یا کمی بیشتر هستند. در حالی که وزن طبیعی نوزاد هنگام تولد 3 کیلو تا 3 کیلو و 200 گرم است.

پسر من در 32 هفتگی به علت پارگی کیسه آب به دنیا آمد. او الان 13 ماه دارد و تنها مشکلی که دارد کُندی رشد حرکتی اوست. حدود 4 ماه کار درمانی رفته و می‌تواند بنشیند و سینه خیز برود، ولی خب سینه‌خیز را هم اشتباه می‌رود و هنوز نمی‌تواند 4 دست و پا راه برود، چه کمکی می‌توان به او کرد؟

نوزادانی که در 32 هفتگی متولد می‌شوند، معمولا وزنی کمتر از وزن طبیعی دارند. احتمالا حدود 2 کیلو یا کمی بیشتر هستند. در حالی که وزن طبیعی نوزاد هنگام تولد 3 کیلو تا 3 کیلو و 200 گرم است. برای اینکه کاهش وزن این نوزاد جبران شود باید تغذیه خوب و کاملی داشته باشد. اگر شیر مادر بخورد باید تا 2 سالگی ادامه داشته باشد. در این میان تغذیه مادر نقش مهمی ایفا می‌کند. باید تمام موارد مورد نیاز بدن خود را مثل پروتئین شامل گوشت قرمز، کباب، ماهی و گوشت سفید و همچنین لبنیات تامین کند. علاوه بر این باید میوه‌جات و سبزیجات را حتما در سبد غذایی خود قرار دهد. کپسول مولتی‌ویتامین، آهن و کلسیم نیزتوصیه می‌شود. از 6 ماهگی هم باید به این نوزاد غذای تکمیلی داده شده باشد. اگر هم از شیر خشک تغذیه می‌کند، باید به میزان کافی باشد. باید سوپی که شامل ماهیچه و گوشت قرمز است به او داده شود. اگر منحنی رشد کودک خوب باشد، می‌تواند کمبود وزن را جبران کند و فعالیت‌های حرکتی او نیز سیر طبیعی را از سر خواهد گرفت.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *