چرا با رژیم غذایی لاغر نمی شوم

weight_loss_plateau

 

  • اگر تمام این موارد را در كنار یكدیگر بگذارید، به خوبی متوجه مي‌شوید كه چرا با وجود ورزش كردن و رژیم گرفتن، باز هم شما موفقيتی در كاهش وزن خود پیدا نمي‌كنید.تحقیقات نشان مي‌دهد بهترین غذاها براي داشتن وزن ثابت یا كاهش آن سبزی‌ها،…

محققان دانشگاه هاروارد بعد از انجام مطالعاتی متوجه شدند مصرف برخی مواد غذایی مانند چیپس‌ها، نوشابه‌های شیرین، سیب‌زمینی سرخ كرده و گوشت قرمز از مهم‌ترین عوامل شكست رژیم غذایی به حساب مي‌آیند.

الگوهای نادرست زندگی مانند تماشای تلویزیون، نداشتن تحرك بدنی كافی و خواب نامنظم هم از دیگر عواملی هستند كه به این افزایش وزن دامن مي‌زنند.دانشمندان با جمع‌آوری اطلاعات به دست آمده از 120 هزار نفر، طی یك دوره 4 ساله متوجه شدند، وزن یك فرد سالم به‌طور متوسط هر 4 سال یك‌بار 5/1 كیلوگرم افزایش پیدا مي‌كند. به این ترتیب باید گفت، هر چه قدر هم یك فرد زندگی سالمی داشته باشد، وزن او بعد از 20 سال نزدیك به 5/7 كیلوگرم اضافه خواهد شد.

اما مصرف بعضی غذاها مي‌تواند روند افزایش وزن را در انسان سریع‌تر كرده و رژیم‌های غذایی را هم بي‌اثر كند. برای مثال با خوردن چیپس وزن شخص در هر 4 سال، 5/1 كیلوگرم بیشتر از دیگران افزايش پیدا مي‌كند. مصرف نوشیدني‌های شیرین، سوسیس، كالباس و گوشت قرمز نیز هر كدام نیم كیلوگرم به وزن انسان اضافه مي‌كنند.

اگر تمام این موارد را در كنار یكدیگر بگذارید، به خوبی متوجه مي‌شوید كه چرا با وجود ورزش كردن و رژیم گرفتن، باز هم شما موفقيتی در كاهش وزن خود پیدا نمي‌كنید.تحقیقات نشان مي‌دهد بهترین غذاها براي داشتن وزن ثابت یا كاهش آن سبزی‌ها، میوه‌ها، مغزهای خوراكي، ماست و غذاهای كم‌چرب هستند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *