ورزش زیاد خطرناک است و به سلامت بدن آسیب میزند

images

  • اگر در حد تعادل ورزش كنيد، عملكرد سيستم ايمني بدن‌تان به شكل قابل توجهي بهتر مي‌شود و در مقابل تغييرات هورموني كه در اثر استرس و… اتفاق مي‌افتد هم ايمني بيشتري خواهيد داشت اما ورزش بيش از اندازه مي‌تواند به همان ميزان مضر باشد

هميشه شنيده‌ايد كه اگر مي‌خواهيد آنفلوآنزا و بدن درد و هزار و يك بيماري ديگر نگيريد ورزش كنيد اما محققان مي‌گويند، در عمل كردن به اين توصيه اغراق نكنيد زيرا ورزش بيش از اندازه مي‌تواند به سيستم ايمني بدن آسيب برساند.

ديلـــي‌تـلگـراف نوشته است اگر فرد كم‌تحركي هستيد يا پشت ميز نشينيد، خطر ابتلا به عفونت در شما 2 تا 3 برابر بيشتر از ديگران است و اگر به‌صورت مداوم ورزش كنيد شانس ابتلا به عفونت‌هاي تنفسي كه در اثر بيماري‌هايي از قبيل سرماخوردگي ايجاد مي‌شوند تا يك سوم در شما كمتر مي‌شود اما در مقابل، پس از يك دوره ورزش شديد و طولاني مدت احتمال ابتلا به عفونت و تبديل شدن‌تان به يك بيماري افزايش مي‌يابد.

اگر در حد تعادل ورزش كنيد، عملكرد سيستم ايمني بدن‌تان به شكل قابل توجهي بهتر مي‌شود و در مقابل تغييرات هورموني كه در اثر استرس و… اتفاق مي‌افتد هم ايمني بيشتري خواهيد داشت اما ورزش بيش از اندازه مي‌تواند به همان ميزان مضر باشد. پس به جاي اين‌كه خودتان را در باشگاه‌ها حبس كنيد به نرمش‌هاي روزانه يا يكي، 2 ساعت ورزش در روز اكتفا كنيد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *