نقش و تاثیر مهم تغذیه در ابتلا و درمان بیماری ام اس

 

  • محمد فرخی دارای دکترای آناتومی نیز که به عنوان سخنران مراسم حضور داشت، گفت: در جامعه هر فردی از یک بیماری رنج می‌برند اما خداوند راهکار هر بیماری را نیز پیش روی ما گذاشته و در هر مقطعی از بیماری این قابلیت وجود دارد که سلامتی خود را به دست بیاوریم.

گردهمایی اعضای انجمن ام‌اس شهرستان آمل با عنوان همایش آموزشی اصلاح روش تغذیه در پیشگیری و درمان بیماری‌ها عصر امروز در سالن شهید رجایی آمل برگزار شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن ام‌اس شهرستان آمل با بیان اینکه ام‌‌اس و دیابت یک بیماری خطرناک و ترسناک نیست که نشود آن را کنترل کرد، گفت: با توجه به علم روز دنیا و پیشرفت‌های علمی می‌توان به بهبود زندگی افرادی که مبتلا به این بیماری‌ها هستند کمک کنیم.

نبی‌الله توسلی با اشاره به اینکه این کمک‌ها  نیاز به توجه مسئولان دارد تا مسیر درمان برای این بیماران هموار شود، گفت: اگر بیماری یک نفر را در بر بگیرد به صورت عادی ما همان یک نفر را بیمار تلقی می‌کنیم ولی در اصل این مسئله به یک نفر ختم نمی‌شود بلکه به یک خانواده آسیب وارد می‌کند و چه بسا اگر خانواده‌ای علم و هزینه کافی برای درمان این بیماری را نداشته باشند مطمئنا دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر آمل تصریح کرد: در این شرایط بیمار از زندگی دور بوده و دچار افسردگی می‌شود و این به زندگی این خانواده خلا وارد کرده و کنترل بیماری را سخت‌تر می‌کند.

وی هدف از تشکیل انجمن ام‌اس را خدمت به افراد مبتلا به این بیماری اعلام کرد و گفت: ما هدفی جز سلامتی و بهبود این بیماران به ویژه ام‌اس و دیابت نداریم.

محمد فرخی دارای دکترای آناتومی نیز که به عنوان سخنران مراسم حضور داشت، گفت: در جامعه هر فردی از یک بیماری رنج می‌برند اما خداوند راهکار هر بیماری را نیز پیش روی ما گذاشته و در هر مقطعی از بیماری این قابلیت وجود دارد که سلامتی خود را به دست بیاوریم.

وی بیان داشت: بسیاری از غذاهایی که ما  در روز مصرف می‌کنیم مضر است، مواد غذایی که به صورت کنسرو است بر روی آن نوشته شده حاوی بنزوات سدیم و وقتی ما آن را می‌خوریم و تصور می‌کنیم بی‌ضرر است اما به مرور زمان در بدن جمع شده و بیماری ایجاد می‌کند.

فرخی با تاکید براینکه وقتی ما دچار بیماری ام‌اس می‌شویم باید بدانیم که چرا به این بیماری مبتلا شدیم و آن چیزی که ما را مبتلا کرد را اصلاح کنیم، افزود: ام‌اس یک بیماری سیستم اعصاب مرکزی است و سلول‌های عصبی روپوشی به نام میلین دارند که موجب می‌شوند تا سلول‌ها اتصال نداشته باشند و این توسط موادی که بدن ما به دست می‌آید ساخته می‌شود.

وی تصریح کرد: ویتامین c غیر از مواد زنده در چیزی وجود ندارد، در میوه و سبزی ویتامین c وجود دارد و بیشتر کسانی که این مواد را مصرف نمی‌کنند میلین تشکیل نشده و سیستم عصبی دچار مشکل شده و مبتلا به بیماری ام‌اس می‌شوند.

این پزشک با اشاره به اینکه یکی از بدترین مواد غذایی ما در حال حاضر استفاده می‌شود نوشابه است که اسید اورتوفسفری دارد به شدت باعث اسیدی شدن خون می‌شود، تصریح کرد: اسیدی شدن خون حالت خنثی و قلیایی دارد و زمانی که PH خون که اسیدی شد تمام میکروب‌ها و ویروس‌ها رشد می‌کنند و یک سلول مضر فقط در زمانی که خون ما اسیدی باشد رشد می‌کند.

وی با اعلام اینکه میوه را باید در میان وعده خورد تا تمام ویتامین‌ها میوه جذب بدن شود، اظهار کرد: چای هم خون را اسیدی می‌کند همین چای زمانی که سرد شود خون را اسیدی نمی‌کند و نیز توصیه می‌شود چای سبز مصرف کنید.

فرخی ادامه داد: یکی دیگر از مواد غذایی که سبب اسیدی شدن خون می‌شود هر نوع فرآورده حیوانی شامل گوشت، تخم مرغ و حتی لبنیات است، تخم مرغ سرشار موادی است که تبدیل به موجود زنده‌ای شود و دیر قابل هضم است و 12 تا 24 ساعت در بدن می‌ماند و از این رو حساسیت‌زا است همچنین ترشی سس نوشابه بادمجان برای ام‌اس حساسیت‌زاست و برای کسانی که بیماری ام‌اس دارند باید 80 درصد غذاهایشان خام باشد.

وی خاطرنشان کرد: بیماران ام‌اس باید خود را باید با ویتامین b تقویت کنند که این ویتامین در سبوس برنج وجود دارد.

فرخی با اشاره به اینکه در کنار تغذیه مثبت حتما تحرک لازم است رگ‌های لنفاوی فقط با حرکت گردش پیدا می‌کنند، گفت: یکی دیگر از مواردی که برای سلامتی ما مهم است اکسیژن است، وقتی ما نفس بکشیم مواد سمی در بدن ما می‌ماند پس روزی پنج دقیقه نفس عمیق بکشیم و اکسیژن به بدن برسانید و از استرس دوری کنید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *