فشار درمانی و ماساژ کف پا

he3978

  • فشاردرماني كف پا و دست به‌ويژه كف پا و تحريك نقاط مربوط به سيستم لنفاوي بدن كمك مي‌كند تا دفع و پاكسازي مواد سمي و نامناسب از بدن بهتر و كامل‌تر انجام شود. اين عمل كمك مي‌كند تا سيستم ايمني بدن تقويت شده و احساس تندرستي به فرد منتقل شود.

 

فشار درماني يا رفلكسولوژي يكي از تكنيك‌هاي طب مكمل براي درمان و پيشگيري از بسياري از بيماري‌هاي روحي و جسمي در جهان مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در اين شيوه درماني، درمانگر با فشار دادن نقاط خاصي از كف پا و دست موجب افزايش ريلكسي، آرامش و تسكين بسياري از دردها در بدن مي‌شود. اين شيوه يكي از رايج‌ترين شيوه‌ها براي پيشگيري از ابتلا به انواع بيماري‌ها و تسكين دردهاست.


 

كاهش تهوع ناشي از شيمي درماني

تحقيقات بسياري در زمينه تاثير و كاربرد فشاردرماني در كاهش عوارض ناشي از شيمي درماني در بيماران مبتلا به سرطان گزارش شده است. براساس اين تحقيقات فشاردرماني كف پا و كف دست كمك زيادي به كاهش حالت تهوع، كاهش استرس و اضطراب و خستگي‌هاي مزمن ناشي از دريافت داروهاي شيميايي مي‌كند.


 

افزايش و بهبود عملكرد كليه‌ها

به‌گفته محققان فشاردرماني حتي به‌صورت عمومي موجب افزايش و بهبود عملكرد كليه‌ها در بدن مي‌شود. با كمك فشاردرماني كف پا مي‌توان تا حدود زيادي كنترل سيستم غدد درون ريز بدن را در اختيار گرفت و به واسطه آن بر عملكرد كليه‌ها، فيلتر‌كردن مواد و سم زدايي از بدن كمك كرد.


 

توان و ايمني بدن‌تان را بالا ببريد

فشاردرماني كف پا و دست به‌ويژه كف پا و تحريك نقاط مربوط به سيستم لنفاوي بدن كمك مي‌كند تا دفع و پاكسازي مواد سمي و نامناسب از بدن بهتر و كامل‌تر انجام شود. اين عمل كمك مي‌كند تا سيستم ايمني بدن تقويت شده و احساس تندرستي به فرد منتقل شود.


 

افزايش آرامش نوزاد با رفلكسولوژي

بيشتر نوزادان و كودكاني كه به شلوغي و هياهوي خيابان‌ها عادت ندارند، بعد از هر بار بيرون رفتن از منزل دچار تنش‌ها و استرس‌هايي مي‌شوند كه ناخودآگاه از جامعه به آن‌ها منتقل مي‌شود. براي كاهش و برطرف‌كردن اين اضطراب، فشاردرماني و رفلكسولوژي كف پا تاثير بسيار قدرتمند و موثري دارد. اين كار نه تنها استرس نوزاد يا كودك را از بين مي‌برد بلكه ميزان توجه و افزايش مادر و پدر را به كودك بالا بودن و باعث انتقال بيشتر محبت از طريق لمس كردن مي‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *