برای تیم بازاریابی بهترین بازاریابها را استخدام کنیم

 

  • معمولاً فهمیدن اینکه افراد به کار خود اشتیاق دارند یا نه آسان است. از آنها بپرسید که چرا کاری را که در حال انجامش هستند را انجام می دهند، چه ناامیدی هایی داشته اند، و شغل رویایی آنها چه چیزی می توانست باشد.

 

در این مقاله سعی داریم نحوه استخدام بهترین بازاریابان برای تیم بازاریابی را شرح دهیم. چند سال پیش استاد دانایی به من گفت که همیشه باید افرادی را استخدام کنم که چیزهایی می دانند که من نمی دانم.
شاید مواردی که در این مقاله مطرح می شود دغدغه شما هم باشد. البته همانگونه که بارها و بارها گفتم اگر ما در کسب و کارمان استراتژی نداشته باشیم، قوی ترین تیم بازاریابی هم نمی تواند به ما کمک کند.
هنگامی که چیزی را در مورد استعداد تیمم کم می بینم، فراتر از مجموعه مهارت های سنتی یک بازاریاب خوب به دنبال آن می گردم. آن مهارت ها نکته بسیار مهمی در فرآیند استخدام هستند، اما مشخصاتی وجود دارد که خوب را از بسیار خوب جدا می کند. برخی از آن ویژگی های بسیار مهم؛ رفتاری، برخی نگرشی، برخی ذاتی، و برخی دیگر اکتسابی و قابل آموختن هستند.
هر بازاریاب بزرگ لازم نیست به تک تک مهارت ها یا ویژگی ها تسلط داشته باشد. بلکه ترکیبی از مهارتها، تجربه، و ویژگی های بازاریاب است که با افراد دیگر در تیم ترکیب می شود و باعث موفقیت آن کسب و کار می گردد.

با توجه به تجربه من، چهار ویژگی مشترک بهترین بازاریابان عبارتند از:۱) کنجکاوی
چه چیزی یک فرد باهوش را از یک فرد نابغه متمایز می کند؟ کنجکاوی. داوطلب چه سوالاتی می پرسد؟ هنگامیکه یک کار چالش برانگیز در مورد کارهای قبلی داده شد، رویکرد اولیه داوطلب در مورد آن کار چه بود؟ از این رویکرد بخوبی می توان در مورد کنجکاوی استفاده کرد: آیا آنها سوال هایی پرسیدند، آیا تحقیق انجام می دهند، با افراد مربوطه صحبت می کنند، و یا مستقیماً طرح تاکتیکی اتخاذ کردند و به عملیات اجرایی می پردازند؟

۲) پیگیری ایده های جدید
کارمندانی که تمایل به رویارویی با ایده های جدید دارند نیز می توانند متفاوت باشند. لیست بلند بالایی از داستان های در مورد موفقیت در کسب و کار وجود دارد که از چالش یک کارمند نسبت به هنجار و متفاوت فکر کردن ناشی شده است. سوالاتی وجود دارد که می توانیم حین مصاحبه استفاده کنیم تا بدانیم که آیا یک داوطلب تمایل به متفاوت فکر کردن دارد یا نه. همچنین می توانید به نحوه برخورد آنها با یک مساله، چالش یا فرصت در کار قبلی توجه کنید. بنابراین من از داوطلب ها همیشه در مورد بزرگترین موفقیت و همچنین بزرگترین شکست شان می پرسم.

۳) اشتیاق و علاقه
بر طبق یک مقاله اخیر در مدرسه کسب و کار هاروارد، اگر به اشتیاق افرادی که استخدام شان می کنید توجه نکنید، در نهایت با کارکنانی مواجه خواهید شد که هرگز با علاقه کار نخواهند کرد.
واقعیت روشنی است که اگر افراد به کار خود اشتیاق و علاقه داشته باشند آن را بهتر و با خلاقیت انجام می دهند. صرف نظر از محرک هایی همچون، علاقه، لذت، رضایت، و یا احساس چالش شخصی، بازاریابان مشتاق احتمال بیشتری دارد که ریسک کنند، و بدنبال چندین راه حل برای یک مساله باشند، و به جای راحت ترین راه حل به دنبال بهترین راه حل باشند. افراد مشتاق همچنین شور و شوق را در میان اعضای دیگر گروه خود بر می انگیزند.

معمولاً فهمیدن اینکه افراد به کار خود اشتیاق دارند یا نه آسان است. از آنها بپرسید که چرا کاری را که در حال انجامش هستند را انجام می دهند، چه ناامیدی هایی داشته اند، و شغل رویایی آنها چه چیزی می توانست باشد. به نحوه صحبت کردن آنها در مورد کارشان، شور و شوق و هیجان آنها در مورد پروژه گوش کنید. آن را در چشمانشان و حرکات بدن و صورتشان مشاهده کنید. علاوه بر این، در صورتیکه دیگران از کلمه “اشتیاق” برای توصیف داوطلب استفاده کنند، شما با یک کاندیدی روبرو هستید که ارزش توجه کردن را دارد.

۴) دارای ذهن باز
با توجه به تجربه شخصی من، موفق ترین بازاریابان معمولاً آنهایی هستند که ذهن بازی دارند. آن ها روش هایی برای مقابله با حوادث غیر منتظره پیدا می کنند.
کار با یک چیز که غیرمنتظره است و برای اولین بار با آن مواجه هستید متفاوت از کاری است که در مورد آن اطلاعات دارید. تفاوت بین کسی که فقط برنامه های از پیش تعیین شده را انجام می دهد و شخص انعطاف پذیر و سازگار در این است که در مورد شخص دوم واقعاً می فهمید که او چگونه فکر می کند، چگونه استرس را کنترل می کند، چگونه تدبیر میکند، و عقیده او در شرایط غیر ملموس که ممکن است قبلاً تجربه نکرده باشد را می دانید.

افراد موفق هرگز فرصت را از دست نمی دهند، آنها بسرعت موقعیت را درک می کنند، از منابع بهره می برند، تصمیم گیری کرده و اقدام می کنند. ممکن است که این راه حلی کامل نباشد، اما آنها با مشکل روبرو می شوند. برای مواجهه با مسائل غیر منتظره نیاز به چاره جویی، فکر کردن سریع، و شجاعت است. اینها ویژگیهای یک انسان موفق هستند.
یکی دیگر از مشخصه های بارز بازاریابان با فکر باز، چگونگی برخورد آنها با ابهام و عدم اطمینان است. با پذیرش عدم قطعیت در مورد ابهام، آنها از توانایی های خود استفاده کرده و فی البداهه اقدام می کنند تا با شرایط انطباق داشته باشند و به گزینه های دیگر هم فکر و در موردش تصمیم گیری کنند، که همه آنها شامل ریسک پذیری و قضاوت درست است، و تمام آنها نشانه یک بازاریاب بزرگ است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *