بخاطر ایجاد انگیزه دانش آموز را تنبیه نکنیم

 

  • وی عنوان کرد: به کارگیری روش تنبیه بدنی برای ایجاد انگیزه در افراد کاملا منسوخ شده است و در هر مرجعی این مسئله مورد توجه قرار گرفته است بنابراین والدین و معلمان هرگز اجازه چنین روشی را ندارند.

 

غلامعلی افروز روانشناس و عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در گفت و گو با خبرنگار  در خصوص تنبیه بدنی دانش آموزان در مدارس بیان کرد: این مساله از دیدگاه شرعی و قانونی کاملا ممنوع است و نباید شاهد چنین حوادثی باشیم.
وی ادامه داد: تنبیه بدنی کودکان و دانش آموزان نه تنها از سوی معلمان کار پسندیده ای نبوده و ممنوع است بلکه والدین نیز هرگز نباید چنین روشی را به کار بگیرند.
این روانشناس اظهار داشت: باید با دانش آموزان و کودکان با مهربانی و عطوفت برخورد شود چرا که این گروه مهرطلب بوده و به عنوانی حقی برای آنها محسوب می شود.
افروز تصریح کرد: ایجاد انگیزه در کودکان و دانش آموزان بسیار ارزشمند است اما باید از روش های متعدد انگیزشی برای این منظور بهره گرفت تا صدمه ای به فرد نرسد.
وی عنوان کرد: به کارگیری روش تنبیه بدنی برای ایجاد انگیزه در افراد کاملا منسوخ شده است و در هر مرجعی این مسئله مورد توجه قرار گرفته است بنابراین والدین و معلمان هرگز اجازه چنین روشی را ندارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *