اشتباهات خطرناک در دوران بارداری

10890_658

  • اگرچه اضافه وزن در دوره بارداري عاملي طبيعي است اما تحقيقات نشان مي‌دهد افزايش وزن بيش از حد مجاز در اين دوره، ممكن است خطرات زيادي براي مادر و جنين در حال رشد در رحم او داشته باشد.

 

شاید این توصیه‌ای باشد كه بسیاری از مادران باردار از اطرافیان خود شنيده باشند اما تحقيقات نشان مي‌دهد با اين كار، ممكن است زنان تا آخر عمر خود دچار اضافه وزن شوند.

زنان بارداري كه در اين دوره دچار اضافه وزن شديد مي‌شوند، بيشتر از ديگران در خطر چاقي مادام‌العمر قرار دارند و ممكن است به بيماري‌هاي مزمني مانند فشار خون بالا مبتلا شوند.

اگرچه اضافه وزن در دوره بارداري عاملي طبيعي است اما تحقيقات نشان مي‌دهد افزايش وزن بيش از حد مجاز در اين دوره، ممكن است خطرات زيادي براي مادر و جنين در حال رشد در رحم او داشته باشد.

كارشناسان معتقدند در دوره بارداري، زنان درست مانند زمان‌هاي ديگر به غذا احتياج خواهند داشت و نياز به دريافت كالري‌هاي بيشتر نيست. يك زن به‌طور متوسط در روز به 1940 كالري انرژي نياز دارد و تنها در 3 ماهه آخر بارداري، نياز زنان به غذا اندكي بيشتر مي‌شود و در آن دوره آن‌ها مي‌توانند بدون نگراني 200 كالري ديگر به رژيم غذايي خود اضافه كنند. اين ميزان تقريبا برابر با يك سالاد ميوه به همراه يك ظرف ماست است.تقريبا 15 درصد از مادران حين بارداري دچار چاقي شديد مي‌شوند كه نسبت به 2 دهه پيش رشد 2 برابري داشته است

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *