اسم شرکت چه تاثیری روی موفقیت شرکت دارد

 

  • ابزار Google alerts را برای نام شرکت خود تنظیم کنید. از رسانه های اجتماعی برای رصد اینکه نام شرکت شما چقدر و به چه ترتیبی مورد اشاره گرفته، استفاده کنید و ببینید که آیا برند شما به درستی و برای اهداف مربوط به فعالیتهای آن جستجو شده و یا به غلط برای اهدافی دیگر؟

گفته می شود که انتخاب یک نام مناسب برای کسب و کار، معمولا کاری مشکل است که نیاز به اطلاعاتی در زمینه هنر، علم و … دارد. یک نام خوب می تواند نه تنها به راحتی به خاطر سپرده شود بلکه به گونه ای بر انگیزاننده نیز باشند و در عین حال توصیف کننده کاملی از فعالیتهای برند باشند.

 برخی از شرکتها نیز نامی انتخاب کرده اند که در عین حالی که توصیف کننده فعالیتهای شرکت است، حالتی طنز آلود نیز دارد و به این ترتیب برای مردم جذاب است. در اینجا چند نکته برای نام گذاری بهتر کسب و کارتان ارائه می کنیم:

1) از گذاردن نام خودتان بر روی شرکت اجتناب کنید. اگر خودتان شخصیت شناخته شده و برجسته ای هستید، نامیدن شرکت به اسم خودتان اشکالی ندارد در غیر اینصورت این کار را انجام ندهید. مثلا Steven King که نام خود وی برجسته تر از عنوان کتابهایش است ولی بسیاری دیگر از نویسندگان عنوان کتاب برجسته تر از نام خود نویسنده است. بنابر این، در صورتی که شهرتی ندارید از اسم گذاری به نام خودتان صرف نظر کنید.

2) از اینکه نام انتخابی تان در فضای مجازی موجود است، آگاهی داشته باشید. در هنگام انتخاب نام برای وب سایت شرکت، می توانید از نامهای اختیاری که لزوما مرتبط به ویژگیهای اساسی برند شما نیستند، استفاده کنید. بدین معنا که این نامها می توانند دامنه بیشتری در فضای مجازی به خود اختصاص دهند. به خاطر داشته باشید که در نامیدن سایت شرکت خود به نامهای مشابهی که در فیسبوک، توییتر و … وجود دارند توجه کرده باشید.

3) یک بازی فکری راه بیاندازید. با تعدادی از دوستان تان، تمام کلماتی که به ذهن تان می رسد را لیست کنید و درباره آنها با یکدیگر بحث کنید. جنبه سرگرمی به کار خود بدهید و از حالت جدیت خارج کنید. در نهایت اسمی را که دوست دارید و احساس خوشایندی نسبت به آن دارید انتخاب کنید و سپس در بازار جستجو کنید و یا از طریق فضای مجازی نظر سنجی کنید که کدام نام بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است. در نهایت، این نام را به لحاظ دامنه اینترنتی و حفاظت در برابر علائم تجاری دیگر، مورد بررسی قرار دهید.

4) در مورد اینکه این نام در فضای مجازی چگونه به نظر می رسد، تحقیق کنید. مطمئن شوید که افراد به راحتی می توانند در نوار آدرس اینترنت، نام برند شما را بنویسند و آنرا جستجو کنند. مثلا آدرس اینترنتی مربوط به نمایشگاه زنان این چنین است: www.womensexpo.com که برای بسیاری از افراد اینگونه خوانده می شود: Women Sex Po.

5) ابزار Google alerts را برای نام شرکت خود تنظیم کنید. از رسانه های اجتماعی برای رصد اینکه نام شرکت شما چقدر و به چه ترتیبی مورد اشاره گرفته، استفاده کنید و ببینید که آیا برند شما به درستی و برای اهداف مربوط به فعالیتهای آن جستجو شده و یا به غلط برای اهدافی دیگر؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *