آب سالم چه ویژگی ها و خصوصیاتی دارد

  •  اگر آب آشامیدنی با آب فاضلاب در تماس باشد یک نوع باکتری به نام «ایکلای» در آن دیده می شود. مصرف این آب ناسالم با ناراحتی های گوارشی و اسهال همراه است. بنابراین یکی از شاخص های سلامت آب این است که از وجود این باکتری به دور باشد.

 

برای اینکه از سلامت آب آشامیدنی مصرفی تان مطمئن شوید بهتر است بدانید آب سالم به آبی گفته می شود که  اثری از آلودگی میکروبی در آن وجود نداشته و املاح آن در حد استاندارد باشند. منیزیوم، کلسیم و فلوئور ازجمله املاح موجود در آب هستند.

68488_827

درواقع وجود املاح معدنی برای سلامت بدن ما ضروری هستند اما املاح بیش از حد به بدن آسیب می رسانند. به طور مثال میزان بیش از حد فلوئور با لکه دار شدن دندان ها در ارتباط است. تشخیص سلامت آب از لحاظ وجود میکروب کار ساده ای نیست و باید در آزمایشگاه ها انجام شود.

اگر آب آشامیدنی با آب فاضلاب در تماس باشد یک نوع باکتری به نام «ایکلای» در آن دیده می شود. مصرف این آب ناسالم با ناراحتی های گوارشی و اسهال همراه است. بنابراین یکی از شاخص های سلامت آب این است که از وجود این باکتری به دور باشد. به هر حال ما فقط می توانیم نشانه های ظاهری سلامت آب را تشخیص دهیم که باید زلال، شفاف و بدون بو و مزه باشد. بررسی میزان سختی و سلامت میکروبی به عهده کارشناسان است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *