برای قوی شدن رنگینک بخوریم

  • رنگینک را دو ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد و سفت شود، سپس روی رنگینک را با پودر پسته یا پودر قند تزیین و سرو کنید. نوش جان. در سفره‌های افطار و سحر ما را هم دعا کنید.

 

رنگینک بخور تا پرتوان‌ شوی

چگونه روزه بگیریم و پرتوان بمانیم؟ پرسشی است که این روزها بسیاری از کاربران در فضای مجازی به دنبال پاسخی برای آن هستند. پیشنهاد امروز سفره رنگی رنگینک است. رنگینک جزو دسر‌های اصیل ایرانیان است که به خاطر داشتن خرما، گردو، آرد و کره سرشار از انرژی و کالری است، البته در بعضی مناطق از زنجبیل نیز در این دسر استفاده می‌کنند. این غذا با توجه به انرژی‌بخش‌بودن می‌تواند گزینه خوبی برای سفره‌های افطار و سحر ماه مبارک رمضان باشد. رنگینک یا حلوای خشک نوعی شیرینی متعلق به مناطق جنوب ایران است که در دسته دسرهای سنتی جنوبی قرار دارد. این دسر به شیوه‌های گوناگون تهیه و تزیین می‌شود. برای مثال شما می‌توانید رنگینک را به صورت رولتی تهیه کنید. در ادامه با نحوه تهیه آن آشنا می‌شویم.
مواد لازم برای رنگینک
آرد ٢ لیوان
کره ٢٠٠ گرم
پودر هل ١/٢ قاشق چایخوری
دارچین ١/٢ قاشق چایخوری
رطب یا خرما به مقدار لازم
مغز گردو به مقدار لازم
پودر قند یا پودر پسته برای تزیین
طرز تهیه
کره را داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا ذوب شود. آرد را روی کره ذوب‌شده الک کنید، با قاشق چوبی و حرارت متوسط مرتب هم بزنید تا آرد در کره سرخ شود، فقط دقت کنید تا آرد نسوزد. پس از این‌که رنگ آرد طلایی شد، پودر هل و پودر دارچین را اضافه کنید. کمی تفت دهید و از روی حرارت بردارید. هسته خرماها را خارج کنید و داخل خرماها را با مغز گردو پرکنید و داخل ظرف در کنار هم بگذارید، سپس مخلوط کره و آرد را روی خرماها بریزید تا روی آنها را بپوشانید.
رنگینک را دو ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد و سفت شود، سپس روی رنگینک را با پودر پسته یا پودر قند تزیین و سرو کنید. نوش جان. در سفره‌های افطار و سحر ما را هم دعا کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *