طرز تهیه گراتن سبزیجات

در این پست قصد داریم یک غذای چاق کننده و بسیار خوشمزه را آموزش دهیم.اگر دوست دارید چاق شوید حتما این غذای پرکالری را درست کنید

گراتن نوعی غذاست که رویی آن با پودرسوخاری و پنیر رنده شده طلایی و برشته می‌شود. گراتن‌ها غذای ایده‌آلی برای مهمانی‌های شلوغ است که علاوه بر خوشمزه بودن، خیلی هم راحت آماده می‌شود. این هفته طرز تهیه یک گراتن خوشمزه سبزیجات را امتحان کنید.

 

 

مواد لازم:

گل کلم: 100 گرم

لوبیا سبز: 150 گرم

کدوی سبز متوسط: 3عدد

هویج متوسط: 2 عدد

قارچ: 300 گرم / پنیر پارمزان: 150 گرم

پنیر موزارلا: 100گرم / کره: 4 قاشق غذاخوری

رب گوجه‌فرنگی 2 قاشق سوپخوری

روغن مایع: 2 قاشق سوپخوری

سس بشامل: 2 پیمانه

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

 

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. لوبیا سبز را به اندازه بند انگشت خرد کرده و آب پز کنید. هویج را پس از پوست گرفتن خرد کرده و آب‌پز کنید سپس قارچ را خرد کرده در کره تفت دهید. گل کلم را تکه‌تکه خرد کرده در مقداری آب بجوشانید. کدو را نیز به اندازه هویج برش داده در کمی کره تفت دهید. تمام سبزیجات را با هم مخلوط کرده، کمی نمک و فلفل روی آن‌ها بزنید و رب گوجه‌فرنگی را پس از تفت دادن به سبزیجات اضافه کنید. ته ظرف را کمی سس سفید ریخته، مواد سبزیجات را روی آن بریزید، بقیه سس بشامل را روی سبزیجات اضافه کنید. پنیر پارمزان و موزارلا را رنده کرده روی آن بپاشید. ظرف گراتن را به مدت 30 الی 40 دقیقه در فر قرار دهیدتا روی آن طلایی شود، سپس آن را سرو کنید.

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *