امروزه، کسب‌وکاری نیست که ارزش بازاریابی و تبلیغات را نداند و از یکی از شاخه‌های آن بهره نبرد.

کسب‌وکارها، چه از راهکارهای قدیمی مانند پرینت برگه‌های تبلیغاتی و قرار دادن آن‌ها زیر شیشه‌های ماشین و چه از راهکارهای نوین و مؤثری نظیر استفاده از وب‌سایت‌ها و تبلیغات دیجیتال، سعی در جذب مخاطب و افزایش فروش دارند که می‌تواند بهترین راهکار برای این بازاری رقابتی باشد.

در این میان انتخاب تأثیرگذارترین راه برای تبلیغات، مشخص‌کننده برنده این بازی پرفرازونشیب است.

با توجه به گرایش‌های به وجود آمده در سال‌های اخیر و البته گرایش چشم‌گیر مردم به سمت اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، می‌توان گفت روش‌های سنتی گوشه‌گیرشده‌اند. به نظر من، راهکار مؤثر تبلیغات، برای سال‌های آینده با توجه به رشد استفاده از اینترنت، در 10 مسیر زیر خواهد بود:

موبایل به مرکز اصلی تبلیغات تبدیل می‌شود

با فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند و صرف زمان زیاد در استفاده از این فضا، دور از انتظار نیست که گوشی‌های هوشمند، دور را از کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌ها بگیرند.

شفافیت، راز موفقیت برندها خواهد شد

شفافیت در انتقال پیام و صحت عملکرد یک برند، می‌تواند بهترین تبلیغ در میان بمباران‌های تبلیغاتی رقبا باشد. قطعاً شما محصولی را که عالی باشد، به دیگران توصیه خواهید کرد.

محتوا، از رشد نمی‌ایستد

ارائه محتوای خوب و کاربردی در حاشیه ارائه محصول خوب، کاربران را همیشه جذب محصول یا خدمات شما خواهد کرد

کاربرانی که برای شما وقت بگذارند، طلای ناب خواهند بود

اگر کاربران شما، حاضر باشند برای برند شما زمان صرف کنند و درباره صنعت شما، به سایرین اطلاعات بدهند، شما برنده بازی محتوا سازی هستید.

شبکه اجتماعی، محل گردآوری مشتریان

با استفاده بسیار زیاد کاربران از شبکه‌های اجتماعی در هر نوعی، منطق افزایش تلاش‌های بازاریابی در حوزه شبکه‌های اجتماعی و نگه‌داشتنکاربران و مشتریان در شبکه اجتماعی خاص، توجیه پیدا می‌کند.

برندهای خاص، صاحبان مشتری‌هایشان می‌شوند

با توجه به رشد کسب‌وکارهای استارت‌آپی، پیش‌بینیمی‌شود در هر حوزه کسب‌وکاری، یک برند، صاحب حجم قابل‌توجهی از بازار شود و البته آن، برندی است که آینده بازاریابی را نادیده نگرفته باشد

برندهایی که جوان نمانند، از دور خارج می‌شوند

نسل به نسل، کاربران و مشتریان عادات خریدوفروش جدیدتری پیدا می‌کنند! پس برندهایی که از این قائله جا بمانند، دیگر در بازار، جایی نخواهند داشت. همان‌طور که این اتفاق، پیش‌ازاین برای شرکت کفش ملی نیز رخ داد.

ارائه خدمات، سخت‌تر و سخت‌ترمی‌شود

با گذشت زمان، دیگر رضایت مشتری برای برندها کفایت نخواهد کرد و آن‌ها نیاز جدی به خلق ارزش‌های بیشتر خواهند یافت. برندهایی که می‌خواهند خدماتی برای فرداها ارائه کنند، نباید از خدمات باارزشغافل شوند. (هرچند که خدماتی که عالی! هستند، هرگز شکست نخواهند خورد)

آینده بازاریابی، به سمت جذب نفرات خواهد رفت

هرچقدر هم که از ابزارهای نیرومند و قوی در بازاریابی استفاده نشود، تا زمانی که ذهنیت به سمت‌وسوی ارتقای مدل‌های بازاریابی پیش نرود، بازهم، پوشاندن لباس نو به پیرمرد است. با افزایش توان و علم بازاریابان، می‌بایست راهکارهایی بر اساس عادات مشتریان به کار بسته شود، نه صرف تبلیغات و جذب مخاطبان به‌صورت گروهی.

معیارهای دقیق‌تر برای آینده لازم است

این روزها، بازاریابان، سعی می‌کنند تنها با بررسی تعداد مشتریان، تعداد کلیک‌ها، تعداد بروشورها و غیره کیفیت کمپین‌های تبلیغاتی را اندازه‌گیری کنند. اما قطعاً در دنیای فردا که بیش‌ازحد بر اساس داده‌ها بنا شده، می‌بایست سنجه‌های دقیق‌تر و مؤثرتری را برای اثربخشی انتخاب کرد.